عالم فاضل محقّق جیل زاهد عابد، افقه و اتقى و اكمل اولاد حاج سید محمّد باقر حجة الاسلام شفتى است.
در 7-1228 متولّد شده، و در شب آخر ماه جمادى الثانیه سال 1290 در کرند وفات یافته، جنازه به نجف اشرف منتقل گردیده و در دالان قبلى مقابل قبر شیخ انصارى مدفون گردید.
در اصفهان نزد پدر و دیگران تحصیل نموده، و در نجف از شاگردان شیخ محمّد حسن صاحب جواهر بوده است، و پس از وفات پدر از نجف به ایران مراجعت نموده و مورد توّجه عموم طبقت بوده، و از دنیا و مردم آن، بالاخص امر و بزرگان، اعراض كلّى داشته، به طورى كه مىگویند: در جهات زهد و تقوى بر پدر خویش مقدّم بوده، در صورتى كه پدر بزرگوارش ازهد و اعبد اهل زمان بوده است.
از آثار خیریّه او احداث و اجراى آب فرات است به نجف اشرف كه در سال 1288 انجام یافته، و تاریخ آن: «اشرب الماء الفرات» مىباشد.
كتب زیر از آثار اوست:
1- رسالهاى در تجوید
2- شرح زیارات عاشوراء
3- شرح بر شرایع (فقه استدلالى) یك دوره كامل
4- كتابى در رجال
5- كتابى در غیبت
6- مناسك حج
7- مناقب الائمّة یا منتخب المناقب؛ و غیره.
در تاریخ اصفهان و رى در وقایع سال وفات سیّد صاحب عنوان فرماید: وفات ابوذر ثانى در منزل كرند... سیّد در حسن خط هم مرتبه ی اعلى را دارا بود، انتهى.
كتیبه ی دور بقعه سیّد حجة الاسلام به خطّ ایشان است.
در المآثر و الآثار درباره ی او گوید: در فقاهت و اجتهاد و ورع و زهد و تقوى، مسلّم مسلمین بود، در تنظیم شعر نیز قدرتى داشت.
در 7-1228 متولّد شده، و در شب آخر ماه جمادى الثانیه سال 1290 در کرند وفات یافته، جنازه به نجف اشرف منتقل گردیده و در دالان قبلى مقابل قبر شیخ انصارى مدفون گردید.
در اصفهان نزد پدر و دیگران تحصیل نموده، و در نجف از شاگردان شیخ محمّد حسن صاحب جواهر بوده است، و پس از وفات پدر از نجف به ایران مراجعت نموده و مورد توّجه عموم طبقت بوده، و از دنیا و مردم آن، بالاخص امر و بزرگان، اعراض كلّى داشته، به طورى كه مىگویند: در جهات زهد و تقوى بر پدر خویش مقدّم بوده، در صورتى كه پدر بزرگوارش ازهد و اعبد اهل زمان بوده است.
از آثار خیریّه او احداث و اجراى آب فرات است به نجف اشرف كه در سال 1288 انجام یافته، و تاریخ آن: «اشرب الماء الفرات» مىباشد.
كتب زیر از آثار اوست:
1- رسالهاى در تجوید
2- شرح زیارات عاشوراء
3- شرح بر شرایع (فقه استدلالى) یك دوره كامل
4- كتابى در رجال
5- كتابى در غیبت
6- مناسك حج
7- مناقب الائمّة یا منتخب المناقب؛ و غیره.
در تاریخ اصفهان و رى در وقایع سال وفات سیّد صاحب عنوان فرماید: وفات ابوذر ثانى در منزل كرند... سیّد در حسن خط هم مرتبه ی اعلى را دارا بود، انتهى.
كتیبه ی دور بقعه سیّد حجة الاسلام به خطّ ایشان است.
در المآثر و الآثار درباره ی او گوید: در فقاهت و اجتهاد و ورع و زهد و تقوى، مسلّم مسلمین بود، در تنظیم شعر نیز قدرتى داشت.