• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

راهنمای خرید مادربرد گیمینگ ؛ نکات خرید مادربرد مخصوص بازی

  • نویسنده موضوع Kooki♡
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 13
  • بازدیدها 235
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,895
لایک‌ها
20,548
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,563
Points
0

صدا​

کیفیت صدای مادربرد در درجه اول توسط کدک صوتی (معروف به تراشه پردازش صدا) که یک برد مشخص استفاده می‌کند، تعریف می‌شود. بنابراین، اگر به کیفیت صدا علاقه مند هستید، می‌توانید کدک مورد استفاده یک برد را قبل از خرید جستجو کنید و ببینید که آیا یک مدل میان رده یا رده بالا است. البته، می‌توانید کارت صدای اختصاصی یا بلندگوهای USB را انتخاب کنید که سخت‌افزار DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ) را به طور کلی به خارج از کامپیوتر شخصی منتقل می‌کنند، مانند Audioengine A2+.

قیمت​

قیمت‌ها از زیر 50 دلار (40 پوند) در رده پایین تا بالای 1000 دلار (772 پوند) برای بردهای پریمیوم که از تراشه‌های HEDT (دسکتاپ پیشرفته) مانند Core X و Threadripper پشتیبانی می‌کنند، متغیر است.

  • کمتر از 100 دلار: می‌توانید بردهای اورکلاک را برای تراشه‌های AMD (حتی با چیپست برتر و آخرین نسل X370) در این محدوده دریافت کنید. اما با اینتل، شما نمی‌توانید پردازنده‌های رده بالا را روی برد میان رده نصب کنید. (اگرچه ممکن است با بردهای آینده B560 و H570 اینتل تغییر کند). بسته به قیمت‌های فروش، می‌توانید مجموعه‌ای از ویژگی‌های مادربرد گیمینگ ارزان، از جمله Wi-Fi داخلی را دریافت کنید، اگرچه بردهای مجهز به Wi-Fi معمولاً از بالای 80 دلار شروع می‌شوند.
  • کمتر از 150 دلار: بردهای دارای پردازنده Z490 و چیپست اینتل که برای اورکلاک نیاز دارید، از پایین ترین محدوده این قیمت شروع می‌شوند. همچنین شاهد پردازنده‌های AMD با چیپست‌های رده بالاتر (X570) و ویژگی‌های برتر مانند چراغ‌های RGB و Wi-Fi هستید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,895
لایک‌ها
20,548
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,563
Points
0

هارد، اتصالات و موارد دیگر​

خرید مادربردهای گیمینگ - بهترین مادربردهای گیمینگ 2021


از موارد دیگر تاثیرگذار در ر*اب*طه با خرید بهترین مادربردهای گیمینگ 2021 ، نوع و میزان حافظه (Storage) انتخابی شماست. در روزگار کنونی ما در سیستم‌های کامپیوتری دو نوع عمده هارد استفاده می‌شود که عبارتند از هارد SSD و هارد HDD.

از هارد HDD که سرعت کمتری نسبت به حافظه SSD دارد، برای ذخیره اطلاعات با میزان زیاد استفاده می‌شود و از حافظه SSD که سرعت به مراتب بیشتری دارد نیز عموما جهت پردازش سیستم عامل و همچنین ذخیره برنامه‌های کاربردی و گیم‌های سنگین استفاده می‌شود.

هنگام خرید مادربرد گیمینگتان باید به اتصالات موجود برای هارد انتخابی‌تان دقت کنید. در این ر*اب*طه هم نوع اتصالات و هم تعداد اتصالاتی که برای حافظه داخلی در مادربردتان موجود هستند مهمند. به غیر از مبحث حافظه داخلی، شما همچنین باید به اتصالات جانبی دیگر مادربردتان نیز از جمله USB، جک هدفون و… بر اساس نیازهایتان توجه کنید.

با توجه به تعداد زیادی از ویژگی‌هایی که سازندگان برد گاهی اوقات روی مادربردها اعمال می‌کنند، به ویژه مدل‌های پیشرفته، بحث درباره همه آن‌هادر راهنمای خرید مادربرد مناسب گیمینگ غیرممکن است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,895
لایک‌ها
20,548
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,563
Points
0
در اینجا چند مورد وجود دارد که در راهنمای خرید مادربرد مناسب گیمینگ باید به آن‌ها توجه کرد:

  • سوئیچ‌های روشن/خاموش روی برد: برای یک کاربر معمولی، دکمه‌های روی برد (که گاهی اوقات شامل دکمه‌هایی برای پاک کردن CMOS یا انجام اورکلاک اولیه می‌شوند) ضروری نیستند.
  • خوانش تشخیصی LED: این مورد، بلندگوی کوچکی است که به هدرهای مادربرد وصل می‌شود تا در صورت بروز مشکل، بوق بزند. بسیاری از بردهای متوسط به بالا اکنون دارای یک صفحه نمایش برای همین منظور هستند که در صورت بروز مشکل، یک کد عددی الفا به شما می‌دهند. این می‌تواند یک کمک واقعی در هنگام ساختن کامپیوتر شخصی یا ارتقاء آن باشد برای وقتی که فراموش کرده اید چیزی را وصل کنید، چیزی به درستی قرار نگرفته است یا یکی از اجزای شما معیوب شده است.
  • کارت Wi-Fi: اگر اترنت نزدیک کامپیوتر خود ندارید، این مورد را حتما می‌خواهید. و اگر قصد دارید کامپیوتر شخصی خود را برای سال‌های آینده نگه دارید، به دنبال بردی با Wi-Fi 6 باشید.


بهترین مادربردهای گیمینگ 2021


  • پورت اترنت: یک پورت اترنت دارای پهنای باند زیادی برای ترافیک اینترنت است، بنابراین در راهنمای خرید مادربرد مناسب گیمینگ اگر قصد دارید از کامپیوتر به عنوان سرور استفاده کنید، بسیار مفید است. برای کسانی که نیاز به شبکه سیمی سنگین دارند، به دنبال بردی با اترنت 2.5 یا 10 گیگابایتی باشید.
  • سوکت مناسب برای CPU: می‌توانید CPUهای عالی را از Intel یا AMD پیدا کنید، اما هر CPU که می‌خرید، مطمئن شوید که برد شما سوکت مناسبی برای پشتیبانی از آن دارد. جدیدترین تراشه‌های اصلی AMD از سوکت‌های AM4 استفاده می‌کنند، در حالی که پردازنده‌های هسته‌ای نسل دهم اینتل و نسل یازدهم آینده در سوکت‌های LGA 1200 کار می‌کنند.
  • در راهنمای خرید مادربرد مناسب گیمینگ، مادربرد کوچکتر به معنی اسلات‌ها و امکانات کمتر است. مادربردها در سه اندازه اصلی، از بزرگ‌ترین تا کوچک‌ترین، عرضه می‌شوند: ATX، Micro-ATX و Mini-ITX (Mini کوچکتر از Micro است). می‌توانید از شاسی کوچک‌تری با بردهای میکرو یا مینی استفاده کنید، اما باید به اسلات‌های PCIe، اسلات‌های رم و سایر کانکتورهای کمتر بسنده کنید.
  • در راهنمای خرید مادربرد مناسب گیمینگ فقط در صورت نیاز برای پورت‌های Wi-Fi داخلی و پیشرفته هزینه کنید. اگر از اتصال سیمی استفاده می‌کنید، برای بی سیم هزینه اضافی نکنید. با دریافت پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 و/یا Thunderbolt 3 و همچنین PCIe 4.0 می‌توانید کامپیوتر شخصی خود را برای آینده تضمین سازید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Kooki♡

سرپرست بازنشسته بخش تکنولوژی
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-21
نوشته‌ها
7,895
لایک‌ها
20,548
امتیازها
248
محل سکونت
❤Heart of Taehyung
کیف پول من
4,563
Points
0

چه مادربردی برای گیم خوب است؟​

یکی از مهمترین مواردی که در خرید بهترین مادربرد برای گیم باید به آن دقت کنید آن است که این قطعه بتواند هم نیاز امروز و هم نیاز فردای شما را برطرف کند. اگر صرفا به همین مورد دقت کنید دیگر نیازی نخواهید داشت که بعدها مادربرد و حتی بسیاری از قطعات دیگر کامپیوتر شخصی خود را ارتقا دهید. از سوی دیگر اگر در آینده بخواهید برخی از قطعات کامپیوترتان را ارتقا دهید، باید به فکر مادربرد گیمینگی باشید که توانایی پشتیبانی از این قطعات را داشته باشد.

ویژگی های یک مادربرد خوب برای بازی چیست؟​

حتما باید مادربرد گیمینگی انتخاب کنید که دارای چیپست و سوکت متناسب با پردازنده انتخابی شما باشد. علاوه بر این دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که چیپست و انتخاب آن در گزینه‌های شما برای انتخاب قطعات دیگر همانند رم، پردازنده گرافیکی و … نیز بی‌تاثیر نخواهد بود و تمام این موارد در خرید مادربرد های گیمینگ مورد نظر شما تاثیرگذارند.


سخن پایانی​

بطور کلی در این مقاله مولفه‌های مورد نیاز برای انتخاب درست شما در زمینه راهنمای خرید مادربرد مناسب گیمینگ را برشمردیم. امیدواریم اگر قصد خرید و یا تعویض مادربرد خود را دارید، مقاله‌مان کمک‌ها و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه برای شما ارائه داده باشد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا