• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

شارل آگوستن دو کولن

  • نویسنده موضوع *Emerald*
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 11
  • بازدیدها 582
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

*Emerald*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-24
نوشته‌ها
745
لایک‌ها
6,203
امتیازها
93
کیف پول من
45
Points
0
شارل آگوستَن دو کولُن (به فرانسوی: Charles-Augustin de Coulomb)‏(زاده ۱۴ ژوئن۱۷۳۶ در آنگولم فرانسه-مرگ ۲۳ اوت۱۸۰۶ در پاریس) فیزیکدان فرانسوی بود. او را بیشتر برای پدیدآوردن قانون کولن- که دربارهٔ نیروی الکترواستاتیکی دربارهٔ کشش و دافعه می‌باشد- می‌شناسند.شارل آگوستین کولن ازافسران فرانسوی دررشته مهندسی بودکه استحکامات بوربون رادرجنگ درمارتنیکاساخت وهم چنین اکتشفاتی درمورد مقاومت سقف ها وطناب های کشتی دارد. درمورد مغناطیس وقطب نماعقاید واکتشافات جدیدی را ارائه داد. او هم چنین مخترع ترازوی تاب داراست.اوتحقیقات زیادی درباره الکتریسیته انجام داد.
بر اساس قانون کولن با توجه به نوع بارها، این دو یکدیگر را جذب یا دفع می‌کنند، بنابراین در اثر این نیرو دمبل خواهد چرخید و رشته تاب می‌خورد. با اندازه گیری زاویه انحراف دمبل می‌توان نیروی میان دو بار الکتریکی را سنجید. کاوندیش بعدها با الهام از ترازوی پیچشی کولن وسیله‌ای ساخت که برای اندازه گیری نیروی جاذبه گرانش به کار می‌رود (ترازوی کاوندیش). یکای بار الکتریکی در اس‌آی، کولن، به نام او نامگذاری شد. دنیای علم به پاس خدمات کولن واجد مقدار الکتریسیته را کولن نامید تا هر روز در مدارس کشورهای جهان نام او بر زبان‌ها رانده شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

*Emerald*

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-01-24
نوشته‌ها
745
لایک‌ها
6,203
امتیازها
93
کیف پول من
45
Points
0
شارل آگوستین کولن از افسران فرانسوی در رشته مهندسی بود که استحکامات بوربون را در جنگ در مارتنیکا ساخت و هم چنین اکتشافاتی در مورد مقاومت سقف ها و طناب های کشتی دارد.
در مورد مغناطیس و قطب نما عقاید و اکتشافات جدیدی را ارائه داد.
او هم چنین مخترع ترازوی پیچشی است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا