• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

روانشناسی روانشناسی تغذیه

  • نویسنده موضوع Zahra.Jafari
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 4
  • بازدیدها 265
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Zahra.Jafari

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-23
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
1,477
امتیازها
73
سن
27
کیف پول من
115
Points
0
آیا میدانید دوستداشتن هر یک از گروههای غذایی میتواند به نوعی نشاندهنده روحیه و خلقوخوی شما باشد؟
اگر دوست دارید تا بیشتر با روحیه دوستداران محصولات غذایی مختلف آشنا شوید بد نیست نگاهی به این مقاله جالب بیندازید...
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra.Jafari

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-23
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
1,477
امتیازها
73
سن
27
کیف پول من
115
Points
0
دوستداران سبزیها؛ ماجراجو و ورزشکار
خلق وخو:
کسانی که تمایل زیادی به مصرف سبزیجات دارند یا بهطور کلی گیاهخوار هستند، معمولا افراد پرخوری نیستند و خیلی خودشان را در قید و بند تهیه غذا قرار نمیدهند. این افراد بسیار ماجراجوا هستند و بیشتر از اینکه در تکاپوی درستکردن غذا باشند، دوست دارند طعمهای جدید را تجربه کنند. آنها افرادی ورزشکار و سالم هستند که همیشه در حال پیداکردن گیاهان جدید خوراکی در عطاریها یا حتی در طبیعت هستند. عادتها: گیاهخواران از خوردن جوشاندههای گیاهی بعد از غذا یا چکاندن آبلیمو و آبغوره روی غذایشان لـ*ـذت میبرند که این عادت خوب میتواند در حفظ سلامت و نشاط آنها بسیار موثر باشد. پیشنهاد: این افراد میتوانند از قارچ، حبوبات، سویا، تخممرغ و لبنیات برای دریافت پروتئین بیشتر و بهتر در رژیم غذاییشان کمک بگیرند. مصرف هفتهای یک یا دو بار از غذاهای دریایی هم میتواند از کمبود ویتامین B12 در آنها پیشگیری کند. خوردن گردو هم باعث جذب امگا3 خواهد شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra.Jafari

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-23
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
1,477
امتیازها
73
سن
27
کیف پول من
115
Points
0
دوستداران میوه ها؛ تنوع طلب و سالم
خلق وخو:
معمولا کسانی که بیش از هر گروه غذایی به میوهها علاقه دارند، ذائقهشان شیرین است، مهربان هستند به سلامت خود اهمیت زیادی میدهند و مدام در فکر ایجاد تنوع در برنامههای غذایی و حتی برنامههای کاری روزانهشان هستند. طرفداران میوه دوست دارند با ایجاد طعمهای جدید، متنوع و فوقالعاده جذاب، نظر و تحسین اطرافیان را نسبت به خود جلب کنند و البته در این راه، موفق هم هستند. عادتها: این افراد معمولا در خوردن میوه افراط میکنند و به گمان آنها، میوه جزو خوراکیهای پرخاصیتی است که هرچه بیشتر بخورند، برای سلامتشان مفیدتر است اما محققان دانشگاه هاروارد در حالی مصرف 5 تا 9 وعده از میوهها و سبزیها را در طول روز مجاز دانستهاند که مصرفکنندگان آنها حواسشان به کالری این گروه از مواد غذایی باشد. به هر حال، میوه هم قند و کالری دارد و مصرف زیاد آن میتواند باعث ابتلا به چاقی و اضافه وزن شود. راستی یکی دیگر از عادتهای افرادی که عاشق میوه هستند، این است که از میوهها به عنوان میانوعده یا دسر استفاده میکنند که البته این یک عادت خوب است. پیشنهاد: اگر خیلی به خوردن میوهها علاقه دارید، میتوانید آنها را پو*ست بکنید و در سالاد یا ماستتان، خردشان کنید و ارزش تغذیهای ماست و سالادی که همراه غذا میخورید را بالا ببرید. خردکردن میوههای فصل و پوشاندن آنها با کمی عسل هم میتواند یک صبحانه فوری و مغذی برای شما و فرزندانتان را فراهم کند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra.Jafari

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-23
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
1,477
امتیازها
73
سن
27
کیف پول من
115
Points
0
دوستداران گوشتها؛ جاه طلب و کوشا
خلق وخو:
معمولا بیشتر افرادی که علاقه فراوانی به مصرف انواع گوشتها دارند، جاهطلب و در پی کسب بهترینها در زندگیشان هستند. غذاهای گوشتی جزو غذاهای گرانقیمت هستند و کسانی که ذائقه خود را با آنها وفق میدهند، دوست دارند که همیشه در حال تلاش برای کسب بالاترین مقام و موقعیتها در زندگیشان باشند. طرفداران گوشت، انسانهای کوشایی هستند که تن به خوردن هر غذایی نمیدهند و معمولا طعم سبزیها به خصوص سبزیهای آبپز یا بخارپز را دوست ندارند. عادتها: دوستداران غذاهای گوشتی به انواع خوراکیهای سرخشده و فرآوردههای گوشتی مانند سوسیس، کالباس یا همبرگر هم علاقه دارند. آنها ترجیح میدهند که غذای خود را همراه با سس یا چاشنیهای چرب بخورند. این افراد علاقه چندانی به خوردن نان یا برنج زیاد با غذاهایشان از خود نشان نمیدهند، چون دوست دارند که طعم گوشت را بیشتر از مواد نشاستهای حس کنند. معمولا کسانی که خوردن گوشت را به سایر خوراکیها ترجیح میدهند، کمتر به مصرف گوشتهایی که بیش از اندازه طعمدار شدهاند، تمایل دارند. پیشنهاد: خیلی از افرادی که بیش از اندازه گوشت (به?خصوص گوشت قرمز) میخورند به بیماریهایی مانند نقرس به دلیل بالارفتن اسیداوریک خونشان مبتلا میشوند. بنابراین بهتر است این افراد، مصرف گوشتها را به 4 بار در هفته محدود کنند. بهتر است آنها، گوشتهای سفید و خوراکهای دریایی را بیشتر از گوشتهای قرمز در برنامه غذاییشان بگنجانند. مصرف سبزیخوردن و سالاد سبزیجاتی که با آبلیمو، آبغوره و آب نارنج، طعمدار شدهاند هم به طرفداران غذاهای گوشتی توصیه میشود. بد نیست دوستداران گوشت قرمز برای پیشگیری از بالارفتن اسیداوریک خونشان از پودر سماق تازه برای طعمدارکردن غذایشان کمک بگیرند. مخلوطکردن سویا با گوشت قرمز چرخکرده هم میتواند کمی پروتئین گیاهی به رژیم روزانهتان اضافه کند و ارزش تغذیهای آن را بالاتر ببرد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra.Jafari

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-23
نوشته‌ها
341
لایک‌ها
1,477
امتیازها
73
سن
27
کیف پول من
115
Points
0
طرفداران غذاهای نشاسته ای؛ تنبل و پرخور خلق وخو:
افرادی که به غذاهای نشاستهای مانند نان، سیبزمینی، برنج و ماکارونی علاقه زیادی دارند، معمولا افرادی خوشخوراک، تنبل، پرخور و خوشاخلاق هستند. آنها هرچقدر هم که سیر باشند، دست رد به سـ*ـینه بشقاب پر از پلو و خورش شما یا ظرف سیبزمینی سرخکردهتان نمیزنند. آنها همیشه دقیقه نودی کار میکنند و مصداق بارز ضربالمثل «تنبل نرو به سایه» هستند! بیشتر طرفداران غذاهای نشاستهای، اضافه وزن و چاقی شکمی دارند و همیشه هم اضافه وزن و چاقی خود را انکار میکنند. عادتها: دوستداران غذاهای نشاستهای، خوردن یک بشقاب سالاد ماکارونی یا سالادالویه را به عنوان پیشغذا و یک ظرف سیبزمینی سرخکرده را به عنوان دسر به جای سوپ یا میوه ترجیح میدهند. آنها برنج و ماکارونی را با نان میخورند و به مصرف غذا و تهدیگهای چرب هم علاقه زیادی دارند. سیبزمینی سرخشده با سس فراوان جزو محبوبترین میانوعدههای آنهاست. تمایل این افراد به مصرف پنیر پیتزا هم زیاد است. پیشنهاد: متاسفانه کسانی که خوراکیهای نشاستهای را به خوراکیهای دیگر ترجیح میدهند، توجه چندانی به سلامتشان ندارند و ابتلا به چاقی، ناراحتیهای قلبی، دیابت و بالارفتن چربیخون در آنها دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین به این افراد توصیه میشود که مصرف غذاهای نشاستهای را به یک یا دو بار در طول روز و آن هم به میزان مشخص، کاهش دهند. از چربکردن برنجشان خودداری کنند. برنج و ماکارونی را همراه نان نخورند. دور تهدیگهای چرب را خط بکشند. سالاد، سبزیها، میوهها و آبمیوهها را به رژیم روزانهشان بیفزایند. در حد امکان، شیر و لبنیات را جایگزین سیبزمینی سرخشده در میانوعدههایشان بکنند و در نهایت هم از دوغ یا آب به جای نوشیدنیهای شیرین و گازدار به عنوان نو*شی*دنی همراه غذایشان کمک بگیرند.

میتونید نتیجه هاتون رو اعلام کنید. ^*.*^
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا