• مصاحبه اختصاصی رمان کاراکال میگل سانچز کلیک کنید

همه چیز در مورد نبرد اپل و گوگل با اپیک بر سر Fortnite

  • نویسنده موضوع Kooki♡
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 14
  • بازدیدها 258
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0

تشکیل ائتلاف اپیک و اسپاتیفای علیه اپل و گوگل​

DCN در همان روزهای شدت گرفتن دعوای اپیک و اپل، از ارسال درخواست خود به اپل در این زمینه خبر داده و از این گفته بود که وقتی اپل می‌تواند با آمازون به توافق ۱۵٪ برسد، چرا ما نباید به چنین توافقی برسیم؟ در همان زمان خیلی‌ها حدس می‌زدند که دومینویی آغاز شده که همین‌طور ادامه خواهد داشت و ممکن است به تسلیم شدن اپل منجر شود؛ اتفاقی که اپیک نقش پررنگی در آن ایفا می‌کند و حتی در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۰ (۳ مهر ۱۳۹۹) شاهد شکل‌گیری ائتلافی علیه اپل (و همین‌طور گوگل) بودیم که اپیک گیمز درکنار شرکت‌ها و پلتفرم‌های دیگری مثل اسپاتیفای (Spotify) آن را تشکیل دادند، تحت عنوان Coalition for App Fairness.
شخصیت‌های مارول در بازی فورتنایت

اسپاتیفای به‌عنوان یکی از معروف‌ترین اعضای این گروه در گذشته نیز تجربه‌ای نسبتاً مشابه اپیک را دربرابر اپل داشته و مدیران آن در سال ۲۰۱۵ تصمیم گرفتند با دعوت مشترکان خود به استفاده از برنامه ازطریق سایت آن به‌جای دریافت حق اشتراک از اپ استور، سهم ۳۰٪ اپل را دور بزنند. البته این ماجرا با مقاومت اپل روبه‌رو شد و کار به جاهای باریکی هم کشید و اکنون اسپاتیفای یک‌بار دیگر هوس مبارزه با اپل را کرده است.
حدود یک ماه بعد از آغاز به کار ائتلاف ضد سهم ۳۰٪ اپل و گوگل، اعلام شد که تعداد اعضای گروه از ۱۳ عدد در ابتدای کار به ۴۰ عدد رسیده و رقمی به مراتب بیشتر از این، یعنی ۴۰۰ شرکت و پلتفرم بزرگ و کوچک دیگر نیز درخواست عضویت در این ائتلاف را کرده‌اند تا علیه سهم دریافتی اپل و گوگل از فروش نرم‌افزارها اعتراض کنند و در عین حال از اپل بخواهند اجازه‌ی انتشار برنامه‌ها را در فضایی به جز اپ استور هم بدهد.
هرچند این اعتراض‌های پیاپی همچنان سود خاصی برای شرکت‌های بزرگ نداشته، ولی حداقل از جهاتی به نفع شرکت‌های کوچک‌تر شده است. به طوری که اپل اواخر سال ۲۰۲۰ اعلام کرد سهم دریافتی‌اش از شرکت‌هایی که در طول یک سال کمتر از یک میلیون دلار فروش خالص داشته باشند را از ۳۰٪ به ۱۵٪ کاهش می‌دهد؛ خبری خوش برای تولیدکنندگان جمع‌وجور بازی‌ها و برنامه‌ها که می‌توانند سود بیشتری را به‌دست آورند.
اپیک درکنار شرکت‌ها و پلتفرم‌هایی مثل اسپاتیفای، ائتلافی علیه انحصارطلبی‌های اپل تشکیل داده‌اند
نبرد اپیک گیمز و اپل همچنان در روزهای پایانی سال ۲۰۲۰ ادامه داشت و هر چند وقت یک‌بار، سایر شرکت‌ها و پلتفرم‌ها هم وارد میدان می‌شدند. از جمله ف*ی*سبوک که پیش از آن هم انتقادات زیادی را نسبت به اپل مطرح کرده بود و در دسامبر سال گذشته هم یک‌بار دیگر وارد ماجرا شده و به دفاع از اپیک و انتقاد از سهم دریافتی اپل پرداخت. البته ف*ی*سبوک بهانه‌ی دیگری هم برای حمله به اپل دارد که چیزی نیست جز محدودیت‌های شدید اپل دربرابر دستیابی سرویس‌هایی مثل ف*ی*سبوک به اطلاعات شخصی کاربران؛ اطلاعاتی که برای امثال ف*ی*سبوک بسیار اهمیت دارند و سازوکار تبلیغاتی این پلتفرم‌ها براساس دسترسی به داده‌های مخاطبان طراحی شده و حساسیت‌های اپل در این زمینه، می‌تواند آسیب عظیمی به درآمدهای تبلیغاتی آن‌ها بزند.
دراین‌میان اپیک گیمز در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت شکایت خود را از اپل و گوگل وسعت داده و کار را به بریتانیا نیز بکشاند. مسئولان این شرکت با ادعای سوءاستفاده‌ی اپل و گوگل از موقعیت خود در بازار موبایل، از اقدامات غیررقابتی آن‌ها شکایت کرده و از این گفتند که این دو شرکت در بریتانیا و اروپا هم مثل آمریکا ضد حقوق مصرف‌کنندگان عمل می‌کنند.
اپل هم در این زمینه بیانیه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن چنین آمده بود: «اپ استور به مدت ۱۲ سال به برنامه‌سازها اجازه داده با ارائه‌ی ایده‌های درخشان خود به مخاطبان، دنیا را تغییر دهند. اولویت ما همواره ارائه‌ی فضایی امن برای دانلود نرم‌افزار بوده و درعین‌حال به رعایت برابری بین تولیدکنندگان نیز اهمیت می‌دهیم. اپیک یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان حاضر در اپ استور بوده که توانسته در این سال‌ها به شرکتی میلیارد دلاری تبدیل شود و میلیون‌ها کاربر iOS را در سراسر دنیا و از جمله بریتانیا جذب محصولات خود کند.»
اپیک گیمز علیه اپل
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
اپل در ادامه به سراغ شکایت از اپیک رفته و نوشته بود: «همان‌طور که یکی از قاضی‌ها نیز مدتی قبل گفته بود، اپیک سعی کرد با نیرنگ و فریب و از راه‌های غیرقانونی، سازوکاری را در برنامه‌های خود ترتیب دهد که توسط اپل تأیید و بررسی نشده و قوانین اپ استور در مورد برابری بین تولیدکنندگان و فضای امن برای مخاطبان را زیر سؤال می‌برد. رفتار بی‌پروای آن‌ها در این زمینه باعث آسیب دیدن مشتریان می‌شود و ما قصد داریم در دادگاه بریتانیا پیرامون این قضیه شفاف‌سازی کنیم.»

شروع جلسات نهایی دادگاه اپیک و اپل​

بعد از آن هم دعوا همچنان ادامه داشت، تا اینکه بالاخره در ماه مارس نوبت به یکی از مهم‌ترین بخش‌های ماجرا رسید و قاضی ایوان گونزالز راجرز، خبر از تشکیل دادگاه جدید در تاریخ ۳ ماه می (۱۳ اردیبهشت) داد؛ دادگاهی که قرار شد به علت اهمیت بالای آن، با وجود خطرات ناشی از ویروس کرونا به‌صورت حضوری برگزار شود و طرفین دعوا در آن حاضر شده و به بحث و دفاع از خود بپردازند.
اپل و اپیک هر دو برای حضور قدرتمندانه در این دادگاه به سراغ بزرگ‌ترین مؤسسات حقوقی رفته‌اند؛ به طوری که اپل از مؤسسه‌ی «گیبسون، دان و کراچر» کمک می‌گیرد که تاریخ تأسیس آن به سال ۱۸۹۰ برمی‌گردد و اپیک هم به سراغ مؤسسه‌ی حقوقی «کراوات، سوین و مور» رفته که در سال ۱۸۱۹ یعنی بیش از دو قرن پیش تأسیس شده است. و همین سابقه و معروفیت بالای هر دو مؤسسه‌ی حقوقی و وکلای آن‌ها نشان می‌دهد که هیچ‌کدام از شرکت‌ها قصد کوتاه آمدن در این زمینه را ندارند.
