• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

دریاچه گهر؛ نگین زاگرس

  • نویسنده موضوع Sosano.o
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 153
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Sosano.o

میکسر انجمن
میکسر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-02-15
نوشته‌ها
2,878
لایک‌ها
9,558
امتیازها
113
محل سکونت
قصر جومونگ
کیف پول من
748
Points
0
دریاچه گهر؛ نگین زاگرس
دریاچه گهر
دریاچه گهر
یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی لرستان، دریاچه گهر است که با آبی شفاف و کریستالی، ساحل‌های صخره‌ای و ماسه‌ای و ماهی‌هایی که به راحتی می‌توان در آب دید، در زاگرس همچون نگینی می‌درخشد. دریاچه گهر از دو بخش گهر بزرگ (کله گهر) و گهر کوچک (کره گهر) تشکیل شده‌است و زمین‌شناسان علت به وجود آمدن آن را به خاطر یک زلزله بزرگ تخمین زده‌اند، چرا که این دریاچه دقیقا بر روز گسل اصلی زاگرس قرار دارد.

عمق این دریاچه در گهر بزرگ در بعضی قسمت‌ها به ۳۰ متر نیز می‌رسد و وسعت آن چیزی در حدود ۸۵ هکتار است. این دریاچه زیبا، با آب و هوایی بسیار مطبوع و خنک از پرطرفدارترین جاهای دیدنی لرستان است که دو بخش ساحلی دارد و در بخش‌های ساحلی آن امکان شنا و آب‌تنی خصوصا در فصل گرم تابستان وجود دارد.

پوشش گیاهی اطراف دریاچه گهر لرستان، زیبایی بی‌نظیری را به این منطقه اضافه کرده‌است. سرسبزی و طراوت درختان و گیاهان اطراف آن، در کنار آب شفاف و آبی‌رنگ دریاچه، منظره بی‌نظیری را پیش چشم گردشگران به تصویر می‌کشد. پوشش گیاهی این منطقه شامل پوششی از درختان بلوط، ید، بادام، پسته وحشی، گلابی وحشی، چنار، نارون، بلوط مازو، گردو، انجیر، زبان گنجشک، سیب، زالزالک، ارژن، کنار کهور، انار، گز و موی وحشی است. اما یکی از زیباترین مناظر در ن*زد*یک*ی دریاچه گهر که شاید بتوان گفت الماس جاهای دیدنی لرستان به حساب می‌آید، گل‌های لاله واژگون، لاله وحشی تاج خروسی، زنبق، شقایق و اختر است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : Sosano.o

Sosano.o

میکسر انجمن
میکسر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-02-15
نوشته‌ها
2,878
لایک‌ها
9,558
امتیازها
113
محل سکونت
قصر جومونگ
کیف پول من
748
Points
0
جزئیات دیگری از دریاچه گهر
دریاچه گهر

اگر به این منطقه بروید و چند ساعتی را در کنار دریاچه به تفریح و استراحت بپردازید، می‌توانید انواع مارماهی، قورباغه، لاک‌پشت، ماهی قزل‌آلای رنگین کمان و خال قرمز را ببینید. طبیعت کوهستانی دریاچه گهر در منطقه حفاظت شده اشترانکوه نیز ترکیبی زیبا و متنوع را از حیواناتی همچون بز، قوچ، آهو، کل، پلنگ، گرگ، گراز، خرس قهوه‌ای،کفتار، روباه، شغال، خرگوش و انواع پرندگان مانند عقاب، کبک، شاهین و تیهو شامل می‌شود.

دریاچه گهر در منطقه حفاظت شده اشترانکوه، یکی از چشم‌نوازترین جاهای دیدنی لرستان است، که زیبایی آن تنها با دیدن درک می‌شود. پس هر چه زودتر برنامه سفرتان را به استان لرستان هماهنگ کنید و از دیدن این مناظر زیبا ل*ذت ببرید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Sosano.o
بالا