انجمن رمان نویسی | تک رمان
انجمن تک رمان...انجمن رمان نویسی تک رمان با ارائه محیطی امن و صمیمی فعالیت خود را در راستای ترویج کتابخوانی آغاز کرده است.
forum.taakroman.ir
ه تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف جذابیت زیادی دارد. چرا که علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی از قیمت ارزانتری برخوردار است. برای مثال برای نصب یک بنر در سطح شهر شما باید هزینه زیادی را پرداخت کنید در حالی که با همان مبلغ قادر خواهید بود میزان قابل توجهی تبلیغات اینترنتی داشته باشید که تاثیرگذاری قابل توجهی نیز دارند. معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و اینترنتی بهره میبرند اما تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای کوچک را نیز قادر کرده است که به خوبی دیده شوند.
تبلیغات اینترنتی مدل ها و روش های گوناگونی دارد :
1- تبلیغات کلیکی
شرکت هایی وجود دارند که شما با جستجو در گوگل میتوانید آنها را بیابید، روش کار با این شرکت ها به صورتی هست که ، تبلیغات شما را به صورت کلیکی در فضای اینترنت به مخاطب معرفی میکنند و بابت هر کلیک و مخاطبی که وارد سایت شما میشود، مبلغی میگیرند که خیلی به پیشرفت سایت شما کمک میکند. این سایتها دارای اعضایی هستند که در قبال دریافت مبلغی از سایت شما بازدید میکنند. به این روش ppc گفته میشود که مخفف ” پرداخت به ازای کلیک” است.
به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند
2- تبلیغات بنری :
در این روش یک بنر تبلیغاتی از آگهی دهنده در وب سایتی نشان داده می شوند. این روش می تواند تاثیر زیادی در بازگشت مخاطبین داشته باشد.
در این شیوه بنر تبلیغ دهنده در یکی از اندازه های استاندارد در محلی از صفحه ی وب تبلیغ گیرنده نمایش داده میشود. وبسایت های تبلیغ دهنده محلهای مشخصی که معمولا بالا، کنار و پایین صفحات وبشان است را به نمایش تبلیغات بنری اختصاص میدهند. بنر به وبسایت تبلیغ دهنده یا صفحهای شامل توضیحات تکیملی درباره ی تبلیغ، لینک میشود. به عبارتی بازدیدکنندگان از وبسایت، میتوانند روی هر کدام از بنرهای تبلیغاتی که توجهشان را جلب کرده باشد کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره ی آن بدست بیاورند. بنرها اغلب به صورت فایل های گیف (Gif)، فلش (Flash) و چند فرمت دیگر طراحی میشوند و ممکن است تصویر ثابت یا متحرک باشد. بنرهای فلش معمولا حجم بالاتری دارند، طراحی آنها هزینه ی بیشتری دارد و اگر اینترنت مخاطب پرسرعت نباشد ممکن است نمایش آنها با مشکل مواجه شود. در بنرهای فلش که معمولا به صورت انیمیشن هستند، ممکن است از صدا و قابلیتهای تعاملی هم استفاده شده باشد. آی.ای.بی (Interactive Advertising Bureau) که موسسهای امریکایی در حوزهی تبلیغات است استاندارهایی را برای اندازهی تبلیغات بنری مشخص کرده که در اغلب وبسایتها از این اندازهها استفاده میشود. این شیوه از متداولترین شیوه های تبلیغات اینترنتی است که البته با گسترش شیوه های جدید اندکی از سهم آن کاسته شده است. اما در ایران خیلی ها هنوز تبلیغات اینترنتی را با تبلیغات بنری میشناسند و بسیاری از وبسایتهای تبلیغ گیرنده تنها برای دریافت این نوع آگهی ها آمادگی دارند.
3- تبلیغات آویزان (Hover Ads)
در تبلیغات پاپ آپ معمولا از طریق کد جاوا اسکریپت دستور باز شدن یک صفحه جدید HTML همراه صفحه ی اصلی صادر می شد. ممانعت از نمایش تبلیغات پاپ آپ از طرف برخی مرورگرهای اینترنتی و نوار های ابزار باعث شد تبلیغ گران راه جدیدی برای نمایش آگهی هایشان پیدا کنند. تبلیغات آویزان در واقع نوع جدید و دیگری از تبلیغات پاپ آپ هستند که با استفاده از تکنولوژی صفحات HTML دینامیک نمایش داده می شوند.
در این نوع به ازای هر تبلیغ یک صفحه جدید در مرورگر باز نمی شود. این نوع تبلیغات در هنگام باز شدن صفحه اصلی، در قالب کادری به صورت آویزان و شناور روی صفحه قرار می گیرند و بخشی از آنرا می پوشانند.
نوعی دیگر از تبلیغات آنلاین که به آگهی های شناور (Floating Ads) نیز معروفند نیز شبیه به همین دسته هستند. آگهی های شناور پس از نمایان شدن به صورت اتوماتیک بر روی صفحه درخواستی کاربران، در مدت زمان معینی (به طور معمول 5 تا 30 ثانیه) خود به خود بسته می شوند.
تبلیغات متنی همانند تبلیغات بنری در صفحات وب نمایش داده می شوند
4- تبلیغات پاپ.آپ (Pop-up Ads)
صفحات ناخواستهای که در هنگام باز کردن یک صفحهی وب همراه آن باز شده و آگهی نمایش میدهند تبلیغات «پاپ.آپ» هستند. این صفحات معمولا در اندازهای کوچکتر از صفحهی استاندارد مرورگرهای اینترنتی هستند و با لود شدن صفحهی اصلی، آنها نیز بهطور اتوماتیک باز میشوند. این نوع تبلیغات از آنجایی که بهصورت پیشبینینشده همراه با برخی صفحات باز میشوند اغلب حالتی آزاردهنده دارند. برخی مرورگرهای اینترنتی این امکان را فراهم میکنند که در هنگام مرور اینترنت جلوی نمایش همهی صفحات پاپ.آپ گرفته شود. برخی نوارهای ابزار اینترنتی نیز پس از نصب شدن بر روی دستگاه کامپیوتر بهصورت پیشفرض نمایش تبیغات پاپ.پاپ را منع میکنند.
تبلیغات «پاپ.آندر» (Pop-Under) هم نوعی از تبلیغات پاپ.آپ هستند. پاپ.آندرها هم بهصورت ناخواسته و به شکل یک صفحهی مستقل از صفحهی اصلی طراحی شدهاند. اما پاپ.آندرها در زمان نمایش صفحه اصلی باز نمیشوند، بلکه در زیر آن پنهان شدهاند و هنگامی که صفحهی اصلی بسته میشود، آنها باز میشوند.
این روش در کمک به بالا رفتن سایت شما خیلی مؤثر است اما توصیه میکنم که در شروع کار خود از این روش استفاده کنید، چون در طولانی مدت به سئوی سایت شما ضرر میزند،شما با گرفتن یک پوپاپ در قالب یک صفحه میتونید بازخورد خوبی برای معرفی محصول خود بگیرید. به دلیل ارزان بودن و رشد سریع رتبه سایت شما همانطور که گفته شد استفاده از این روش در آغاز کار میتواند انتخاب مناسبی باشد.
5- تبلیغات متنی
تبلیغات متنی همانند تبلیغات بنری در صفحات وب نمایش داده می شوند. اگر در تبلیغات بنری عکس یا تصاویر متحرک، نمایش دهنده ی آگهی بود و به وب سایت هدف لینک می شد، در این نوع تبلیغات از متن برای توصیف آگهی استفاده می شود. وب سایت های تبلیغ گیرنده معمولا بخش هایی را به صورت کادر یا ستون در کنار یا میانه صفحات در نظر می گیرند و تعدادی آگهی متنی را در آنجا نمایش می دهند. آگهی متنی معمولا شامل عنوان تبلیغ و لینکی به صفحه ی تبلیغ دهنده است.
6- تبلیغات ایمیلی
از دیگر شیوه های قدیمی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی استفاده از ایمیل است. در تبلیغات ایمیلی آگهی در قالب یک ایمیل تنظیم می شود و برای تعداد زیادی آدرس ارسال می شود. برخی سازمان ها، نهادها و شرکت ها لیستی از مشتریان و کاربران خود دارند و تبلیغات مربوط به خود را برای آنها ارسال می کنند. حالت دیگر زمانی است که این گونه ایمیل ها برای مشتریان یا کاربران بالقوه فرستاده می شود، مثلا ارسال تبلیغات مربوط به یک کتاب جدید برای لیست چندصدنفره از کتاب خوانان حرفه ای. برخی شرکت های بازاریابی و تبلیغات آنلاین نیز در قبال دریافت مبالغی آگهی آماده شده را به بسته های آدرس ایمیل چندهزارتایی که در اختیار دارند ارسال می کنند.
علی رغم قدیمی بودن شیوه ی ارتباطی ایمیل در فضای وب، در صورتی که به درستی از این ابزار استفاده شود این نوع تبلیغات همچنان می تواند اثربخش باشد.
این روش به دلیل مقرون به صرفه بودن و تاثیر فراوانش در بازگشت سرمایه محبوبیت زیادی در بین کسب و کارها دارد. از ایمیل مارکتینگ در حوزه های مشخص می توان نتایج مطمئنی را استخراج کرد.
ویدئوهای تبلیغاتی گاهی در بالا یا کنار صفحات وب نمایش داده می شوند
7- تبلیغات ویدئویی (Video Ads)
همزمان با افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا و گسترش انتشار و مشاهده فایل های ویدئویی تسط کاربران، استفاده از این رسانه در دنیای تبلیغات در قالب آگهی های ویدئویی نیز گسترش یافته است.
ویدئوهای تبلیغاتی گاهی در بالا یا کنار صفحات وب همچون بنر های تبلیغاتی نمایش داده می شوند. همچنین ممکن است ویدئو بخشی از یک بنر پیشرفته ی فلش باشد.روش دیگر نمایش آنها در جماعت های محتوایی و وب سایت های به اشتراک گذاری ویدئو مانند یوتوب است. در این حالت آگهی ویدئویی در مدت زمانی کوتاه در ابتدا، انتها یا میانه ی ویدئوی مورد نظر شما نمایش داده می شود.
8- خبر-آگهیهای آنلاین
در مطبوعات مطالبی با عنوان «ادورتوریال» (Advertorial) وجود دارند که در ایران با عنوان «رپورتاژ آگهی» شناخته شدهاند. این مطالب علیرغم اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند، اما در واقع باسفارش قبلی و باهدف تبلیغ تهیه شدهاند. در فضای وب و در برخی وبسایتهای خبری و مجلات اینترنتی نیز از چنین شیوهای برای تبلیغات استفاده میشود. گزارشها و خبرهای تبلیغکنندهی برخی شرکتها و سازمانها در قالب «گزارش-آگهیها» و «خبر-آگهیها» در برخی وبسایتها منتشر میشود. این مطالب باید از سوی وبسایت نمایش دهنده، از طریق عناوین یا علامتهای خاص از مطالبی که توسط تحریریه تهیه میشوند جدا شده تا به اعتماد مخاطبان لطمهای وارد نشود.