• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

جاهای دیدنی فریمان

  • نویسنده موضوع Sosano.o
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 207
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Sosano.o

میکسر انجمن
میکسر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-02-15
نوشته‌ها
2,878
لایک‌ها
9,558
امتیازها
113
محل سکونت
قصر جومونگ
کیف پول من
748
Points
0
سد فریمان:

شهرستان فریمان دارای دو بخش مرکزی و قلندرآباد است. بخش دوم جزو مناطقی است که دیرتر به شهر تبدیل شده است و علاوه بر زمین های کشاورزی اثار تاریخی و جاذبه هایی تاریخی را نیز در خود جای داده است. در کتب تاریخی این منطقه به نام اسفنج و اشبند و جزو ربع نیشابور محسوب می شده است. مرکز آن شهر تاریخی فرهادگرد یا فرهادجرد بوده است. این منطقه در مسیر کراوان روی تجاری یعنی جاده ابریشم قرار داشته است. اهمیت فریمان تا جایی بود که ارسلان جاذب سپهسالار غزنویان در آنجا کاروانسرای بزرگی برای اقامت رهگذران و تجار بنا کرد و خودش نیز همانجا مدفون شد.



در فریمان حیات وحشی غنی همچون آهو، قوچ، کل، خرگوش، تیمو، کبک و انواع پرندان به چشم می خورد. این تنوع جانوری مدیون آب و هوای مساعد شهرستان فریمان است. بند تاریخی فریمان کمک زیادی ه حاصلخیزی زمین های کشاورزی و بهبود کشاورزی در منطقه کرده است. از مناطق خوش آب و هوا و پر طرفدار در فریمان که از شهرهای اطراف و مشهد به مقصد آنجا همه ساله گردشگر می رود، آبگرم شاهان گرماب است که در بخش قلندرآباد قرار گرفته است. آب های زلال، بی بو و بی رنگ آنجا خواص درمانی دارد و برای امراض پوستی اثر شفابخش دارد و به علت سیلیکات های موجود در آن و کم بودن املاحش برای نوشیدن نیز مناسب است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش:
امضا : Sosano.o

Sosano.o

میکسر انجمن
میکسر انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-02-15
نوشته‌ها
2,878
لایک‌ها
9,558
امتیازها
113
محل سکونت
قصر جومونگ
کیف پول من
748
Points
0
آبگرم شاهان گرماب:


از جاهای دیدنی فریمان اول از همه باید به خانه و موزه شهید مطهری اشاره کرد که از افتخارات فریمانی هاست. این خانه که هم اکنون به موزه تبدیل شده است پیش از این باغی وسیع و مصفا با وسعتی بالغ بر 3700 متر مربع بود. بخش مسکونی باغ که هنوز نیز شکل اولیه آن حفظ شده است دارای اتاق ها، سالن پذیرایی و تراس است. از جمله آثاری که در موزه شهید مطهری نگهداری می شود باید به 100 جلد از آثار ایشان اشاره نمود. ایوان رزمگاه، بنای عشق آباد، رباط تاریخی فریمان، رباط سنگ بست، تفرجگاه طبیعی زرکک، مزار بی آبه و... از دیگر دیدنی های فریمان محسوب می شوند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش:
امضا : Sosano.o
بالا