• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

بیوگرافی بیوگرافی صدرالمتالهین|اندیشمند

  • نویسنده موضوع L A D Y
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 184
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

L A D Y

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-12
نوشته‌ها
1,764
لایک‌ها
23,348
امتیازها
138
سن
17
کیف پول من
7,716
Points
117
اندیشمند بزرگ جهان اسلام، ملاصدرا، از جمله افرادی است که بسیار ستایش شده است. بسیاری از اندیشمندانِ بنام شیعه وی را مردی اندیشمند و صاحب‏نظر در علوم مختلف می‏دانند.

حضرت آیت‏اللّه سیدابوالحسن قزوینی در این‏باره چنین می‏گوید: «به اعتقاد حقیر، [ملاصدرا] در الهیات و فن معرفة‏النفس بر شیخ الرئیس راجح و مقدم است و در حسن تعبیر و سلاست کلام و جزالت منطق و تقریر کسی به پایه او نرسیده. در علم فقه صاحب‏نظر است و در علم رجال وحید و فرید عصر بوده و در فن ریاضی از هندسه و هیأت ماهر بوده و بزرگ‏ترین فضیلت او تطبیق قواعد حکمت الهی با قواعد عرفان و طریقه عرفاست».

ملاصدرا از منظر علامه طباطبایی
علامه طباطبایی، مفسر و فیلسوف بلندآوازه معاصر، در مورد ملاصدرا چنین می‏گوید: «صدرالدین محمد بن ابراهیم شیرازی اولین فیلسوفی است که مسائل فلسفه را ـ پس از آن که قرن‏ها در اسلام سیر کرده بود ـ از حالت پراکندگی درآورده، مانند مسائل ریاضی روی هم چید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

L A D Y

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-12
نوشته‌ها
1,764
لایک‌ها
23,348
امتیازها
138
سن
17
کیف پول من
7,716
Points
117
و از این روی اولاً امکان تازه‏ای به فلسفه داده شد تا صدها مسئله فلسفی که در فلسفه قابل طرح نبود مطرح و حل شود، و ثانیا یک سلسله از مسائل عرفانی که تا آن زمان معلوماتی بالاتر از درک تفکری شمرده می‏شدند، به آسانی مورد بحث و نظر قرار گیرند، و ثالثا ذخایر زیادی از ظواهر دینی و بیانات عمیق فلسفی پیشوایان اهل بیت علیهم‏السلام که قرن‏ها صفت معمای لاینحل را داشتند و غالبا از متشابهات شمرده می‏شدند، حل و روشن شود و به این ترتیب ظواهر دین و عرفان و فلسفه آشتی کامل پذیرفته و در یک مسیر افتادند».


ملاصدرا در کلام شهید مطهری

متفکر بزرگ جهان اسلام، استاد شهید مرتضی مطهری، ملاصدرا را این‏گونه توصیف می‏کند: «صدرا در آنچه علم اَعلی... یا حکمت الهی خوانده می‏شود... تمام فلاسفه پیشین را تحت الشعاع قرار داد. اصول و مبانی اولیه این فن را تغییر داد و آن را بر اصولی خلل‏ناپذیر استوار کرد؛ این حکیم الهی و فیلسوف ربانی بی‏نظیر حکمت الهی را وارد مرحله جدیدی کرد».


ملاصدرا از دیدگاه حضرت امام خمینی رحمه‏الله

حضرت امام خمینی رحمه‏الله از ملاصدرا، مؤسس حکمت متعالیه، چنین یاد می‏کند: «محمد بن ابراهیم شیرازی... اول کسی است که مبدأ و معاد را بر یک اصل بزرگ خلل‏ناپذیر بنا نهاد و اثبات معاد جسمانی با برهان عقلی کرد... و شریعت مطهره و حکمت الهی را با هم ائتلاف داد. با بررسی کامل دیدیم هرکس درباره او چیزی گفته، از قصور خود و نرسیدن به مطالب بلندپایه اوست... این فیلسوف بزرگ اسلامی و حکیم عظیم الهی... افق شرق را به نور حکمت قرآن روشن کرد».
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا