• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

متفرقه خودتان را رشد دهید

  • نویسنده موضوع atena.vd
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 133
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,978
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
اچ.جی.ولز، رمان نویس معتقد است که ثروت تغذیه مکان و قدرت معیار موفقیت نیستند. یگانه معیار واقعی موفقیت نسبت میان آن کسی است که می توانیم او شده باشیم و آن کسی است که حالا هستیم. به عبارت دیگر موفقیت با رشد و افزودن بر توانمندیهای بالقوه ما رابـ ـطه دارد.

می گویند که توانمندی های بالقوه ما هدیه و نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است و اینکه ما با این استعداد چه می کنیم هدیه ای است که ما به خداوند می دهیم. اما در عین حال توانمندی بالقوه ی ما بزرگترین منبعی است که در اختیار داریم و هنوز از آن بهره برداری نکرده ایم. هنری فورد می گوید: «کسی وجود ندارد که نتواند بیش از حدی که فکر می کند کاری انجام دهد.»

ما تقریبا از توانمندی های بالقوه ی نا محدودی برخورداریم و با این حالشمار اندکی از ما سعی می کنیم به این توانمندی ها دست پیدا کنیم. چرا؟ جواب را باید در این عبارت جستجو کرد: می توتنیم هر کاری بکنیم اما نمی توانیم همه ی کارها را بکنیم. بسیاری از مردم به اطرافیان خود اجازه می دهند تا بجای آنها در زندگی تصمیم گیری کنند و دستورالعمل چگونه زندگی کردن آنها را بنویسند. در نتیجه هرگز نمی توانند خود را وقف هدفی که در زندگی دارند بکنند. این گونه همه کاره و هیچ کاره می شوند.

اگر این توصیف درباره ی شما هم صدق می کند شاید آمادگی آن را داشته باشید که قدمهایی برای تغییر کردن بردارید. برای رسیدن به توانمندی های بالقوه ی خود به توصیه های زیر عمل کنید:

11.jpg



۱- روی یک هدف اصلی متمرکز شوید. کسی نمی تواند در آنِ واحد بیست هدف را جستجو کند و به همه ی اهداف خود برسد. برای رسیدن به توانمندی های خود باید توجه و تمرکز داشته باشید. به همین دلیل است که پیدا کردن هدف و مقصود در زندگی تا این اندازه مهم است. وقتی تصمیم گرفتید که به چه چیزی در زندگی توجه کنید، باید تصمیم بگیرید برای دسترسی به این هدف حاضرید چه چیزهایی را از دست بدهید و این موضوع مهمی است. بدون فداکاری و از خودگذشتگی موفقیتی در زندگی حاصل نمی شود. این دو دست در دست یکدیگر حرکت می کنند. اگر می خواهید دستاورد اندک داشته باشید، از خود گذشتگی اندک بکنید. اما اگر می خواهید به موفقیت های بزرگ برسید، آماده باشید که فداکاری فراون بکنید.

۲- به رشد و بهبود پیوسته توجه کنید. زمانی از دیوید گالاس، مقام اول فروشگاههای وال مارت، پرسیدند که چه کسانی را بیشتر از همه تحسین می کند و او جواب داد سام والتون، بنیان گذار وال مارت. بعد در مقام توضیح بیشتر گفت: «تا جایی که او را میشناسم هرگز اتفاق نیفتاده که لحظه ای از بهبود و رشد دست بکشد.» متعهد بودن در قبال رشد و بالندگی کلید دستیابی به توانمندی های خود و رسیدن به موفقیت است. همه روزه می توانید اندکی از روز قبل خود بهتر شوید. اینگونه هر روز یک قدم به توانمندی های بالقوه ی خود نزدیکتر می شوید.

۳- گذشته را فراموش کنید. دوستم، جک هیفورد، می گوید: «گذشته مبحث مرده ای است. اگر گذشته را با خود به یدک بکشیم نمی توانیم به سوی فردای موفق حرکت کنیم.»

من نگرش سایروس کورتیس، صاب امتیاز سالن ساتردی ایونینگ پست، را می پسندم. او در دفتر کارش تابلویی داشت که روی آن نوشته بود: «دیروز دیشب تمام شد.» و این گونه به خود و کارکنانش یادآور می شد که گذشته رفته و تمام شده است و ما باید به جای نگاه کردن به گذشته به آینده فکر کنیم. شاید شما در زندگی اشتباهات فراوان کرده باشید. شاید گذشته ی دشواری را پشت سر گذاشته باشید. مهم نیست به آینده فکر کنید و به پیش بروید. اجازه ندهید مشکلات گذشته مانع پیشرفت شما بشوند. اگر به الهام احتیاج دارید به کسانی فکر کنید که توانستند بر مشکلات به ظاهر برطرف نشدنی فائق آیند. نمونه اش بوکر واشنگتن است. او در یک خانواده بـرده ببه دنیا آمد. و از مواهبی که جامعه از ان برخوردار بود بهره ای نداشت اما هرگز اجازه نداد که این مسئله مانع پیشرفت او شود. او موسسه ی توسکگی را ایجاد و انگاه لیگ ملی تجارت سیاهان را پایه گذاری کرد. او می گفت: «موفقیت این نیست که چه دستاوردهایی داشته اید، موفقیت به این بستگی دارد که چه موانعی را پشت سر گذاشته اید.»

به هلن کلر بیندیشید که بینایی و شنوایی خود را وقتی نوزده ماهه بود از دست داد. او به رغم این مشکلات توانست دانشکده رادکلیف را پشت سر گذارد و نویسنده و سخنرانی توانمند شود. او قهرمان کسانی شد که نابینا بودند.

بدون تردید شما هم کسانی را می شناسید که بر تراژدی های بزرگ و اشتباهات عظیم فائق آمدند تا توانمندی های خود را تحقق بخشند. کسانی را می شناسید که با ناملایمات زندگی جنگیدند و به موفقیت رسیدند. از آنها الهام بگیرید. بدون توجه به اینکه در گذشته با چه مشکلاتی روبه رو بوده اید، از این توانمندی برخوردارید که بر آن غلبه کنید.

۴- روی آینده متمرکز شوید. یوگی برا، بازیکن بزرگ بیسبال می گوید: «آینده آن چیزی که قبلا بود نیست.» با آنکه این حرف می تواند درست باشد، ما همه به جانب آینده در حرکتیم. توانمندی های بالقوه انتظار شما را می کشند. خواه هشت ساله باشید، یا هجده ساله، چهل و هشت ساله یا هشتاد ساله. شما هنوز جا دارید که پیشرفت کنید. می توانید فردا بهتر از آنچه امروز هستید بشوید.

یک ضرب المثل اسپانیایی می گوید: «او که به آینده نگاه نمی کند، پشت سر باقی می ماند.»
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : atena.vd
بالا