• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

پزشکی و سلامت روش زندگی سالم امامان

  • نویسنده موضوع Ronahi
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 11
  • بازدیدها 386
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

Ronahi

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-05-28
نوشته‌ها
504
لایک‌ها
911
امتیازها
63
کیف پول من
180
Points
0
ا نگاهی به رفتار و کردارهای سفیهان و بی‌خردان می‌توان دریافت که اینان تا چه اندازه از حقیقت و علم و دانایی دور هستند و زندگی خود و دیگران را تباه می‌سازند و از سلامت و سعادت بی‌بهره‌اند.
پس بازتاب بی‌خردی را می‌توان در رفتارهای اجتماعی آنان دید، همان‌طوری که بازتاب خردمندی و خردورزی افراد را می‌توان در رفتار اجتماعی آنان مشاهده کرد. بنابراین اگر کسی بخواهد خردورزی داشته باشد باید رفتار اجتماعی خویش را ملاک و معیار قرار دهد. پس اگر دید که با مردم رفتاری نیک و پسندیده دارد می‌تواند به خود امیدوار باشد که دست کم نصف خردورزی را دارد.و باید نصف دیگر را در امور دیگر بجوید.
از نظر قرآن انسان خردورز برخلاف جاهل سفیه و بی‌خرد، با مردم رفتاری نیک دارد. از این رو درباره بندگان صالح که اهل خرد و دانایی هستند می‌فرماید در برابر رفتار جاهلان سفیه و بی‌خرد با کرامت رفتار می‌کنند و با سلام و صلح از کنار آنان و رفتارهای زشت آنها عبور می‌کنند.(فرقان، آیات 63 و 72)
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

Ronahi

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2020-05-28
نوشته‌ها
504
لایک‌ها
911
امتیازها
63
کیف پول من
180
Points
0
روش هزینه‌ای: زندگی انسان بر پایه اقتصاد در دنیا سامان یافته است. اگر اقتصاد انسان به راه نباشد در ابتدایی‌ترین امور زندگی خواهد ماند؛ زیرا انسان به غذا و امنیت نیاز دارد و تامین آنها به معنای بقای خود و نسل است. از این رو همواره دنبال غذایی است که نمیرد و جایی که او را از خطر دیگران حفظ کند و موجب مرگ وی نشود. اقتصاد به انسان کمک می‌کند تا غذا و جایی به دست آورد و امنیت غذایی و جانی و روانی و جسمی خودش را تامین کند.
در آیات قرآن اقتصاد در کنار عبادت‌هایی چون نماز و زکات مطرح شده است. (بقره، آیات 2 و 3) خداوند در آیه 4 سوره نساء می‌فرماید اقتصاد، مایه قوام جامعه است. به این معنا که جامعه به ستونی نیاز دارد که خیمه اصلی را بر پا نگه دارد. وقتی اقتصاد در جامعه با مشکل مواجه شود آن جامعه گویا ستون اصلی و میانی‌اش را از دست داده است.
درآمد انسان باید به گونه‌ای باشد که نیازهای اصلی و اساسی را تامین کند. هزینه‌های انسان عالم و عاقل به گونه‌ای مدیریت می‌شود که این نیازها را در مرحله اول برآورده سازد. به این معنا که آدم عاقل کاری می‌کند که در وهله نخست این نیازهای اساسی تامین شود سپس به دنبال برآوردن دیگر نیازها می‌رود.
بسیاری از مردم درآمدی دارند که می‌توانند این نیازها را برآورده سازند ولی به سبب آنکه هزینه کرد آنان درست نیست با مشکل مواجه می‌شوند. بنابراین ، انسان عاقل و عالم باید کاری کند که درآمدش بدرستی در جاهایی هزینه و مصرف شود که اساسی و مهم است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا