از جمله روش های رایج شکایت از همراه اول و ایرانسل میتوان به استفاده از راههای ارتباطی اپراتورها و نیز ثبت شکایت از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.
| سرویس تکنولوژی - امروزه به دلایل بروز مشکلات مختلف افراد نیاز به شکایت از همراه اول یا ایرانسل پیدا میکنند. اگر در نحوه خدمات رسانی اپراتور سیم کارتتان دچار مشکل شده و میخواهید از اپراتور مورد نظر شکایت کنید، پیشنهاد میکنم این مقاله را دنبال کنید.
در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در " فهرست موضوعی" زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:
دلایل رایج شکایت از همراه اول و ایرانسل
موارد زیر برخی از مهمترین دلایلی است که افراد به شکایت از اپراتور سیم کارت خود نیاز پیدا میکنند:
بیشتر بخوانید: نحوه فعالسازی سیمکارت قطع شده همراه اول، ایرانسل و رایتل
روشهای مختلف شکایت از همراه اول و ایرانسل چگونه است؟
اگر هر یک موارد در بخش قبل ذکر برای شما پیش آمد و تصمیم گرفته اید از اپراتور تلفن همراه خود شکایت نمایید، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید.
۱. شکایت از اپراتور از طریق راههای ارتباطی
در مرحله اول شما میتوانید از راههای ارتباطی که خود شرکت ایرانسل یا همراه اول برای رسیدگی به شکایات گذاشته است استفاده کنید.
۲. شکایت از اپراتور ایرانسل و همراه اول از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
در صورتی که مشکل شما از طریق تماس با شماره تلفنی که اپراتورها در اختیارتان قرار داده اند حل نشد، میتوانید برای شکایت اینترنتی از اپراتورهای ایرانسل و همراه اول میتوانید از طریق این سامانه اقدام کنید:
195.cra.ir
با وارد شدن به این سایت امکاناتی از قبیل ثبت شکایت، پیگیری شکایت، سایر راههای ثبت شکایات، ثبت شکایتهای مردمی و رویت شکایات سایر مشترکین برای شما قابل استفاده است.
برای پیگیری شکایت خود در سامانه معرفی شده در بخش قبل مراحل زیر را طی کنید:
۳. شکایت از همراه اول و ایرانسل به صورت تلفنی
برای شکایت تلفنی میتوانید از طریق شماره تلفن ۱۹۵ اقدام به ثبت شکایت خود کنید.
۴. شکایت از همراه اول و ایرانسل به صورت پیامکی
در شکایت پیامکی شما باید اطلاعات کامل از قبیل نام شرکت، نوع شکایت و شماره تماس خود را نوشته و به شماره پیامک ۶۰۰۱۹۵ ارسال کنید. همچنین در صورتی که شماره تلفنی پیامکهای تبلیغاتی برای شما ارسال میکند، میتوانید شماره وی را به ۱۹۵ ارسال کنید تا رسیدگی شود.
بیشتر بخوانید: لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول (تمامی اپراتورها)
۵. شکایت از همراه اول و ایرانسل از طریق پست الکترونیک
برای شکایت از اپراتورهای تلفن همراه از طریق ایمیل اطلاعات ذکر شده در شکایت پیامکی را نوشته و به این آدرس ارسال کنید:
195@ict.gov.ir
نحوه شکایت از همراه اول و ایرانسل به دلیل عدم رعایت حد مجاز دکل
در صورتی که احساس میکنید که دکلی که در منطقه شما قرار گرفته، حد مجاز پرتودهی را رعایت نمیکند و ممکن است باعث ایجاد سرطان یا بیماریهای دیگر مربوط به آن میشود، میتوانید از طریق سامانه شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام کنید. در این وضعیت سازمان انرژی اتمی ایران برای اندازه گیری سطح پرتو دهیها اقدام میکند و نظر نهایی را در این مورد اعلام خواهد کرد.
| سرویس تکنولوژی - امروزه به دلایل بروز مشکلات مختلف افراد نیاز به شکایت از همراه اول یا ایرانسل پیدا میکنند. اگر در نحوه خدمات رسانی اپراتور سیم کارتتان دچار مشکل شده و میخواهید از اپراتور مورد نظر شکایت کنید، پیشنهاد میکنم این مقاله را دنبال کنید.
در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در " فهرست موضوعی" زیر، به موضوع دلخواه خود برسید:
- دلایل شکایت از همراه اول و ایرانسل
- روشهای مختلف برای شکایت از همراه اول و ایرانسل
- نحوه شکایت از همراه اول و ایرانسل به دلیل عدم رعایت حد مجاز دکل
دلایل رایج شکایت از همراه اول و ایرانسل
موارد زیر برخی از مهمترین دلایلی است که افراد به شکایت از اپراتور سیم کارت خود نیاز پیدا میکنند:
- سیم کارت خود را شارژ کرده اید؛ اما زمان چک کردن موجودی، مشاهده کنید که موجودی سیم کارتتان شما به صفر رسیده است. در نهایت فهمیده اید که بسته اینترنت رزرو داشته اید که به محض شارژ فعال شده است.
- در سفر اربعین هزینه قبض تلفن همراهتان از کل هزینههای سفرتان بیشتر شده و از این که اپراتور سیمکارت مورد استفاده شما هزینههای تماس را به شما اطلاع نداده است میخواهید علیه شرکت مربوطه شکایت کنید.
- شماره خاصی را خریداری کرده و زمان تحویل با یک شماره دیگر مواجه شده اید.
- شماره فرد بدون هیچ گونه توجیهی توقیف شده و کسب و کار او دچار ضرر میشود.
- سیم کارت خریداری کرده اید، ولی آن را هنوز دریافت نکرده اید.
- نیاز مبرم به نصب دکل جدید در منطقه خاصی وجود داشته باشد و شرکت مربوطه در ایجاد آن سهل انگاری کند.
- با خرید بسته اینترنت ممکن است قبل از آن که حجم یا زمان آن تمام شود ببینید که بسته صفر شده است.
- یا با سرعت اینترنت فوق العاده کم در زمان استفاده از بسته مواجه شوید.
- در روزهای خاص به خصوص مانند چهارشنبه سوری پیامک اینترنت رایگان دریافت میکنید و پس از استفاده از حساب شما پول کسر میشود!
- همچنین در برخی موارد هم برای خرید شارژ و هم برای خرید بسته از شما مالیات دوبل گرفته میشود.
بیشتر بخوانید: نحوه فعالسازی سیمکارت قطع شده همراه اول، ایرانسل و رایتل
روشهای مختلف شکایت از همراه اول و ایرانسل چگونه است؟
اگر هر یک موارد در بخش قبل ذکر برای شما پیش آمد و تصمیم گرفته اید از اپراتور تلفن همراه خود شکایت نمایید، میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید.
۱. شکایت از اپراتور از طریق راههای ارتباطی
در مرحله اول شما میتوانید از راههای ارتباطی که خود شرکت ایرانسل یا همراه اول برای رسیدگی به شکایات گذاشته است استفاده کنید.
- راههای ارتباطی شرکت ایرانسل
- راههای ارتباطی شرکت همراه اول
۲. شکایت از اپراتور ایرانسل و همراه اول از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
در صورتی که مشکل شما از طریق تماس با شماره تلفنی که اپراتورها در اختیارتان قرار داده اند حل نشد، میتوانید برای شکایت اینترنتی از اپراتورهای ایرانسل و همراه اول میتوانید از طریق این سامانه اقدام کنید:
195.cra.ir
با وارد شدن به این سایت امکاناتی از قبیل ثبت شکایت، پیگیری شکایت، سایر راههای ثبت شکایات، ثبت شکایتهای مردمی و رویت شکایات سایر مشترکین برای شما قابل استفاده است.
- ابتدا پس از وارد شدن به این سامانه روی گزینه ثبت شکایت کلیک کنید.
- در صفحه باز شده در مرحله اول باید مشخص کنید که از کدام شرکت ایرانسل یا همراه اول میخواهید شکایت کنید.
- در مرحله بعد موضوع شکایت را باید تعیین کنید که در مورد اینترنت است یا آنتن دهی و ...
- در مرحله سوم اطلاعات تماس خود را وارد میکنید تا بعد از رسیدگی به شما اطلاع داده شود.
- در آخر به شما یک کد رهگیری داده میشود تا بتوانید شکایت خود را پیگیری کنید.
برای پیگیری شکایت خود در سامانه معرفی شده در بخش قبل مراحل زیر را طی کنید:
- ابتدا روی گزینه "پیگیری شکایات" کلیک کنید.
- سپس کد پیگیری خود را وارد کنید.
- در ادامه کد امنیتی موجود در تصویر را وارد نموده و روی گزینه "ورود" کلیک کنید تا وضعیت شکایت شما نمایش داده شود.
۳. شکایت از همراه اول و ایرانسل به صورت تلفنی
برای شکایت تلفنی میتوانید از طریق شماره تلفن ۱۹۵ اقدام به ثبت شکایت خود کنید.
۴. شکایت از همراه اول و ایرانسل به صورت پیامکی
در شکایت پیامکی شما باید اطلاعات کامل از قبیل نام شرکت، نوع شکایت و شماره تماس خود را نوشته و به شماره پیامک ۶۰۰۱۹۵ ارسال کنید. همچنین در صورتی که شماره تلفنی پیامکهای تبلیغاتی برای شما ارسال میکند، میتوانید شماره وی را به ۱۹۵ ارسال کنید تا رسیدگی شود.
بیشتر بخوانید: لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل و همراه اول (تمامی اپراتورها)
۵. شکایت از همراه اول و ایرانسل از طریق پست الکترونیک
برای شکایت از اپراتورهای تلفن همراه از طریق ایمیل اطلاعات ذکر شده در شکایت پیامکی را نوشته و به این آدرس ارسال کنید:
195@ict.gov.ir
نحوه شکایت از همراه اول و ایرانسل به دلیل عدم رعایت حد مجاز دکل
در صورتی که احساس میکنید که دکلی که در منطقه شما قرار گرفته، حد مجاز پرتودهی را رعایت نمیکند و ممکن است باعث ایجاد سرطان یا بیماریهای دیگر مربوط به آن میشود، میتوانید از طریق سامانه شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اقدام کنید. در این وضعیت سازمان انرژی اتمی ایران برای اندازه گیری سطح پرتو دهیها اقدام میکند و نظر نهایی را در این مورد اعلام خواهد کرد.