• رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

آموزشی چگونه کتاب بخوانیم؟!

  • نویسنده موضوع MAHTA☽︎
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 315
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

MAHTA☽︎

مدیرارشد بازنشسته+نویسنده اختصاصی
نویسنده اختصاصی
نویسنده انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-15
نوشته‌ها
1,739
لایک‌ها
12,274
امتیازها
113
کیف پول من
9,285
Points
2
چگونه کتاب بخوانیم?!

فن مطالعه
شما اگر دانشجو و دانش‌آموز باشید، مجبور هستید کتاب بخوانید، یاد بگیرید و پس از آن امتحان دهید. کتاب «فن مطالعه» با وجود آنکه بیشتر برای افراد محل نوشته شده است؛ اما تکنیک‌هایی را به شما آموزش می‌دهد که به کمک آن می‌توانید مطالعه‌ی آزاد جذاب‌تر و عمیق‌تری داشته باشید. این کتاب توسط #لیندا_فریل_انیس نوشته شده است، او پیش از نوشتن فن مطالعه، ۱۹ سال به‌عنوان استاد دانشگاه و معلم مدرسه، فعالیت داشت و همیشه بابت اینکه تعدادی از دانش‌آموزان و دانشجویانش با وجود داشتن استعداد بالا، در گذراندن درس‌هایشان ناموفق بودند، احساس شگفتی می‌کرد. فن مطالعه، نثری روان و ساده دارد. این کتاب به صورت موجز و خلاصه نوشته شده است تا بتوانید سریع‌تر تکنیک‌های آن را به کار بگیرید. با خواندن این کتاب، هم مطالعه‌ی انفرادی بهتری خواهید داشت و هم یادگیریتان در کلاس درس بهتر خواهد بود. این کتاب ۷ فصل دارد در فصل دوم فن مطالعه با نظریه‌ای سه مرحله‌ای آشنا می‌شوید که پایه و اساس دیگر فصل‌های این کتاب است. دو فصل آخر کتاب فوق به شما می‌گویند که برای روزهای پیش از امتحان خود چه کاری را انجام دهید.

📚🍁📚🍁📚🍁

"هنگامی که چارچوبی برای مطالعه‌ی خود در نظر گرفتید و آن را با یک محرک به کنترل درآوردید، سومین مرحله کار این است که قراردادی مشروط برای خود تنظیم کنید. بر حسب نوع مطالعه و کاری که باید انجام دهید هدفی برای خود تعیین کنید و آن را به انجام عملی وابسته سازید. برای مثال فرض کنید که میخواهید سراسر هفته را درست سر ساعت ۸ صبح پشت میز تحریر خود بنشینید یا اینکه میخواهید دستکم دو ساعت صرف مطالعه کنید.
صرف‌نظر از اینکه هدفتان چه باشد، کار مد نظر باید طوری باشد که با مقداری کوشش بتوان آن را انجام داد. مثلا در نظر گرفتن ۱۲ ساعت مطالعه در روز در شروع یا انتهای برنامه کار درستی نیست. هرگز سعی نکنید در شروع کار هدف‌های بزرگ انتخاب کنید. اگر شما کسی هستید که حداکثر توان‌تان نیم ساعت مطالعه در روز است و چه بسا روزهایی را بدون نگاه کردن به کتاب سر می‌کنید، برنامه واقع‌بینانه در آغاز کار برای شما احتمالا نیم ساعت مطالعه متمرکز در روز است. "
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : MAHTA☽︎
بالا