• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

معماری دانشگاه های برتر رشته شهرسازی

  • نویسنده موضوع Tanin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 152
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Tanin

مدیر بازنشسته آواتار
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-07
نوشته‌ها
1,815
لایک‌ها
8,602
امتیازها
63
محل سکونت
خونمون=)
کیف پول من
3,202
Points
0

دانشگاه های برتر رشته شهرسازی​

تحصیل در رشته شهرسازی


یکی از دغدغه های نخبگان هر رشته آشنایی با برترین دانشگاه های جهان می‌باشد. بسیاری از نخبگان رشته شهرسازی در ایران دغدغه مهاجرت را در سر می‌پرورانند، که دغدغه مهاجرت تحصیلی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. افزایش آمار بیکاری در رشته شهرسازی مهم ترین دلیل مهاجرت دانشجویان ایرانی به خارج از کشور می‌باشد. متاسفانه در سال های اخیر آمار مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور افزایش چشمگیری داشته است، علاوه بر بیکاری، قبولی سخت در دانشگاه های مطرح ایران، عدم حمایت دولت از دانشجویان نخبه، عدم به کارگیری جوانان در اداره شهرها از دلایل دیگر مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور می‌باشد.

در کنار دلایل ذکر شده بسیاری از دانشجویان تمایل دارند در محیط‌هایی ادامه تحصیل دهند که از بالاترین سطح آموزش کیفی برخوردار بوده و نوین ترین امکانات در اختیار دانشجویان قرار داده می‌شود. از این رو لازم است تا با برترین دانشگاه های هر رشته آشنا شوید. ذکر این نکته ضروری است که طبق پارامترهای مختلف از جمله امکانات دانشگاه، سطح علمی اساتید، تعداد مقاله های چاپ شده در ژورنال های معتبر علمی از یک دانشگاه، سطح علمی دانشجویان دانشگاه، دانشگاه های سراسر جهان رتبه بندی می‌شوند.

برای اطلاع از برترین دانشگاه های هر رشته نمی توان به تمامی رتبه‌بندی‌های اعتنا کرد. رتبه بندی‌های قابل استناد به شمار تعداد انگشتان دست نمی‌باشد. موسسه کیو‌ اس از معتبرترین موسساتی می‌باشد که طبق استاندارد های معین تعریف شده اقدام به رتبه بندی دانشگاه ها بر اساس منطقه جغرافیایی شهر و رشته می کند. رشته شهرسازی یا urban به تنهایی در لیست کیو اس مورد بررسی قرار نگرفته است، اما از آنجا که رشته شهرسازی در دانشکده‌های معماری تدریس می شود ما رتبه بندی دانشکده های معماری را برای شما بیان می‌کنیم.

طبق رتبه بندی کیو اس دانشگاه یو سی ال، موسسه تکنولوژی فناوری ماساچوست، دانشگاه تکنولوژی دلفت، موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ، دانشگاه هاروارد، دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشگاه کمبریج، دانشگاه ملی سنگاپور، مدرسه معماری منچستر، دانشگاه تسینگ هوآ چین، دانشگاه پلی تکنیک میلان، موسسه تکنولوژی فدرال لوزان در سوئیس و دانشگاه هنگ کنگ جزو برترین دانشگاه های جهان در رشته شهرسازی می‌باشند. دانشگاه هاروارد در سال ۱۹۶۰ گرایش های برنامه ریزی شهری، طراحی شهری، مهندسی طراحی، مطالعات طراحی رشته شهر سازی را تاسیس نمود. دانشگاه برکلی کالیفرنیا در گرایش های طراحی محیطی، طراحی و توسعه املاک شهر و برنامه ریزی منطقه ای رشته شهرسازی را ارائه می‌نماید.

دانشگاه استنفورد که در لیست کیو اس همواره در صدر برترین دانشگاه های جهان قرار دارد، رشته شهرسازی را با سرفصل های شهرهای خطر پذیر، عدالت محیطی، قانون استفاده از زمین، نابرابری مسکن و دولت های محلی ارائه می‌نماید.

دانشگاه نیویورک، دانشگاه واشنگتن سیاتل، موسسه کالیفرنیای جنوبی، موسسه معماری پیشرفته کاتالونیا، آکادمی سلطنتی قصرهای زیبای دانمارک، موسسه تکنولوژی توکیو در رتبه بندی های معتبر دیگر جزو برترین دانشگاه های جهان در رشته شهرسازی قرار گرفته‌اند.

ناگفته نماند که دانشکده معماری دانشگاه تهران در لیست برترین دانشگاه های آسیا در رشته شهرسازی قرار گرفته و رتبه هشت را از آن خود کرده است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : Tanin
بالا