• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

گردشگری ایران دهکده توریستی روئین

  • نویسنده موضوع MAHTA☽︎
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 125
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

MAHTA☽︎

مدیرارشد بازنشسته+نویسنده اختصاصی
نویسنده اختصاصی
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-15
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
12,268
امتیازها
113
کیف پول من
9,253
Points
2
روئین یکی از روستاهای بخش مرکزی در شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی است. اهالی روئین به زبان تاتی [و به زبان کردی کرمانجی نیز مسلط هستند.]سخن می‌رانند.

از زمان پیدایش این روستا اطلاعات زیادی وجود ندارد. طبق اسناد موجود نام تاریخی این روستا در گذشته قریه روئین نام داشته‌است که به دوره تیموری بر می‌گردد و آن زمانی است که حافظ ابرو در سال ۸۳۳ ه‍.ق از منطقه ارغیان گذر کرده برای جهان ارغیان ۱۲ قریه ذکر کرده که روئین یکی از این قرای به‌شمار می‌آمده‌است:

ولایت جهان و ارغیان: «قریه روئین و توابع، قریه اردین، و توابع، قریه دستجرد و توابع، قریه کاریزدر، قریه بکر آباد، قریه نهامود، قریه جهان و توابع، قریه بان و توابع، قریه اسفنج و توابع، قریه خرق و توابع، قریه کرد، قریه سی و توابع، بیرون از این قری مزارع بسیار دارد».

220px-تصویر_زیبایی_از_روستای_روئین.jpeg

250px-Ru'in_-_Esfarayen.jpg
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : MAHTA☽︎

MAHTA☽︎

مدیرارشد بازنشسته+نویسنده اختصاصی
نویسنده اختصاصی
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-15
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
12,268
امتیازها
113
کیف پول من
9,253
Points
2


آب و هوا​

آب و هوای روستای روئین از نوع معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و پر برف و تابستان‌های معتدل و مطبوع می‌باشد. به علت موقعیت ییلاقی آن در تابستان‌ها تفریحگاه مناسبی برای اهالی شهرستان بجنورد و اسفراین محسوب می‌شود، که برای استفاده از هوای خنک و همچنین آب چشمه‌ها و میوه‌های این روستا به منطقه می‌روند.


صنایع دستی​

یکی از صنعتهای رایج در روستای تاریخی روئین «تنور سازی» و «کوندی سازی» بوده‌است که افرادی همچون «حاجی هانی غلامی»، «حسین غلام نبی» و «قدرت حسین» در این اواخر این صنعت را زنده نگه داشته بودند اما متأسفانه با رواج نانوایی‌های صنعتی به مرور این صنعت نیز می‌رود که به فراموشی سپرده شود یکی دیگر از صنایع دستی این روستا صنعت چادرشب بافی است که هم به صورت دستی (سنتی) و هم به صورت صنعتی هنوز ادامه دارد.

این روستا به‌عنوان خاستگاه بافت چادرشب مطرح است در سال ۱۳۸۹ به عنوان اولین روستای نساجی سنتی کشور شناخته شد و به عنوان پایلوت کشوری انتخاب گردید. در این روستا ۳۰۰ دستگاه چادرشب بافی مشغول به تولید پارچه چادر شب و حوله و شال می‌باشند که مورد سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی ایران هستند.


دهکده نساجی ایران​

هم اکنون 350 تا 400 نفر از افراد ساکن در روستای رویین به طور مستقیم به تهیه نخ، رنگ آمیزی و بافت چادر شب و فروش آن اشتغال دارند و رشته چادرشب بافی یا نساجی سنتی رویین مهر اصالت یونسکو نیز دریافت کرده است . سالانه بیش از 150 هزار متر مربع محصولات نساجی در این روستا تولید می شود.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران اولین روستای نساجی سنتی در کشور، روستای رویین است که در سال 1389 به عنوان اولین روستای نساجی سنتی کشور انتخاب گردید.
در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۸۹ روستای رویین به عنوان اولین روستای نساجی سنتی کشور انتخاب گردید. در روستای رویین در حال حاضر ۳۰۰ دستگاه چادرشب بافی مشغول به تولید پارچه چادر شب و حوله و شال می باشندو این افراد از سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کارت صنایع دستی دریافت کرده اند.
رویین با توجه به پتانسیل خوب نساجی و جاذبه‌ی گردشگری مناسب به‌عنوان پایلوت كشوری در این زمینه انتخاب شد. مواد اولیه، تولید و فروش نقش اصلی در روند صنایع دستی دارد و نبود هریك از این سه حلقه، مشكلاتی را ایجاد می‌كند. امید است با حمایت‌های استاندار و معاونت صنایع دستی، این نمایشگاه در تقویم نمایشگاه‌های کشور ثبت شود تا هر سال در همین زمان، نمایشگاه صنایع دستی برگزار شود.
روستای رویین اسفراین به‌عنوان خاستگاه بافت چادرشب مطرح است و این روستا قابلیت تبدیل شدن به قطب بافته‌های سنتی نساجی را دارد.



download.jpeg



 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : MAHTA☽︎
بالا