- تاریخ ثبتنام
- 2019-12-30
- نوشتهها
- 1,602
- لایکها
- 6,023
- امتیازها
- 113
- سن
- 24
- محل سکونت
- ↕کره خاکی↕
- کیف پول من
- 4,973
- Points
- 122
دوره آموزش سلفژ و آواز پاپ شامل کلیه اصول تئوری موسیقی ، شناخت و تعقیب تونالیته ها ، شیوه های عملی کنترل و رهاسازی صدا و تکنیکهای نفس گیری مورد نیاز جهت اجرای صحیح آواز پاپ می باشد.
هنرجو در طول دوره ضمن فراگیری اصول اجرای صحیح ملودی و تونالیته ترانه هایی با فرمها و تکنیکهای مختلف اجرا خواهد کرد تا همزمان با پشت سر گذاشتن چالشهای دشوار خوانندگی و تقویت اعتماد به نفس خود موفق به کشف و تثبیت فرم و شخصیت غیر تقلیدی صدای خود گردد.
سرفصلهای دوره آموزش سلفژ و آواز پاپ :
1. تئوری موسیقی
2. نت خوانی
3. هارمونی و تونالیته
4. نفس گیری
5. تکنیکهای خاص آواز پاپ
6. تکنیکهای کنترل و رهاسازی صدا
* با توجه به تاکید دوره بر اجرای غیر تقلیدی خواننده ، هنرجو می بایست جهت اجرای هارمونی ترانه ها به یکی از سازهای مناسب همراهی خواننده مانند پیانو ، کیبورد یا گیتار تسلط اندکی داشته باشد.
ـــــــــ
تئوری موسیقی
تئوری موسیقی مجموعه ای است از قوانین برای درک و بکارگیری تاثیر اصوات موسیقایی بر سیستم شنوایی و مغز انسان که در مواردی نقاط مشترکی نیز با بعضی جانداران دارد.
با وجود اینکه ویژگی هایی مانند ساختار منظم ارتعاشات ، تغییرات تن و رنگ آمیزی جذاب اصوات موسیقایی را از مابقی اصوات قابل شنود برای گوش انسان متمایز میکند اما بدون شناخت روابط ریاضی علم موسیقی استفاده از هر صدای موسیقایی نیز مانند دیگر اصوات در گستره وسیع شنوایی انسان بدون مفهوم جلوه خواهد کرد.
بر اساس قوانین فیزیک ، اصوات با سرعت های مختلف جریان هوا را مرتعش کرده و برخورد ارتعاشات هوا با پرده گوش موجب شنود و تشخیص هر صوت میگردد.
واحد سنجش سرعت ارتعاش فرکانس بوده و اصوات بر حسب ارتعاش در ثانیه سنجیده شده و با واحد هرتز Hz عددگذاری می شوند به عنوان مثال صدایی با فرکانس 50 هرتز هوا را با سرعت 50 بار در ثانیه مرتعش میکند.
اصوات بم مانند صدای انفجار فرکانس کمتری داشته و اصوات زیر مانند صدای ترمز شدید ماشین فرکانس بیشتری دارند.
گوش انسان صرفا قادر به شنود و درک فرکانسهای محدوده 20 تا 20000 هرتز بوده و نسبت به هر فرکانسی خارج از این محدوده کاملا ناشنواست و به همین دلیل کلیه سازهای موسیقی صرفا برای همین محدوده فرکانسی طراحی و ساخته شده اند.
تک تک اصوات موسیقایی این بازه فرکانسی که بر مبنای اصول ریاضی محاسبه و مشخص شده نتهای موسیقی را تشکیل داده و با زبان تخصصی نت نویسی برای سازها یا لهجه های مختلف دنیا به صورت کاملا قابل تفکیک ثبت و نگارش میشوند.
خلق و نگارش یا آهنگسازی و تنظیم یک قطعه موسیقی در چنین پهنه عظیمی از قدرت شنوایی و ادراک پیچیده انسان بدون دانش تئوری موسیقی مانند راه رفتن با چشمان بسته اگرچه غیر ممکن نیست اما دشوار ، دارای خطا و خالی از جسارت خواهد بود.
هنرجو در طول دوره ضمن فراگیری اصول اجرای صحیح ملودی و تونالیته ترانه هایی با فرمها و تکنیکهای مختلف اجرا خواهد کرد تا همزمان با پشت سر گذاشتن چالشهای دشوار خوانندگی و تقویت اعتماد به نفس خود موفق به کشف و تثبیت فرم و شخصیت غیر تقلیدی صدای خود گردد.
سرفصلهای دوره آموزش سلفژ و آواز پاپ :
1. تئوری موسیقی
2. نت خوانی
3. هارمونی و تونالیته
4. نفس گیری
5. تکنیکهای خاص آواز پاپ
6. تکنیکهای کنترل و رهاسازی صدا
* با توجه به تاکید دوره بر اجرای غیر تقلیدی خواننده ، هنرجو می بایست جهت اجرای هارمونی ترانه ها به یکی از سازهای مناسب همراهی خواننده مانند پیانو ، کیبورد یا گیتار تسلط اندکی داشته باشد.
ـــــــــ
تئوری موسیقی
تئوری موسیقی مجموعه ای است از قوانین برای درک و بکارگیری تاثیر اصوات موسیقایی بر سیستم شنوایی و مغز انسان که در مواردی نقاط مشترکی نیز با بعضی جانداران دارد.
با وجود اینکه ویژگی هایی مانند ساختار منظم ارتعاشات ، تغییرات تن و رنگ آمیزی جذاب اصوات موسیقایی را از مابقی اصوات قابل شنود برای گوش انسان متمایز میکند اما بدون شناخت روابط ریاضی علم موسیقی استفاده از هر صدای موسیقایی نیز مانند دیگر اصوات در گستره وسیع شنوایی انسان بدون مفهوم جلوه خواهد کرد.
بر اساس قوانین فیزیک ، اصوات با سرعت های مختلف جریان هوا را مرتعش کرده و برخورد ارتعاشات هوا با پرده گوش موجب شنود و تشخیص هر صوت میگردد.
واحد سنجش سرعت ارتعاش فرکانس بوده و اصوات بر حسب ارتعاش در ثانیه سنجیده شده و با واحد هرتز Hz عددگذاری می شوند به عنوان مثال صدایی با فرکانس 50 هرتز هوا را با سرعت 50 بار در ثانیه مرتعش میکند.
اصوات بم مانند صدای انفجار فرکانس کمتری داشته و اصوات زیر مانند صدای ترمز شدید ماشین فرکانس بیشتری دارند.
گوش انسان صرفا قادر به شنود و درک فرکانسهای محدوده 20 تا 20000 هرتز بوده و نسبت به هر فرکانسی خارج از این محدوده کاملا ناشنواست و به همین دلیل کلیه سازهای موسیقی صرفا برای همین محدوده فرکانسی طراحی و ساخته شده اند.
تک تک اصوات موسیقایی این بازه فرکانسی که بر مبنای اصول ریاضی محاسبه و مشخص شده نتهای موسیقی را تشکیل داده و با زبان تخصصی نت نویسی برای سازها یا لهجه های مختلف دنیا به صورت کاملا قابل تفکیک ثبت و نگارش میشوند.
خلق و نگارش یا آهنگسازی و تنظیم یک قطعه موسیقی در چنین پهنه عظیمی از قدرت شنوایی و ادراک پیچیده انسان بدون دانش تئوری موسیقی مانند راه رفتن با چشمان بسته اگرچه غیر ممکن نیست اما دشوار ، دارای خطا و خالی از جسارت خواهد بود.