اخبار آقای رئیس جمهور! پاسخگو باشید عذرخواهی نمی‌خواهیم

  • نویسنده موضوع مهاجر.
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 100
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

مهاجر.

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
5,700
لایک‌ها
26,930
امتیازها
128
محل سکونت
مادرید
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
32,751
Points
217
روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نوشت: کسی که زیر باد دو کولر گازی است از حال مردم تشنه و گرمازده خبر دارد؟
به گزارش مشرق، روزنامه افتاب یزد در گزارشی قابل توجه در انتقاد به کم کاری دولت تدبیر و خاموشی های سراسری اخیر نوشت: این روزها شاهد قطعی برق گسترده آنهم در چند نوبت در روز و به مدت طولانی درسراسر کشور هستیم. موضوعی که مردم را عصبانی کرده و مشکلات بسیاری را در برخی از بخش‌ها که مهم‌ترین آن بهداشت و درمان است به وجود آورده است.
البته در برخی از مناطق شرایط به مراتب بدتر است چرا که علاوه بر برق با قطعی آب و اختلال در اینترنت نیز روبه رو هستند. با این وجود مسئولان پاسخ قاطعی در خصوص چرایی قطع برق نمی‌دهند و فقط می‌گویند چاره‌ای نداریم. این در حالی است که قطعی برق جان بیماران زیادی را به خطر انداخته، کارنیروی پلیس و راهنمایی و رانندگی را مختل کرده، بسیاری از کسب و کارها را متحمل ضرر و زیان کرده، تاثیر به سزایی در بازار مواد غذایی گذاشته و باعث خرابی وسائل برقی منازل شده است. اینکه قطعی برق که بیشترین دلیل آن سوء مدیریت مسئولان امر است تا چه زمانی ادامه خواهد داشت معلوم نیست اما حسن روحانی، رئیس جمهور ضمن عذرخواهی بابت خاموشی‌ها از مردم خواسته است که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

عذرخواهی می‌کنم
این روزنامه در ادامه گزارش نوشت: رئیس جمهور گفت: «در خاموشی‌ها، مهم این است که مردم از ساعات آن مطلع باشند تا بتوانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند؛ البته نسبت به مردم عزیزی که در این روزها دچار مشکل و رنج شدند، عذرخواهی می‌کنم و خواهش می‌کنم مقداری در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.»
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به مشکل کم‌برقی و قطعی برق در کشور اشاره کرد و گفت: «در ۸ سال گذشته حدود ۲۵۰۰ مگاوات به طور سالانه به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است این درحالی است که قبل از این دولت به طور متوسط سالانه ۱۷۰۰ مگاوات برق اضافه می‌شد، اما با این وجود بخاطر گرمای شدید و خشکسالی دچار مشکل می‌شویم.» روحانی با بیان اینکه برق برای زندگی، آسایش، حیات مردم و تولید کشور اهمیت بسزایی دارد، اظهار داشت: «امسال دچار خشکسالی بی‌سابقه‌ای هستیم و میزان بارندگی نسبت به پارسال ۵۲ درصد کاهش داشته است و ۷ هزار مگاوات تولید برق‌آبی کشور بخاطر کاهش آب سدها تقریباً قطع شده است. همچنین در روزهای گذشته نیروگاه بوشهر نیز بخاطر نیاز به تعمیرات از مدار خارج شده بود. لذا رنج و سختی فراوانی برای مردم ایجاد گردید.»
رئیس جمهور افزود: «تولیدات صنعتی کشور نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و این موجب افزایش مصرف برق شده است. البته دلایل دیگری وجود دارد که به معاون اول دستور دادم تا مشکلات و راه‌حل‌های این معضل را شناسایی و برطرف نمایند و در این زمینه بخشی از صنعت با تغییر ساعات فعالیت خود می‌تواند همراهی کند.» رئیس جمهور گفت: «وزارت نیرو در این زمینه مقصر نیست، منتها باید برای مردم توضیح دهد که مشکل چه بوده است و باید راه‌حل مشکل را اجرایی کنند.»

پاسخی به رئیس جمهور
افتاب یزد در ادامه گزارش انتقادی خود می نویسد:اما در پاسخ به رئیس جمهور محترم باید یادآور شد اکنون در این شرایط عذرخواهی ایشان به واقع دردی از درد این روزهای مردم نمی‌کاهد. پوزش خواستن مسئولان خوب است اما وظیفه اصلی هر مسئولی مدیریت و کنترل بحران است که این دولت و حسن روحانی نمره زیر صفر گرفته اند. از سوی دیگر حسن روحانی در اظهارات خود مدعی شده برخی کشورهای اروپایی نیز ۲۴ ساعت برق ندارند. ای کاش جناب رئیس جمهور دقیقا از آن کشور نام می‌بردند و اینگونه موضوع را مبهم باقی نمی‌گذاشتند. ضمن آنکه پس از مدت‌ها خاموشی بالاخره دیروز رئیس دولت دستوری ویژه برای بررسی موضوع داده است. به نظر می‌رسد حضور دیرهنگام رئیس جمهور در میدان دلیل روشنی است بر اینکه ایشان آنچنان از حال و اوضاع مردم و مملکت خبر ندارند. طبیعی هم به نظر می‌رسد. چه زمانی سواره از پیاده خبر داشته است؟ چه زمانی کسی که حتی هنگام سخنرانی زیر باد دو کولر گازی است از حال مردم تشنه و گرمازده خبر دارد؟

علت قطعی برق شفاف به مردم اعلام شود

با این حال شورای شهری‌ها خواستار علت قطعی برق شده اند. در این راستا نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: «از وزارت نیرو خواستار بیان شفاف دلایل قطعی بی‌رویه برق و تلاش برای رفع مشکل قطعی آن در فصل تابستان هستیم تا مردم کمتر متحمل ضرر شوند.» به گزارش میزان، سید ابراهیم امینی، نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به قطعی بی‌رویه برق طی روزهای اخیر گفت: «جا دارد مراتب اعتراض خود را نسبت به قطعی مکرر و بی‌رویه برق در روزهای اخیر در سرتاسر کشور به‌ویژه پایتخت که منجر به بروز مشکلات متعدد و عدیده‌ای برای شهروندان گردیده، اعلام دارم. از وزارت نیرو خواستار بیان شفاف دلایل قطعی بی‌رویه برق و تلاش برای رفع مشکل قطعی برق در فصل تابستان هستیم تا مردم کمتر متحمل ضرر شوند.»
آقای رئیس جمهور! پاسخگو باشید عذرخواهی نمی‌خواهیم
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

بالا