اصول سئو

ساعت تک رمان

Zahra jafarian

صاحب امتیاز سایت
پرسنل مدیریت
صاحب امتیاز سایت
کاربر ویژه انجمن
ادمین پورتال
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
6,546
لایک‌ها
13,839
امتیازها
143
کیف پول من
102,679
Points
10,605
مزایای سئو محتوا به‌طور کلی عبارت است از:

گرفتن رتبه (هر قدر رتبهٔ بهتری در نتایج جست‌وجو داشته باشیم، احتمال دیده‌شدن ما هم بیشتر است؛ یک‌چهارم جست‌وجوگرها به سراغ صفحهٔ دوم نتایج نمی‌روند)
افزایش ترافیک (رتبه که بالاتر باشد، ترافیک بیشتری هم داریم؛ رتبهٔ یک نتایج حدود ۳۲ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد)
افزایش اعتبار (اعتبار صفحه به این معناست که وب‌سایت شما قابل‌اعتماد، باکیفیت، مرتبط است و چیزی برای ارائه دارد)
ایجاد یک تجربهٔ خوب برای بازدیدکننده (بهینه‌سازی محتوا باعث می‌شود استفاده از وب‌سایت شما آسان شود و یک تجربه خوب برای مشتری خلق شود؛ مثل تلاش‌های شما برای طراحی ریسپانسیو، رعایت فاصله بین لینک‌ها، استفاده از تصاویر مرتبط، سبک و باکیفیت، استفاده از ویدئو، بخش‌بندی مقاله برای اینکه راحت خوانده شود، ارائهٔ اطلاعات موثق، دست‌اول و منحصربه‌فرد و…)
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra jafarian

صاحب امتیاز سایت
پرسنل مدیریت
صاحب امتیاز سایت
کاربر ویژه انجمن
ادمین پورتال
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
6,546
لایک‌ها
13,839
امتیازها
143
کیف پول من
102,679
Points
10,605
۱۶ عنصر ضروری اصول سئو برای تولید محتوای بهینه‌شده
اصول سئو در تولید صفحه‌ای کاملا بهینه‌شده، چک‌لیستی ساده دارد که می‌توانید آن را دنبال کنید:

۱. کلیدواژه هدفمند
تحقیق درباره کلمه کلیدی یا کلیدواژه باید همیشه نقطه آغاز نوشتن باشد. تولید محتوا درکنار تحقیق درباره کلیدواژه‌ها بسیار مهم است.

از ابزاری مانند برنامه‌ریزِ کلیدواژه گوگل (Google’s Keyword Planner) یا جستجوگرِ کلیدواژه ماز (Moz’s Keyword Explorer) برای تعیین کلیدواژه‌هایی که کاربران پیرامون موضوع انتخابی شما جست‌وجو می‌کنند، استفاده کنید و از آنها به‌عنوان اساس کار بهره بگیرید. کورکورانه محتوا تولید نکنید؛ برنامه‌ای براساس مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها فرمول‌بندی کنید؛ با این‌کار از آغاز خودتان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید. این موضوع باید بنیان محتوای شما را شکل دهد؛ کلیدواژه‌های انتخابی شما بر عوامل دیگر صفحه تأثیر خواهد گذاشت.

بنابراین اگر از ابتدا محتوای خود را با کلیدواژه‌های خاص هدف‌مند نکنید، در رقابت برای کسب رتبه باید بیش‌ازحد تلاش کنید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra jafarian

صاحب امتیاز سایت
پرسنل مدیریت
صاحب امتیاز سایت
کاربر ویژه انجمن
ادمین پورتال
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
6,546
لایک‌ها
13,839
امتیازها
143
کیف پول من
102,679
Points
10,605
۲. URLهای دوستدار موتور جست‌وجو
خیلی پیش‌تر از سال ۲۰۰۸، مت کات مدیر تیم مبارزه با هرزنامه در گوگل به استفان اسپنسر (کارشناس سئو) تأکید کرد که در آدرس URL، وجود ۳ تا ۵ کلمه مطلوب است. آنهایی که طولانی‌تر هستند، براساس الگوریتم گوگل معمولا اعتبار چندانی به محتوا اضافه نمی‌کنند. درک این نکته بسیار مهم است که ساختار URL سازگار با موتور جست‌وجو به همان اندازه‌ که برای موتورهای جست‌وجو مفید است، برای کاربران نیز سودمند خواهد بود.

دو URL زیر را درنظر بگیرید؛ هر دو مربوط به راهنمای ساختن کمپین ریتارگتینگ در یکتانت هستند:

yektanet.com/retargeting

yektanet.com/?p=123

شما باشید روی کدام‌یک کلیک می‌کنید؟ به علت URL بهتر و مربوط‌تر به محتوا انگیزه‌ها برای کلیک روی اولی بیشتر است.

قانون اول ساخت URL این است که همیشه باید از ساختار پیچیده و گیج‌کننده بپرهیزید؛ هرچه کوتاه‌تر باشد بهتر است و البته باید از نظر کلیدواژه نیز بهینه‌سازی شده باشد.

برپایه یک پژوهش، URL ‌های کوتاه‌تر معمولا رتبه بهتری می‌گیرند. جان مولر (یکی از متخصصان گوگل) در پلتفرم گوگل‌هنگ‌آوتس در سال ۲۰۱۶ اظهار داشت: «هنگامی‌که ما دو URL با محتوای یکسان داریم و قرار باشد یکی از آنها را در نتایج جست‌وجو نشان دهیم، آنکه کوتاه‌تر است را انتخاب خواهیم کرد.»

کلیدواژه هدف باید در URL بیاید. اگر براساس نمونه بالا هدف‌تان راهنمایی درباره آغاز کمپین ریتارگتینگ است، URL ‌تان باید به‌شکل زیر باشد:

yektanet.com/retargeting

و نه این:

yektanet.com/category/guides/۲۰۱۸/retargeting
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra jafarian

صاحب امتیاز سایت
پرسنل مدیریت
صاحب امتیاز سایت
کاربر ویژه انجمن
ادمین پورتال
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
6,546
لایک‌ها
13,839
امتیازها
143
کیف پول من
102,679
Points
10,605
۳. بهینه‌سازی برچسب عنوان (Title Tag)
برچسب عنوان صفحه یکی از مهم‌ترین عناصر اصول سئو است که به‌راحتی می‌توان آن را بهینه‌سازی کرد. هنگام نوشتن برچسب عنوانِ بهینه‌شده، بهترین چیزی که می‌توانید از آن استفاده کنید، کلیدواژه هدف است.
برای نمونه، همان عبارت کلیدی «راهنمای کمپین ریتارگتینگ» را درنظر بگیرید. کلیدواژه یا عبارت کلیدی اصلی را در ابتدای عنوان (تیتر اصلی مطلب) قرار دهید. عنوان باید کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد. گوگل برچسب عنوان را درحال‌حاضر حداکثر تا ۶۰۰ پیکسل نشان می‌هد که از نظر محدودیت کاراکتر تقریبا ۶۰ کاراکتر می‌شود. می‌توانید از ابزار برچسب عنوان موزیلا نیز برای بررسی نوع نمایش عنوان استفاده کنید. به مثال برگردیم؛ یک عنوان کاملا بهینه به این شکل خواهد بود:

«راهنمای کمپین ریتارگتینگ ، چگونه و با چه قیمتی می‌توانیم ریتارگتینگ داشته باشیم ؟»

می‌بینید که عنوان با کلیدواژه (عبارت کلیدی) آغاز می‌شود و در ادامه، با چند پرسش اساسی دنبال می‌شود. طرح این پرسش‌ها در عنوان سبب می‌شود نرخ کلیک (CTR) افزایش یابد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra jafarian

صاحب امتیاز سایت
پرسنل مدیریت
صاحب امتیاز سایت
کاربر ویژه انجمن
ادمین پورتال
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
6,546
لایک‌ها
13,839
امتیازها
143
کیف پول من
102,679
Points
10,605
۴. بهینه‌سازی توضیحات متا
شاید تعجب کنید چرا توضیحات متا را به‌عنوان یکی از عناصر اساسی بهینه‌سازی صفحه درنظر گرفته‌ایم. به‌هرحال گوگل چند سال است که توضیحات متا را دیگر به‌عنوان عامل رتبه‌بندی درنظر نمی‌گیرد.اما حتما به آن اهمیت داده و آن را بنویسید چرا موجب خواهد شد تا آن‌چه در مطلب شما وجود دارد مشخص‌تر باشد و در نتیجه تعداد کلیک آن افزایش می‌یابد و این موضوع برای سئو شما مناسب است.

توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو دیده می‌شود. البته توضیحات متا را باید خودتان بنویسید؛ وگرنه گوگل خودش بخشی از مطلب شما را در توضیحات متا نشان خواهد داد. اگر توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیک‌ها ایجاد خواهید کرد. تردیدی نیست تعداد کلیک درکنار مدت‌زمانی که کاربر روی محتوای شما توقف می‌کند، عامل مهمی در افزایش رتبه به‌شمار می‌رود. توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید و توجه کنید حتما زیر ۱۶۰ کاراکتر باشد؛ وگرنه مابقی آن به‌شکل نقطه‌چین دیده می‌شود.
نکاتی برای نوشتن توضیحات متا:
باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند.

توضیحات متا برای راهنمای کمپین ریتارگتینگ:

«با ریتارگتینگ یکتانت کسب و کار خود را متحول کنید. به کمک کمپین‌های ریتارگتینگ یکتانت مشتریان بالقوه خود را از کاربران‌تان بیابید و به وبسایت خود بازگردانید.»
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra jafarian

صاحب امتیاز سایت
پرسنل مدیریت
صاحب امتیاز سایت
کاربر ویژه انجمن
ادمین پورتال
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
6,546
لایک‌ها
13,839
امتیازها
143
کیف پول من
102,679
Points
10,605
۵. بهینه‌سازی عنوان اصلی (Heading 1)
عنوان H1 باید عنوان اصلی صفحه باشد. این قسمت معمولا همان بخش «عنوان» در سامانه‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس (CMS) است. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، معمولا در بالای صفحه، محل آن را با عبارت «عنوان را اینجا وارد کنید» یا به انگلیسی «Enter title here» خواهید یافت:

بااین‌حال، همیشه دوبار بررسی کنید؛ چرا که همیشه این‌‌گونه نیست که همه موضوع‌ها عنوان را در برچسب H1 قرار دهند.

در بیشتر موارد، از کلیدواژه اصلی همراه با دیگر عبارات توضیحی مهم استفاده کنید. برای نمونه، در مثال راهنمای کمپین ریتارگتینگ این عنوان را ببینید:

<h1>راهنمای کمپین ریتارگتینگ<h1/>

اگر پس از این کلیدواژه هدف چیزی اضافه کنید، مشکلی در رتبه‌بندی ایجاد نمی‌شود. برای نمونه، می‌توانید برچسب عنوان را به این شکل بهینه کنید:

<h1>راهنمای کمپین ریتارگتینگ ، چگونه و با چه قیمتی می‌توانیم ریتارگتینگ داشته باشیم ؟<h1/>
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Zahra jafarian

صاحب امتیاز سایت
پرسنل مدیریت
صاحب امتیاز سایت
کاربر ویژه انجمن
ادمین پورتال
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
6,546
لایک‌ها
13,839
امتیازها
143
کیف پول من
102,679
Points
10,605
۶. به‌روزرسانی با استفاده از نشان تاریخ (Timestamp)
هنگامی که عبارت «نقشه مترو تهران» را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، نتایج زیر ظاهر می‌شود:

ما در جست‌وجو همیشه می‌خواهیم مطمئن باشیم که به‌روزترین محتوا را که درباره یک موضوع وجود دارد، پیدا می‌کنیم. مثلاً در بین نتایج برتر، محتوایی را می‌بینیم که کنار آن زمان انتشار (۲۱ ساعت گذشته) آماده است و روی آن کلیک می‌کنیم.
به‌روز بودن مطلب برای بسیاری از افراد امری مهم محسوب می‌شود. برخی دیگر از نتایج که تاریخ ندارند را نمی‌توانیم بدانیم که به‌روز هستند یا خیر. درواقع، بدون نشانِ تاریخ تا زمانی‌که روی محتوا کلیک نکنیم، نمی‌توانیم بفهمیم چه زمانی منتشر شده‌اند. بااین‌حال، در چنین مواردی مسلماً کاربر تا زمانی‌که یک نتیجه با نشان تاریخ و کاملا جدید در صفحه وجود دارد، معمولا روی نتایجی که بدون نشان تاریخ هستند کلیک نمی‌کند.

در بسیاری از موارد، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید تا تاریخ انتشار را در صفحة نتایج جست‌وجو در کنار محتوا مشاهده کنید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما به‌روزرسانی شده است، نمایش دهید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید. فراموش نکنید درست است که نشان به‌روزرسانی تاریخ شاید یک عامل رتبه‌بندی نباشد؛ اما شواهد زیادی نشان می‌دهد تعداد کلیک بر جست‌وجوی طبیعی تأثیر می‌گذارد. همچنین فراموش نکنید درگیرشدن کاربر در صفحه بسیار مهم است؛ چرا که به او دوباره اطمینان می‌دهد محتوای شما به‌روز است. مسلما هیچ‌کس نمی‌خواهد برای نقشه مترو تهران که متعلق به سه سال پیش است را ببیند.

منبع یکتانت
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا