انجمن رمان نویسی
سیستم آموزش مکتب تا دوران قاجار تاب مقابله با جریان آموزش جدید را داشت اما پس از آن به ناچار تسلیم سیستم آموزشی جدید شد.
نخستین مدرسه
نخستین مدرسه ابتدایی و متوسطه در تهران سال ۱۲۷۶ هجری شمسی تاسیس شد. این مدرسه چندین بار در اثر مخالفت ها باز و بسته شد تا صدراعظم مظفرالدین شاه، موسس مدرسه را به تهران دعوت کرد و مورد حمایت قرار داد.
روند تاسیس مدارس دبستان و متوسطه تا پس از مشروطه سیر تکاملی خود را طی کرد. به این معنا که تا پیش از مشروطه و در ابتدای امر، مدارس تاسیسی ویژه پسران بود و مدرسه ای برای آموزش دختران تاسیس نشده بود. اما پس از انقلاب مشروطیت نخستین بار در سال ۱۳۲۴ هجری قمری (۱۲۸۵ شمسی) مدرسه ای به نام «مدرسه دوشیزگان» توسط بانو بی بی خانم وزیراف گشایش یافت که با وجود ایستادگی او تعطیل شد. پس از آن مدرسه «ن*ا*موس» تاسیس شد. در مدرسه ن*ا*موس ابتدا به تشکیل کلاس های اکابر برای بانوان اقدام شد و سپس قرآن و تعالیم مذهبی را در دروس گنجاندند و سالی یک بار در مدرسه مجالس روضه خوانی ترتیب دادند. چنین شد که این مدرسه به صورت جدی پا گرفت.
سیستم آموزش مکتب تا دوران قاجار تاب مقابله با جریان آموزش جدید را داشت اما پس از آن به ناچار تسلیم سیستم آموزشی جدید شد.
نخستین مدرسه
نخستین مدرسه ابتدایی و متوسطه در تهران سال ۱۲۷۶ هجری شمسی تاسیس شد. این مدرسه چندین بار در اثر مخالفت ها باز و بسته شد تا صدراعظم مظفرالدین شاه، موسس مدرسه را به تهران دعوت کرد و مورد حمایت قرار داد.
روند تاسیس مدارس دبستان و متوسطه تا پس از مشروطه سیر تکاملی خود را طی کرد. به این معنا که تا پیش از مشروطه و در ابتدای امر، مدارس تاسیسی ویژه پسران بود و مدرسه ای برای آموزش دختران تاسیس نشده بود. اما پس از انقلاب مشروطیت نخستین بار در سال ۱۳۲۴ هجری قمری (۱۲۸۵ شمسی) مدرسه ای به نام «مدرسه دوشیزگان» توسط بانو بی بی خانم وزیراف گشایش یافت که با وجود ایستادگی او تعطیل شد. پس از آن مدرسه «ن*ا*موس» تاسیس شد. در مدرسه ن*ا*موس ابتدا به تشکیل کلاس های اکابر برای بانوان اقدام شد و سپس قرآن و تعالیم مذهبی را در دروس گنجاندند و سالی یک بار در مدرسه مجالس روضه خوانی ترتیب دادند. چنین شد که این مدرسه به صورت جدی پا گرفت.