• رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

ادیان و آیین‌ها روحانیت در چین باستان

  • نویسنده موضوع 'mobin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 121
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,695
امتیازها
138
کیف پول من
500
Points
0

[IMG]





روحانیت چین باستان ؛


مکتب اخلاقى کنفوسیوس با حوادثى مواجه شد؛ نخست آن که پس از مرگ کنفوسیوس ، شاگردانش پراکنده شدند. اندکى بعد در سوگ استاد گرد آمدند و آنچنان ضجه زدند و نعره کشیدند که دیگر رمقى براى ادامه کار او نداشتند، در کنار آرامگاه استاد، سه سال به عزادارى پرداختند. این عزادارى توسط شاگرد وفادار او تزوکونگ صورت گرفت . اما او نیز مانند دیگر شاگردان به وطن بازگشت و همه چیز تمام شد.
۲۵۰ سال پس از مرگ کنفوسیوس ((هونگ تى )) امپراطور چین شد.
روحانیت خود خواه و حاشیه نشینان دستگاه امپراطورى که از آگاهى و هوشیارى مردم همیشهنگران بودند، به امپراطور توصیه کردند که آثار روشنگرى جامعه چین باید محوشود؛ دانشمندان و آگاهان زمان باید قلع و قمع شوند: دانشمندانمسول سرنوشت مردم به آن ها چیزهائى مى آموزند که ((ولایت و عظمت مقام معظم امپراطور))را ناچیز نشان مى دهد. خوب است دستور فرمایند کلیه آثار روشنگرانه سوخته شود وروشنفکران جامعه قتل عام شوند.

امپراطور این پیشنهاد را پذیرفت و فرمانقتل عام روشنفکران و سوزاندن کلیه آثار روشنگرى چین را صادر کرد. کتابها ورسائل کنفوسیوس و از جمله کتب ارزشمندى بود که سوخته شد، و آگاهان بسیارى گردنزده شدند. این حادثه در سال ۲۱۲ ق . م رخ داد. پس از مرگ امپراطور((تى ))، کتابهاىمخفى شده ، آشکار شد و یاد کنفوسیوس ‍ گرامى داشته شد. دایره پیروان آئینکنفوسیوس به مرز ۴۰۰ میلیون نفر رسید. هنگامى که خاقان چین ((دوک چنگ )) درسال ۲۲۱ ق .م به قدرت رسید و تصمیم به تغییر یا اصلاح خط چینى گرفت ، بهپیشنهاد وزیر اعظم لى سو، قرار شد آثار مکتوب گذشته سوزانده شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : 'mobin

موضوعات مشابه

بالا