• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

سبک‌شناسی بازی‌های ویدئویی: معرفی سبک اکشن

  • نویسنده موضوع Kooki♡
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 10
  • بازدیدها 302
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,895
لایک‌ها
20,539
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,562
Points
0
سایر سبک‌ها
دسته‌ای دیگر از بازی‌های اکشن هستند که به آنها موسیقی‌محور (Music Game) گفته می‌شود. گیم‌پلی این بازی‌ها بر اساس کنش‌ها و واکنش‌های بازیکنان نسبت به شنیدن یک موسیقی یا آهنگ طراحی شده است. بازی‌های موسیقی‌محور دارای گونه‌های مختلفی هستند و بعضا به خاطر وجود پازل‌های آهنگین در گیم‌پلی آنها، در گروه بازی‌های معمایی قرار می‌گیرند. سبک ریتمیک (Rhythm Game) نیز یکی از زیرمجموعه‌های ژانر موسیقی‌محور است که واکنش بازیکن‌ها در قبال ریتم موسیقی را به چالش می‌کشد.


گیم پلی بازی Rock Band

درست نواختن یک آهنگ در بازی Rock Band گاهی از انجام این کار در دنیای واقعی هم سخت‌تر است!

سبک ریتمیک روی عمل ر*ق*صیدن و همچنین شبیه‌سازی آلات موسیقی تمرکز دارد. بازیکن‌ها در بازی‌های ریتمیک باید عملکرد بسیار سریعی داشته باشند و دکمه‌هایی را که به صورت پیاپی روی صفحه ظاهر می‌شوند فشار دهند تا شخصیت‌های بازی به صورت هماهنگ با آهنگی که پخش می‌شود برقصند یا بنوازند. برای بازی کردن عناوین ریتمیک معمولا از کنترلرهایی شبیه سازهای موسیقی استفاده می‌شود. معروف‌ترین بازی‌های این سبک Guitar Hero و Rock Band و Just Dance و Dance Central هستند.
قبل از شکل‌گیری ژانرهای امروزی بازی‌های ویدیویی، گروهی از بازی‌های آرکید دارای سبکی بودند که به آن توپ و راکت (Ball and Paddle) گفته می‌شد. هدف اصلی در این بازی‌ها حرکت دادن یک راکت به صورت عمودی یا افقی و هدایت توپ به سمت مقابل بود. پرآوازه‌ترین بازی سبک توپ و راکت Pong نام دارد که در سال ۱۹۷۲ منتشر شد و به عنوان یکی از اولین بازی‌های آرکید تاریخ شناخته می‌شود. Breakout و Arkanoid نیز دو بازی دیگر از این سبک قدیمی هستند.


بازی های Pac-Man و Pong

Pong (سمت راست) و Pac-Man (سمت چپ) دو بازی آرکید معروف که در سبک اکشن دسته‌بندی می‌شوند.

بازی‌های پیچ‌راهی (Maze Game) نوع دیگری از سبک اکشن هستند که هدف اولیه‌ آنها هدایت شخصیت اصلی در داخل یک پیچ‌راه یا ماز است. فکر کردن و تصمیم‌گیری سریع به همراه عکس‌العمل به موقع می‌توانند منجر به برنده شدن بازیکن در بازی‌های پیچ‌راهی شوند. مشهورترین بازی پیچ‌راهی تاریخ Pac-Man است که در سال ۱۹۸۰ به‌وسیله شرکت نامکو منتشر شد. سبک‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانیم آنها را در ژانر اکشن طبقه‌بندی کنیم؛ مثلا سبک پین‌بال (Pinball) که به شبیه‌سازی این سرگرمی رومیزی در دنیای بازی‌های ویدیوی می‌پردازد نیز یکی از زیرمجموعه‌های اکشن به شمار می‌رود؛ همچنین اکثر بازی‌های آرکید ماهیتی اکشن دارند.
انجمن رمان نویسی
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا