• مصاحبه اختصاصی رمان کاراکال میگل سانچز کلیک کنید

داستان بازی uncharted4

  • نویسنده موضوع Lady of Darkness
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 27
  • بازدیدها 770
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
بعضی‌وقت‌ها بازی‌ها، بازی هستند و بعضی‌وقت‌های دیگر بازی‌ها، «بازی» می‌شوند. متوجه نشدید؟ خیلی ساده است که! ببینید بعضی‌وقت‌ها بازی‌ها فقط به عنوان چیزی که می‌توانی به وسیله‌ی کنترلر و کیبورد با آنها تعامل برقرار کنید شناخته می‌شوند، اما بعضی‌وقت‌ها با بازی‌هایی روبه‌رو می‌شوید که تعریف‌کننده‌ی قدرت شگفت‌آور، ویژگی‌های منحصربه‌فرد و قابلیت‌های هنر هشتم هستند. این دسته‌بندی مثلا درباره‌ی موسیقی و فیلم هم صدق می‌کند. اما اگر محصولات دو مدیوم اول بیشتر و فراگیرتر هستند، به سختی می‌توان در میان سیل بازی‌های درپیتی، تکراری و خسته‌کننده‌ای که به‌صورت سالانه عرضه می‌شوند، محصولی را پیدا کرد که نمایش‌دهنده‌ی توانایی‌های واقعی این مدیوم باشد و تجربه‌ای را به‌تان عرضه کند که تا قبل از این نمونه‌اش را تصور هم نکرده‌اید. بله، بازی‌های مستقل متعددی ساخته می‌شوند که در این کار موفق هستند، اما پیدا کردن یک بلاک‌باسترِ پرخرجِ چند میلیون‌ دلاری که هنر بازیسازی را به معرض نمایش می‌گذارد، خیلی کمیاب است.

انجمن رمان نویسی | تک رمان
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
باز اینجا با یک دسته‌بندی دیگر مواجه می‌شویم؛ بازی‌های شاهکاری که توسط بقیه ساخته می‌شوند و بازی‌های شاهکاری که از کارخانه‌ی ناتی‌ داگ بیرون می‌آیند. در دومی با شاهکارهایی طرف هستیم که به کوچک‌ترین جزییات و ریزه‌کاری‌ها هم توجه شده است، آثارشان چند سال جلوتر از بهترین استودیوهای صنعت است و وقتی آنها را بازی می‌کنید تا چند وقت دوست ندارید به چیز دیگری دست بزنید. «آنچارتد ۴: سرانجام یک سارق» چنین بازی معرکه‌ای است که حداقل در دو لایه‌ی جداگانه مثل ساعت کار می‌کند. «آنچارتد ۴» به عنوان یک بازی هیجان‌انگیز و جذاب هر تازه‌گیمری را غرق خودش می‌کند، اما کافی است یک لایه به درون بازی عمیق شویم و چرخ‌دنده‌هایش را از هم باز کنیم تا متوجه شویم چرا این بازی فقط سرگرم‌کننده نیست، بلکه به‌طرز عمیق و هوشمندانه‌ای سرگرم‌کننده است. اوج داستان‌گویی در بازی‌های ویدیویی اکشن و مهندسی طراحی گیم‌پلی در تک‌تک لحظاتش جریان دارد و طوری با روح و روانتان بازی می‌کند که هیچ فیلمی نمی‌تواند آن را انجام دهد. تمامش به خاطر این است که «آنچارتد ۴» نمی‌خواهد سینما باشد، که می‌خواهد زاویه‌ای متعالی‌تری از سینما را به‌مان نشان دهد و «بازی» شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
در توصیف کاری که ناتی‌داگ با «آنچارتد ۴» انجام داده همین و بس که بعد از تمام این سال‌ها خودِ ناتی‌داگ موفق شده مرزهای سه‌گانه‌ی «آنچارتد» را گسترش داده و نسخه‌ی پخته‌تر و جدی‌تری از این مجموعه را عرضه کند که قبلی‌ها در مقایسه با آن نامنظم احساس می‌شوند. فهمیدید چه شد؟ سه‌گانه‌ی «آنچارتد» که اکشن‌های سوم شخص را زیر و رو کرده بود در مقایسه با «آنچارتد ۴» نامنظم است. دیگر خودتان تصور کنید کارکنانِ ناتی‌داگ به چه درجه‌ای از کمال و درک رسیده‌اید که می‌دانند چه زمانی باید چه کاری را بکنند و چه زمانی باید چه کاری را نکنند. ناتی‌داگ حالا بعد از تجربه‌هایی که به‌دست آورده می‌داند قلب یک بازی را چه چیزی تشکیل می‌دهد، طراحی دقیق ریتم یعنی چه، اکشن‌ها چه زمانی باید به مرحله‌ی انفجار برسند و چرا لحظات آرام‌تر و بی‌سروصداتر برای یک بازی اکشن از تعقیب‌و‌گریزها و تیراندازی‌های دیوانه‌وار مهم‌تر است. و باید بگویم ناتی داگ تمام اینها را از «آخرینِ ما» (The Last of Us) یاد گرفته است.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
وقتی آنها قبل از انتشار بازی می‌گفتند که «آنچارتد ۴» در عین شبیه‌بودن به «آخرین ما»، عناصر این مجموعه را نگه می‌دارد، منظورشان این بود که «آنچارتد ۴» هنوز حالتِ سبک‌سرانه، خوشحال و آنچارتدی خودش را حفظ خواهد کرد، اما چه در نحوه‌ی اهمیت به داستان‌گویی و چه طراحی ریتم مراحل با هدف غافلگیری و اتمسفرسازی از «آخرین ما» پیروی خواهد کرد. ناتی‌داگ کاملا در این کار موفق بوده است. به خاطر همین است که در طول بازی مدام با ترکیبی بی‌نظیری از این دو بازی روبه‌رو می‌شدم. اکشن‌های آزادانه و افسارگسیخته‌ای که فقط از یک آنچارتد برمی‌آید و توجه به شخصیت‌ها و قدم زدن با آنها در میان نجوای برگ‌های درختان و جیک‌جیک گنجشک‌ها که یادآور تکان‌دهنده‌ترین لحظاتِ «آخرین ما» هستند. یکی از بهترین لحظاتِ «آنچارتد ۴» پایان‌بندی‌اش است. «سرانجام یک سارق» یکی از آن بازی‌هایی است که در دوران قبل از انتشارش طرفداران بی‌وقفه سعی در پیش‌بینی اتفاقات بازی و نحوه‌ی بازنشسته‌شدنِ نیتن دریک می‌کردند، اما واقعا کسی نمی‌توانست چنین پایان‌بندی فراموش‌نشدنی و شگفت‌انگیزی را تصور کند.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
اما بگذارید از خودمان جلو نزنیم. عده‌ای از بازی‌کنندگان و منتقدان به این موضوع اشاره می‌کردند که «آنچارتد ۴» برخلاف قسمت‌های قبلی خیلی آرام‌تر آغاز می‌شود و این را با لحنی می‌گویند که انگار چرا ناتی‌داگ از همان اول ما را درون یک آتش‌بازی خفن رها نمی‌کند؟ اما به نظر من «آنچارتد ۴» بهترین مراحل افتتاحیه‌ی تاریخ این مجموعه را دارد. حتی اگر ناتی‌داگ آن فلش‌فورواردِ آغازین مبارزه در قایق را هم کنار می‌گذاشت، بهتر می‌شد. ما در جمع سرگرمی‌های پاپ‌کورنی دو نوع محصول داریم؛ آنهایی که به‌طرز بدی روی شخصیت‌هایش وقت می‌‌گذارند و محصولی که با هدف مفرح‌بودن ساخته شده را کسل‌آور می‌کنند و محصولاتی که با توجه به شخصیت‌هایشان و مقدمه‌چینی‌های تاثیرگذار کاری می‌کنند تا اکشن‌ها و غافلگیری‌ها روح و قدرت بیشتری پیدا کنند. «آنچارتد ۴» مطمئنا در دسته‌ی دوم قرار می‌گیرد.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
مثلا به سکانس اولین همراهی نیتن و سم در نوجوانی نگاه کنید. ناتی‌داگ به مرحله‌ای از بازیسازی رسیده که می‌داند چگونه مراحل چندلایه درست کند. مثلا در همین سکانس بازی علاوه‌بر اینکه مکانیک‌هایش را بدون اینکه حس غوطه‌وری بازی‌کننده را بشکند به او آموزش می‌دهد، ما را جای پسر افسرده و خسته‌ای قرار می‌دهد که عاشق ماجراجویی است، اما در این یتیم‌خانه‌ی لعنتی گرفتار شده است. خب، انیمیشن‌های پرجزییات صورت نیتن باعث می‌شود تا احساس شگفتی و خوشحالی او از دویدن روی این پشت‌بام‌ها و بالا رفتن از دودکش‌ها را حس کنیم و این وسط، جرقه‌های اولیه‌ی ر*اب*طه‌ی نیتن و سم هم زده می‌شود. ما متوجه می‌شویم که تقریبا هرچیزی که نیتن از بالا و پایین پریدن از در و دیوار می‌داند را از سم یاد گرفته است. این مرحله همچنین آغازی بر قوس خط داستانی بازی هم است که قرار است ۱۳ ساعت دیگر به اتمام برسد؛ همین میل و انگیزه‌ی بی‌حدومرز نیتن و سم به ماجراجویی بود که باعث شد آنها از آن دوران تاریک زندگی‌شان زنده بیرون بیایند و هویت تازه‌ای برای خودشان دست‌و‌پا کرده و زندگی جدیدی را برای خودشان آغاز کنند. اما می‌بینیم سفر طولانی آنها به جایی ختم می‌شود که این انگیزه برای زنده ماندن تبدیل به طمعی می‌شود که ممکن است به قیمت جدایی و جانشان تمام شود.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
شاید در مراحل افتتاحیه‌ی بازی خبری از تیر و تفنگ نباشد، اما ناتی‌داگ به‌طرز بی‌نظیری از این فرصت برای نمایش حال‌و‌‌هوای ذهنی کاراکترهایش استفاده می‌کند. مثلا به صح*نه‌ی درخشانِ غواصی در زیر آب نگاه کنید. ما در ابتدا فکر می‌کنیم نیتن در لبه‌ی دنیا در حال جستجوی گنجینه‌ی گم‌شده‌ای-چیزی است. اما با دیدن کانتینر سقوط کرده‌ی کف اقیانوس شوکه می‌شویم. از اینکه بزرگترین جستجوگر گنجی که می‌شناسیم از قابلیت‌هایش برای بیرون کشیدن آت و آشغال استفاده می‌کند. یکی از نفسگیرترین نماهای کل بازی که شاید به راحتی نادیده گرفته شود، جایی است که نیتن نشسته بر روی جرثقیل از زیر آب بالا کشیده می‌شود. نحوه‌ی قرار گرفتن دوربین بر شانه‌ی نیتن و بالا آمدن سلانه‌ سلانه‌ی جرثیقل به سطح آب به‌طرز ناخودآگاهی ما را در موقعیتی قرار می‌دهد تا انتظار نمای شکوهمندی را بکشیم.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
بالاخره با بازگشت به خاطرات تصویری‌ای که از بازی‌های قبلی داریم، ته‌ دل‌مان انتظار می‌کشیم که این کانتینر در مکان زیبا و دست‌نخورده‌ای غرق شده باشد. اما به محض اینکه آب از روی دوربین کنار می‌رود، متوجه می‌شویم نه در اقیانوس دورافتاده و دل‌انگیزی، بلکه در رودخانه‌ای به سر می‌بریم که از وسط شهر عبور می‌کند. به آسمان کثیف و سروصدای بوق و حرکت ماشین‌ها توجه کنید. آفتاب اذیت‌کننده‌ای روی صورت نیتن افتاده و حضور بی‌حرکت نیتن پرجنب و جوش در کنار قاب که به شلوغی و انبوه جمعیت شهر نگاه می‌کند، به خوبی نشان می‌دهد که نیتن شاید بتواند مبارزه با دیگر دزدانِ گنج را کنار گذاشته باشد و از کشف شهرها و دنیاهای گم‌شده دست کشیده باشد، اما او به نفس کشیدن در مناطق خوش آب‌و‌هوای دنیا عادت کرده و نمی‌تواند چنین سروصدایی را تحمل کند. شاید به خاطر همین است که برخلاف هشدارهای رییس‌اش سعی می‌کند بیشتر در زیر آب بماند. چون او نه تنها توانایی مدیریت اکسیژنش را دارد، بلکه می‌خواهد مدت بیشتری را به درون از دنیای پرهرج‌و‌مرج سطح آب بگذارند.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
یکی دیگر از سکانس‌هایی که فقط در یک بازی ناتی‌داگ می‌توانید نمونه‌اش را ببینید، گشت‌و‌گذار نیتن در اتاق زیر شیروانی‌ است. جایی که تمام آت و آشغال‌ها و سوغاتی‌هایی که از سفرهایش جمع کرده را نگهداری می‌کند. این سکانس از دو جهت اهمیت دارد؛ سازندگان به جای اینکه یک مونتاژِ تکراری از اتفاقات قسمت‌های قبلی درست کنند، اجازه می‌دهد تا خود بازی‌کننده در میان خاطرات گذشته قدم بزند و یکی یکی آنها را بررسی کند. این‌طوری زنجیره‌ی تعامل بازی‌کننده با بازی هم پاره نمی‌شود، و خیلی زود شاید به یکی از دردناک‌ترین لحظات بازی می‌رسیم. جایی که نیتن تفنگ اسباب‌بازی‌اش را در می‌آورد و ما باید ادای مبارزات مسلحانه‌ی او را در بیاوریم. این سکانسی است که دقیقا از محتوای قابل‌دانلود «آخرین ما» به «آنچارتد» منتقل شده است. در آن بازی هم ناتی‌داگ برای ایجاد تنوع در گیم‌پلی بدون مقدمه دست کاراکترهایش تفنگ واقعی نمی‌داد و آنها را در مقابل دشمن قرار نمی‌داد. بلکه با دوتا تفنگ آبپاش، صح*نه‌ی اکشن متفاوتی را خلق می‌کند که هم در ریتم گفتگومحور بازی تنوع ایجاد می‌کند و هم به صح*نه‌ی بامزه‌ای ختم می‌شود که ر*اب*طه‌ی الی و رایلی را پی‌ریزی می‌کند.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
اینجا هم ناتی‌داگ می‌داند که طرفداران منتظر فشردن ماشه هستند، اما این باعث نمی‌شود تا مثل دیگر بازی‌ها ما را از دقیقه‌ی اول به درون اکشن رها کند. با این حال با طراحی چنین صح*نه‌ای نیاز ما به مبارزه را با یک صح*نه‌ی غیرمنتظره و غمناک پر می‌کند و از این می‌گوید که نیتن علاوه‌بر مکان‌های ناشناخته و پرت، دلش برای مبارزه و در خطر بودن هم تنگ شده است. در حس‌و‌حال تیراندازی با تفنگ اسباب‌بازی هستیم که صدای الینا می‌آید که شام حاضر است. باز نویسندگان به‌طرز نامحسوسی به این موضوع اشاره می‌کنند که ازدواج با الینا بوده که به پایان ماجراجویی‌های نیتن ختم شده است. اما ویژگی ل*ذت‌بخش «آنچارتد ۴» این است که الینا نه تنها به عنوان لولوخورخوره‌ای که نیتن را از عشق و علاقه‌ی واقعی‌اش دور کرده پردازش نمی‌شود، بلکه واقعا الینا اگر بهترین کاراکتر «آنچارتد ۴» نباشد، حداقل با نیتن در یک درجه قرار می‌گیرد. الینا اگرچه نسبت به سم حضور کوتاه‌تری در بازی دارد، اما انرژی و احساسی که او به گیم‌پلی تزریق می‌کرد را هیچ جای بازی نمی‌توانید پیدا کنید.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا