• رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

گپ و گفت جذاب با مطهری؛ از ارتباط با آمریکا و موسیقی زنان تا رفع حصر

  • نویسنده موضوع مهاجر.
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 28
  • بازدیدها 298
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,710
لایک‌ها
26,825
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
واکنش به اظهارات عجیب حدادعادل
سوال: آقای حدادعادل گفته اند می خواهند قبل از انتخابات قیمت سکه و دلار را پایین بیاورند تا دولت تداوم پیدا کند. اخیرا می بینیم از سوی پرس تی وی اخباری منتشر شد که منجر به افزایش قیمت دلار شد. این اتفاقی است یا برخی قصد افزایش قیمت دلار و نارضایتی مردم را دارند؟

مطهری: قطعا عده ای دوست دارند مشارکت پایین باشد و مانند مجلس یازدهم فردی از خودشان انتخاب شود و برخلاف حرف آقای حدادعادل که می گوید نظام سلطه این را نمی خواهد، به نظر می رسد نظام سلطه این را می خواهد که یک تندرو انتخاب شود تا کشور هیچ وقت به سامان نرسد. افرادی چنین تفکری را دارند و شاید نگران باشند قیمت دلار کاهش می یابد تا مردم کمتر احساس گشایش اقتصادی کنند و کمتر به انتخابات بروند. این که فعالیت پرس تی وی در این راستا باشد اینها احتمالات است و نمیشود قضاوت کرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,710
لایک‌ها
26,825
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
موسیقی اصیل تقویت شود
سوال: الان مشکلی که در ساختار اجرایی کشور در حوزه فرهنگ و ممیزی کتاب و فرهنگ داریم این است که خودشان یک قوه قضاییه تشکیل داده اند. می گویند فلان موسیقی اجازه ندارد، فلان کتاب اجازه ندارد، فلان شعر اجازه ندارد. برای یک عده معدودی که در یک حوزه ای حساسیت دارند، فعالیت کل جامعه را دچار سانسور کرده اند. فرض کنیم شما تایید صلاحیت شدید و رئیس جمهور شدید. چطور می خواهیم درمقابل یک قوه قضاییه مستقل بایستید. در همه دنیا قوه قضاییه از نهادهای مدنی دفاع می کند ولی اینجا می بینیم سمن هایی مانند انجمن نویسندگان بسته می شود. ما ضمن احترام به روسای قوا از جمله آقای شاهرودی که قانون حقوق شهروندی را تصویب کرد و بعد به تصویب مجلس رسید، ولی باید قبول کرد در حوزه فرهنگی، مسایل سیاسی خیلی وارد شده است. در حوزه کتاب، نشر، موسیقی و آزادی های احزاب ما آزادی را نمی بینیم. هر جا نهادهای مدنی قوت گرفتند اجازه فعالیت به آنها داده نشده است. شما چه برنامه ای درباره بخش فرهنگ دارید؟

مطهری: مسئله استقلال قوه قضاییه حرف درستی است و نباید این قوه از جایی دستور بگیرد و حتی بالاترین مقام کشور را باید بتواند به دادگاه بیاورد. مسئله سانسور در کتاب و موسیقی هم مسئله مهم است. سانسور در کتاب ممکن است به خاطر مسایل غیراخلاقی باشد که در این حد را کسی مخالف نیست. ولی گاهی محتوا سانسور می شود. فرض کنید کسی کتابی تاریخی یا سیاسی نوشته است و بعد می گویند تحلیل شما باید تحلیل رسمی نظام باشد. این اشتباه است و اینطور سانسورها را کسی نمی پذیرد. در مسئله موسیقی همینطور. باید موسیقی سنتی ما تقویت شود که بعد از انقلاب هم توجه خوبی به موسیقی سنتی شده است. اما این که سلیقه ها در کار نباشد و معیارها باید در میان باشد. موسیقی اصیل ما باید تقویت شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,710
لایک‌ها
26,825
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
اختیارات را از دادستان ها بگیریم؟
یکی از مشکلات ما که در ارتباط با قوه قضاییه است، اختیارات دادستانهاست. اینها می گویند بر اساس یک ماده قانونی که دادستان اگر جرمی را مشاهده کند یا حتی احتمال بدهد که جرم به وجود می آید می تواند وارد شود. موارد زیادی را می بینیم که مرجع قانونی تصمیمی می گیرد ولی دادستان مستقیما وارد می شود. ۴ سال بر هیات بر نظارت بر مطبوعات از سوی قوه مقننه بودم. آنجا می دیدیم درباره روزنامه ای دو ساعت بحث می شد و نمایندگان وزارت علوم و حوزه علمیه و قوه قضاییه و مجلس و همه حضور داشتند. دو ساعت بحث می شد و نتیجه آن بود که تذکر به روزنامه داده شود. ولی فردا صبح می دیدیم روزنامه توقیف شود. کی گفت؟ دادستانی خودش تشخیص جرم داده است و خودش روزنامه را توقیف کرده است. بارها گفتیم لااقل نظر تخصصی هیات نظارت را در نظر بگیرید. درباره موسیقی هم اینطور است. یک موسیقی مجوز گرفته ولی دادستان محل می گوید من تشخیص می دهم باید اینجا را پلمب کنم. این را باید حل کنیم. آیا باید اختیارات را از دادستانها بگیریم؟ اصلاح امور باید در قوه قضاییه انجام شود. اینها البته قابل حل است. اگر رئیس جمهوری بخواهد می تواند جلوی سانسورها در کتاب را بگیرد. مثلا یک نفر بخواهد از رژیم شاه تعریف کند. ما نباید بترسیم. این حرف بدی نیست. در موسیقی هم اینطور است. گاهی یک موسیقی انسان را از حالت عادی خارج می کند و کارهای سبکی انجام می دهد. در این مورد بالاخره می توان اصلاح کرد ولی بسیاری از موسیقی ها سنگین است ولی باز هم می بینیم اختیارات دادستانها باعث مشکل می شود. بالاخره باید اینها یک جایی حل شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,710
لایک‌ها
26,825
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی اشکالی ندارد اگر...
سوال: واکسیناسیون سراسری تنها راهی است که می تواند زنجیره انتقال ویروس را بشکند، شما مشخصا چه برنامه ای برای تسریع واکسیناسیون دارید؟ آیا مشاوران شما در این باره چه توصیه ای داشتند؟ آیا برای توسعه ظرفیت تولیدکنندگان داخلی واکسن برنامه ای دارید؟ همچنین آیا شما برای شرکتهای وارداتی رانتی که سهم زیادی در بازار سلامت ایران دارند و راه را برای تولیدکنندگان داخلی بسته اند برنامه ای دارید؟

مطهری: تنها راه جلوگیری از همه گیری کرونا واکسیناسیون است. اگر می خواهیم خیالمان راحت باشد باید واکسن بزنیم. دولت هم دیر اقدام کرد. ظاهرا اگر تولید در یک کشور ثالث باشد، واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی مشکلی ندارد. به نظرم باید واردات سرعت بگیرد. حتی از هزینه های دیگر بزنیم و اینجا صرف کنیم ارزش دارد.

درباره شرکتهای رانتی در بخش سلامت، اینها مانند سایر شرکتهای رانتی هستند. در صنعت، فولاد، پتروشیمی و سایر بخشها از این شرکتها داریم. در سازمان غذا و دارو رانتخواری های زیادی انجام شده بود و تخلفات زیادی بود که به آنها رسیدگی شد. امروز دقیقا در جریان نیستم شرکتهای رانتی در بخش سلامت چه شرکتهایی هستند را باید تحقیق کنم. باید اینها از طریق وزارت صمت بررسی شود. باید انحصارها و رانت و تبعیض جلوگیری شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,710
لایک‌ها
26,825
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
تندروها به من می گفتند حرف هایت درباره موسوی و کروبی درست است
سوال: نحوه تعامل شما با مجلس یازدهم چگونه است و کابینه را در ارتباط با مجلس می چینید یا کاملا مستقل خواهید بود؟

مطهری: مجلس باید قانع شود. خواه اصلاح طلب یا اصولگرای تندرو، باید رئیس جمهور بتواند آنها را قانع کند. حتی افراد تندرو اینطور نیستند که حرف منطقی در آنها اثر ندارد. آنها هم قابل قانع شدن هستند. من ۳ دوره مجلس بودم که دور هشتم و نهم بسیار تندرو بود. مجلس دهم تعداد زیادی اصلاح طلب وجود داشت. بسیاری از آقایان تندرو پیش من می آمدند و می گفتند حرفهای شما درباره تخلفات سال ۸۸ و سخنانی که درباره موسوی و کروبی می گویید درست است، یا ما نمی توانیم بگوییم یا شما نباید بگویید.

شرط حضور اصلاح طلبان و اصولگرایان در کابینه مطهری
من که قضیه ستار بهشتی را در مجلس هشتم مطرح کردم برخی می گفتند اینها را مطرح نکنید تضعیف نظام است. گفتم اتفاقا باید بیان شود تا حل شود. بعد دیدیم ۹۵ نماینده به وزیر کارت زرد دادند. دیدیم این حرفها منطقی است. به چه دلیل کسی را می گیرید و می برید و می زنید. اینها قانع شدند. اینطور نیست که قانع نشوند. هر فرد اصلحی باشد در کابینه چه اصلاح طلب چه اصولگرا چه خانم و چه سنی ما استفاده می کنیم به شرط آنکه اصلح باشد.

گپ و گفت جذاب با علی مطهری؛ از ارتباط با آمریکا و ورود زنان به استادیوم تا رفع حصر و موسیقی
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,710
لایک‌ها
26,825
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
فردی را به انفرادی می اندازند و به خانواده اش نمی گویند
سوال: شما نایب رئیس مجلس بودید و به وجود شکنجه اعتراف کردید. درباره مرحوم ستار بهشتی گفتید او را شکنجه کردند و فوت کرده است. شما در جایگاه رئیس جمهور به این مسایل پایان خواهید داد؟ متاسفانه ظرفیتهای تولید مسئله در ایران بسیار زیاد است ولی ظرفیت های حل مسئله محدود و مسایل ۴۰ سال است روی زمین مانده است. خانمها می توانند آواز بخوانند؟ می توانند به استادیوم بروند؟ اینها تبدیل به چالشهای مهم شده است. از دیدگاه شما چه مسایلی را جمهوری اسلامی با آن درگیر است؟ و چاره آنها چیست؟

مطهری: بنا بود سئوالات سخت نشود.(خنده) حتما نقش رئیس جمهور برای مقابله با شکنجه موثر است. رئیس جمهور طبق اصل ۱۱۳ قانون اساسی مسئول اجرای قانون اساسی است. هرچند شورای نگهبان تفسیر کرده این مسئولیت در حیطه قوه مجریه است. و اگر خبرگان که قانون اساسی را نوشته اند بیایند این تفسیر را ببیند می گویند قرار نبود اینطور باشد. جاهایی که در قانون اساسی شکنجه منع شده، تفهیم اتهام باید انجام شود و بازداشت شده باید بلافاصله تعیین تکلیف شود ولی هیچ کدام انجام نمی شود. کسی را بازداشت می کنند ۱۰ روز می اندازند انفرادی و به خانواده اش نمی گویند. رئیس جمهور باید به قوه قضاییه تذکر دهد. اینها باید حل شود. حتی رئیس جمهور می تواند به رهبری بگوید. تعجب می کنیم برخی مانند مجلس و قوه قضاییه کار خودشان را می کنند. هر چند به پشتوانه رای مردم اینها قابل حل است. قانون اساسی ما بسیار مترقی است و به حقوق شهروندان توجه کرده است.

ورود خانم ها به استادیوم شدنی است
درباره بحث خانمها و ورود به استادیوم، به نظرم این چیزی نیست که اینقدر مهم بشود. می توان جایی را در استادیوم تعبیه کرد و خانمها از محل رفت و آمد مجزا بیایند و بروند. سرویس بهداشتی مجزا داشته باشند. این شدنی است. درباره آواز خواندن خانم ها هم باید دقت کرد. این که خانمی برای خانم ها بخواند چه اشکالی دارد؟ حتی اعتقاد دارم خانم ها در محیطهای جداگانه بتوانند در میان خانمهای تماشچی ورزش کنند.

زنان باید بتوانند با همان لباس های رسمی دنیا ورزش کنند
البته با همان لباسهای رسمی دنیا ورزش کنند. خانم هایی که الان فوتبال می کنند با این لباسها بسیار مشکل است. حالا چون آقایان حضور دارند چاره ای نیست. بسیاری از مسایل مانند ورود خانم ها به استادیوم چالش مهمی نبوده است. به نظرم می رسد برخی برداشتهای ما از مبانی انقلاب درست نیست. مثلا برداشت درستی از ولایت فقیه نداریم. برخی فکر می کنند ولایت فقیه حاکمی است که باید در همه جزییات تعیین تکلیف کند و حاکم باشد. شهید مطهری می گوید ولی فقیه ناظر است و حاکم رئیس جمهور است. مثلا درباره امام می گویند حفظ نظام از اوجب واجبات است. هر چند چنین چیزی ندیده ایم ولی این حرف هم به معنی آن نیست که برای حفظ نظام هر کاری انجام دهیم. چالش دیگر حاکمیت دوگانه است که باید حل و فصل شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,710
لایک‌ها
26,825
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
مصوبه شورای نگهبان مفید است
سوال: نگاه شما به قانون اساسی چیست؟ درباره مصوبه اخیر شورای نگهبان چه موضعی دارید؟ در حوادث آبان ماه اگر وزیر کشور کار خلاف انجام داده بود او را عزل می کردید؟

مطهری: نگاه من به قانون اساسی این است که قانون اساسی خوبی داریم. البته برخی از اصول مانند اصلی که مربوط به صدا و سیما است باید اصلاح شود. به نظر می رسد قانون اساسی قبلی خوب بود. این که عنوان می شود هیات نظارت بر سیاستهای کلی انتخابات داریم و گفته شده معیارهای مدیر و مدبر بودن باید توسط شورای نگهبان تعیین شود، ظاهر قضیه قانونی است و نمی توان گفت کار غیرقانونی بوده است. در مجموع مصوبه مفید است چون افرادی که به صورت تفریحی می آیند دیگر وارد نمی شوند. ولی سئوال کلی و کلان این است که آیا مجمع می تواند با سیاستهای کلی، تفنین را از مجلس به شورای نگهبان منتقل کند؟ به هر حال این مصوبه ظاهر قانونی دارد و می توان گفت طبق سیاستهای کلی انجام شود.

اگر رئیس جمهور بودم بعد از حوادث آبان، وزیرکشور را برکنار می کردم
در بحث حوادث آبان هم ما به شدت دنبال استیضاح وزیر کشور بودیم. ایشان بسیار بی خیال تصمیم افزایش قیمت را انجام داد. بی احترامی به مردم کرد. به شدت دنبال استیضاح او بودیم. ۲۴ نفر تا روز آخر دنبالش بودیم. بعد گفتند پیغام رسیده و گفته اند به صلاح نیست استیضاح شود. اگر من رئیس جمهور بودم واقعا ایشان را برکنار می کردم.
ولی فقیه جایگاه تشریفاتی ندارد
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,710
لایک‌ها
26,825
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
سوال:‌شما ولی فقیه را تشریفاتی می دانید؟ آیا نظارت ولی فقیه باید استطلاعی باشد یا استصوابی؟ اگر شهید مطهری زنده بودند با مواضع شما موافق بودند یا مخالف؟

مطهری: این که می گوییم ولی فقیه ناظر است به منزله تشریفاتی بودن او نیست. این نظارت استطلاعی نیست. بلکه ضمانت اجرا دارد. نه این که مخالفت را اعلام کند و اگر کسی اجرا کند یا نکند. ولایت فقیه مرتبط با ایمان قلبی مردم است. مردم ولی فقیه را قبول دارند و به نوعی ارادت می ورزند. البته برخی می گویند ما عشق می ورزیم ولی در میدان سیاست جای عشق نیست و فقط جای عقل است. ممکن است جایی ولی فقیه نظری داشته باشد که ما مخالف باشیم. این مخالفت و اظهار آن مشکلی ندارد. مشکل و خط قرمز فقط آشوب و بلوا و اقدام مسلحانه است.
منظور این است که ولی فقیه نباید در امور اجرایی نظر بدهد. مثلا این که بگوییم می خواهیم خودرو وارد کنیم. ولی فقیه نظر بدهد وارد کنیم یا نکنیم. اینطور نیست. درباره شهید مطهری هم نظرم به نظر ایشان خیلی نزدیک است. فکر ایشان در من نهادینه شده است.

مخالفت ها به معنای این نیست که اکثریت نظام را قبول ندارند
سوال: آیت الله خمینی در بدو ورود به کشور در بهشت زهرا فرمودند چرا ملتی که قبلا زندگی کرده و پدران ما هستند باید برای ملت بعد از خودش تصمیم گیری کند. وقتی کسی را پدران ما انتخاب کرده اند ولی حالا او را نمی خواهند، فرد دیگری باید جای او بیاید. بسیاری از افراد که در نسلهای بعد از انقلاب زاده شده اند معتقدند این نظام را ما انتخاب نکرده ایم. پدران ما اشتباه کردند. آیا نسل های فعلی یا ۱۰۰ سال بعد، باید انتخاب پدران ما را بپذیرند؟

مطهری: اینها مسئله نسل ها نیست. مثلا بگوییم چون نسل عوض شده باید رفراندوم درباره شکل حکومت شود. مسئله نظر اکثریت است که اگر نظر اکثریت مردم این باشد، طبیعی است باید راهی مانند رفراندوم یا نظایر آن پیدا کرد.
معمولا می گویند هر ۲۵ سال یکبار نسل عوض می شود پس ما باید رفراندوم کنیم. این ملاک نیست. این که بگوییم اکثریت مخالفند باید نشانه هایی داشته باشد. مثلا مردم شورش کنند و بگویند ما مخالفیم. این مخالفتهایی که می بینیم به معنی این نیست که اکثریت نظام را قبول ندارند. بالاخره مشکلات اقتصادی است و مردم نگران شده اند. اگر اکثریت مردم مخالف باشند نشانه هایی است که
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,710
لایک‌ها
26,825
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
سوال: درباره رهبری و رئیس جمهور قانون اساسی می آید می گوید شرایط و خصوصیات چگونه است و لذا اگر شرط جدیدی اضافه شود آن شرط در حقیقت قانون اساسی را تغییر می دهد. حتی بارها شورای نگهبان مصوبه مجلس درباره تعیین شرط برای نامزدهای ریاست جمهوری را به دلیل مخالفت با قانون اساسی رد کرده است. حالا این مصوبه اخیر شورای نگهبان اگر در حد مقررات داخلی برای خودشان باشد اشکالی ندارد ولی این که شروطی که گذاشته شده اگر به عنوان تفسیر رجل سیاسی باشد، نمی تواند امر عمومی تلقی شود. مثلا فرض کنید رئیس دانشگاه تهران با این همه کارمند و استاد و دانشجو، توانمندتر از برخی وزرا است. لذا باید به صورت موردی افراد را بررسی کرد. فرض کنید حتی یک نفر می تواند مدیریت خود را نشان دهد ولو آنکه در دولت نباشد. مثلا یک خودروسازی خصوصی داشته است و مدیر دولتی نبوده است. لذا شما چطور می گویید مصوبه اخیر شورای نگهبان از لحاظ قانونی ایرادی ندارد؟

مطهری: این که عنوان شد مصوبه می توانست به صورت مقررات داخلی باشد بحث خصوصی است. مثلا ضوابطی را شورای نگهبان برای خودش می گذاشت تا رجل سیاسی یا مدیر و مدبر بودن را تشخیص دهد ولی مشکلاتی داریم که مثلا ۲۰۰۰ نفر ثبت نام می کنند و برای کشور مشکلاتی به وجود می آورد. این که عنوان می شود رجل سیاسی یا مذهبی چیست؟ این چه ملاکی دارد؟ یا مدیر و مدبر بودن چیست؟ این که می گویید خود شورای نگهبان برای خودش ملاک داشته باشد، این هم راهی است ولی مشکل ثبت نام برخی افراد را حل نمی کند. این که در سیاستهای کلی انتخابات عنوان شده معیارها توسط شورای نگهبان تعیین شود، به نظر می رسد گونه ای قانونگذاری است و این مشکل دارد. مجلس باید این را تعیین می کرد و شورای نگهبان بررسی می کرد. به قول شما ممکن است کسی رئیس یک شرکت خصوصی بزرگ نفتی است. برخی چیزها در این مصوبه مغفول واقع می شود و قابل بحث است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا