• مصاحبه اختصاصی رمان کاراکال میگل سانچز کلیک کنید

روانشناسی اختلال شخصیت وابسته را بشناسید!

  • نویسنده موضوع Ghasam.H
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 11
  • بازدیدها 522
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Ghasam.H

سرپرست بازنشسته بخش عکس
داستان‌نویس
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-08-11
نوشته‌ها
5,414
لایک‌ها
25,955
امتیازها
168
محل سکونت
جایی میون خلسه‌ی مستور:)
کیف پول من
24,445
Points
252
5.شخصیت وابسته ی ایثارگر:
برخى از اين افراد ویژگی‌های خودآزارگری هم دارند و شدت وابستگی آن‌ها بیش‌تر از وابسته‌های مطیع است. در واقع به برقراری روابط با دیگران خيلى بيشتر اهميت می‌دهند. حتى ممکن است هویت خود را از دست بدهند؛ به اين خاطر که به شدت مطیع دیگران مي‌شوند و حتی ارزش‌های خود را زير پا ميگذارند و به ارزش‌های طرف مقابلشان بها مى‌دهند. تنها رضايت ديگران برای افراد وابسته مهم است و به خاطر جلب رضایت دیگران موجب آزار خودشان می‌شوند و با اين کار هم ل*ذت مى‌برند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Ghasam.H

سرپرست بازنشسته بخش عکس
داستان‌نویس
مقامدار بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-08-11
نوشته‌ها
5,414
لایک‌ها
25,955
امتیازها
168
محل سکونت
جایی میون خلسه‌ی مستور:)
کیف پول من
24,445
Points
252
درمان اختلال شخصیت وابسته:

در روش‌های روان درمانی تمرکز بر افزایش استقلال بیمار و آموزش برقراری ارتباطات سالم با دیگران است. آموزش مهارت‌هایی همچون ابراز مندی به افراد کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند؛ همچنین روش‌های شناختی رفتاری منجر به ایجاد دیدگاه‌های تازه و اصلاح شده در افراد مبتلا می‌شود. ایجاد تغییرات اساسی در شخصیت افراد نیازمند شرکت در دوره‌های بلند مدت روانکاوی و روان درمانی است. در این فرآیند درمانگر دوران کودکی و آسیب‌های آن دوران را به دقت مورد بررسی و کند و کاو قرار می‌دهد. چرا که تجارب کودکی به میزان زیادی در شکل گیری مکانیسم‌های دفاعی و الگوهای وابستگی نقش دارند.

بنابراين مشاوره روانشناسی و روان‌درمانی، به تدريج و همراه با افرايش اعتماد به نفس درمانجو در داشتن توانايی تصميم گيری به تنهايی، پيش می‌رود. درمانگر بايد دقت كند كه درمانجو بيش از حد به او وابسته و متكی نشود.

همچنین برای اختلالات همراه، مانند افسردگی و اضطراب از دارو درمانی استفاده می‌شود که حتما باید زیر نظر پزشک صورت گیرد؛ در غیر این صورت خطر وابستگی به دارو و سوءمصرف آن وجود دارد.

(*خود من با افزایش اعتماد به نفس درمان شدم ?)
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا