• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

زمین شناسی تاثیر مخرب بشر در افزایش دمای زمین

  • نویسنده موضوع atena.vd
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 312
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,980
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
افزایش چشمگیر دمای جهانی طی ۱۰۰ سال گذشته را می‌توان در یک انیمیشن جدید تکان دهنده دید، که یادآور ضربان قلب است. در این ویدیو یک رشد ناگهانی دما در دهه ۸۰ میلادی دیده می‌شود که با افزایش شدید و رو به رشد سطوح گرما در سال‌های بعد تاکنون همراه می‌شود. این ویدیو به خوبی نشان می‌دهد که روند گرمایش زمین در دهه‌های اخیر به وجود آمده و رشد پیدا کرده است. از ابتدای قرن بیستم سطوح گرما به آرامی در حال تغییر و گاها سرد شدن بوده است، تا این که به سال ۱۹۸۰ می‌رسیم. از سال ۱۹۸۰ تاکنون، نمودارها به سرعت شروع به رشد ناگهانی می‌کنند. به عنوان مثال میزان گرمای تولید و جذب شده توسط زمین به دست بشر، از سال ۱۹۹۷ دو برابر شده است.
globalseaembed.gif


در یک پژوهش که اخیرا انجام شد، محققان میزان گرمای تولید شده به دست انسان در ۱۵۰ سال اخیر که از طریق اقیانوس‌ها جذب شده را مورد مطالعه قرار دادند. براساس این پژوهش که در مجله “Nature Climate Change” منتشر شده، اقیانوس‌ها از سال ۱۸۶۵ تا ۱۹۹۷ حدود ۱۵۰ زتاژول انرژی جذب کرده‌اند و سپس تنها در ۱۸ سال بعدی، حدود ۱۵۰ زتاژول دیگر جذب شده است
برای روشن شدن موضوع این گونه باید گفت که اگر شما هر ثانیه از یک سال را یک بمب اتم به اندازه بمبی که در هیروشیما مورد استفاده قرار گرفت منفجر کنید، انرژی آزاد شده برابر با ۲ زتاژول خواهد بود و ۷۵ سال طول و انفجار دو میلیارد و ۳۶۵ میلیون و ۲۰۰ هزار(۶۰*۶۰*۲۴*۳۶۵*۷۵) بمب اتمی لازم است تا به این رقم برسیم. بنابراین اقیانوس‌های زمین انرژی گرمایی غیرقابل تصوری معادل انفجار دو میلیارد و ۳۶۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بمب اتم منفجر شده در هیروشیما را جذب کرده‌اند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : atena.vd
بالا