• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

معماری سقف تیرچه بلوک یا وافل

  • نویسنده موضوع A_h
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 127
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

A_h

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-22
نوشته‌ها
3,158
لایک‌ها
7,090
امتیازها
123
محل سکونت
میان یک عالمه رمان
وب سایت
forum.taakroman.ir
کیف پول من
65
Points
0
در سال های اخیر صحبت هایی از جایگزینی سقف وافل به جای سقف های تیرچه بلوک پیش آمده است. در این تاپیک قصد داریم به این موضوع بپردازیم آیا سقف های وافل با توجه به تبلیغات گسترده ای که صورت می گیرد می توانند جایگزین مناسبی برای سقف های تیرچه بلوک باشند یا خیر!
یکی از مزیت های سقف وافل که برآن تاکید می شود قالب بندی آن است که به صورت دال قابلمه ای می باشد که می توانند دهانه وسیعی را پوشش دهند. اما باید به این نکته توجه داشت که هزینه ی قالب آن نسبت به سایر سقف ها خیلی بیشتر است و مزیت خاصی از جمله عایق بودن و مصرف بتن نسبت به سقف تیرچه بلوک ندارند. از طرفی در این نوع سقف ها ارتفاع طبقات بیشتر و تعداد طبقات کاهش می یابد. که جزو عمده ترین ضعف های این نوع سقف ها به شمار می رود.
از دیگر معیارهای انتخاب سقف مقاومت آن در برابر باد و زلزله است همانطور که سبکی سقف وافل جزو مزیت های آن شمرده می شود ولی در واقع سبکی بیش از حد این نوع سازه ها عملا امکان استفاده آن ها را در مناطق باد خیز یا مناطقی با جریان سیکلونیک غیر ممکن کرده است از طرفی سقف های تیرچه بلوک به دلیل شمع بندی حین اجرای سقف باعث لرزش کمتر سقف می گردد و با توجه به نوع ساخت سقف تیرچه بلوک، مقاومت بالایی در برابر زلزله و باد های شدید دارند. می توان گفت با توجه به زلزله خیز بودن کشور این نوع سقف ها انتخاب اول مهندسین خبره درزمینه ساختمان می باشد.
از دیگر معیارهای انتخاب نوع سقف، سهولت و زمان اجرا است.سقف های وافل برای ساخت به کارگرهای ماهر نیاز دارد و امکان اجرای همزمان چند سقف وجود ندارد در صورتی که سقف های تیرچه بلوک امکان اجرای همزمان چند سقف وجود دارد.
همچنین موارد استفاده سقف های وافل محدود است و فقط در زمین های مسطح امکان استفاده از این نوع سقف وجود دارداما سقف های تیرچه بلوک این محدودیت را ندارند.
با توجه به مطالب ذکر شده جایگزینی سقف های وافل به جای سقف های تیرچه بلوک امری غیر فنی و با ریسک بالا می باشد که هیچ گونه توجیه فنی واقتصادی را در اکثر ساختمان ها ندارد.


 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : A_h
بالا