• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

خواص خوراکی خواص و فواید درمانی عرق گیاهی نعناع

  • نویسنده موضوع *khas*
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 189
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

*khas*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-14
نوشته‌ها
906
لایک‌ها
3,951
امتیازها
73
محل سکونت
توی گوشی
کیف پول من
0
Points
0
خواص و فواید عرق گیاهی نعناع
تسکین معده

اگر دچار معده درد هستید ، نوشیدن یک فنجان عرق نعناع می تواند معده را آرام کند و با متعادل کردن فرآیند گوارش و تسکین التهاب احتمالی، گوارش را بهبود بخشد.همچنین عرق نعنا به دلیل گیاهی بودن، فیبر بالایی دارد که معد ه درد ناشی از یبوست یا سوءهاضمه را تسکین می دهد.

عرق نعناع برای بهبود فرآیند گوارش:
عطر و مواد و روغن معطر موجود در عرق نعناع با فعال کردن غدد بزاقی در د*ه*ان و ت*ح*ریک آنزیم های گوارشی به گوارش کمک می کند. نعناع توانایی افزایش ترشح و گردش صفرا را دارد که این مسئله به تسریع فرآیند گوارش کمک می کند. نعنا حتی می تواند درون شکم را گرم کند که این مسئله، خروج گ*از از ب*دن – که طی فرآیند گوارش به وجود می آید – را تسهیل می کند.

عرق نعناع برای کمک به کاهش وزن:
تمام عرق های گیاهی از جمله عرق نعناع خاصیت کاهش وزن دارند زیرا برگ نعناع حای فیبر رژیمی است و موجب ایجاد حس سیری در فرد می شود. افرادی که تمایل دارند وزن خود را کاهش دهند، یک ربع قبل و بعد از مصرف غذا ، نصف استکان عرق نعناع مصرف کنند چرا که مصرف نعناع، میزان چربی سازی را در ب*دن کاهش می دهد.

مصرف عرق نعناع باعث می شود تا حرارت معده افزایش یابد و در نتیجه هضم معده را بالا می برد ؛ ازسوی دیگر، میزان چربی سازی نیز در ب*دن کاهش می یابد.

عرق نعناع برای درمان سرماخوردگی:
منتول موجود در عرق نعناع یک دکونژستانت شناخته شده است. دکونژستانت منتول با رفع خلط و مخاط باعث می شود هوای بیشتری وارد بینی شده و تنفس، آسان شود بنابراین استفاده از عرق نعناع برای رفع آبریزش بینی و احتقان مفید است . استفاده از عرق نعناع سبب خنک شدن گلو و رفع گلو درد که یکی از علائم سرماخوردگی است می شود.

عرق نعناع برای حفظ سلامت د*ه*ان:
منتول موجود در عرق نعناع خواص ضد میکروبی دارد به همین سبب از آن در کنار ا*ل*ک*ل اتیل برای تهیه برخی دهانشویه ها استفاده می کنند. دهانشویه های حاوی منتول برخلاف دهانشویه های الکلی، ، د*ه*ان را خشک نمی کنند و مری را آرام کرده و التهاب و خشکی آن را کاهش می دهند.

عرق نعناع برای کاهش مشکلات تنفسی:
عرق نعنای حاوی منتول برای درمان مشکلات تنفسی مانند مشکلات ناشی از احتقان و التهاب مفید است. عطر عرق نعناع به رفع احتقان بینی، گلو، نایژه ها و ریه کمک می کند.نوشیدن عرق نعناع جسم و ذهن را شاداب و تازه کرده و سیستم گردش اکسیژن را بهبود می بخشد و شما را سالم تر می کند.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : *khas*
بالا