• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید

فرزندپروری ترس از آمپول در کودکان

  • نویسنده موضوع Taniya
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 203
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Taniya

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-03-22
نوشته‌ها
646
لایک‌ها
1,320
امتیازها
73
محل سکونت
دنیای مردگان
وب سایت
forums.taakroman.ir
کیف پول من
25
Points
0
اکثر کودکان از آمپول می ترسند قبل از اینکه او را نزد پزشک ببرید از آمپول حرفی نزنید و اما او را نسبت به فواید واکسیناسیون آگاه کنید همچنین می توانید عروسک محبوبش را به مطب ببرید.
راه حل عالی رفع ترس کودک از آمپول و واکسن
آمپول زدن و واکسیناسیون ممکن است به محافظت از بچه ها در برابر بیماری های مختلف کمک کند، اما آنها مطمئنا صدمه می بینند ؛ جای تعجب نیست که بیشتر کودکان از آمپول می ترسند - و این به این معنی نیست که آنها باید همیشه آمپول بزنند. در واقع، بسیاری از بچه های کوچک تا زمانی که 4 ساله شوند، بیش از 20 واکسن را زده اند. در این بخش از نکات مربوط به کودکان چندین راهنمایی موثر و کامل برای کمک به آرام کردن کودکان در هنگام مراجعه کردن به پزشک وجود دارد.
source.gif




-کودک-از-آمپول.jpg



چگونه ترس کودک از آمپول و واکسن را از بین ببریم؟
راه حل و روش های صحیح برای رفع ترس کودک از آمپول
صحبت کردن مادر با کودک:

حقیقت را بگویید:اگر کودکتان بپرسد که قرار است آمپول بزنند، الکی نگویید خیر. مطمئن شوید که آنها می دانند که این آمپول ها چیزی هستند که از آنها محافظت می کند. نگویید آمپول درد ندارد، به سادگی و صادقانه پاسخ دهید، بله، درد دارد، اما فقط برای چند ثانیه.


%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D9%88%D9%84.jpg



راه و روش رفع ترس کودک از آمپول
زیاد شلوع و فاش نکنید؛

قبل از مراجعه به پزشک، زیاد به فرزندتان گیر ندهید در عوض، به هیچ وجه چیزی نگویید، مگر آنکه بپرسند با این حال، اگر شما پاسخ را نمی دانید، می توانید بگویید:"ممکن است امروز نیاز داشته باشید، اما مطمئن نیستم که امروز انجام شود،"


%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D9%88%D9%84.jpg



رفع ترس کودک از آمپول با صحبت با فرزند
مبهم بودن همیشه خوب جواب می دهد - زمانی که به بچه ها می گویم که باید نمودار را ببینم تا متوجه شوم که آنها به واکسن نیاز دارند یا خیر، معمولا از عجله امتناع می کنم. اگر زیادی در مورد آمپول صحبت کنید، احتمالا کودکان را برای مراجعه به پزشک نگران و عصبی می کنید و نگرانی های او می تواند تا جایی که تا تمام وقت وحشت زده باشد، افزایش یابد.

والدین کودکان را در مطب پزشک نگه می دارند:

جلوگیری از درد فیزیکی:بعضی از کارشناسان توصیه می کنند که کرم بی حسی در حدود 20 دقیقه قبل از واکسن استفاده شود، چون می تواند پو*ست را بی حس کند.از پزشک خود بپرسید که کدام مارک را توصیه می کند ؛ در طی واکسیناسیون، با فشار دادن دست خود، ایجاد چهره های خنده دار، گفتن شوخی یا داستان، بازی کردن و یا صرفا خواندن آهنگ مورد علاقه اش، کودکتان را منحرف کنید.
****
خیلی به او نزدیک نشوید و اجازه دهید که پرستارها کارشان را بکنند:

اگر فرزند شما هیستریک باشد، بهتر است شما عقب بمانید و اجازه دهید که پرستار یا پزشک کار را بکنند.بچه ها گاهی اوقات بیش از حد به واکسن واکنش نشان می دهند، از این رو بدانند که آنها به والدینشان پاسخ می دهند (که شاید ممکن به عپم اجازه واکنس زدن از طرف شما شود).

اگر کودک شما دچار tantrum است، از اتاق خارج شوید تا پرستارها کارشان را بکنند یا سعی کنید در گوشه اتاق بایستید و تماس چشم با فرزندتان را داشته باشید، که بدون نیاز به دخالت، حمایت شما را می رساند ؛ انجام این کارها می تواند به سرعت بخشیدن به کل فرآیند و به حداقل رساندن تجربه دردناک را برای او کاهش دهد.


%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D9%88%D9%84.jpg



راهکار عالی برای ریختن ترس کودک از آمپول
کودک را در دامن خود بنشانید:

پس از واکسیناسیون، کودک خود را برای چند دقیقه ببوسید یا او را روی پایتان بنشانید تا مطمعن شوید که او سر و صدا نمی کند و حالش خوب است.می توانید محل تزریق را در صورتی که آسیب دیده مالش دهید و یا یک بسته یخ را برای حدود 10 دقیقه بگذارید تا تورمش کاهش یابد.

اگرچه بسیاری از پزشکان توصیه نمی کنند که قبل از شروع واکسن، داروهای ضد درد مصرف شود زیرا ممکن است با اثربخشی واکسن تداخل پیدا کنند، اما بعضی از آنها توصیه می کنند که مریرون یا تیلنول کودکان را بعد از مدتی در صورتی که هنوز درد وجود دارد، به کودک بدهید.همیشه با متخصص اطفال مشورت کنید تا ببینید چه چیزی برای کودک شما توصیه می شود.


%D8%AA%D8%B1%D8%B3-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D9%85%D9%BE%D9%88%D9%84.jpg



نحوه از بین بردن ترس کودک از آمپول
برایش پاداش در نظر بگیرید:

گاهی اوقات حتی یک انگیزه کوچک (مثل یک نو*شی*دنی یا برچسب) می تواند به کاهش درد کمک کند یا به فرزندتان قول دهید که پس از واکسیناسیون، شما چیز خاصی را با هم انجام می دهید، مانند رفتن به بولینگ یا خوردن بستنی.

تماس با اورژانس :

مراقب عوارض جانبی احتمالی باشید ، هنگامی که کودک شما واکسن می زند، لیست واکنش ها یا عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد را از پرستار بخواهید.واکنش های رایج، خفیف و متوسط از اکثر واکسن ها ممکن است شامل تورم، حساسیت به تب، تب، سردرد و حتی خستگی باشد.

اگر فرزند شما به نظر می رسد یکی از عوارض جانبی نادر اما جدی مانند یک واکنش آلرژیک، تشنج، کاهش هوشیاری و یا مشکل تنفس را گرفته، بلافاصله با اورژانس تماس بگیرید.کمک به بچه ها برای برطرف کردن ترسشان از استراتژی های ساده همه سنها برای کمک به کاهش درد و ترس از آمپول است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : Taniya
بالا