• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

روستای رمین

  • نویسنده موضوع Sosano.o
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 143
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Sosano.o

میکسر انجمن
میکسر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-02-15
نوشته‌ها
2,878
لایک‌ها
9,558
امتیازها
113
محل سکونت
قصر جومونگ
کیف پول من
748
Points
0
خانهلیست مکان های دیدنی ایران
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
لیست مکان های دیدنی ایرانسیستان و بلوچستان
نویسنده جواد خرم آبادی در تاریخ ۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ویرایش شده در ۱۳۹۸-۰۷-۱۴

اشتراک گذاری
استان سیستان و بلوچستان پس از استان کرمان به عنوان دومین استان پهناور کشور در جنوب شرقی ایران واقع است. این استان با حدود ۱۸۰٬۷۲۶ کیلومتر مربع وسعت کمابیش اندازه کشور سوریه بزرگی دارد و بیش از ۱۱ درصد وسعت ایران را دربرمی‌گیرد. سیستان شامل زابل و هامون و هیرمند و نیمروز و زهک است. دو شهرستان زاهدان خاش و میرجاوه نیز جزو مناطق سرحد امروزی میباشند و مکران دربرگیرنده بقیه شهرها از ایرانشهر تا چابهار می‌باشد،این استان بر خلاف باور برخی از افراد، دارای جاهای دیدنی زیاد میباشد که درناتریپ در این پست قصد دارد به معرفی آنها بپردازد.

جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
۱. بندر بریس
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
از چابهار به سمت شرق در کناره های سواحل بی نظیر و طلایی مکران، جاده ای است پر پیج و خم درمیان کوه های منیاتوری و دریای نیلگون عمان که با فاصله ۶۰ کیلومتری می رسد به بندری زیبا در امتداد حاشیه ساحلی دریای عمان (سواحل مکران) که شبیه شبه جزیره ای است در بالایی دیواره های صخره ای که بیرون زدگی های آن مشرف به دریا قد علم کرده اند. بندر بریس در مجاور روستایی با همین نام قرار گرفته که از سمت شمال به جاده اصلی چابهار، ازسمت شرق به روستاهای پشت ، بندر صیادی پسابندر و خلیچ زیبای گواتر و از جنوب و غرب به دریای نیلگون عمان منتهی‌ می شود. وجود داشتن منطقه ای صخره ای و ماسه ای در کنار ساحل باعث شده که چشم انداز زیبایی از ساحل، غروب ساحلی، دریا، قایق های در حال عبور و کوه های مریخی را بتوان تماشا کرد. آب و هوای این منطقه گرم و مرطوب میباشد. از زیبایی های ساحل بریس که بگذریم، این منطقه به خاطر دسترسی به آب های آزاد، در آن انواع مختلفی از ماهی ها و جانوران دریایی یافت میشود که از نمونه آنها میتوان به صید میگو، ماهی یا حتی کوسه ماهی در این بندر اشاره داشت که باعث شده این بندر به یکی از نقاط مهم جهت پرورش ماهی تبدیل شود.


آدرس: ایران، استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، بندر بریس

۲. ساحل صخره ای چابهار
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
ساحل صخره‌ای چابهار یا دریا بزرگ، به یکی از تفرجگاه‌های مردم چابهار تبدیل شده است. موج‌های سهمگین بعد از برخورد با صخره‌های کنار ساحل چندین متر به هوا پرتاب می‌شوند که جلوه‌ی بی‌نظیری به این ساحل می‌دهند. ارتفاع این امواج به ۱۵ متر می‌رسد و در فصل مرداد و مصادف با وزش بادهای موسمی است.برخورد موج ها و صخره ها همیشه دیدنی و زیباست.موجهائی به ارتفاعی حدود ۳-۵ متر همیشه باعث هیجان و صح*نه هائی بی بدیل می شود. واکنش دیگر مردم به این موجها بعضی مواقع از متن ماجرا بیشتر توجه ها را به خود جلب می کند. بدنیست گاهی بی پروائی و شجاعت خود را محک بزنید و برای دریا دلبری کنید. البته از حیطه امن و عمومی خارج نشوید و خطر نکنید. سواحل پارک گردشگری چابهار (دریای بزرگ) همه روزه میزبان گردشگران بسیاری است که شاهد تلاطم امواج دریا به صخره ها و چشم انداز های دلنواز آن هستند. چشم اندازهایی که شاید کمتر سواحلی در ایران دارای چنین مناظر و جذابیتی باشند. در این مکان شما میتوانید طعمی از غذاهای مختلف دریایی را تجربه کنید.


آدرس: شهرستان چابهار، ساحل صخره ای چابهار

۳. جنگل حرا چابهار
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
فقط قشم جنگل حرا ندارد و در چابهار نیز، جایی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان می‌ریزد و در ن*زد*یک*ی خلیج گواتر، جنگل‌های حرای چابهار قرار دارد. ناگهان در دل خشکی بسیار، درختچه هایی در مرداب روییده است که محل زندگی خزندگان و پرندگان زیادی است.

آدرس: شهرستان چابهار، جنگل حرا

۴. تالاب لیپار
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
تالاب لیپار از گنجینه‌های کمیاب محسوب میشود، زیرا از آن میتوان تعداد بسیار نادری را در جهات یافت. وجود پلانکتون‌ها و باکتری‌ها در آب‌های این تالاب باعث ایجاد رنگ منحصر به فردی در آنها شده است. رویش گونه‌های بلوط و گزنه در آب صح*نه فوق‌العاده زیبایی خلق کرده که نمونه آن در ایران کمتر دیده می‌شود. وجود پرندگانی چون چنگر، فلامینگو، کشیم، انواع حواصیل، طاووسکن، باقرقره، تیهو، عقاب دشتی، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. علاوه بر این در این منطقه پنبه‌های وحشی می‌روید که مردم منطقه از آن تشک و بالشت تهیه می‌کنند.


آدرس: شهرستان چابهار، تالاب لیپار.

۵. کوه های مریخی
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
کوه های مریخی به کوه های مینیاتوری نیز معروف هستند و چون شبیه به سطح مریخ هستند مردم این نام را برای آنها انتخاب کرده اند. از ویژگی های منحصر به فرد این کوه این است که از سمت راست آنها می توانید به دریا برسید. همچنین بیشترین چیزی که باعث فرسایش سنگ ها شده است باد و آب می‌باشد.


آدرس: شهر چابهار، کوه های مریخی

۶. پلاژ ساحلی تیس
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
جاهای دیدنی سیستان و بلوچستان
این پلاژ در محدوده سلاحلی تیس قرار گرفته و ساحل آن به سمت دریا دارای شیب کم میباشد. از امکانات این ساحل میتوان به رستوران، آلاچیق، امکانات تفریحی و … اشاره کرد. این پلاژ برای عاشقان شنا بسیار حائز اهمیت میباشد.


آدرس: محدوده ساحلی تیس، پلاژ ساحلی تیس

۷. روستای رمین


رمین یکی از روستاهای بزرگ چابهار واقع در دهستان “کمبل سلیمان” بخش مرکزی این شهرستان جنوبی استان سیستان و بلوچستان است. این روستا در هفت کیلومتری بندر چابهار از نزدیکترین روستاهای صیادی به این شهر است و از سمت شرق از طریق جاده ساحلی بنادر صیادی بریس، پسابندر و خلیج گواتر را به شهر منتهی می‌سازد.

روستای رمین از شمال به کوههای روستای تیس کوپال، از غرب به چابهار و از جنوب به دریای عمان محدود می‌شود. روستای رمین در کنار دریای نیلگون عمان دارای محله‌های عثمان‌آباد، گلبهار، رمین مرکزی، داردپ و گلشن‌آباد است. خور قدیم، نوار ساحلی “کلات رود” که از یک طرف به دریا و از طرف دیگر با صخره‌های بسیار و ماسه‌های طلایی به تالاب لیپار منتهی می‌شود، از جاذبه‌های طبیعی این روستا به شمار می‌آیند.

کوههای مینیاتوری یا “مریخی” اطراف روستا با مناظر بسیار زیبا در یک طرف جاده و طرف دیگر آن دریا و تراشها و برشهای ناشی از فرسایش و واریزه‌های آن و رنگ سفید این کوهها چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. تماشای مناظر کوههای بزرگ و کوچک بسیار با شکل خارق‌العاده و حرارت هوا و غبار شرجی حاصل از آن، انسان را به یاد مناظر خیالی و رویایی از کرات آسمانی می‌اندازد و برای لحظاتی احساس می‌کند در مریخ به سر می‌برد.

lxjh_رمینچابهار.jpg

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : Sosano.o
بالا