• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان ترسناک.فانتزی.عاشقانه‌ مَسخِ لَطیف به قلم کوثر حمیدزاده کلیک کنید

زیست شناسی مقاله اسکویید | ملینا مدیا

  • نویسنده موضوع Melina.N
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 0
  • بازدیدها 711
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

Melina.N

مدیر تالار تیزر + ناظر رمان + طراح آزمایشی
پرسنل مدیریت
مدیر تالار
ناظر رمان
دستیار مدیر
داستان‌نویس
ویراستار انجمن
میکسر انجمن
تیزریست
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
طراح آزمایشی
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-03
نوشته‌ها
998
لایک‌ها
3,316
امتیازها
73
محل سکونت
سیاره یک عدد توت فرنگی🍓
کیف پول من
58,921
Points
1,387
بسم الله الرحمان الرحیم

عنوان پژوهش: اسکویید
نویسنده: ملینا مدیا
سال انجام پژوهش: ۱۴٠۲
تاریخ انجام پژوهش: ۶/۲۲


«فهرست»

*قسمت اول: آشنایی با اسکویید

*قسمت دوم: خانواده‌ی اسکویید

*قسمت سوم: غذا و ب*دن اسکویید

*قسمت چهارم: بیشتر درباره اسکویید بدانیم

*اسکویید چیست؟
*غذای اسکویید چیست؟
*ب*دن اسکویید چجوریست؟
*طول عمر اسکویید چقدر است؟
ما در این مقاله به سوالات شما درباره اسکویید پاسخ میدهیم.
امیدوارم این مقاله بتونه به سوالات شما پاسخ دهد.
***
«آشنایی با اسکویید»
اسکویید یا همان ماهی مرکب یا نام‌های دیگر مثل،کالاماری، سرپاور و انکاس یک نوع نرم‌تن و از بی‌مهرگان است. این نرم‌تن بیش‌تر در ‌آب‌های گرم زندگی می‌کند. بعضی‌ از اونها کوچک هستند؛ ولی طول اسکوییدهای غول پیکر، به ۱۸ متر هم میرسد. اسکویید برای فرار از دست دشمنان، مایع سیاه رنگ جوهر مانندی پخش می‌کند. این مایع سیاه رنگ، مانع دید دشمنان میشود. آن‌ها نرم تنانی از خانواده اختاپوس‌ها هستند. روز در اعماق آب می‌روند و شب، برای تغذیه به سطح آب می‌آیند. هر ساله صدها تن از این ماهی ارزشمند توسط صیادان صید و بعد از عمل آوری در شرکت‌های فرآوری به‌صورت کامل یا فیله شده به کشورهای دور یا نزدیک صادر می‌شود.
. در استان بوشهر فصل صید این ماهی از بهمن ماه هر سال شروع و تا اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد و به عنوان یکی از محصولات غیرنفتی علاوه بر اشتغال زایی، فرآوری و صادرات آن باعث ارز آوری می‌شود. کالاماری منبع بسیار خوبی از مواد مغذی است و به ویژه در غذاهای ژاپنی از این ارزش برخوردار است.
در ژاپن، رستوران‌ها کالاماری را به انواع مختلفی سرو می‌کنند. این سبک‌های سرو شامل ساشیمی‌، سوشی، تمپورا (سرخ شده)، کالاماری کبابی و … هست. کالاماری خشک در کره نیز بسیار محبوب می‌باشد. در آمریکای شمالی و اروپای غربی، حلقه های سرخ شده کالاماری محبوب‌ترین راه برای سرو این غذاهای دریایی مقوی است.
ماهی مرکب یا کالاماری طعم و مزه قوی ندارد. معمولا طعم‌های مختلفی را که در کنار آن طبخ می‌شود جذب می‌نماید. به عنوان مثال، کالاماری به سرعت طعم دهنده‌های قوی را از موادی مانند سیر، زنجبیل، گوجه فرنگی و … جذب می‌کند. کالاماری دارای بافتی سفت و محکم است، اما زمان زیادی برای پختن نیاز ندارد. اما بعد از پختن خیلی طولانی، کالاماری ممکن است بافت سخت و لاستیکی به خودش بگیرد.
Screenshot_۲۰۲۳۰۹۱۳_۲۳۰۵۰۳_Chrome.jpg

«خانواده اسکویید»
بیشتر اسکویید‌ها برای جفت‌گیری در گروه‌های بزرگی کنار هم جمع می‌شوند.
به این گروه‌ها گله می‌گویند. هر کدام از اسکویید‌های ماده روی صخره‌ها یا جلبک‌های دریایی حدود ۲٠٠٠ تخم می‌گذارند، نوزاد‌ها بعد از سه یا چهار هفته از تخم خارج می‌شوند. نوزادان اسکویید نیازی به مراقبت والدینشان ندارند و بعد از دو سال، به حداکثر رشد خودشان می‌رسند.
Screenshot_۲۰۲۳۰۹۱۳_۲۳۰۵۴۶_Chrome.jpg
«غذا و ب*دن اسکویید‌ها»
اسکویید‌ها بیشتر از ماهی‌ها و صدف‌ها تغذیه می‌کنند. اسکویید‌ها با بازوهایشان ماهی‌ها را می‌گیرند و آن‌ها را با سم مخصوصی مسموم می‌کنند. اسکویید‌ها پوسته‌ی زیر پو*ست برای محافظت از جانواران، چشم‌های بزرگ، برای دیدن در زیر اب و بازوهای‌ مکنده، برای گرفتن غذا دارند. سرپاورها با استفاده از ۱۰ بازوی خود، ماهیها را به درون د*ه*ان منقار مانند خود می‌کشند. طول انواع غول پیکر آن‌ها به ۱۳ متر می‌رسد. این جانور با کمک میلیون‌ها سلول رنگی، می‌تواند به راحتی رنگ پوستش را در تطابق با محیط تغییر دهد؛ بنابراین، سرپاورها قادرند در کف دریا کاملاً محو شوند.
اسکویید‌ها دارای ده عدد پا (هشت عدد کوتاه و ۲ عدد بلند) یک جفت چشم، یک د*ه*ان با دو دندان غیرفکی، ب*دن کیسه مانند به شکل اتو می‌باشد که در قسمت پشتی این ماهی (Cattle Bone یا استخوان دامی) قرار دارد که استخوانی بیضوی شکل و اسفنجی فرم است؛ که علاوه بر تثبیت شکل جانور باعث محافظت از ارگان‌ها و احشاء داخلی می‌شود.
Screenshot_۲۰۲۳۰۹۱۳_۲۳۰۵۲۰_Chrome.jpg

«بیشتر درباره اسکویید بدانیم»

تعداد گونه‌های اسکویید بیش از ۳٠ تا است. رنگ آن‌ها برای هماهنگی با محیط تغییر می‌کند و طول ب*دن آنها تا ۱۸ متر است. وضعیت اسکوییدها فراوان می‌باشد.
طول عمر ماهی‌های مرکب ۲ تا ۵ سال است. دشمنان آنها ماهی، خوک آبی، وال و انسان هستند.
اطلاعات دیگر مانند:
فرمانرو: جانوران
شاخه: نرم‌تنان
رده: سرپایان
زیررده: نیام‌داران
Screenshot_۲۰۲۳۰۹۱۳_۲۳۰۵۵۷_Chrome.jpg
Screenshot_۲۰۲۳۰۹۱۳_۲۳۰۶۰۷_Chrome.jpg

*امیدوارم این مقاله مفید بوده باشه*
منابع: ویکی پدیا
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

آخرین ویرایش:
بالا