• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

متفرقه شهید محمدحسین بهشتی

  • نویسنده موضوع hasti
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 12
  • بازدیدها 380
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

hasti

مدیر بازنشسته دین و مذهب
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-24
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
2,951
امتیازها
93
سن
27
کیف پول من
469
Points
7
مدیریت

آشکارترین جلوه شخصیت شهید بهشتی، مدیریت او بود. مقام معظم رهبری در مورد ویژگی‌های مدیریتی ایشان می‌فرمایند: «شاید بتوانم بگویم که ايشان همه ویژگی‌های یک مدیریت گروهی را داشت، نه اینکه فقط کار جمعی، بلکه مدیریت گروهی. آن کسی می‌تواند یک مدیر خوب برای فعالیت‌های دسته جمعی باشد که خصلت‌های کار گروهی هم در او باشد. آقای شهید بهشتی این گونه بود.» (سید علی خامنه‌ای، پیشین، ص6)

آیت‌الله بهشتی با علم مدیریت مدرن آشنا بود و نسبت به تشکیلات اداری، اطلاعات عمیق و وسیعی داشت و در عرصه عمل نیز، در هر جایی که مدیر بود، تسلط خود را نشان مي‌داد. حضور شهید بهشتی در هر جائي، حضور «مدیریت و نظم» بود. این خصلت، وی را به یک فرد استثنایی در میان روحانیون تبديل كرده بود. به‌جرئت می‌توان اظهار داشت که چه در قبل و چه پس از انقلاب اسلامی، هیچ کس نتوانسته است در این زمینه به پای او برسد. امتیاز و برتری او نسبت به دیگران محسوس بود. حضور شهيد بهشتي در مجلس خبرگان قانون اساسی و سعی و اهتمام وي در اداره آن مجلس، از خدمات بر جسته او به انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و حقاً مدیریت آن مجلس به عهده شهید بهشتی بود. بهشتی در این نخستین تجربه حساس که از طریق تلویزیون در معرض دید منتقدان داخل و خارج کشور قرار گرفت ، به‌خوبي از عهده اداره مجلس خبرگان بر آمد. وي همان توانایی را هم در اداره قوه قضائیه به کار گرفت و دریغ و درد که فرصت نیافت تا نیات و اندیشه‌های بلند خود را در آن قوّه به اجرا در آورد. (حداد عادل، پیشین، ص 40)
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

hasti

مدیر بازنشسته دین و مذهب
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-24
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
2,951
امتیازها
93
سن
27
کیف پول من
469
Points
7
نقش قضایی و قانون‌گذاری

تدوین قانون اساسی از مهم‌ترین ضرورت‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی بود. قانون اساسی، اهداف، آزادی‌ها و چهارچوب‌های نظام را مشخص می‌ساخت، لذا امام دستور به تدوین آن مطابق با شرع اسلام دادند. پیرو دستور امام، شهید بهشتی در برگزاری انتخابات مجلس خبرگان نقش مؤثری را ایفا کرد. او که خود در آن مجلس به نمایندگی از طرف مردم تهران عضویت داشت، از سوی نمایندگان به عنوان نایب رئیس مجلس انتخاب شد و عملاً اداره آن را بر عهده گرفت. وي در تنظیم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تصویب آن تلاش و تأثیر بسیار داشت. قانون اساسی مدون، اگر چه دارای عیب و نقص‌هائي بود و ابهاماتي داشت، لیکن بايستي به‌جرئت گفت که نخستین تجربه واقعی تدوین قانون اساسی در تمام تاریخ ایران به شمار می‌آید. این تجربه ارزنده، بلاشک مدیون زحمات و تلاش‌های بی‌دریغ و مخلصانه شهید بهشتی و اندیشه‌های بی‌نظیر، متعالی و جامع‌نگر اوست. (حداد عادل، بهشتی، صفحه 828 ؛ مصاحبه با محمدرضا بهشتی، جلسه چهارم؛ محمدصادق جنان‌صفت، دولت بزرگ قانون اساسی، ص 11).

 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

hasti

مدیر بازنشسته دین و مذهب
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-06-24
نوشته‌ها
1,992
لایک‌ها
2,951
امتیازها
93
سن
27
کیف پول من
469
Points
7
شهید آیت‌الله بهشتی همچنین در سال 1358 از سوی امام خمینی (ره) به ریاست دیوان‌عالی کشور انتخاب شد و وظیفه ایجاد تشکیلات نوین قضایی بر اساس تعالیم مقدس اسلام و تدوین لوایح قضایی جدید جمهوری اسلامی ایران را به عهده گرفت. او به عنوان نخستین رئیس دیوان‌عالی کشور، منشأ آثار و خدمات فراوانی در عرصه قضایی کشور بود.

به گفته بسیاری از صاحب‌نظران، خدمات شهید بهشتی در آن مدت کوتاه را، کسی در این مدت بیست و اندی سال نتوانسته است انجام دهد و حتی به گفته حجت الاسلام مروی- معاون پیشین اول قوه قضائیه - سیستم قضایی کشور پس از شهادت ایشان یتیم شد. از مهم‌ترین خدمات شهيد بهشتي اين بود که وي برای اولین بار اجتهاد و فقه و فقاهت را وارد مسایل قضایی کشوركرد. همچنین تشکیل پلیس قضایی که بنی‌صدر به‌شدت با تشکیل آن مخالف بود، دفتر تنظیم لوایح که کار آن تطبیق لوایح با موازین اسلامی بود و ... از مهم‌ترین اقدامات شهید بهشتی، به‌رغم کوتاه بودن مدت حضور وي در شورای‌عالی قضایی است. (مسیح مهاجری، جاودانه تاریخ، جلد 1، ص 109-110؛ امام خمینی، صحیفه نور، جلد 11، ص 279؛ مصاحبه با محمدرضا مهدوی کنی، 2/11/78؛ مصاحبه با محمدرضا بهشتی، جلسه چهارم)
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا