• مصاحبه اختصاصی رمان کاراکال میگل سانچز کلیک کنید

روانشناسی تیپ شخصیتی INTJ (شخصیت معمار)

  • نویسنده موضوع Aedan
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 10
  • بازدیدها 46
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Aedan

مدیر تالار روانشناسی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار
تایپیست انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2023-08-23
نوشته‌ها
466
لایک‌ها
578
امتیازها
63
محل سکونت
سیاره تاریکی
کیف پول من
19,649
Points
663
شخصیت معمار INTJ در کار
آنچه معماران می‌خواهند، این است که اهداف حرفه‌ای خود را طبق استانداردهای خود دنبال کنند و استانداردهای بالایی برای خود داشته باشد. در حرف، این نگرش یک کارمند نمونه به نظر می رسد و از بسیاری جهات، معماران دقیقاً همین هستند. اما برخی از تیپ های شخصیتی ممکن است کار با معماران را یک چالش بدانند. معماران ممکن است نسبت به افرادی که به آنها احترام نمی گذارند، خشن یا بی اعتنا باشند و متأسفانه، از دست دادن احترام برای آنها می تواند بسیار آسان باشد. به ویژه، آنها احترام کمی برای همکارانی که راحتی را بر نوآوری یا اجتماعی بودن را بر موفقیت ترجیح می دهند، قائل هستند.

INTJ ها به عنوان کارمند
INTJ ها به استقلال طلبی شهرت دارند. حتی در مشاغل سطح ابتدایی، آنها ممکن است از هر کسی که تلاش می کند آزادی آنها را محدود کند عصبانی شود. بدترین کابوس آنها رئیسی است که وقت آنها را با جلسات بیهوده می گیرد، بر قوانین بی فایده اصرار می ورزد و عملکرد کارکنان را بر اساس دوست داشتنی بودن ارزیابی می کند نه بر اساس شایستگی های واقعی.

عناوین و مقام ها برای شخصیت معمار INTJ اهمیت کمی دارد، و آنها اغلب با مدیری که به آن احترام نمی‌گذارند، کنار نمی آیند. همچنین ممکن است برای آنها سخت باشد که خود را از ارائه بازخورد و انتقاد به مدیران خود باز دارند. در دنیای واقعی، همه رئیس‌ها به اندازه‌ای که معماران می خواهند منطقی یا باز نخواهند بود. اما این بدان معنا نیست که افراد با این تیپ شخصیتی باید به یک مدیر نه چندان ایده آل رضایت دهند.

معماران ممکن است نیاز داشته باشند از تمام خلاقیت و نبوغ خود برای گسترش مسئولیت ها و توسعه تخصص خود استفاده کنند، حتی اگر استقلالی را که می خواهند نداشته باشند. برای انجام این کار، آنها ممکن است نیاز داشته باشند که یک ر*اب*طه سازنده و محترمانه با مدیر خود را در اولویت قرار دهند، مهم نیست که آن شخص چقدر از کامل بودن فاصله دارد.

INTJ ها به عنوان همکار
معماران معدودی مشاغلی را انتخاب می کنند که مستلزم کار تیمی یا تعامل اجتماعی مداوم است. برای این شخصیت ها، بیشتر تکنیک های تیم سازی و جلسات گروهی اتلاف وقت است. بسیاری از معماران ترجیح می دهند به تنهایی کار کنند تا اینکه سرعتشان به خاطر کسی که به اندازه آنها مسلط نیست، پایین بیاید. خوشبختانه، کمال گرایی و عزم راسخ آنها اغلب آنها را قادر می سازد حتی بدون کمک دیگران نتایج مؤثری به دست آورند.

این بدان معنا نیست که معماران نمی توانند با دیگران کار کنند. در واقع، آنها ممکن است برخی از بزرگترین موفقیت های خود از این طریق به دست آورند. قابل اطمینان بودن آنها می تواند آنها را به همکاران عالی تبدیل کند. افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است هرگز از نزدیک شدن به همکارانی که مرتب دچار اشتباه می شوند یا نمی توانند احترام آنها را جلب کنند، ل*ذت نبرند. اما در شرکت گروه کوچکی از همکاران مورد اعتماد، جلسات مفید و کارسازی با INTJ ها خواهند داشت.

INTJ ها به عنوان مدیر
اگرچه ممکن است از شنیدن آن شگفت زده شوند، معماران می توانند رهبران بزرگی باشند. در محل کار، آنها به ندرت از اختیارات خود صرف نظر می کنند تا ثابت کنند که مسئول هستند. در عوض، آنها به دنبال راه هایی برای ارتقای نوآوری و اثربخشی هستند، حتی اگر این به معنای شکستن سلسله مراتب تثبیت شده باشد. برخی از مدیران ممکن است از تحت تأثیر قرار گرفتن ل*ذت ببرند، اما شخصیت های INTJ ترجیح می دهند موفق باشند تا اینکه دائماً تأیید شوند.

به طور کلی، معماران ترجیح می دهند با کسانی که برای آنها کار می کنند مانند یک همکار رفتار می کنند نه یک رئیس. هدف آنها هدایت استراتژی‌های گسترده‌تر است و در عین حال به افراد دیگر اجازه می‌دهند فعالیت‌های کوچک را مدیریت کنند. رئیس های INTJ می خواهند بدانند دقیقاً چه چیزی و چه زمانی در حال وقوع است، و آنها همیشه آماده هستند تا هر سطحی از جزئیات را که لازم است بررسی کنند.

این مدیران به رفتار فعالانه احترام می گذارند و به آنها پاداش می دهند و مسئولیت ها را به کارکنانی با قوی ترین مهارت های تفکر انتقادی محول می کنند. کارمندانی که برای توسعه خود تلاش می‌کنند نه آنهایی که فقط می‌خواهند به آنها گفته شود چه کاری انجام دهند؛ چنین کارمندانی ممکن است برای برآوردن استانداردهای معماران مشکل داشته باشند. و هرکسی که بخواهد نتایج بد را با چاپلوسی یا بهانه‌جویی بپوشاند، احتمالاً ناامید خواهد شد. این استراتژی ها به ندرت برای شخصیت معمار INTJ کار می کند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : Aedan
بالا