• رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

تاریخ ایران سلسله ماد ها

  • نویسنده موضوع 'mobin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 182
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,687
امتیازها
138
کیف پول من
500
Points
0


سلسله مادها
یکی از اقوام ایرانی که حدود ۱۷ قرن پیش از میلاد می‌زیستند، مادها هستند و پژوهش‌های مورخان نشان می‌دهد که مادها از نژاد « آریایی» بوده اند. عمده مناطقی که آن‌ها سکونت داشتند، جنوب آذربایجان و بخش‌هایی از زاگرس بوده است.
قرن هشتم در حال رسیدن به انتهای خود بود که مادها با یکدیگر متحد شدند و به مبارزه با آشوریان که به آن‌ها حمله کرده بودند، پرداختند. این جنگ‌ها حدود ۱۰۰ سال به درازا کشیده شد و نهایتا مادها با غلبه بر آشوریان حکومت مختص به خود را بنا نهادند و ۱۲۰ سال فرمانروایی کردند.
مادها طی حکومت و زیست خود توانستند خدمات زیادی در جهت بنای مدنیت و تمدن جدید عرضه کنند. مادها ماغذ پوستی و قلم را ابداع کردند و لوح های گلی را کنار گذاشتند. به استعمال ستونهای فراوان در ساختمان توجه کردند.

پایتخت حکومت ماد‌ها کجا بوده است؟

یک مادی



پایتخت حکومت ماد‌ها کجا بوده است؟

نقش ب*ر*جسته سردر مقبرهٔ صخره‌ای قزقاپان



پایتخت حکومت ماد‌ها کجا بوده است؟
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : 'mobin

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,687
امتیازها
138
کیف پول من
500
Points
0
دیودور (تاریخ‌نگار یونانی) اشاره می‌کند که پس از حکومت پانصد ساله آشوری‌ها بر آسیا، مادها سرزمین آن‌ها را فتح کردند و پس از آن برای چند نسل پادشاه مدعی قدرت عالی ظهور نکرد بلکه دولت شهرها هر یک نظام‌های سیاسی خود را داشتند و بر اساس روش‌های دموکراتیک اداره می‌شدند.[۷]
هرودوت می‌نویسد: بعد از ۵۲۰ سال حکومت آشوری‌ها بر آسیا، مادها اولین کسانی بودند که علیه آن‌ها طغیان کردند. آن‌ها شجاعت خود را در مبارزه با آشوریان برای به دست آوردن آزادی ثابت کردند، بردگی خود را به دور انداختند و آزادی را به دست آوردند. پس از آن بود که دیگر کشورها نیز این کار مادها را تکرار کردند. همه کسانی که در آن سرزمین بودند دیگر مردان آزدای محسوب می‌شدند؛ اما آن‌ها بار دیگر تحت حکمرانی حکومت‌های پادشاهی قرار گرفتند». هرودوت نقل می‌کند که در میان مادها فردی باهوش بنام دیاکو پسر فرورتیش بود. در یک دورهٔ بی‌قانونی در ماد، دیاکو تلاش کرد تا عدالت را در دهکدهٔ خود اجرا کند و اعتبار و حسن شهرتی را به عنوان یک قاضی بی‌طرف بدست آورد. به این ترتیب حوزهٔ فعالیت او گسترش یافت و مردم روستاهای دیگر نیز به وی مراجعه می‌کردند تا اینکه سرانجام او اعلام کرد این جایگاه برای وی دردسرساز شده‌است و حاضر به ادامهٔ کار نیست. در پی این کناره‌گیری، دزدی و اغتشاش فزونی یافت و مادها گرد هم آمدند و این بار وی را به‌عنوان پادشاه برگزیدند.[۸]به این ترتیب از این راه مردم شاه خود را انتخاب کردند.[۸]
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : 'mobin
بالا