• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

عادت‌ اشتباه که منجر به موخوره می‌شود!

  • نویسنده موضوع A_h
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 276
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

A_h

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
3,158
لایک‌ها
7,090
امتیازها
123
محل سکونت
میان یک عالمه رمان
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
65
Points
0
علت موخوره : عادت اشتباه که منجر به موخوره می‌شود
به احتمال زیاد موهای شما تا به حال، دست کم یک‌بار موخوره زده است. پس، احتمالاً می‌دانید که وقتی موخوره ها نمایان می شوند، دیگر چیزی جلو دار آنها نیست. اما آیا می دانید علت موخوره چیست؟
قبل از هر چیزی به این سؤال‌ها فکر کنید: موهای خود را وقتی که خیس است شانه می‌کنید؟ هر روز موهای خود را می‌شویید و آنها را با حوله خشک می‌کنید؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت است توصیه می کنیم حتماً متن زیر را بخوانید تا بدانید برای جلوگیری از موخوره این کارها به نفع موهای شماست و باید آنها را تکرار کنید یا نه.
راه های جلوگیری از موخوره
۱٫ همیشه موهایتان را جمع می کنید.
اگر معمولاً هر روز موی خود را دم اسبی یا گوجه ای می بندید، در آرایش مدل مویتان تجدید نظر کنید. اگر همیشه مویتان را به یک شکل درست کنید هم، ممکن است موهایتان ت*ح*ریک شود و آسیب ببیند.
این ت*ح*ریک و کشیدگی مو، به مرور زمان می‌تواند موجب موخوره یا شکستگی موهایتان شود، به ویژه، اگر موهایتان را وقتی که خیس است یا در حمام بخار به بالا جمع کنید. پس، از کش‌هایی استفاده کنید که موجب کشیدگی و گره خوردگی موهایتان نمی شوند.

جمع کردن همیشگی مو باعث ت*ح*ریک و کشیدگی مو، موجب موخوره یا شکستگی موهایتان شود،
محل جمع کردن موی خود را هم تغییر دهید تا همیشه فقط یک نقطه از موهاتان تحت فشار نباشد.
۲٫ موهای خود را درست شامپو نمی‌زنید.
موی خود را از بالا به پایین شامپو کنید؛ بیشتر افراد شامپو کردن موهایشان را از ریشه‌ی مو شروع می کنند. سپس، برای ساقه‌ی موهای خود از شامپوی بیشتری استفاده می کنند. به جای این کار شامپو را به کف سر خود بمالید. بعد، آن را ماساژ دهید تا شامپو به ساقه و انتهای مو برسد. بدون آن که از شامپو بیشتری استفاده کنید.
اصولاً، موها در قسمت ریشه کثیف‌تر هستند و هرچه به انتهای مو نزدیک تر می شویم خشک تر می شوند. همان طور که می‌دانید در بیشتر موارد، علت موخوره خشکی انتهای موهاست.
در بیشتر مواقع علت موخوره خشکی انتهای موهاست.
از این رو، شستن موها به روشی که گفتیم، می تواند شیوه‌ی مناسبی برای درمان خشکی مو در قسمت های انتهایی و جلوگیری از ایجاد موخوره باشد. یکی از بهترین راه ها برای آبرسانی و مرطوب نگه داشتن موها، استفاده از سرم مو است. سرم های حاوی روغن های گیاهی، انتخاب مناسب تری هستند.
۳٫ از شامپوی مناسبی استفاده نمی کنید
نیازی نیست به دنبال شامپو برای درمان موخوره باشید، فقط کافیست از محصولاتی که حاوی مواد شیمیایی خشن و ناملایم هستند استفاده نکنید. یعنی ترکیباتی مثل مواد خوشبو کننده مصنوعی ( اسانس ها)، آمونیاک و سفید کننده.
برای جلوگیری از موخوره از شامپوی مناسب استفاده کنید
این‌ها چربی طبیعی موهای شما را از بین می برند. کف سر شما را آزار می دهند و احتمال موخوره و شکستگی موهاتان را افزایش می دهند. علاوه بر این، موجب آسیب دیدگی موی رنگ شده شما می شوند.
۴٫ بیش از اندازه موهایتان را می شویید
شامپو، چربی طبیعی مو را از بین می برد. با شستن بیش از حد موهایتان خواهید دید که خیلی زود خشک می شوند و همان طور که می دانید، مهم‌ترین علت موخوره ، خشکی مو است. چرا؟

هر چه مویتان خشک تر شود، گره خوردگی آن بیشتر می شود. هنگامی که تلاش می کنید تا گره های موی خود را باز کنید احتمال دارد با کشیدن آن باعث شکستگی موها شوید. در نتیجه، بیشتر موخوره می زنید.
چند بار در هفته موها را بشوییم؟
دفعات استفاده از شامپو به نوع موی شما بستگی دارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : A_h
بالا