• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

متفرقه گرافیک محیطی

  • نویسنده موضوع atena.vd
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 197
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

atena.vd

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-04-22
نوشته‌ها
1,457
لایک‌ها
3,978
امتیازها
73
سن
19
محل سکونت
البرز
کیف پول من
4,396
Points
0
آشنایی با گرافيك محيطی
امروزه گرافیك بعنوان یكی از مهمترین عوامل تبلیغ، پیام رسانی و نشر دانش سیـاس*ـی، اجتماعی و فرهنگی می باشد و در جوامع پیشرفته از مهمترین اركان تشكیل دهنده یك زندگی اجتماعی است. طراحی گرافیك در اعلان های تبلیغاتی و تجاری تلویزیون، سینما، بسته بندی كالاها، علائم راهنمایی و رانندگی، ویترین مغازه ها، تزیین خیا*با*نی و مکان عمومی نظیر هتل ها، فرودگاهها و مترو ها، رستوران ها و پارك ها، فروشگاه ها و اماكن مختلف ورزشی هنری و فرهنگی، نوشته ها و تبلیغات بدنه ساختمان ها و وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها، ترن ها و هواپیماها بیل بردها و گرافیك در ابعاد بزرگ و نقاشی دیواری، پیكتو گرام ها و علائم نمادین، نقش عمده ای دارد.

1287833963_04.jpg


1287833989_05.jpg


1287834255_07.jpg


1287834284_08.jpg


1287834584_09.jpg


1287834732_10.jpg

گرافیك محیطی به عنوان یكی از شاخه های گرافیك در رسیدن به اهداف بالا نقش بسزائی دارد، و بخش عمده ای از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد. محیط اطراف ما خانه ای كه در آن زندگی می كنیم خیا*با*نی كه درآن تردد می كنیم فضای سبزی كه درآن قدم می زنیم، پاركی كه برای تفریح به آنجا می رویم، همه نیاز به برقراری روابط منطقی فرمی و روابط سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول و مبانی بیان بصری دارند.

1287834951_11.jpg

انسان به واسطه گرافیك محیطی با محیط پیرامون خود سخن می گوید، و با دیگران ارتباط برقرار می كند. گرافیك محیطی در ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای افراد جامعه نقش موثردارد.
محیط مناسب یعنی فضایی كه بشر در آن بتواند فارغ از فشارهای ناخواسته روانی رشد كرده و شكوفا شود و این از خواسته های عقلانی و منطقی هر جامعه است. گرافیك محیط زیبایی بصری و نظم و هماهنگی مطلوب فضا است.
مقصود از تمام طرح های گرافیكی برای محیط داخلی و خارجی – ایجاد فضایی برای زندگی پر نشاط و سالم و قانع كننده است گرافیك محیطی را می توان به دو گونه گرافیك محیطی دو بعدی یامسطح و سه بعدی یا حجمی تقسیم كرد.

1287833627_06.jpg

مشخص كردن یك مكان از مكانی دیگر، زیبا سازی، نظم و انسجام بخشیدن به فضای شهری و گسترش حیطه فعالیت هنر گرافیك، از اهداف گرافیك محیطی به شمار می رود.
گرافیك محیطی می تواند جنببه های مختلفی داشته باشد:
جنبه اطلاع رسانی و یاحالت تاكید و یا هشدار نسبت به موضوعی داشته باشد.

1287835266_12.jpg

جنبه فرهنگی داشته باشد، مانند تبلیغات شهری در مورد تئاتر وسینما و غیره.

1287917646_15.jpg

جنبه آموزشی داشته باشد.
جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

1287833716_001.jpg


1287833742_02.jpg


1287830762_03.jpg

جنبه اجتماعی داشته باشد، مانند تبلیغات بر علیه مصرف سیگار در سطح شهر
جنبه زیبایی و هنری و صرفا زیبا سازی محیط را داشته باشد.تعادل تناسب تاكید تداوم وحدت و تنوع اصول یك سازمان بندی درست هستند. رنگ، نور، شكل، خط، نقطه، سطح، بافت و فضا به كمك آنها
می آیند تا اثری مطلوب و زیبا پدید آید.
[h=4]طراحی گرافیک محیطی (ویکی)[/h]
«طراحی گرافیک محیطی به دلیل پیوندی که با علوم انسانی و اجتماعی نظیر شهرسازی، ارتباطات، جامعه شناسی و غیره دارد، یکی از ارکان زندگی اجتماعی قلمداد میشود. این عنوان، اصطلاحی کلی و غیر تخصصی درباره انواع عناصر متنوعِ تصویری و نوشتاری که با اهداف مختلف کمی و کیفی، طراحی، گزینش و یا حتی حذف شده و سپس در محیطهای بیرونی و درونی به کار گرفته میشوند، میباشد. روشن است که این حیطه چنان گسترده و متشکل از علل و عوامل گوناگونی است که ارائه تعریفی جامع از آن به راحتی میسر نیست. با وجود این، در اذعان به گستره و تنوع بالقوه طراحی گرافیک محیطی، محدودکردن موضوع ارزش چندانی ندارد. نیاز واقعی، ارائه تعاریفی است که دربرگیرنده موضوعات اصلی و مرکزی آن باشد تا اینکه حواشی و مرزهای آن را تعیین کند. چرا که به همراه جوامع رو به گسترش امروز و بروز انقلاب ارتباطات و فناوری که موجب تلاشِ هرچه بیشتر در جهت خلق آثار متنوع در این حیطه شدهاند، پیش از هر چیز ما را به شناسایی، توضیح و بررسی نظریات و اقدامات اساسی و حتی خلق آثار تازه رهنمون میشود.
طراحی گرافیک محیطی در پیوندی نزدیک با هنرهای تجسمی و طراحی شهری، عوامل و امکانات متنوعی را به کار میبندد تا توجه مخاطبان مورد نظر خود را برانگیزاند و در پی آن، به هدف خود نزدیک کند. از مهم ترین اهداف کلی طراحی گرافیک محیطی میتوان از عواملی نظیر تسهیل در امر ارتباط، ادراک محیط، ایجاد هویت بصری، ایجاد محیطی زیبا و غیره نام برد. با این همه اهدافی تفصیلی نیز وجود دارند که در درون هر یک از آثار گرافیک محیطی بایستی به بررسی آنها پرداخت.
گرافیک محیطی را با یکی از شاخههای تخصصی آن یعنی تبلیغات محیطی که مخاطبانی خاص را در جهت اهداف عموماً تجاری، هدف قرار میدهد، نباید اشتباه گرفت و محدود کرد. اگرچه میتوان زمینههای مبهمی را نیز در تعریف گرافیک محیطی شناسایی کرد. به طور مثال آیا هدف از طراحی گرافیک محیطی باید صرفاً دگرگونی در کیفیتهای بصری و فضایی باشد و یا به روابط عمیق تر اجتماعی و فرهنگی بین عناصر، فضاها و انسانها بپردازد؟ آیا کانون توجه طراحی گرافیک محیطی باید محصول آن -محیط- باشد یا فرایندی که محصول را به وجود میآورد؟»[SUP][۱][/SUP]
[h=4]وجه تشابه و تفاوت گرافیک محیطی با هنرهای دیگر[/h]
«برای بسیاری از علوم و هنرها نمی توان مرز مشخص و تفکیک شدهای ترسیم کرد. در این صورت، می گوییم که این موضوع خط فاصل ندارد ولی حد فاصل دارد. با توجه به معنا و مفهومی که از تعاریف گرافیک محیطی استنباط می شود این هنر (؟) حد فاصل دارد نه خط فاصل. پس با بسیاری از موضوع های هنری دیگر نه تنها مرز مشترک دارد، بلکه لبه ی این مرزها روی یکدیگر قرار می گیرد و همپوشانی ایجاد می کند. در واقع حوزه طراحی گرافیک محیطی چنان وسیع است که وام دار بیشتر هنرهاست و با انواع فناوری های جدید در ارتباط و از آن ها بهره مند است. از ماکروتلویزیون های مسطح گرفته تا نورپردازی هایی که بر آبشارهای مصنوعی انجام می گیرد و نیز جدیدترین دستگاه های چاپ و برش به صورت رنگی و لیزری، همه در خدمت این هنر قرار می گیرند.موضوع هایی مثل نورپردازی، شناخت مواد و مصالح جدید و نیز آشنابودن به آخرین دستاوردها همه در ارائه کیفیت مطلوب سهیم اند.»
Koleston-Naturals-02.jpg



brazilart10.jpg



 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش:
امضا : atena.vd
بالا