• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

معرفی کتاب کتاب کلاهدوزها از تامزین مرچانت

ساعت تک رمان

zahra jafarian

مدیریت کل سایت
پرسنل مدیریت
مدیریت کل سایت
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
5,177
لایک‌ها
14,011
امتیازها
143
محل سکونت
قم
وب سایت
taranehbazar.ir
کیف پول من
71,546
Points
8,560
تامزین مرچانت در کتاب کلاهدوزها، شما را به شهر لندن می‌برد تا از نزدیک شاهد تلاش‌های «کوردلیا» برای تهیه‌ی کلاه صلح پادشاه باشید! کلاهی که قرار است از پدید آمدن جنگ‌های احتمالی جلوگیری کند. در این گیرودار، ناپدید شدن پدر این دخترک یازده‌ساله به پیچیدگی‌های این داستان فانتزی و خیالی دامن می‌زند و مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌کند. کتابی که پیش رو دارید توانسته به‌عنوان بهترین کتاب داستانی گودریدز برگزیده شود.

درباره‌ی کتاب کلاهدوزها
در شهری که کوردلیا در آن زندگی می‌کند، هنوز هم جادو و قدرت‌های سحرآمیز حرف اول را می‌زنند. در این شهر، اشیائی وجود دارند که از قدرت منحصربه‌فردی برخوردارند و تولید هر کدام از آن‌ها به یکی از خانواده‌های بزرگ اختصاص پیدا کرده. پنج خانواده‌ی «چکمه‌دوزها»، «ساعت‌سازها»، «شنل‌دوزها»، «دستکش‌دوزها» و «کلاه‌دوزها» وظیفه‌ی ساخت و تهیه‌ی اشیاء جادویی را در شهر لندن به عهده دارند. اشیائی که تولید آن‌ها فوت‌و‌فن خاصی دارد. مثلاً کلاه‌دوزها هنگام تهیه‌ی کلاه‌ها وظیفه دارند دو ابزار سحرآمیز را به کار ببرند: یکی شجاعت و آن دیگری هم جسارت! کوردلیا، قهرمان شجاع کتاب کلاهدوزها (The Hatmakers) به یکی از همین خانواده‌ها تعلق دارد. او به همراه پدرش، «پراسپرو»، عمه و عمویش وظیفه دارد سنت کلاه‌دوزی را در خانواده، همچنین در شهر لندن زنده نگه دارد. خب، از آن‌جایی که کوردلیا هم شجاع است و هم بسیار جسور، به نظر می‌رسد وارث ایده‌آلی برای خانواده‌ی کلاه‌دوزها باشد. تامزین مرچانت (Tamzin Merchant) در این داستان خیالی به شرح رخدادهایی می‌پردازد که کوردلیا با شهامت تمام پشت سر می‌گذارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

zahra jafarian

مدیریت کل سایت
پرسنل مدیریت
مدیریت کل سایت
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
5,177
لایک‌ها
14,011
امتیازها
143
محل سکونت
قم
وب سایت
taranehbazar.ir
کیف پول من
71,546
Points
8,560
نویسنده در این داستان هیجان‌انگیز، از عشق به خانواده، خطر کردن و شجاعت در راه خواسته‌ها برایمان می‌گوید. همچنین در کنار بیان پیام‌های اخلاقی، در ترسیم شخصیت‌ها و صح*نه‌های تخیلی آن‌چنان ماهرانه عمل کرده که مخاطب نوجوان را مجذوب خود می‌کند.

به فرمان پادشاه، همه‌ی خانواده‌های بزرگ شهر باید جامه‌ای برای او تهیه کنند که لباس صلح نامیده می‌شود. لباسی که با قدرت جادویی خود می‌تواند جلوی وقوع جنگ‌ها را بگیرد. بنابراین، لازم است در نهایت دقت و با رعایت تمام سنت‌های خانواده‌های پنج‌گانه تهیه شود. این بار قرار است کوردیلا هم به کمک خانواده‌اش بیاید و در کنار آن‌ها، در ساخت کلاه صلح پادشاه مشارکت داشته باشد. او امیدوار است از این طریق راه‌وچاه کلاه‌سازی را بیاموزد و بعدها سنت خانواده‌اش را ادامه بدهد. اما در این بین اتفاقی می‌افتد که کودلیا هرگز انتظارش را ندارد!

هنگامی که آقای پراسپرو، پدر کوردلیا، با کشتی روانه‌ی دریا می‌شود تا مواد اولیه‌ی ساخت کلاه را تهیه کند، ناگهان ناپدید می‌شود. در ظاهر این طور به نظر می‌رسد که آقای پراسپرو در دریا غرق شده و جانش را از دست داده اما ندای درونی کوردلیا چیز دیگری به او می‌گوید. این دخترک زیرک احساس می‌کند پدرش همچنان زنده است و باید تمام تلاشش را به کار بگیرید تا او را به خانه بازگرداند. البته که ناپدید شدن آقای پراسپرو نباید کار تهیه‌ی کلاه صلح را به تعویق بیاندازد. به همین خاطر عمه و عموی کوردلیو مشغول به کار می‌شوند اما کودلیا که ذهنش حسابی مشغول شده، قصد دارد نقشه‌ای برای نجات پدرش پیدا کند. برای اینکه بینیم آیا سرانجام کوردلیا موفق می‌شود پدر را بیابد و به آ*غ*و*ش خانواده بازگرداند یا نه و اینکه کار دوخت کلاه در نهایت به کجا خواهد رسید، بهترین راه است که با کتاب کلاهدوزها پیش برویم و پایان داستان را از زبان تامزین مرچانت بخوانیم.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

zahra jafarian

مدیریت کل سایت
پرسنل مدیریت
مدیریت کل سایت
کاربر VIP انجمن
کتابخوان برتر
تاریخ ثبت‌نام
2023-03-11
نوشته‌ها
5,177
لایک‌ها
14,011
امتیازها
143
محل سکونت
قم
وب سایت
taranehbazar.ir
کیف پول من
71,546
Points
8,560
توجه کردن به احساسات درونی، شجاعت رویارو شدن با خطرات، نهراسیدن از سختی‌ها و اتخاذ بهترین تصمیمات در مواقع بحرانی از درون‌مایه‌های اصلی کتاب حاضر هستند. داستانی که در مقابلتان قرار گرفته، اثری است مملو از قدرت‌های جادویی و باور به نیروهای خارق‌العاده‌ای که برای کمک به نوع بشر به کار گرفته می‌شوند. نوجوانانی که طرفدار کتاب‌های فانتزی، همراه با پیام‌های اخلاقی و انسان‌دوستانه هستند، مطالعه‌ی این داستان گیرا و هیجان‌انگیز را فراموش نکنند. زهرا عالمی برگردان کتاب کلاهدوزها را به عهده داشته و نشر کتاب کوله پشتی آن را به نوجوانان فارسی‌زبان در سرتاسر جهان ارائه کرده است. گفتنی است که تصویرگری این داستان را پائولا اسکوبار به انجام رسانده.

نکوداشت‌های کتاب کلاهدوزها
غوغایی برای مشتاقان تاریخ و جادو! (نقد کتاب Kirkus)
آمیزه‌ای دلنشین از پیوندهای خانواده و دوستی، همچنین نیروی کارهای گروهی و نیرویی سحرآمیز که همگی آن را درون خود می‌پروریم. (بوک‌لیست)
پر از حادثه و سرشار از توصیفات پیچیده. (هفته‌نامه‌ی ناشران)
کاملاً خارق‌العاده! (اِما کارول)
یک ماجراجویی جذاب و سرشار از شوخ‌طبعی. (آنا جونز)
کتاب کلاهدوزها برای چه کسانی مناسب است؟
نوجوانانی که از طرفداران پروپاقرص داستان‌های فانتزی و رمان‌های تخیلی هستند، حتماً شیفته‌ی کتاب کلاهدوزها خواهند شد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا