• رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

آموزش آفیس ورد | Office Word

  • نویسنده موضوع Orkãw
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 31
  • بازدیدها 459
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Orkãw

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
161
امتیازها
43
محل سکونت
رگـخآکستری
کیف پول من
65
Points
0

اگر می خواهید یک کلید میانبر متفاوت برای نیم فاصله ایجاد کنید:​

برای تعریف این کلید، از کلید میانبر Alt + I و سپس فشردن کلید S استفاده کنید. سپس به تب دوم یعنی special characters رفته در پنجره باز شده پایین صفحه no-Width Optional Break را پیدا می کنیم. اگر جلوی آن کلید ترکیبی ترکیب شده بود مثلا shift + space یا Ctrl + space از همین کلیدها برای نیم فاصله استفاده می کنیم. در غیر این صورت در پایین صفحه shortcut key را کلیک کرده و در صفحه ظاهر شده کلید مورد نظر را تعریف می کنیم. یعنی مثلا کلید ctrl + space را همزمان فشرده و سپس از پایین صفحه کلید Assign را فشرده و خارج می شویم.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Orkãw

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-07-26
نوشته‌ها
324
لایک‌ها
161
امتیازها
43
محل سکونت
رگـخآکستری
کیف پول من
65
Points
0

نکته: کلید ctrl + – یا Optional Hyphen چیست؟​

حالا سوال اینه که چرا Optional Hyphen یا( Ctrl + – ا) اشتباه می باشد در صورتی که ۹۰% تایپیست ها از این کلید استفاده می کنند؟ سوال خوبیه اما جواب: کلید Optional Hyphen برای کلمات طولانی انگلیسی استفاده می شود. زمانی که این کلمات طولانی به آخر خط میرسه و چون طولانی است به اول خط بعد منتقل میشه و باعث میشه بین کلمات خط بالایی فاصله زیادی ایجاد شود و از نظر دیداری باعث بروز مشکل شود و استفاده از این کلید باعث می شود نصف کلمه خط قبل قرار بگیره و یک خط تیره در انتهایش و بقیه کلمه به خط بعد انتقال داده بشه که حتما در نوشته های انگلیسی این شیوه و نحوه نوشتن کلمات را ملاحظه کرده این .

یک سوال مهم؟​

حالا شاید این سوال پیش بیاد خوب ما از Optinal Hyphen با کلید ترکیبی( Ctrl + – )استفاده میکنیم و نیم فاصله ایجاد شده پس مشکل چیه؟ این به دلیل این است که چون کاراکترهای فارسی این کلید رو ندارد ظاهرا نیم فاصله ایجاد می شود . اما مشکل اینجاست که با انتقال کلمات فارسی ما به انتهای خط در صورتی که کلمه کامل در خط جا نمیشود نصف کلمه به خط بعد می ره و باقی کلمه درخط قبل می ماند به این شکل که به طور مثال کلمه «می‌رود» اشتباها به این شکل تایپ می‌شود: «می-» در خط قبل و «رود» در خط بعدی. که برای اصلاح کردن خود این مورد وقت و انرژی بیشتری خواهد گرفت. و کابران در نوشتن تایپ خود دچار مشکل شده . به خصوص برای نوشتن نامه های اداری و رسمی که وقت و دقت زیادی برای انجام کار لازم است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا