• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید

گنجینه تاریخ راز فریادهای مومیایی مصری کشف شد .

  • نویسنده موضوع 'mobin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 189
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,692
امتیازها
138
کیف پول من
500
Points
0


راز فریادهای مومیایی مصری کشف شد!
راز فریادهای مومیایی مصری حل شد!

رمز و راز فریادهای یک مومیایی بعد از ۳۰۰۰ سال مشخص شد! مومیایی که متعلق به مصر باستان بود در سال ۱۸۸۶ در دیر البحری مصر نیز کشف شد، این مومیایی از همان ابتدا نظر کارشناسان مربوطه را به خود جلب کرد، دلیل آن هم باز بودن د*ه*ان او به نشان فریاد نیز بود. اکنون کارشناسان می‌اندیشند که به راز فریاد عجیب این مومیایی پی برده‌اند، ما هم مثل شما مشتاق دانستن اصل موضوع راز فریادهای مومیایی مصری هستیم پس در ادامه همراه الی گشت باشید.
راز فریادهای مومیایی مصری



پس از گذشت ۱۴۰ سال از کشف مومیایی که اظهار به فریاد داشته، دانشمندان و کارشناسان در این باره می گویند: این مومیایی مربوط به یک مرد جوان که پسر فرعون مصر به نام “رامسس سوم” بوده، که به دار آویخته شده است. براساس اطلاعات وجود او نیز نقشه قتل پدرش را در سر داشته تا با کشتن او قدرت را از آن خود کند، اما توطئه این فرزند ناخلف لو رفته و او به اعدام با طناب دار محکوم می‌شود. علت این حرف که می گویند او به دار آویخته شده این است که کارشناسان وزارت عتیقه‌جات مصر ثابت کرده اند، دور گر*دن این مومیایی اثر طناب دار را مشاهده شده است.
کشف راز فریادهای مومیایی مصری


نحوه مومیایی کردن ب*دن این فرد کمی با دیگر مومیایی این منطقه متفاوت بوده، به طوری که در هیچ مومیایی دیگری این شیوه دیده نشده است. علت آن هم این بوده که به باور باستان شناسان و همچنین شواهدی که در تاریخ وجود دارد، مصریان باستان جسد این فرد را به دلیل نقشه شومی که در سر داشته است، نجس و ناپاک می دانستند؛ از همین رو جسد او را با چرم و پو*ست گوسفند پوشانده بوده اند.
البته داستان اعدام این فرد با نوشته‌هایی که پیش از این یافت شده مطابقت دارد. بر اساس متون یافت شده در مورد توطئه‌های اندرونی فرعون‌ها، شاهزاده «پنتاور» و مادرش شهبانو «تیه» که دومین زن فرعون و سوگلی او بود، قصد داشتند فرعون رامسس سوم را به قتل برسانند.
فریادهای مومیایی مصری


اثبات این حرف محققان مبنی بر این که می گویند جسد این فرد متعلق به رامسس سوم، از فرعون های مصر نیز بوده آزمایش DNA ای بوده که از استخوان های این مرد مومیایی بدست آمده است. اما همچنان جای تردید و مسائلی غیر قابل حل در ب*دن این مومیایی وجود دارد. باب برایر، از باستان شناسان مشهور دانشگاه لانگ آیلند نیویورک در سال ۲۰۰۸، جسد این مومیایی را بررسی کرده و در این باره گفته است که : (تأثیر دو نیرو در این جسد دیده می‌شود. یکی آن که ظاهرا تلاش کرده تا او را از بین ببرد، و دیگر آنکه کسی توانسته ب*دن او را مومیایی و حفظ کند).
فریاهای مومیایی مصری


رامسس سوم خود در آخر به قتل رسید، اما راز قتل او و چرایی آن هنوز کشف نشده است. دانشمندان تنها با کشف شکاف عمیقی روی گر*دن او دریافته‌اند که با چاقو کشته شده و انگشت شست پایش نیز قطع شده است.
این مومیایی ۳۰۰۰ ساله که به آن (مرد مومیایی E) گفته می شود قرار است، برای اولین بار در موزه مصر در قاهره به نمایش درآید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : 'mobin
بالا