• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

متفرقه قدیمی ترین بنا های دنیا

  • نویسنده موضوع آسمان آبی
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 728
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

آسمان آبی

کتابخوان برتر
کتابخوان برتر
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-14
نوشته‌ها
309
لایک‌ها
992
امتیازها
63
محل سکونت
کابل افغانستان
کیف پول من
32,929
Points
602
وقتی صحبت از قدیمی ترین بناهای دنیا می شود همیشه حرف از رم ایتالیا به میان می آید، جایی که رومی های باستان چندهزار سال قبل در آن بناهایی را با معماری حیرت آور خلق کرده اند که امروز گردشگران زیادی را شیفته رم کرده است. رومی ها حدود ۲ هزار سال پیش بناهایی مثل پانتئون را ساختند، این بنا با یکی از بزرگ ترین گنبدهای دنیا و ایوانی با ۱۲ ستون گرانیتی یکی از شگفتی ها و شاهکارهای معماری به حساب می آید. پانتئون قدیمی ترین ساختمان دنیاست که همچنان هم مورد استفاده قرر می گیرد. وقتی برای بازدیداز این بنا راهی رم شدید به سقف باشکوه آن نگاه کنید معماری دیدنی آن واقعا نفسگیر است.

پانتئون
کولوسئوم، رم، ایتالیا
این بنا کمی از پانتئون قدیمی تر است. تماشای معروف ترین ویرانه های رم چیزی است که نباید آن را تحت هیچ شرایطی از دست بدهید مخصوصا امروز که می توانید از راه های زیرزمینی که در گذشته گلادیاتورها و حیوانات وجشی از آن برای ورود به این بنا استفاده می کردند دیدن کنید. این تماشا خانه بزرگ که در سال ۸۰ میلادی افتتاح شد ظرفیت حدود ۵۰ هزار نفر را دارد و یکی از عجایب هفتگانه جدید است. در این شاهکار معماری زمانی گلادیاتورها با حیوانات وحشی می جنگیدند تا تماشاچیان را سرگرم کنند.

کولوسئوم
Maison Mariee، شهر نیم، فرانسه
یکی از عبادتکاه های رومی که به خوبی از زمان باستان تا به حال خفظ شده در شهر نیم فرانسه قرار دارد. این بنا در سال ۱۶ قبل از میلاد ساخته شد زمانی که حدود ۶۰ هزار نفردر این شهر زندگی می کردند. دیگر آثار رومی به جای مانده در این شهر آمفی تئاتر است که در قرن های ۱ یا ۲ میلادی ساخته شده است.

مقبره امپراتوری کین، چین
چین هم از دیگر کشورهای باستانی دنیاست که بناهای باستانی زیادی را در خود جای داده است. یکی از قدیمی ترین بناهای آن مقبره پادشاهان امپراتوری های گذشته است. این مجموعه عظیم که ساخت آن ۳۸ سال زمان برده مدت ها پنهان بود تا اینکه سال ها پیش بخشی از آن از خاک بیرون آمد. در سال ۱۹۷۴ بود که مزرعه دا روستایی، ارتش تراکوتا که در سمت شرقی از مقبره محافظت می کردند را کشف کرد. مجسمه ۸ هزار سرباز، ۱۳۰ ارابه به همراه ۵۲۰ اسب فقط بخشی از گنجینه ای است که تاکنون کشف شده است.

چین چین
گنبد سانچی، هند
گنبد بزرگ در این مجموعه زیارتی در ابتدا توسط امپراتور آشوکا در قرن ۳ قبل از میلاد ساخته شد. سنگ کاری های پیچیده و خیره کننده گنبد سانچی با بناهایی که توسط امپراتوری رومی درست شده قابل رقابت است. این بنا در سال ۱۸۱۸توسط افسر بریتانیایی کشف شد اما یک قرن دیگر زمان برد تا باستان شناس بریتانیایی کشف کند که تصاویری که بر روی پنل ها کشیده شده در واقع بیانگر داستان آشوکا است کسی که قبل از اینکه به امپراتوری ماگدها برسد در این محل زندگی می کرد.

پارتنون، آتن، یونان
در میان بناها و ساختمان های بتونی که آتن مدرن را شکل می دهند آکروپولیس با سه عبادتگاهی که قدمت آن ها به قرن ۵ قبل از میلاد می رسد هر سال سه میلیون گردشگر را به خود جذب می کند. عبادتگاه بزرگ و جذاب پارتنون با ۴۶ ستون سر پا نگه داشته شده و با معماری کلاسیک از ب*ر*جسته تین بناهای دنیاست. حتما در هنگام شب در کنار آکروپولیس پیاده روی کنید چون در این زمان بنا در باشکوه ترین حالت ممکن است و در زیر نور ماه می درخشد.

پارتنون
آرامگاه کوروش، ایران
آرامگاه کوروش یکی از آثار میراث جهانی یونسکو است و در سال ۶ قبل از میلاد ساخته شده است. این بنا که از باشکوه ترین آثار تاریخی ایران است به خوبی گذشته و تاریخ طولانی ایران را به جهانیان نشان می دهد. آرامگاه کوروش در فاصله یک کیلومتری جنوب غربی کاخ های پاسارگاد قرار دارد و با معماری منحصربفرد و جذاب سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این مقبره قاعده مستطیلی شکل دارد و در قسمت های پایین آن سنگ های مربعی شکل به کار رفته که به آن ظاهری خاص و جذاب بخشیده است.

آرامگاه کوروش
هرم بزرگ جیزه، مصر
این هرم تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان در مصر است. می گویند در اینجا آرامگاه فرعون خوفو از دودمان چهارم قرار دارد. برای دیدن از این آرامگاه باید به قاهره مرکز مصر بروید و این بنای تاریخی که قدمت آن به ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد را تماشا کنید. فرعون به همراه گنجیده اش دراین هرم قرار دارد به همین دلیل راه رسیدن به داخل این هرم پیجیدگی های زیادی دارد. این هرم که در ابتدا ارتفاعی حدود ۱۴۷ متر داشت امروز با فرسایش های زیادی که در آن رخ داده به ۱۳۷ متر کاهش پیدا کرده است.

هرم بزرگ جیزه
هرم جوزر، مصر
اگر می خواهید قدیمی ترین هرم مصر را ببینید باید به سراغ هرم جوزر بروید که حتی حدود یک قرن از هرم جیزه قدمت بیشتری دارد و معماری آن هم کمی متفاوت تر است. این طور به نظر می آید که این هرم در سال ۲۶۶۷ تا ۲۶۴۸ میلادی درست شده است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : آسمان آبی
بالا