انواع کنسول های بازی

  • نویسنده موضوع Lady of Darkness
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 48
  • بازدیدها 1K
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
کنسول بازی ( Gaming Console ) :
یک کنسول بازی ویدیویی یک دستگاه الکترونیکی، دیجیتال یا رایانه ای است که یک سیگنال ویدئویی یا تصویر بصری را برای نمایش یک بازی ویدیویی که یک یا چند نفر می توانند بازی کنند نمایش می دهد.
اصطلاح “کنسول بازی ویدیویی” عمدتا به منظور تشخیص یک ماشین کنسول که به طور عمده برای مصرف کنندگان برای استفاده از بازی های ویدئویی طراحی شده است، در مقایسه با ماشین های بازی یا رایانه های خانگی استفاده می شود. ماشین بازی شامل یک کامپیوتر بازی ویدئویی، صفحه نمایش، کنترل بازی (جوی استیک، دکمه ها، و غیره) و سخنرانان در شاسی بزرگ است. یک کامپیوتر خانگی کامپیوتر شخصی است که برای استفاده در منزل برای اهداف مختلف مانند حسابداری، دسترسی به اینترنت و بازی های ویدئویی طراحی شده است.

https://forum.taakroman.ir/
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
انواع مختلفی از کنسول های بازی ویدیویی وجود دارد از جمله کنسول بازی ویدئویی خانگی، کنسول های بازی دستی، کنسول های کوچک و کنسول های اختصاصی. گرچه Ralph Baer تا سال 1966 کنسول های بازی را ساخته بود، تقریبا یک دهه قبل از بازی پونگ آنها را در اتاق نشیمن مردم معمولی ساخته بود. از طریق تکامل بیش از 1990s و 2000s، کنسول های بازی گسترش یافته به ارائه توابع اضافی مانند پخش سی دی، پخش دی وی دی، بازیکنان دیسک Blu-ray، مرورگرهای وب، جعبه تنظیم بالا و بیشتر.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
نسل اول:

اولین بازی های ویدئویی در دهه 1960 ظاهر شد آنها بر روی کامپیوترهای عظیم متصل به نمایشگرهای بردار، تلویزیون های آنالوگ بازی می کردند. رالف ه. بئر ایده یک بازی ویدئویی خانگی را در سال 1951 تصور کرد. در اواخر دهه 1960، در حالی که برای ساندرس همکاران کار می کرد، Baer مجموعه ای از طرح های کنسول های ویدئویی را ایجاد کرد. یکی از این طرح هایی که نام مستعار “جعبه براون” سال 1966 را به دست آورد، دارای حالت های بازی متغیر بود و برای چندین تولید کننده تلویزیونی نشان داده شد و در نهایت منجر به توافق بین شرکت های ساندرز و مگناوکس شد.


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
Magnavox در سال 1972 اودیسه Magnavox را صادر کرد، اولین کنسول ویدئویی خانگی که می توانست به یک تلویزیون متصل شود.

طراحی اولیه Ralph Baer برای یک ردیف عظیمی از سوئیچ ها که اجازه می دهد بازیکن را به روشن و خاموش کردن اجزای خاصی از کنسول (Odyssey فاقد یک پردازنده) برای ایجاد بازی های کمی متفاوت مانند تنیس، والیبال، هاکی، و تعقیب را خواستار شد.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
Magnavox طراحی سوئیچ با هر کارتریج جداگانه را برای هر بازی جایگزین کرد. با وجودی که Baer ایده هایی برای کارتریج ها ارائه می داد که می توانست شامل اجزای جدیدی برای بازی های جدید باشد، چرخها که توسط Magnavox منتشر شده بودند، عملکرد مشابهی با سوئیچ ها داشتند و بازیکنان اجازه می دادند از بازی های ساخته شده در Odyssey استفاده کنند

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
نسل دوم:

کنسول بازی دستی
اولین کنسول دستی با کارتریج های قابل تعویض، Microvision طراحی شده توسط مهندسی اسمیت بود و در سال 1979 توسط میلتون-برادلی توزیع و فروخته شد. دو سال بعد، با یک صفحه نمایش کوچک و شفاف ال سی دی و انتخاب بسیار محدودی از بازی ها، دو سال بعد قطع شد. کامپیوتر جیبی بازی Epoch در سال 1984 در ژاپن منتشر شد. رایانه جیبی رایانه ای دارای یک صفحه LCD با وضوح 75 ایکس 64 بود و می توانست گرافیک هایی را در همان سطح مشابه بازی های Atari 2600 تولید کند.
سیستم بسیار ضعیف فروخته شد و در نتیجه تنها پنج بازی برای آن ساخته شد. سری بازی و دیده بان Nintendo از سیستم های اختصاصی بازی موفق تر شد. این کمک به ایجاد بازی دستی به عنوان محبوب و تا سال 1991 ادامه داشت. بسیاری از بازی ها و بازی های دیده بان بعدا دوباره در سیستم های دستی بعدی نینتندو منتشر شد.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
کنسول خانگی
Fairchild سیستم سرگرمی ویدیویی (VES) را در سال 1976 عرضه کرد. در حالی که کنسول های بازی قبلی که از کارتریج استفاده می کردند، هر دو کارتریج اطلاعاتی نداشتند و عملکرد مشابهی با سوئیچ ها (اودیسه) داشتند و یا کنسول خالی بود (Coleco Telstar) و کارتریج شامل تمام اجزای بازی بود.

VES، با این حال، حاوی یک میکروپروسسور قابل برنامه ریزی بود، بنابراین کارتریج های آن فقط نیاز به یک تراشه ی ROM داشتند تا دستورالعمل های ریز پردازنده را ذخیره کنند. RCA و Atari به زودی کنسول های مبتنی بر کارتریج خود، RCA Studio II و Atari 2600 (که قبلا به عنوان سیستم کامپیوتری Video Atari نامگذاری شده اند) را منتشر کردند

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
VES همچنان در سال 1977 پس از سال 1977 به فروش می رسید و هر دو Bally (با کامپیوتر کتابخانه خانگی خود را در سال 1977) و Magnavox (با Odyssey² در سال 1978) خود را به کنسول های مبتنی بر کارتریج خود را به بازار آورده است. با این حال، تا زمانی که آتاری نسخه تبدیل بازی عصر طلایی را به Invaders فضایی در سال 1980 برای Atari 2600 نرساند که صنعت کنسول خانگی شروع به شکست کرد، آن را انجام نداد. بسیاری از مصرف کنندگان کنسول آتاری را خریدند تا بتوانند در خانه بازی Space Invaders را بازی کنند.

موفقیت بی سابقه ای از مهاجمان فضایی روند تولید کنسول ها را آغاز کرد و تلاش کرد تا حقوق منحصر به فردی را برای عناوین بازی بسازد و روند تبلیغاتی برای کنسول های بازی که ادعا می کنند که بازی را تجربه کنند، خانه است. در اوائل دهه 1980، شرکت های دیگر کنسول بازی ویدیویی خود را منتشر کردند. بسیاری از سیستم های بازی ویدیویی (به عنوان مثال ColecoVision) از لحاظ فنی برتر از Atari 2600 بودند و به عنوان پیشرفت های بیش از Atari 2600 به بازار عرضه می شدند. اما Atari در اوایل دهه 1980 در بازار کنسول غالب بود. Atari 2600 محبوب ترین کنسول بازی نسل دوم شد.


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
سقوط بازی ویدئویی آمریکای شمالی در سال 1983
در سال 1983، کسب و کار بازی های ویدئویی رنج می برد سقوط بسیار شدید. سیل بازی های ویدئویی با کیفیت پایین توسط شرکت های کوچکتر (مخصوصا برای 2600)، بازیگران هیجان انگیز صنعت آتاری، مانند ET و نسخه 2600 از Pac-Man که ضعیف دریافت کرده بودند و تعداد بیشتری از کاربران کامپیوتر خانگی باعث مصرف کنندگان و خرده فروشان برای از دست دادن ایمان به کنسول های بازی ویدئویی.

اکثر شرکت های بازی های ویدئویی برای ورشکستگی ورشکست شدند، یا به صنایع دیگر منتقل شدند، رها کنسول های بازی خود را. گروهی از کارکنان شرکت Mattel Electronics شرکت INTV را تشکیل دادند و حقوق Intellivision را خریداری کردند. INTV تنها به تولید Intellivision در مقادیر کم ادامه داد و بازی های Intellivision جدید را تا سال 1991 منتشر کرد. تمام کنسول های بازی های دیگر در آمریکای شمالی به سال 1984 متوقف شد. درآمد حاصل از صنعت بازی های ویدئویی در طول تصادف 97٪ کاهش یافت.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Lady of Darkness

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-09
نوشته‌ها
638
لایک‌ها
647
امتیازها
63
سن
22
کیف پول من
50
Points
0
نسل سوم:

کنسول خانگی
در سال 1983، نینتندو Computer Family (یا Famicom) را در ژاپن منتشر کرد. Famicom از پرانتز های با وضوح بالا، پالت های رنگی بزرگ و زمینه های کاشی پشتیبانی می کند. این بازی Famicom را مجاز می داند و گرافیک دقیقتری دارد. نینتندو تلاش کرد تا Famicom خود را به ایالات متحده برساند پس از آنکه بازار بازی های ویدئویی سقوط کرد. در ایالات متحده، بازی های ویدئویی به عنوان خرسندی که قبلا گذشت، دیده می شد.

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا