خوش آمدید!

با عضویت در انجمن تک رمان از مزایای(چاپ کتاب،منتشر کردن رمان و...به صورت رایگان، خدمات ویراستاری، نقد و...)بهرمند شوید. با ما بهترین‌ها را تجربه کنید.☆

همین حالا عضویتت رو قطعی کن!

در حال کپی کتاب چگونه دیگران را مجذوب خود کنیم؟ | اثر برایان تریسی

ساعت تک رمان

Aby

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر ویژه انجمن
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,498
کیف پول من
42,800
Points
300
ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
خودتان را در محیطی اجتماعی یا شرایط کاری مجسم کنید و خود را فردی ،آرام ،مهربان خونگرم خوش بیان و محبوب در نظر بگیرید. تصور کنید که دارید طرف مقابل را تحت تأثیر خود قرار می دهید و آن شخص در حال لبخند زدن به شماست و با رفتارش نشان میدهد که از مصاحبت و همنشینی با شما ل*ذت میبرد.
همواره به خود بگویید «من» فردی خوش برخورد و معاشرتی هستم. هر بار که به خودتان این قبیل جملات را می گویید تصویری ذهنی از خود خلق میکنید که باعث مجذوب کردن و تحت تأثیر قرار دادن دیگران میشود و به وجودتان لذتی خاص و وصف نشدنی می دهد.
سرانجام، ذهن نیمه آگاه خود را با عناصر مربوط به مجذوب کردن دیگران برنامه ریزی کنید همواره طوری رفتار کنید که گویی با رفتار و گفتارتان دیگران را به سوی خود جذب میکنید و آنان را دوستدار خود میسازید مصمم شوید که طوری با دیگران قدم بزنید صحبت کنید به حرفهایشان گوش فرا دهید و به آنان لبخند بزنید که گویی با هر کسی که برخورد میکنید و در ارتباط هستید، تأثیری مغناطیسی و خوب میگذارید و او را جذب خودتان میکنید. بگذارید که واکنشهای شرطی شده در وجودتان شما را به سوی راه و مسیر صحیح هدایت کند.
شما مجبور نیستید که به طور کاملاً آگاهانه رفتاری را بروز دهید؛ فقط کافی است که اجازه دهید چنین رفتاری به طور طبیعی صورت گیرد. شما از قبل شروع به تجربه کردن قدرت تأثیر گذاشتن بر دیگران و مجذوب کردن آنان نموده اید. اکنون باید این توانایی و قدرت را در خودتان باور داشته باشید و از آن ل*ذت ببرید.
همواره در لحظه اکنون و زمان حال باقی بمانید. برای یک شخص خوش برخورد و معاشرتی فقط اکنون مهم است و معنا دارد. برای او عبارت هایی مثل دفعه بعد نه باشد برای فردا»، « نه، بعداً دوباره سعی میکنم وجود ندارد شما فقط وقتی میتوانید خوش برخورد و دوست داشتنی باشید که کاملاً روی طرف مقابل تمرکز کنید و نه هیچ کس و هیچ چیز دیگر چنانکه رام داس می گوید: «اکنون این جا باش وقتی با کسی هستید و گفتگو میکنید در آن لحظات باید علاوه بر جسمتان روحتان نیز آن جا و متمرکز بر او باشد تا تحت تأثیر قرار بگیرد و مجذوب شما شود.

فصل سی و نهم
با خوش زبانی و مهربانی ارتباطهای خود را گسترش دهید.


نیمی از جهان متشکل از افرادی است که حرفهایی برای گفتن دارند ولی نمیتوانند بگویند و نیمی دیگر را افرادی تشکیل میدهند که هیچ حرف با ارزشی برای گفتن ندارند اما همچنان حرف میزنند. «رابرت فراست»

کد:
ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
خودتان را در محیطی اجتماعی یا شرایط کاری مجسم کنید و خود را فردی آرام، مهربان، خونگرم، خوش‌بیان و محبوب در نظر بگیرید. تصور کنید که دارید طرف مقابل را تحت تأثیر خود قرار می دهید و آن شخص در حال لبخند زدن به شماست و با رفتارش نشان می‌دهد که از مصاحبت و همنشینی با شما ل*ذت میبرد.
همواره به خود بگویید «من» فردی خوش برخورد و معاشرتی هستم. هربار که به خودتان این قبیل جملات را می‌گویید تصویری ذهنی از خود خلق می‌کنید که باعث مجذوب کردن و تحت تأثیر قرار دادن دیگران می‌شود و به وجودتان لذتی خاص و وصف نشدنی می‌دهد.
سرانجام، ذهن نیمه‌آگاه خود را با عناصر مربوط به مجذوب کردن دیگران برنامه‌ریزی کنید. همواره طوری رفتار کنید که گویی با رفتار و گفتارتان دیگران را به سوی خود جذب می‌کنید و آنان را دوستدار خود می‌سازید. مصمم شوید که طوری با دیگران قدم بزنید صحبت کنید به حرف‌هایشان گوش فرا دهید و به آنان لبخند بزنید که گویی با هر کسی که برخورد می‌کنید و در ارتباط هستید، تأثیری مغناطیسی و خوب می‌گذارید و او را جذب خودتان می‌کنید. بگذارید که واکنش‌های شرطی شده در وجودتان شما را به سوی راه و مسیر صحیح هدایت کند.
شما مجبور نیستید که به طور کاملاً آگاهانه رفتاری را بروز دهید؛ فقط کافی است که اجازه دهید چنین رفتاری به طور طبیعی صورت گیرد. شما از قبل شروع به تجربه کردن قدرت تأثیر گذاشتن بر دیگران و مجذوب کردن آنان نموده‌اید. اکنون باید این توانایی و قدرت را در خودتان باور داشته باشید و از آن ل*ذت ببرید.
همواره در لحظه اکنون و زمان حال، باقی بمانید. برای یک شخص خوش برخورد و معاشرتی فقط اکنون مهم است و معنا دارد. برای او عبارت‌هایی مثل دفعه بعد نه، باشد برای فردا، نه، بعداً دوباره سعی میکنم، وجود ندارد شما فقط وقتی می‌توانید خوش برخورد و دوست داشتنی باشید که کاملاً روی طرف مقابل تمرکز کنید و نه هیچ‌کس و هیچ‌چیز دیگر، چنان‌که رام داس می گوید: «اکنون این جا باش وقتی با کسی هستید و گفت‌وگو می‌کنید در آن لحظات باید علاوه بر جسمتان روحتان نیز آن‌جا و متمرکز بر او باشد تا تحت تأثیر قرار بگیرد و مجذوب شما شود.

فصل سی و نهم
با خوش زبانی و مهربانی ارتباط‌های خود را گسترش دهید.

نیمی از جهان متشکل از افرادی است که حرف‌هایی برای گفتن دارند؛ ولی نمی‌توانند بگویند و نیمی دیگر را افرادی تشکیل می‌دهند که هیچ حرف با ارزشی برای گفتن ندارند؛ اما همچنان حرف می‌زنند. «رابرت فراست»
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Aby

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر ویژه انجمن
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,498
کیف پول من
42,800
Points
300
توانایی شما برای مجذوب کردن دیگران از لحاظ اجتماعی همچون گیلاس موجود در یک دسر میوه ای و از لحاظ حرفه ای همچون پولی است که در بانک میگذارید به ارزش بسیار زیاد گیرایی و محبوبیتی که اخیراً کسب کرده اید فکر کنید و ببینید که چه تأثیر خوبی در دنیای اجتماعی شما خواهند داشت. به این ترتیب به آسانی دوستان جدید و خوبی پیدا خواهید کرد تبدیل به فردی خواهید شد که در یک مهمانی همه مایل به گفتگو با او هستند مایه ی نشاط و شادی اعضای خانواده و دوستانتان میشوید و افراد غریبه را نیز تحت تأثیر قرار میدهید و مجذوب خود میکنید.

کلید موفقیت
در دنیای کار و تجارت آیا میتوانید مزیتهایی را در ذهنتان مجسم کنید که مهارتهای تأثیرگذاری بر دیگران و مجذوب کردن آنان را به شما خواهد داد؟ شما فروش بسیار بیشتری خواهید داشت زیرا مشتریان مشتاق خرید کردن از شما هستند. شما به نحوی مؤثرتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و مذاکره میکنید اجناس را به قیمت پایین تری میخرید و به قیمت بالاتری می فروشید.
شرکتی که در آن کار میکنید شما را فردی مهم و کلیدی برای عقد قراردادهای تجاری مهم در نظر میگیرد و انتخاب میکند. همکاران و مدیران ارشد شرکت تمایل دارند که زمانی را صرف گفتگو با شما کنند. علت این امر صرفاً هوش و استعداد شما در کارتان نیست بلکه خوش برخورد و اجتماعی بودنتان نیز هست.
شما از حقوق و مزایای بیشتری برخودار خواهید شد و سریع تر ترفیع خواهید گرفت ارزش فردی و کاری شما خیلی بیشتر از آنچه انتظارش را داشتید افزایش خواهد یافت. افرادی که میتوانند به شما کمک کنند درهایی را به روی شما میگشایند و فرصتهایتان برای پیشرفت در کار و زندگی بیشتر و بیشتر خواهد شد.
اکنون همه چیز به خودتان بستگی دارد شما چیزی برای از دست دادن ندارید و برعکس چیزهای زیادی را به دست می آورید. چه کسی از بودن با کسی که به وی احترام میگذارد و با او مهربان و صمیمی است ل*ذت نمی برد؟ چه کسی نمیخواهد با فردی مصاحبت کند که به او اهمیت میدهد به حرفهایش با دقت و توجه گوش میکند به نیازهای روحی اش پاسخ میدهد و باعث میشود که او احساس با ارزش و مهم بودن در خود کند؟ چه کسی دوست ندارد که وقت خود را با فردی خونگرم خوش صحبت و دوست داشتنی سپری کند؟ آیا شما از همنشینی و مصاحبت با چنین شخصی ل*ذت نمیبرید؟


بخش امتیاز ویژه
قدرت جذب کردن از طریق تلفن


بسیاری از ما وقت زیادی را طی روز صرف صحبت با تلفن میکنیم با ظهور و پیدایش تلفنهای همراه افراد بیشتری - در هر جایی که بتوانید تصور کنید - در حال صحبت کردن هستند پیشرفت و گسترش جذب کردن از طریق تلفن میتواند به نحو چشمگیری باعث افزایش تأثیر گذاری شما در برخورد با دیگران شود روشها و تکنیکهای ساده ی زیر را امتحان کنید:

قدم اول: تأثیر گذاری
از قدیم گفته اند: «برای اولین تأثیر گذاری هیچ گاه فرصت دومی به دست نمی آورید. اغلب اوقات این اولین تأثیر گذاری به صورت رو در رو و چهره به چهره ایجاد نمیشود بلکه از طریق تلفن صورت میگیرد.
بسیاری از فروشندگان حرفه ای و تاجران به واقع هیچ گاه با مشتریان خود دیدار و ملاقات نمیکنند آنان عمدتاً به صورت تلفنی و غیر حضوری معاملات خود را انجام . میدهند. آنان با این روش موفق اند، زیرا از پشت خط تلفن نیز شخصیت تأثیر گذاری را بروز میدهند و باعث جذب طرف مقابل میشوند آنها با نحوه ی رفتار و گفتارشان شنونده را متقاعد و مجذوب میکنند.

کد:
توانایی شما برای مجذوب کردن دیگران از لحاظ اجتماعی همچون گیلاس موجود در یک دسر میوه‌ای و از لحاظ حرفه‌ای همچون پولی است که در بانک می‌گذارید. به ارزش بسیار زیاد گیرایی و محبوبیتی که اخیراً کسب کرده‌اید فکر کنید و ببینید که چه تأثیر خوبی در دنیای اجتماعی شما خواهند داشت. به این ترتیب به آسانی دوستان جدید و خوبی پیدا خواهید کرد تبدیل به فردی خواهید شد که در یک مهمانی همه مایل به گفت‌وگو با او هستند. مایه‌ی نشاط و شادی اعضای خانواده و دوستانتان می‌شوید و افراد غریبه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهید و مجذوب خود می‌کنید.

کلید موفقیت
در دنیای کار و تجارت آیا می‌توانید مزیت‌هایی را در ذهنتان مجسم کنید که مهارت‌های تأثیرگذاری بر دیگران و مجذوب کردن آنان را به شما خواهد داد؟ شما فروش بسیار بیشتری خواهید داشت؛ زیرا مشتریان مشتاق خرید کردن از شما هستند. شما به نحوی موثرتر با دیگران ارتباط برقرار کرده و مذاکره می‌کنید. اجناس را به قیمت پایین‌تری می‌خرید و به قیمت بالاتری می‌فروشید.
شرکتی که در آن کار می‌کنید شما را فردی مهم و کلیدی برای عقد قراردادهای تجاری مهم در نظر می‌گیرد و انتخاب می‌کند. همکاران و مدیران ارشد شرکت تمایل دارند که زمانی را صرف گفتگو با شما کنند. علت این امر صرفاً هوش و استعداد شما در کارتان نیست؛ بلکه خوش‌برخورد و اجتماعی بودنتان نیز هست.
شما از حقوق و مزایای بیشتری برخودار خواهید شد و سریع‌تر ترفیع خواهید گرفت. ارزش فردی و کاری شما خیلی بیشتر از آن‌چه انتظارش را داشتید افزایش خواهد یافت. افرادی که می‌توانند به شما کمک کنند. درهایی را به روی شما می‌گشایند و فرصت‌هایتان برای پیشرفت در کار و زندگی بیشتر و بیشتر خواهد شد.
اکنون همه‌چیز به خودتان بستگی دارد. شما چیزی برای از دست دادن ندارید و برعکس، چیزهای زیادی را به دست می‌آورید. چه کسی از بودن با کسی که به وی احترام می‌گذارد و با او مهربان و صمیمی است، ل*ذت نمی‌برد؟ چه کسی نمی‌خواهد با فردی مصاحبت کند که به او اهمیت می‌دهد و به حرف‌هایش با دقت و توجه گوش می‌کند. به نیازهای روحی‌اش پاسخ می‌دهد و باعث می‌شود که او احساس باارزش و مهم بودن در خود کند؟ چه کسی دوست ندارد که وقت خود را با فردی خونگرم، خوش صحبت و دوست داشتنی سپری کند؟ آیا شما از همنشینی و مصاحبت با چنین شخصی ل*ذت نمیبرید؟

بخش امتیاز ویژه
قدرت جذب کردن از طریق تلفن

بسیاری از ما وقت زیادی را طی روز صرف صحبت با تلفن می‌کنیم. با ظهور و پیدایش تلفن‌های همراه، افراد بیشتری در هر جایی که بتوانید تصور کنید، در حال صحبت کردن هستند. پیشرفت و گسترش جذب کردن از طریق تلفن می‌تواند به نحو چشمگیری باعث افزایش تأثیرگذاری شما در برخورد با دیگران شود. روش‌ها و تکنیک‌های ساده‌ی زیر را امتحان کنید.

قدم اول: تأثیرگذاری
از قدیم گفته‌اند: «برای اولین تاثیرگذاری هیچ‌گاه فرصت دومی به دست نمی‌آورید. اغلب اوقات این اولین تاثیر‌گذاری به صورت رو در رو و چهره به چهره ایجاد نمی‌شود؛ بلکه از طریق تلفن صورت می‌گیرد.
بسیاری از فروشندگان حرفه‌ای و تاجران، به واقع هیچ‌گاه با مشتریان خود دیدار و ملاقات نمی‌کنند. آنان عمدتاً به صورت تلفنی و غیرحضوری معاملات خود را انجام می‌دهند. آنان با این روش موفق‌اند؛ زیرا از پشت خط تلفن نیز شخصیت تاثیرگذاری را بروز می‌دهند و باعث جذب طرف مقابل می‌شوند. آن‌ها با نحوه‌ی رفتار و گفتارشان شنونده را متقاعد و مجذوب می‌کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Aby

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر ویژه انجمن
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,498
کیف پول من
42,800
Points
300
یک تجربه ی متدوال و رایج
ماجرایی واقعی یک مشتری به شرکت لوازم منزل زنگ زد. خانمی گوشی را برداشت و بی مقدمه گفت: «شرکت کی اند بی بفرمایید.» مشتری گفت «چه فرمودید؟» خانم فروشنده دوباره با همان لحن کاملاً جدی و خشک گفت «شرکت کی اند بی بفرمایید.» مشتری مکث کوتاهی کرد و بعد با مهربانی و خوش زبانی پرسید « چرا شما صبح بخیر نگفتید؟»
مشتری صدایی از آن سوی خط نشنید سپس گفت: «شما صدای گوش نواز و دلنشینی دارید من دوست داشتم که شما به من صبح بخیر می گفتید.» او باز هم صدایی نشنید لذا گفت:« آیا میتوانم خواهش کنم که اکنون با صدای زیبای خود به من صبح بخیر بگویید؟» پس از چند لحظه خانم فروشنده سرانجام گفت:« صبح بخیر»
این رفتار مشتری بسیار تأثیر گذار و غیر مترقبه بود. رفتار او باعث شد که نوع برخورد خانم فروشنده کاملاً تغییر کند و در صدایش مهربانی و صمیمیت احساس شود به واقع میتوان گفت که دیگر در صدایش لبخندی نیز حس میشد.
کار آسان و بی هزینه ای همچون یک لبخند می تواند تفاوت بسیار زیادی در کارها به وجود آورد. لبخند از جمله چیزهایی است که هیچ هزینه ای ندارد اما میتواند خیلی چیزها را خریداری کند و به ارمغان آورد. یادتان باشد که حتی در یک گفتگوی تلفنی نیز طرف مقابل میتواند لبخند شما را حس کند و تأثیر آن را در صدایتان متوجه شود. شاید شنونده لبخند نزند اما شما باید لبخند بزنید.

قدم دوم: جستجو برای یافتن کلیدها و علایمی جهت پی بردن به اینکه طرف مقابل چگونه حرف میزند و گوش میدهد.
شروع یک مکالمه ی تلفنی به شما فرصت میدهد تا پی ببرید که طرف مقابلتان در آن سوی خط چگونه با شما ارتباط برقرار می کند. خیلی زود پی میبرید که آیا گفتگوی شما تحت تأثیر افکار اوست یا احساساتش سریع در همان آغاز مکالمه متوجه میشوید که آیا او بیشتر از روی عقل و منطق سخن میگوید یا از روی احساس و هیجان روان شناسان این چیزها را نشانه مینامند که به ترتیب عبارتند از نشانه های سیستماتیک و نشانه های اکتشافی ما نیز آنها را نشانه و علامت می نامیم.
واژه هایی که افراد به کار میگیرند و نحوه ی سخن گفتن آنان نشانه ها و علایمی اند که نشان میدهند در آن زمان خاص چه موضوعاتی برایشان اهمیت دارد وقتی با کسی صحبت میکنید و به حرفهای او گوش میدهید آماده باشید که خود را با روشهای ارتباطی اش هماهنگ و منطبق کنید و تا حد ممکن به روشی مشابه پاسخ داده یا واکنش نشان دهید.

جزئیات در مقابل احساسات
برای مثال هنگامی که به نظر میرسد فردی علاقه ی خاصی به بحث در خصوص جزئیات یک موضوع دارد شما باید از صحبت راجع به احساسات و هیجانات خودداری کنید برعکس این شرایط نیز صدق می کند. اگر به نظر میرسد که طرف مقابل از لحاظ احساسی درگیر موضوع مورد بحث با شما شده است تا زمانی که او موضوع صحبت را عوض نکرده از صحبت در خصوص مسائل کاربردی و همراه با استدلال صرف اجتناب ورزید شما قصد ندارید که به رقابت با یکدیگر بپردازید و همدیگر را همچون مسابقه پشت سر بگذارید بلکه میخواهید با طول موج مشابهی هم کلام شده و با هم پیش بروید.

کد:
یک تجربه ی متدوال و رایج
ماجرایی واقعی یک مشتری به شرکت لوازم منزل زنگ زد. خانمی گوشی را برداشت و بی‌مقدمه گفت: «شرکت کی اند بی بفرمایید.» مشتری گفت: «چه فرمودید؟» خانم فروشنده دوباره با همان لحن کاملاً جدی و خشک گفت: «شرکت کی اند بی بفرمایید.» مشتری مکث کوتاهی کرد و بعد با مهربانی و خوش زبانی پرسید «چرا شما صبح بخیر نگفتید؟»
مشتری صدایی از آن‌سوی خط نشنید، سپس گفت: «شما صدای گوش‌نواز و دلنشینی دارید! من دوست داشتم که شما به من صبح بخیر می‌گفتید.» او باز هم صدایی نشنید، لذا گفت: «آیا می‌توانم خواهش کنم که اکنون با صدای زیبای خود به من صبح بخیر بگویید؟» پس از چند لحظه خانم فروشنده سرانجام گفت: «صبح بخیر»
این رفتار مشتری بسیار تاثیرگذار و غیر مترقبه بود. رفتار او باعث شد که نوع برخورد خانم فروشنده کاملاً تغییر کند و در صدایش مهربانی و صمیمیت احساس شود. به واقع می‌توان گفت که دیگر در صدایش لبخندی نیز حس می‌شد.
کار آسان و بی‌هزینه‌ای همچون یک لبخند می‌تواند تفاوت بسیار زیادی در کارها به وجود آورد. لبخند از جمله چیزهایی است که هیچ هزینه‌ای ندارد؛ اما می‌تواند خیلی چیزها را خریداری کند و به ارمغان آورد. یادتان باشد که حتی در یک گفتگوی تلفنی نیز طرف مقابل می‌تواند لبخند شما را حس کند و تأثیر آن را در صدایتان متوجه شود. شاید شنونده لبخند نزند؛ اما شما باید لبخند بزنید.

قدم دوم: جستجو برای یافتن کلیدها و علائمی جهت پی بردن به این‌که طرف مقابل چگونه حرف می‌زند و گوش می‌دهد.
شروع یک مکالمه‌ی تلفنی به شما فرصت می‌دهد تا پی ببرید که طرف مقابلتان در آن سوی خط چگونه با شما ارتباط برقرار می‌کند. خیلی زود پی می‌برید که آیا گفتگوی شما تحت تاثیر افکار اوست یا احساساتش سریع در همان آغاز مکالمه متوجه می‌شوید که آیا او بیشتر از روی عقل و منطق سخن می‌گوید یا از روی احساس و هیجان. روان‌شناسان این چیزها را نشانه می‌نامند که به ترتیب عبارتند از نشانه‌های سیستماتیک و نشانه‌های اکتشافی. ما نیز آن‌ها را نشانه و علامت می‌نامیم.
واژه‌هایی که افراد به کار می‌گیرند و نحوه‌ی سخن گفتن آنان، نشانه‌ها و علائمی‌اند که نشان می‌دهند در آن زمان خاص چه موضوعاتی برایشان اهمیت دارد. وقتی با کسی صحبت می‌کنید و به حرف‌های او گوش می‌دهید، آماده باشید که خود را با روش‌های ارتباطی‌اش هماهنگ و منطبق کنید و تا حد ممکن به روشی مشابه پاسخ داده یا واکنش نشان دهید.

جزئیات در مقابل احساسات
برای مثال هنگامی که به نظر می‌رسد فردی علاقه‌ی خاصی به بحث در خصوص جزئیات یک موضوع دارد شما باید از صحبت راجع به احساسات و هیجانات خودداری کنید. برعکس این شرایط نیز صدق می‌کند. اگر به نظر می‌رسد که طرف مقابل از لحاظ احساسی درگیر موضوع مورد بحث با شما شده است، تا زمانی که او موضوع صحبت را عوض نکرده، از صحبت در خصوص مسائل کاربردی و همراه با استدلال صرف اجتناب ورزید شما قصد ندارید که به رقابت با یکدیگر بپردازید و همدیگر را همچون مسابقه پشت سر بگذارید؛ بلکه می‌خواهید با طول موج مشابهی هم‌کلام شده و با هم پیش بروید.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Aby

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر ویژه انجمن
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,498
کیف پول من
42,800
Points
300
تصور کنید که وقتی دوست شما یا یکی از اعضای خانواده تان راجع به زیبایی کوه ها - و آرامشی که طی سفر به دامنه ی کوه به دست می آورد - با لذتی وصف نشدنی حرف میزند شما اصرار دارید که در خصوص زمین شناسی آن منطقه و انواع گیاهانی که در آنجا می روید صحبت کنید پاسخ اکتشافی در برابر پاسخ سیستماتیک شاید شما نیز همین حالا از کره ی مریخ به زمین رسیده اید بدیهی است که این ر*اب*طه به خوبی برقرار نمیشود.
دیگران در خصوص احساسات و هیجانات خود سخن می گویند و شما راجع به حقایق علمی و آمار و ارقام ریاضی نتیجه این میشود که سرخورده و مأیوس میشوید آنان در خصوص استدلالهای علمی و همراه با منطق حرف میزنند و شما راجع به عواطف و احساسات نتیجه باز هم چیزی جز یک فاجعه ی ارتباطی نخواهد بود.

قدم سوم: در هنگام گفتگو خواسته های طرف مقابل را برآورده کنید.
اگر میخواهید خوش برخورد و اجتماعی به نظر برسید این نکته را به خاطر بسپارید گفتگو و موضوع آن مختص شما نیست. ضمن گفتگو خودتان را فراموش کرده و بیشتر به طرف مقابل و خواسته های او توجه کنید وقتی در حال صحبت با کسی از طریق تلفن هستید گوشی تلفن را طوری در نظر بگیرید که گویی گوش فردی است که در حال صبحت با او هستید به گرمی و با محبت صحبت کنید. با لحن کلام خود باعث ایجاد آرامش در او شوید به این ترتیب آنچه میگویید صمیمانه تر و اختصاصی تر به نظر میرسد و سبب میشود که او با علاقه و توجه بیشتری به حرفهایتان گوش دهد و تمام تمرکز خود را معطوف آنها کند.
در اینجا بیست و دو ایده ی بسیار مؤثر و نیرومند را به شما معرفی می کنیم که باعث میشود در یک گفتگوی تلفنی و غیر حضوری نیز بیشتر در جذب طرف مقابل و نفوذ در جان و روح او مؤثر باشید:
  1. طرف مقابل را به صحبت ترغیب کنید وقتی نوبت شماست که صحبت کنید فقط خودتان پشت سر هم حرف نزنید. بلکه سؤالاتی را بپرسید و با دقت به جوابها گوش دهید. هر چه بیشتر و دقیق تر گوش کنید بیشتر اجتماعی و خونگرم به نظر میرسید. به این ترتیب طرف مقابل بیشتر جذب شما میشود.
  2. ساده واضح و بی پرده صحبت کنید اگر طرف مقابل از کلمات متداول و ساده ای استفاده میکند و پیچیده و مبهم حرف نمی زند شما نیز با همان روش صحبت کنید. هیچ چیزی بیشتر از به کارگیری کلمات غیر رایج و زبان رسمی یا کتابی مانع ایجاد ر*اب*طه ای خوب و صمیمی نمیشود وقتی سعی میکنید با استفاده از کلمات و جملات ثقیل و غیر متداول برتری خود را از لحاظ اطلاعات و سواد و معلومات به طرف مقابل دیکته کنید به سرعت مانعی بر سر راه ارتباط دوستانه و صمیمانه با طرف مقابل ایجاد می کنید و احیاناً او را نیز به طور ناخودآگاه به مقابله دعوت میکنید. لذا از به کارگیری کلمات و زبانی که طرف مقابل را ناراحت یا سردرگم میکند خودداری کنید.
  3. با دقت و تمرکز گوش دهید زیرا این تنها روش برای یادگیری شماست. اکثر افراد ترجیح میدهند که به جای گوش دادن بیشتر صحبت کنند؛ به خصوص از پشت تلفن با این تمایل و گرایش مقابله کرده و در برابرش مقاومت کنید. وقتی طرف مقابل می خواهد صحبت کند شما با تمرکز و دقت به حرفهایش گوش دهید.
  4. شنونده ای صبور و پر حوصله باشید اگرچه شاید شما آماده ی صحبت و پاسخ دادن به طرف مقابلتان باشید اما بهتر است به او اجازه دهید که حرفهایش را کامل کند و تمامی افکارش را بر زبان آورد. نگران نباشید زیرا فرصت حرف زدن به شما نیز می رسد!
  5. یک شنونده ی فعال باشید و صاحب سخن را بر سر ذوق آورید. از دلگرم کننده ها و تصدیق کننده های صوتی و زبانی - همچون «آه، اوه، اهوم آهان ،آم بله متوجه ام»، «واقعاً»، «بله البته» و نظایر آن - استفاده کنید این قبیل اصوات و عبارات ساده به طرف مقابل امکان میدهد که بداند شما با دقت و تمرکز کامل به او گوش میدهید.

کد:
تصور کنید که وقتی دوست شما یا یکی از اعضای خانواده‌تان راجع به زیبایی کوه‌ها و آرامشی که طی سفر به دامنه‌ی کوه به دست می آورد، با لذتی وصف نشدنی حرف می‌زند شما اصرار دارید که در خصوص زمین‌شناسی آن منطقه و انواع گیاهانی که در آن‌جا می‌روید صحبت کنید. پاسخ اکتشافی در برابر پاسخ سیستماتیک شاید شما نیز همین حالا از کره‌ی مریخ به زمین رسیده‌اید. بدیهی است که این ر*اب*طه به خوبی برقرار نمی‌شود.
دیگران در خصوص احساسات و هیجانات خود سخن می‌گویند و شما راجع به حقایق علمی و آمار و ارقام ریاضی؛ نتیجه این می‌شود که سرخورده و مأیوس می‌شوید. آنان در خصوص استدلال‌های علمی و همراه با منطق حرف می‌زنند و شما راجع به عواطف و احساسات نتیجه، بازهم چیزی جز یک فاجعه‌ی ارتباطی نخواهد بود.

قدم سوم: در هنگام گفتگو خواسته‌های طرف مقابل را برآورده کنید.
اگر می‌خواهید خوش‌برخورد و اجتماعی به نظر برسید این نکته را به خاطر بسپارید. گفتگو و موضوع آن مختص شما نیست. ضمن گفتگو خودتان را فراموش کرده و بیشتر به طرف مقابل و خواسته‌های او توجه کنید. وقتی در حال صحبت با کسی از طریق تلفن هستید، گوشی تلفن را طوری در نظر بگیرید که گویی گوش فردی است که در حال صبحت با او هستید به گرمی و با محبت صحبت کنید. با لحن کلام خود باعث ایجاد آرامش در او شوید به این ترتیب آن‌چه می‌گویید صمیمانه‌تر و اختصاصی‌تر به نظر می‌رسد و سبب می‌شود که او با علاقه و توجه بیشتری به حرف‌هایتان گوش دهد و تمام تمرکز خود را معطوف آن‌ها کند.
در این‌جا بیست و دو ایده‌ی بسیار موثر و نیرومند را به شما معرفی می‌کنیم که باعث می‌شود در یک گفتگوی تلفنی و غیر حضوری نیز بیشتر در جذب طرف مقابل و نفوذ در جان و روح او مؤثر باشید.
[LIST=1]
[*]طرف مقابل را به صحبت ترغیب کنید. وقتی نوبت شماست که صحبت کنید، فقط خودتان پشت سرهم حرف نزنید؛ بلکه سؤالاتی را بپرسید و با دقت به جواب‌ها گوش دهید. هرچه بیشتر و دقیق‌تر گوش کنید، بیشتر اجتماعی و خونگرم به نظر می‌رسید؛ به این ترتیب طرف مقابل بیشتر جذب شما می‌شود.
[*]ساده واضح و بی‌پرده صحبت کنید. اگر طرف مقابل از کلمات متداول و ساده‌ای استفاده می‌کند و پیچیده و مبهم حرف نمی زند، شما نیز با همان روش صحبت کنید. هیچ‌چیزی بیشتر از به کارگیری کلمات غیر رایج و زبان رسمی یا کتابی، مانع ایجاد ر*اب*طه‌ای خوب و صمیمی نمی‌شود. وقتی سعی می‌کنید با استفاده از کلمات و جملات ثقیل و غیر متداول برتری خود را از لحاظ اطلاعات و سواد و معلومات به طرف مقابل دیکته کنید، به سرعت مانعی بر سر راه ارتباط دوستانه و صمیمانه با طرف مقابل ایجاد می‌کنید و احیاناً او را نیز به طور ناخودآگاه به مقابله دعوت می‌کنید. لذا از به کارگیری کلمات و زبانی که طرف مقابل را ناراحت یا سردرگم می‌کند، خودداری کنید.
[*]با دقت و تمرکز گوش دهید؛ زیرا این تنها روش برای یادگیری شماست. اکثر افراد ترجیح می‌دهند که به جای گوش دادن بیشتر صحبت کنند؛ به خصوص از پشت تلفن. با این تمایل و گرایش مقابله کرده و در برابرش مقاومت کنید. وقتی طرف مقابل می‌خواهد صحبت کند شما با تمرکز و دقت به حرف‌هایش گوش دهید.
[*]شنونده‌ای صبور و پرحوصله باشید؛ اگرچه شاید شما آماده‌ی صحبت و پاسخ دادن به طرف مقابلتان باشید؛ اما بهتر است به او اجازه دهید که حرف‌هایش را کامل کند و تمامی افکارش را بر زبان آورد. نگران نباشید زیرا فرصت حرف زدن به شما نیز می رسد!
[*]یک شنونده‌ی فعال باشید و صاحب سخن را بر سر ذوق آورید. از دلگرم کننده‌ها و تصدیق کننده‌های صوتی و زبانی؛ همچون «آه، اوه، اهوم آهان ،آم بله متوجه‌ام»، «واقعاً»، «بله البته» و نظایر آن، استفاده کنید این قبیل اصوات و عبارات ساده به طرف مقابل امکان می‌دهد که بداند شما با دقت و تمرکز کامل به او گوش می‌دهید.
[/LIST]
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Aby

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر ویژه انجمن
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,498
کیف پول من
42,800
Points
300
۶. بدون دلخور کردن و رنجاندن حرف طرف مقابل را قطع کنید. قطع کردن حرف طرف مقابل میتواند از نظر او منفی تلقی شود و رشته افکارش را نیز پاره کند او این کار شما را به حساب مخالفتتان با افکار و نظراتش میداند - البته مخالفتی محترمانه و خفیف پس اگر واقعاً چاره ای جز قطع کردن حرف او را ندارید ابتدا پوزش بخواهید میتوانید چنین جمله ای بگویید «مرا ببخش که صحبت ات را قطع میکنم اما نمیخواستم این نکته را فراموش کنم»​
۷. ضمن صحبت از مثالها و داستانهای کوتاه و گویا استفاده کنید. صحبت های خشک و بی روح خسته کننده و کسالت آور است. وقتی هنگام صحبت کردن شماست، آن چه تعریف می کنید را تصویر سازی کنید و آن را کمی تئاتری توصیف نمایید. به جملات خود رنگ و لعاب بدهید و طوری آنها را تعریف کنید که طرف مقابل به راحتی در ذهن خود مجسم و تصویر سازی کند.​
۸. هیچگاه از قبل چیزی را حدس نزنید و زود نتیجه گیری نکنید. صرف نظر از اینکه گفتگوی شما تا چه حد دوستانه و خودمانی است هیچ گاه فراتر از آنچه میشنوید را حدس نزنید و فرض نکنید؛ به خصوص وقتی که صحبتها همراه با شوخی و بذله گویی است. از حرفهای یک فرد احتمالات یا نتایجی را در ذهن خود شکل ندهید و غیر از آنچه میشنوید را استنباط و نتیجه گیری نکنید با بدبینی راجع به حرفهایی که میشنوید به قضاوت نپردازید.​
۹. با عجله و شتاب زدگی حرف نزنید شمرده و آهسته حرف بزنید و از اصوات عمیق تر در صدای خود استفاده کنید. اصوات عمیق تر بیش از صداهای زیرتر تأثیر گذار و شنیدنی اند.​
۱۰. ضمن گفتگو لحظاتی نیز مکث کنید وقتی در هنگام صحبت نیاز به فرصتی برای فکر کردن دارید لحظاتی کوتاه مکث کنید. در چنین مواقعی به طرف مقابل بگویید لحظه ای اجازه دهید تا ببینم که...» یا «یک لحظه به من فرصت بدهید.» این مکث و وقفه نباید زیاد طولانی شود زیرا تمرکز طرف مقابل را روی موضوع صحبت کم میکند و مجبورید ضمن جلب توجه او بگویید: «آیا حواستان به من است؟»​
۱۱. بیش از حد به طرف مقابل اطلاعات ندهید به دیگران فقط تا حدی اطلاعات بدهید که لازم است و نیاز دارند - و نه بیشتر. بعضی از افراد اگر فرصت به دست آورند آن را مغتنم شمرده و به خود اجازه میدهند که در امور شخصی دیگران وارد شوند و برای آنان تصمیماتی بگیرند یا به جای آنها به نتیجه برسند! پس به دیگران آن چه نباید بدانند را نگویید و خودتان باعث نشوید که وارد امور خصوصی و شخصی شما شوند. نسبت به این واقعیت آگاه باشید که خود شما با رفتار و گفتارتان باعث میشوید که آنان در خصوص مسائل شخصی شما بیش از حد کنجکاو و علاقمند شوند.​
کد:
[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۶. بدون دلخور کردن و رنجاندن، حرف طرف مقابل را قطع کنید. قطع کردن حرف طرف مقابل می‌تواند از نظر او منفی تلقی شود و رشته افکارش را نیز پاره کند. او این کار شما را به حساب مخالفتتان با افکار و نظراتش می‌داند؛ البته مخالفتی محترمانه و خفیف پس اگر واقعاً چاره‌ای جز قطع کردن حرف او را ندارید، ابتدا پوزش بخواهید. می‌توانید چنین جمله‌ای بگویید «مرا ببخش که صحبتت را قطع می‌کنم؛ اما نمی‌خواستم این نکته را فراموش کنم»[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۷. ضمن صحبت از مثال‌ها و داستان‌های کوتاه و گویا استفاده کنید. صحبت‌های خشک و بی‌روح، خسته‌کننده و کسالت‌آور است. وقتی هنگام صحبت کردن شماست، آن‌چه تعریف می کنید را تصویرسازی کنید و آن را کمی تئاتری توصیف نمایید. به جملات خود رنگ و لعاب بدهید و طوری آن‌ها را تعریف کنید که طرف مقابل به راحتی در ذهن خود مجسم و تصویر سازی کند.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۸. هیچ‌گاه از قبل چیزی را حدس نزنید و زود نتیجه‌گیری نکنید. صرف نظر از این‌که گفتگوی شما تا چه حد دوستانه و خودمانی است، هیچ‌گاه فراتر از آن‌چه می‌شنوید را حدس نزنید و فرض نکنید؛ به خصوص وقتی که صحبت‌ها همراه با شوخی و بذله‌گویی است. از حرف‌های یک فرد احتمالات یا نتایجی را در ذهن خود شکل ندهید و غیر از آن‌چه می‌شنوید را استنباط و نتیجه‌گیری نکنید با بدبینی راجع به حرف‌هایی که می‌شنوید، به قضاوت نپردازید.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۹. با عجله و شتاب‌زدگی حرف نزنید. شمرده و آهسته حرف بزنید و از اصوات عمیق‌تر در صدای خود استفاده کنید. اصوات عمیق‌تر، بیش از صداهای زیرتر، تأثیرگذار و شنیدنی‌اند.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۰. ضمن گفتگو لحظاتی نیز مکث کنید‌ وقتی در هنگام صحبت نیاز به فرصتی برای فکر کردن دارید، لحظاتی کوتاه مکث کنید. در چنین مواقعی به طرف مقابل بگویید «لحظه‌ای اجازه دهید تا ببینم که...» یا «یک لحظه به من فرصت بدهید.» این مکث و وقفه نباید زیاد طولانی شود زیرا تمرکز طرف مقابل را روی موضوع صحبت کم می‌کند و مجبورید ضمن جلب توجه او بگویید: «آیا حواستان به من است؟»[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۱. بیش از حد به طرف مقابل اطلاعات ندهید. به دیگران فقط تا حدی اطلاعات بدهید که لازم است و نیاز دارند و نه بیشتر. بعضی از افراد اگر فرصت به دست آورند آن را مغتنم شمرده و به خود اجازه می‌دهند که در امور شخصی دیگران وارد شوند و برای آنان تصمیماتی بگیرند یا به جای آن‌ها به نتیجه برسند! پس به دیگران آن‌چه نباید بدانند را نگویید و خودتان باعث نشوید که وارد امور خصوصی و شخصی شما شوند. نسبت به این واقعیت آگاه باشید که خود شما با رفتار و گفتارتان باعث می‌شوید که آنان در خصوص مسائل شخصی شما بیش از حد کنجکاو و علاقمند شوند.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Aby

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر ویژه انجمن
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,498
کیف پول من
42,800
Points
300
۱۲. در قبال وضعیت روحی و نگرانیهای دیگران بی تفاوت نباشید و با آنان همدردی کنید اگر کسی غمگین و غصه دار است شما نیز با او احساس همدردی کنید و سنگ صبورش شوید. اگر او شاد و خوشحال است شما نیز شاد باشید و از خوشحال بودن او دچار غم و حس حسادت نشوید اگر در تلاش برای فروختن کالا و محصولی به دیگران هستید یادتان باشد که وقتی آنان شما را همچون یک دوست در نظر بگیرند که به دوست خود توجه و علاقه دارد و خیرخواه اوست آن گاه انعطاف بسیار بیشتری در قبال تغییر نظر و فکر خود خواهند داشت.​
۱۳. همواره در صدایتان انرژی و روحیه وجود داشته باشد. آهنگ صدا و سرعت ادای واژه های خود را تغییر دهید. جملات مهم تر را شمرده تر و آهسته تر بیان کنید روی جزئیات غیر مهم یا اطلاعاتی که اهمیت کمتری دارند زیاد تأکید نکنید. هیچ چیزی خسته کننده تر و ملال آورتر از یک صدای یکنواخت نیست. چنین صدایی از یک قرص خواب آور قوی نیز زودتر اثر می کند.​
۱۴. احساسات و عواطف خود را به زبان آورید در صدای شما باید احساساتی همچون شور، شوق، نگرانی، غم، عصبانیت، هیجان، اشتیاق، شادی و ل*ذت نمود پیدا کند و جلوه گر شود. شما میخواهید که شدت احساسات و افکارتان را به دیگران منتقل کنید. اما یادتان باشد که در این کار زیاده روی نکنید زیرا در آن صورت راجع به خودتان زیاد به دیگران اطلاعات می دهید و باعث میشوید که آنان وارد حریم شخصی و مسائل خصوصی شما شوند.​
۱۵. از پشت تلفن نیز لبخند بزنید لبخند را از پشت خط تلفن نیز میتوان شنید و حس کرد لبخند باعث تغییر لحن كلام تان میشود و بر آهنگ صدایتان تأثیر می گذارد. اگر در هنگام صحبت کردن لبخند بزنید صدایتان گرمتر و دوستانه تر به نظر میرسد و باعث میشود که گفتگویی مؤثرتر و ل*ذت بخش تر داشته باشید.​
۱۶. همان چیزی را به دیگران بدهید که خودتان از آنها انتظار دارید. اگر میخواهید که دیگران با شنیدن حرفهای شما به شور و هیجان بیایند باید با شور و هیجان صحبت کنید. اگر قصد دارید که دیگران را متقاعد کنید باید لحن کلامتان متقاعد کننده به نظر برسد آن چیزی که شما به آنان نمیدهید را نمیتوانید از آنان توقع داشته باشید وقتی با بی حوصلگی و کسالت سخن میگویید نمیتوانید انتظار داشته باشید که طرف مقابل با شور و هیجان یا پر انرژی حرف بزند.​
۱۷. روی آن چه برای طرف مقابل جالب و شنیدنی است تمرکز کنید. مطمئن شوید که افکار ،نظرات ،عقاید و دل نگرانی های طرف مقابل همواره مهمترین چیز است و ضمن گفتگو باید در درجه اول اهمیت قرار گیرد.​
۱۸. از پند دادن و نصیحت کردن اجتناب ورزید. این موضوع هم در گفتگوی تلفنی و هم حضوری باید مد نظر قرار گیرد. اگر کسی از شما میخواهد که او را نصیحت یا به وی توصیه ای کنید تا حد ممکن در مقابل این وسوسه مقاومت نمایید و به جای پاسخ مستقیم از او بپرسید خودت فکر میکنی که باید چه کار کنی؟» معمولاً وقتی به کسی توصیه ای می کنید - حتی با وجود درخواست خود او - اگر مؤثر و مفید واقع نشود او شما را به نوعی مقصر میداند ( شاید به این وسیله میخواهد که مقصری پیدا کند تا خودش را تبرئه و مبرا کرده باشدا اگر هم توصیه ی شما مؤثر واقع شود او این لطف و محبت تان را کاملاً از یاد میبرد و خودش را تصمیم گیرنده میداند​
۱۹. همواره برای توصیه کردن به دیگران ابتدا اجازه بگیرد. اگر کسی از شما درخواست توصیه نکرده اما میدانید که نیاز به نصیحت و توصیه دارد با لحنی مهربان و صمیمی به او بگویید: می توانم به شما پیشنهادی بدهم و توصیه ای کنم؟​
۲۰. در قبال رفتارهای پرخاشگرانه و تند دیگران واکنشی صبورانه و همراه با متانت داشته باشید وقتی در مواجهه با فردی که رفتاری تند و پرخاشگرانه دارد یا عصبی است با رفتاری مشابه خودش واکنش نشان میدهید، شاید برنده و پیروز این نبرد احساسی شوید آن هم به طور موقت اما به طور حتم موفقیتی در تأثیر گذاشتن بر او و جذب وی به سوی خود به دست نخواهید آورد واکنش انفعالی و مقابله با طرف مقابل جز اینکه او را جری تر و پرخاشگرتر کند فایده ای نخواهد داشت. یادتان باشد که یک پاسخ یا واکنش آرام و همراه با متانت باعث از بین رفتن خشم و عصبانیت طرف مقابل میشود و او را نیز ضمن به فکر فرورفتن به آرامش وامی دارد.​
۲۱. پیش از قطع کردن ارتباط تلفنی خود دست از تأثیرگذاری بر طرف مقابل برندارید مطمئن شوید در هر چیزی که میگویید از جمله خداحافظی این تأثیر گذاری و جذب طرف مقابل وجود دارد و بسط میابد. آیا تا به حال پیش آمده که هنگام صحبت تلفنی با کسی باشید و او ناگهان ارتباط را قطع کند؟ شاید در این صورت از رفتارش متعجب شوید و از آن منظور و مفهوم خاصی را برداشت کنید. این طور نیست.​
کد:
[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۲. در قبال وضعیت روحی و نگرانی‌های دیگران بی‌تفاوت نباشید و با آنان همدردی کنید. اگر کسی غمگین و غصه‌دار است، شما نیز با او احساس همدردی کنید و سنگ صبورش شوید. اگر او شاد و خوشحال است، شما نیز شاد باشید و از خوشحال بودن او دچار غم و حس حسادت نشوید اگر در تلاش برای فروختن کالا و محصولی به دیگران هستید یادتان باشد که وقتی آنان شما را همچون یک دوست در نظر بگیرند که به دوست خود توجه و علاقه دارد و خیرخواه اوست، آن‌گاه انعطاف بسیار بیشتری در قبال تغییر نظر و فکر خود خواهند داشت.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۳. همواره در صدایتان انرژی و روحیه وجود داشته باشد. آهنگ صدا و سرعت ادای واژه‌های خود را تغییر دهید. جملات مهم‌تر را شمرده‌تر و آهسته‌تر بیان کنید. روی جزئیات غیر مهم یا اطلاعاتی که اهمیت کمتری دارند زیاد تأکید نکنید. هیچ‌چیزی خسته‌کننده‌تر و ملال‌آورتر از یک صدای یکنواخت نیست. چنین صدایی از یک قرص خواب‌آور قوی نیز زودتر اثر می کند.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۴. احساسات و عواطف خود را به زبان آورید[/INDENT]
[INDENT]در صدای شما باید احساساتی همچون شور، شوق، نگرانی، غم، عصبانیت، هیجان، اشتیاق، شادی و ل*ذت نمود پیدا کند و جلوه‌گر شود. شما می‌خواهید که شدت احساسات و افکارتان را به دیگران منتقل کنید؛ اما یادتان باشد که در این کار زیاده‌روی نکنید؛ زیرا در آن صورت راجع به خودتان زیاد به دیگران اطلاعات می‌دهید و باعث می‌شوید که آنان وارد حریم شخصی و مسائل خصوصی شما شوند.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۵. از پشت تلفن نیز لبخند بزنید. لبخند را از پشت خط تلفن نیز می‌توان شنید و حس کرد. لبخند باعث تغییر لحن كلامتان می‌شود و بر آهنگ صدایتان تاثیر می‌گذارد. اگر در هنگام صحبت کردن لبخند بزنید، صدایتان گرم‌تر و دوستانه‌تر به نظر می‌رسد و باعث می‌شود که گفتگویی موثرتر و ل*ذت‌بخش‌تر داشته باشید.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۶. همان چیزی را به دیگران بدهید که خودتان از آنه‌ا انتظار دارید. اگر می‌خواهید که دیگران با شنیدن حرف‌های شما به شور و هیجان بیایند باید با شور و هیجان صحبت کنید. اگر قصد دارید که دیگران را متقاعد کنید باید لحن کلامتان متقاعدکننده به نظر برسد. آن چیزی که شما به آنان نمی‌دهید را نمی‌توانید از آنان توقع داشته باشید. وقتی با بی‌حوصلگی و کسالت سخن می‌گویید، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که طرف مقابل با شور و هیجان یا پر انرژی حرف بزند.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۷. روی آن چه برای طرف مقابل جالب و شنیدنی است تمرکز کنید. مطمئن شوید که افکار، نظرات، عقاید و دل‌نگرانی‌های طرف مقابل، همواره مهم‌ترین چیز است و ضمن گفتگو باید در درجه اول اهمیت قرار گیرد.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۸. از پند دادن و نصیحت کردن اجتناب ورزید. این موضوع هم در گفتگوی تلفنی و هم حضوری باید مد نظر قرار گیرد. اگر کسی از شما می‌خواهد که او را نصیحت یا به وی توصیه‌ای کنید تا حد ممکن در مقابل این وسوسه مقاومت نمایید و به جای پاسخ مستقیم از او بپرسید خودت فکر می‌کنی که باید چه کار کنی؟» معمولاً وقتی به کسی توصیه ای می‌کنید، حتی با وجود درخواست خود او، اگر موثر و مفید واقع نشود او شما را به نوعی مقصر می‌داند‌. (شاید به این وسیله می‌خواهد که مقصری پیدا کند تا خودش را تبرئه کرده باشد. اگر هم توصیه‌ی شما موثر واقع شود، او این لطف و محبتتان را کاملاً از یاد می‌برد و خودش را تصمیم گیرنده می‌داند.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۱۹. همواره برای توصیه کردن به دیگران ابتدا اجازه بگیرد. اگر کسی از شما درخواست توصیه نکرده؛ اما می‌دانید که نیاز به نصیحت و توصیه دارد، با لحنی مهربان و صمیمی به او بگویید: می‌توانم به شما پیشنهادی بدهم و توصیه‌ای کنم؟[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۲۰. در قبال رفتارهای پرخاشگرانه و تند دیگران واکنشی صبورانه و همراه با متانت داشته باشید. وقتی در مواجه‌ با فردی که رفتاری تند و پرخاشگرانه دارد یا عصبی است با رفتاری مشابه خودش واکنش نشان می‌دهید، شاید برنده و پیروز این نبرد احساسی شوید، آن‌هم به طور موقت؛ اما به طور حتم موفقیتی در تاثیر گذاشتن بر او و جذب وی به سوی خود به دست نخواهید آورد. واکنش انفعالی و مقابله با طرف مقابل جز این‌که او را جری‌تر و پرخاشگرتر کند، فایده‌ای نخواهد داشت. یادتان باشد که یک پاسخ یا واکنش آرام و همراه با متانت باعث از بین رفتن خشم و عصبانیت طرف مقابل می‌شود و او را نیز ضمن به فکر فرورفتن به آرامش وا می‌دارد.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]۲۱. پیش از قطع کردن ارتباط تلفنی خود دست از تأثیرگذاری بر طرف مقابل برندارید. مطمئن شوید در هر چیزی که می‌گویید از جمله خداحافظی، این تاثیرگذاری و جذب طرف مقابل وجود دارد و بسط میابد. آیا تابه‌حال پیش آمده که هنگام صحبت تلفنی با کسی باشید و او ناگهان ارتباط را قطع کند؟ شاید در این صورت از رفتارش متعجب شوید و از آن منظور و مفهوم خاصی را برداشت کنید. این طور نیست.[/INDENT][/INDENT]
[INDENT][INDENT]
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Aby

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
کاربر ویژه انجمن
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2020-07-30
نوشته‌ها
3,498
کیف پول من
42,800
Points
300
۲۲. خود را همچون مشاوری عاقل یا دوست صمیمی و قابل اعتماد فرد شنونده در نظر بگیرید. سعی کنید همچون بهترین مشاور با تدبیر یا دوست قابل اعتمادی که به خاطر می آورید باشید؛ فردی آگاه عاقل مهربان دلسوز صبور پرانرژی خونگرم حمایت گر مشوق تلاش کنید که به واقع برای طرف مقابل مؤثر و مفید واقع شوید و با او رفتاری صادقانه و دوستانه داشته باشید.​
ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
امروز مصمم شوید که از پشت خط تلفن نیز به خوبی با طرف مقابل ارتباط برقرار کرده و او را مجذوب خود کنید. به این منظور ابتدا این پیشنهادات را روی تکه کاغذی بنویسید و هرگاه در حال صحبت با تلفن هستید نگاهی به آنها بیندازید. گهگاه به مرورشان بپردازید و به دنبال فرصتی برای به کارگیری آنها باشید.
سپس هر تماس تلفنی را به منزله ی دیدار و ملاقاتی مهم با یک مشتری خاص در نظر بگیرید. ذهن و فکر خود را از منحرف کننده های ذهن رها کنید و فقط روی صدای طرف مقابل و آنچه می گوید متمرکز شوید.
با کمی تفکر و تمرین این مهارتها به مهارتهایی با ارزش و کاربردی در زندگی اجتماعی و شغلی شما تبدیل خواهند شد. در حقیقت آنها همچون هر کار و مهارت دیگری باعث بهبود کیفیت روابط شما با دیگران میشوند با به کارگیری روشها و تکنیکهای ارتباطی موجود در این کتاب بخش عمده ای از مشکلات شما در ایجاد ارتباط صحیح با دیگران برطرف میشود و هدف اصلی از برقراری ارتباط - که همانا تأثیر گذاشتن بر دیگران و مجذوب کردن آنهاست - برآورده خواهد شد.

پایان

کد:
[INDENT]۲۲. خود را همچون مشاوری عاقل یا دوست صمیمی و قابل اعتماد فرد شنونده در نظر بگیرید. سعی کنید همچون بهترین مشاور با تدبیر یا دوست قابل اعتمادی که به خاطر می آورید باشید. فردی آگاه، عاقل، مهربان، دلسوز، صبور، پرانرژی، خونگرم، حمایت‌گر مشوق. تلاش کنید که به واقع برای طرف مقابل مؤثر و مفید واقع شوید و با او رفتاری صادقانه و دوستانه داشته باشید.[/INDENT]
[INDENT][/INDENT]
ابزارهای شما برای مجذوب کردن دیگران
امروز مصمم شوید که از پشت خط تلفن نیز به خوبی با طرف مقابل ارتباط برقرار کرده و او را مجذوب خود کنید. به این منظور ابتدا این پیشنهادات را روی تکه کاغذی بنویسید و هرگاه در حال صحبت با تلفن هستید نگاهی به آن‌ها بیندازید. گهگاه به مرورشان بپردازید و به دنبال فرصتی برای به کارگیری آن‌ها باشید.
سپس هر تماس تلفنی را به منزله‌ی دیدار و ملاقاتی مهم با یک مشتری خاص در نظر بگیرید. ذهن و فکر خود را از منحرف کننده‌های ذهن رها کنید و فقط روی صدای طرف مقابل و آن‌چه می‌گوید متمرکز شوید.
با کمی تفکر و تمرین این مهارت‌ها به مهارت‌هایی با ارزش و کاربردی در زندگی اجتماعی و شغلی شما تبدیل خواهند شد. در حقیقت آن‌ها همچون هرکار و مهارت دیگری باعث بهبود کیفیت روابط شما با دیگران می‌شوند با به کارگیری روش‌ها و تکنیک‌های ارتباطی موجود در این کتاب، بخش عمده‌ای از مشکلات شما در ایجاد ارتباط صحیح با دیگران برطرف می‌شود و هدف اصلی از برقراری ارتباط -که همانا تأثیر گذاشتن بر دیگران و مجذوب کردن آن‌هاست- برآورده خواهد شد.

پایان
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Pegah.a

مدیر تالار ویرایش + مدرس زبان ترکی
پرسنل مدیریت
مدیریت تالار
مدرس انجمن
ویراستار انجمن
کاربر ویژه انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2021-01-08
نوشته‌ها
470
کیف پول من
85,162
Points
412

Lunika✧

مدیریت کل سایت+مدیر تالار رمان+مدیر تالار کپی
پرسنل مدیریت
مدیریت کل سایت
حفاظت انجمن
نویسنده حرفه‌ای
نویسنده انجمن
کاربر افتخاری انجمن
کاربر ویژه انجمن
کتابخوان انجمن
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-07
نوشته‌ها
8,117
کیف پول من
316,300
Points
70,000,463
بالا