اپل و اپیک برای پیروزی در دادگاه از وکلای دو مؤسسه‌ی حقوقی بسیار معتبر و قدیمی کمک می‌گیرند
سرانجام اولین روز دادگاه به پایان رسید؛ دادگاهی که می‌توان آن را بزرگ‌ترین نمونه در بین موارد مشابه (پرونده‌های ضد انحصار غول‌های تکنولوژی) در دو دهه‌ی اخیر دانست. آخرین مورد مشابه که سروصدای زیادی به‌پا کرده بود، پرونده‌ای بود که از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ جریان داشت و در آن مایکروسافت متهم شده بود به انحصارطلبی در بازار سیستم‌های عامل و استفاده از قدرت خود برای سخت‌تر کردن رقابت در بخش‌هایی مثل مرورگرهای اینترنتی از جمله نت‌اسکیپ نویگیتور؛ دادگاهی که درنهایت مایکروسافت در آن مقصر شناخته شد و شکست خورد و عده‌ای عقیده دارند که اگر این اتفاق نیفتاده بود، شاید شرکتی مثل گوگل هم این روزها به شکل فعلی وجود نداشت.
دادگاه اپیک و اپل نیز از جهاتی یادآور همان ماجرا است، البته در شرایطی متفاوت و روزگاری که خیلی چیزها نسبت به اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ دستخوش تغییر شده است؛ دادگاهی که تیم سوئینی، مدیر اپیک گیمز نیز در آن حضور پررنگی دارد و خود شخصاً به صحبت علیه اپیک می‌پردازد.
ویروس کرونا که در این مدت همه‌چیز را به هم ریخته، تأثیر خود را روی دادگاه هم گذاشت و باعث شد بخش‌های ابتدایی آن با مشکلات خنده‌داری همراه شود. از آنجایی که به خاطر رعایت فاصله اجتماعی و شلوغ نشدن سالن خبری از حضور مردم و اهالی رسانه نبود، قرار شده بود علاقمندان ازطریق یک خط ارتباطی بتوانند صدای مسئولان اپل و اپیک و وکلای آن‌ها را بشنوند و البته این قضیه در دقایق اول با مشکلات عجیبی همراه بود.
ماجرا از این قرار بود که مسئولان مربوطه در اقدامی اشتباه، فراموش کردند که صدای خط ارتباطی مردم معمولی با دادگاه را ببندند و همین موضوع باعث شد در پخش مستقیم صدای دادگاه، صدها کودک و نوجوان علاقمند به فورتنایت شروع به داد و فریاد و اعتراض کرده و درمیان صحبت‌های جدی مسئولان اپل و اپیک، جملاتی مثل «آقای قاضی لطفاً فورتنایت را به موبایل برگردان» شنیده شود و بخش‌های ابتدایی دادگاه حالتی کمدی پیدا کند!
تیم سوئینی رئیس اپیک گیمز در حال ورود به دادگاه اپل

تیم سوئینی (سمت چپ) در حال ورود به دادگاه
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
تیم سوئینی، مدیر اپیک که از جمله شرکت‌کنندگان در دادگاه بود، بحث‌های زیادی را در ر*اب*طه با انحصارطلبی اپل مطرح کرد و البته در میان صحبت‌های خود به این قضیه هم اشاره کرد که فروشگاه اپیک گیمز هنوز به سوددهی نرسیده و صدها میلیون دلار تا رسیدن به آن جایگاه فاصله دارد، چرا که همچنان با خرج‌های زیادی همراه است و انتظار می‌رود در عرض سه تا چهار سال به مرحله‌ی سوددهی برسد. از مهم‌ترین دلایلی که اپیک هنوز نتوانسته بابت فروشگاه خود به سود برسد و فعلاً تمرکز خود را روی جذب مشتری گذاشته، می‌توان به پرداخت مبالغ سنگین به ناشران و بازی‌سازهای مختلف اشاره کرد.
برای مثال در این دادگاه مشخص شد که اپیک برای دریافت حق انتشار رایگان بازی Subnautica روی فروشگاه خود، به سازنده و ناشر آن یعنی Unknown Worlds Entertainment مبلغ یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار پرداخت کرده بود و البته نتیجه‌ی آن را هم با جذب ۱.۵ میلیون مشتری جدید در روز اول رایگان شدن این بازی دید. یا برای مثال، آن‌ها برای ۶ ماه انحصاری کردن بازی Borderlands 3 روی پی سی و خارج کردن آن از دسترس استیم، ۱۱۵ میلیون دلار هزینه کرده‌اند.
رئیس اپیک، Fortnite را چیزی فراتر از یک بازی ویدیویی ساده می‌داند و از آن به‌عنوان یک پدیده نام می‌برد
از آنجایی که بزرگ‌ترین علت تشکیل این دادگاه بازی فورتنایت بوده، سوئینی در صحبت‌های خود اشارات زیادی هم به این اثر بتل رویال کرده و آن‌را چیزی فراتر از یک بازی ویدیویی ساده دانسته است. او بازی فورتنایت را یک متاورس (Metaverse) می‌داند، به معنای یک دنیای مجازی عظیم که مخاطبان پرشماری را از سراسر جهان جذب خود می‌کند و تجربه‌ای مشترک را برای آن‌ها رقم می‌زند. او در دادگاه بازی فورتنایت را به این شکل توصیف کرد: «پدیده‌ای که صنعت بازی را ارتقا می‌دهد. تجربه‌ای اجتماعی و سرگرم‌کننده که ترکیبی است از تجربه‌های معمول دنیای بازی و تجربه‌های خارج از این دنیا درکنار یکدیگر.»
به عقیده‌ی سوئینی، فورتنایت یک بازی بتل رویال معمولی نیست که ۱۰۰ نفر را وارد یک رقابت کند و تمام. بلکه دنیایی است که مردم می‌توانند در آن کنار یکدیگر جمع شوند، به تماشای کنسرت بروند، تریلر فیلم‌ها را ببینند یا رویدادهای مخصوصی را تجربه کنند؛ رویدادهایی که از همکاری با مارول و باشگاه‌های بزرگ فوتبال تا کریستوفر نولان و خوانندگان و آهنگسازانی مثل ترویس اسکات و مارشلمو را شامل می‌شود و جنبه‌ای فراتر از یک بازی ساده به فورتنایت می‌دهد.
کاترین فارست، وکیل اپیک هم در صحبت‌های خود از اصطلاح «باغی با دیوارهای بلند» در مورد سیستم‌عامل iOS یاد کرد؛ اصطلاحی که پیش از این هم خیلی‌ها به آن اشاره کرده‌اند و طبق صحبت‌های فارست، به این معنا است که اپل با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات خود به شکلی برخورد می‌کند که آن‌ها جذب شده و سپس راه خروجی ندارند و در فضای محدود iOS اسیر می‌شوند و اپل هم کلید در خروجی باغ را به گوشه‌ای نامعلوم پرتاب می‌کند.
از طرف دیگر کارن دان، وکیل اپل هم اپیک را متهم کرد که «در حال انجام کاری خطرناک است و می‌خواهد دادگاه را قانع کند که مخاطبان اپل بدون قوانین iOS راحت‌تر هستند، درحالی‌که چنین چیزی به‌هیچ‌وجه صحت ندارد. اگر قوانین اپل وجود نداشته باشند، نتیجه‌ی آن کاهش امنیت، دسترسی به اطلاعات شخصی و پایین آمدن کیفیت خواهد بود.»
کریتوس و مسترچیف در بازی فورتنایت

کریتوس و مسترچیف، شخصیت‌هایی که تا مدتی پیش کمتر کسی انتظار ورود آن‌ها را به فورتنایت داشت
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
همچنین اپل در این دادگاه تأکید زیادی روی این قضیه داشت که چرا وقتی اپیک از سال‌ها قبل در جریان قوانین اپل و سهم دریافتی این شرکت بوده، به همکاری خود ادامه داده و اعتراضی نکرده و اکنون به فکر این قضیه افتاده است؟ موضوعی که سوئینی در پاسخ به آن باز هم به اصطلاح باغی با دیوارهای بلند اشاره کرده و از این گفت که از مدت‌ها قبل مخالفت خود را با این روش اعلام کرده بوده، هرچند اشاره‌ی مستقیمی به اپل نکرده و اکنون تصمیم گرفته به سراغ این کار برود.
بخش دیگری از دادگاه به پرداخت‌های اپیک بابت عرضه‌ی بازی فورتنایت روی پلتفرم‌های مختلف اختصاص داشت. هر پلتفرم بابت انتشار بازی‌ها سهم خود را طلب می‌کند و طبق اطلاعات منتشر شده، از سال ۲۰۱۷ تا اکتبر ۲۰۲۰ مبلغی معادل ۲۳۷ میلیون دلار از طرف اپیک به اپل پرداخت شده، درحالی‌که تنها در سال ۲۰۲۰ به مایکروسافت ۲۴۵ میلیون دلار و به سونی ۴۵۱ میلیون دلار پرداخت شده است.
در مجموع اولین جلسه‌ی دادگاه اپیک و اپل هرچند نتیجه‌ی خیلی مشخصی نداشت و هنوز اتفاقات زیادی در پیش است، ولی بحث‌های جالبی در این دادگاه مطرح و باعث شد اطلاعات زیادی هم در مورد فروشگاه اپیک گیمز و بازی فورتنایت به‌دست آوریم و همین‌طور اطلاعاتی که هیچ‌وقت قرار نبوده منتشر شود، ولی اکنون در فضای مجازی پخش شده است. مثل این موضوع که سونی از بعضی ناشران از جمله اپیک گیمز پول می‌گیرد تا به آن‌ها اجازه‌ی اجرای حالت کراس پلی (بازی آنلاین بین دارندگان پلتفرم‌های مختلف) را بدهد.
این اقدام سونی به شکلی است که اگر فردی با پلی استیشن خود به تجربه‌ی بازی فورتنایت بپردازد ولی ازطریق آیفون به سراغ پرداخت پول برای خریدهای درون برنامه‌ای برود، اپیک باید این قضیه را با پرداخت مبلغی به سونی جبران کند. طبق صحبت‌های سوئینی، در میان صاحبان پلتفرم‌های مختلف، این تنها سونی بوده که چنین درخواستی را برای اجرای کراس پلی مطرح کرده و آن‌ها همچنین جلوی انتقال پول مجازی از نسخه‌ی پلی استیشن به سایر نسخه‌ها و برعکس را نیز گرفته‌اند.
دادگاه اپیک و اپل باعث شد با سیاست‌های عجیب سونی در زمینه‌ی دریافت خسارت بابت کراس پلی بازی‌های پلی استیشن آشنا شویم
ماجرا وقتی جالب‌تر شد که ایمیل‌های رد و بدل شده بین اپیک و سونی هم منتشر شده و مشخص شد اپیک برای جلب رضایت سونی بابت استفاده از کراس پلی، چه پیشنهاد‌های جذابی به آن‌ها داده است؛ از جمله اینکه اپیک از سونی شمایل یک قهرمان را در زمینه‌ی کراس پلی به مردم نشان خواهد داد و در ارتباط با همکاری با سونی در E3، پلتفرم واقعیت مجازی این شرکت، آیتم‌ها و شخصیت‌‌های مخصوص برای اشتراک پلی استیشن پلاس و تمدید حق استفاده‌ی استودیوهای زیرمجموعه‌ی سونی از موتور آنریل 4، امتیازهایی اساسی به آن‌ها می‌دهد تا اجازه‌ی استفاده از کراس پلی را در نسخه‌ی پلی استیشن فورتنایت بدهند.
قضیه به همین‌جا هم ختم نشده و در اسناد بعدی مشخص می‌شود که سونی چگونه با محاسبات مخصوص خود، از ناشران طلب خسارت می‌کند و اگر میزان درآمد شبکه پلی استیشن از یک بازی تقسیم بر میزان گیم‌پلی انجام‌شده از آن بازی روی پلی استیشن 4 در یک ماه کمتر از ۸۵٪‌ شود، ناشر باید خسارت پرداخت کند. یعنی سونی عقیده دارد که اگر مخاطبان بازی فورتنایت، آن را بیشتر روی پلی استیشن تجربه می‌کنند باید سود آن هم بیشتر به جیب سونی برود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,883
لایک‌ها
19,111
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,447
Points
0
برای مثال اگر در یک ماه درآمد حاصل از کراس پلی فورتنایت برابر یک میلیون دلار باشد و درآمد شبکه پلی استیشن از این بازی برابر ۹۰۰ هزار دلار (به عبارتی ۹۰٪) و سهم پلی استیشن از میزان گیم‌پلی بازی هم ۹۵٪، سونی پولی از ناشر نمی‌گیرد. ولی اگر با وجود همان سهم ۹۵٪ گیم‌پلی فورتنایت روی پلی استیشن، درآمد شبکه پلی استیشن از آن فقط ۶۰۰ هزار دلار (۶۰٪) باشد، اپیک باید ۵۲۵۰۰ دلار خسارت به سونی بپردازد. البته این اسناد مربوط می‌شوند به ماه اوت ۲۰۱۹ و شاید تا امروز تغییراتی در این اعداد و ارقام ایجاد شده باشد، ولی چیزی که می‌دانیم این است که سونی همچنان بابت کراس پلی خسارت دریافت می‌کند.
درنهایت جلسه‌ی اول دادگاه به پایان رسید و راجرز به‌عنوان قاضی دادگاه، صحبت زیادی نکرد و بیشتر شنونده بود، ولی نقش او در روزهای آینده خیلی پررنگ‌تر خواهد شد؛ سه هفته‌ی سخت و پُر ماجرا که داستان آن تازه شروع شده و باید صبر کرد و دید که چه نتیجه‌ای به‌دنبال دارد و آیا اپیک پس از مدت‌ها اعتراض، بالاخره به جایی می‌رسد یا اپل پیروز میدان خواهد شد؟
اجینت جونز در چپتر ۲ از فصل ۶ فورتنایت

ولری ویلیامز از مؤسسه‌ی حقوقی «آلستون اند برد» در مورد این دادگاه می‌گوید: «اپل در جلسات بعدی تمرکز بیشتری روی استفاده از جنبه‌های خاصی از قانون آنتی‌تراست خواهد کرد تا بی‌گناهی خود را نشان دهد (قانونی که شرکت‌ها را به رقابت منصفانه و دور شدن از انحصارطلبی دعوت می‌کند). فعلاً نمی‌توانم با اطمینان بگویم که دست اپل برای رسیدن به نتیجه‌ی موردنظر تا چه حد باز است، ولی این اپیک است که باید تلاش بیشتری کند تا بتواند حرف‌های خود را ثابت کند و قوانین هم به شکلی هستند که اپیک برای رسیدن به این هدف کار خیلی خیلی سختی در پیش دارد.»
البته ویلیامز این را هم می‌داند که وکیلی مثل کریستین وارنی در تیم حقوقی اپیک حضور دارد؛ کسی که دو دهه قبل توانست به خوبی از حق نت‌اسکیپ دربرابر مایکروسافت در ارتباط با قانون آنتی‌تراست دفاع کند و سابقه‌ی حضور در تشکیلات آنتی‌تراست در هیئت دولت اوباما را هم داشته و به این سادگی‌ها تسلیم اپل نخواهد شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا