• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

مصرف کاکائو به بهبود عملکرد مغز کمک می کند

  • نویسنده موضوع aliasghar
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 78
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

aliasghar

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
531
لایک‌ها
130
امتیازها
43
محل سکونت
تبریز
کیف پول من
501
Points
0
محققان در مجله Scientific Reports گزارش دادند، مغز بزرگسالان سالم سریعتر از یک مشکل عروقی خفیف بهبود می یابد و اگر شرکت کنندگان از قبل فلاوانول کاکائو مصرف کنند، در آزمایشات پیچیده عملکرد بهتری دارند.

در این مطالعه، 14 نفر از 18 شرکت کننده پس از مصرف فلاوانول ها، این پیشرفت ها را مشاهده کردند.
مطالعات قبلی نشان داده است که خوردن غذاهای غنی از فلاوانول می تواند به بهبود عملکرد عروقی کمک کند، اما این اولین مطالعه ای است که تأثیر مثبت این ترکیبات را بر عملکرد عروق مغز و عملکرد شناختی در بزرگسالان جوان سالم بررسی می کند.
“فلاوانول ها مولکول های کوچکی هستند که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات و همچنین کاکائو یافت می شوند.”
آنها به میوه ها و سبزیجات رنگ های روشن می دهند و تأثیر آن ها بر بهبود عملکرد عروقی معروف است.
“ما می خواستیم بدانیم که آیا فلاوانول ها به عروق مغز نیز کمک می کنند یا خیر و آیا این می تواند تأثیر مثبتی بر عملکرد شناختی داشته باشد.”
این تیم افراد غیرسیگاری بزرگسال را که هیچ بیماری مغزی، قلبی، عروقی یا تنفسی شناخته شده ای نداشتند، استخدام کرد. با این استدلال که هر گونه تأثیر در این جمعیت مشاهده می شود، شواهد محکمی را نشان می دهد که فلاوانول های رژیم غذایی می توانند عملکرد مغز را در افراد سالم بهبود بخشند.
تیم تحقیق 18 شرکت کننده را قبل از مصرف فلاونول کاکائو و در دو مرحله جداگانه آزمایش کرد، در یک آزمایش، کاکائو غنی از فلاوانول و در دیگری کاکائو فرآوری شده با مقادیر بسیار پایین فلاوانول، مصرف کردند.
نه شرکت کنندگان و نه محققان نمی دانستند که کدام نوع کاکائو در هر آزمایش استفاده می شود. این نوع طرح مطالعه باعث می شود انتظارات محققان یا شرکت کنندگان در نتایج تأثیر نگذارد.
حدود دو ساعت پس از مصرف کاکائو، شرکت کنندگان هوا را با 5٪ دی اکسید کربن – حدود 100 برابر غلظت طبیعی هوا – تنفس کردند. این یک روش استاندارد برای به چالش کشیدن عروق مغز جهت تعیین میزان پاسخ آن است.
ب*دن به طور معمول با افزایش جریان خون در مغز واکنش نشان می دهد.
“این باعث می شود اکسیژن بیشتری وارد ب*دن شود و همچنین به مغز اجازه می دهد تا دی اکسید کربن بیشتری را از بین ببرد.”
تیم با استفاده از طیف سنجی نزدیک به مادون قرمز، روشی که از نور برای گرفتن تغییرات جریان خون در مغز استفاده می کند، اکسیژن رسانی را در قشر پیشانی، یک منطقه مغزی که نقشی اساسی در برنامه ریزی، تنظیم رفتار و تصمیم گیری دارد، اندازه گیری کرد.
محققان همچنین شرکت کنندگان را با وظایف پیچیده ای به چالش کشیدند که آنها را ملزم به مدیریت خواسته های متناقض یا رقابتی می کرد.
محققان دریافتند، اکثر شرکت کنندگان پس از قرار گرفتن در معرض فلاوانول های کاکائو، واکنش اکسیژن رسانی مغزی قوی تر و سریع تری داشتند.
“سطح اکسیژن رسانی، حداکثر در کاکائو با فلاوانول بالا در مقایسه با کاکائو با فلاوانول کم، بیش از سه برابر بیشتر بود و پاسخ اکسیژن رسانی حدود یک دقیقه سریعتر بود.”
پس از بلعیدن فلاوانولهای کاکائو، شرکت کنندگان همچنین در چالش برانگیزترین تستهای شناختی عملکرد بهتری داشتند و مشکلات را به درستی 11٪ سریعتر از آنچه در ابتدا یا هنگام مصرف کاکائو با فلاوانولهای کاهش یافته، حل کردند. با این وجود هیچ تفاوت قابل اندازه گیری در عملکرد در کارهای آسانتر وجود نداشت.
“این نشان می دهد که فلاوانول ها فقط ممکن است در طی کارهای شناختی که چالش برانگیزتر هستند، مفید باشند.”
محققان دریافتند که شرکت کنندگان در پاسخ خود به فلاوانولهای کاکائو متفاوت هستند.
“به طور کلی، یافته ها نشان می دهد که بهبود فعالیت عروقی پس از مصرف فلاوانول با بهبود عملکرد شناختی، مرتبط است.”
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

بالا