• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

تیپ‌های شخصیتی تحلیل تیپ شخصیتی ENFJ ؛ بخشنده

  • نویسنده موضوع گلبرگ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 39
  • بازدیدها 199
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

گلبرگ

کاربر افتخاری
کاربر افتخاری
کاربر VIP انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-05-15
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
13,819
امتیازها
113
کیف پول من
52,012
Points
1,377

نکاتی برای تعامل با تیپ شخصیتی ENFJ​

روابط دوستانه تیپ شخصیتی ENFJ​

یکی از بهترین راه‌ها برای اینکه دوست خوبی برای فردی با تیپ شخصیتی ENFJ باشید، این است که مراقبت و پشتیبانی ذاتی آنها را بپذیرید. این اشخاص از کمک‌کردن به دوستان خود ل*ذت می‌برند. این نکته مهم است که به آنها نشان دهید که آنچه را ارائه می‌دهند، قبول می‌کنید و قدردان آن هستید؛ اگرچه اینکه شما در ازای آن، پشتیبانی و حمایت متقابل داشته باشید نیز، حائز اهمیت است. تیپ شخصیتی ENFJ اغلب از اینکه هنگام نیازمندی تقاضای کمک کنند، احساس راحتی نمی‌کنند. در بسیاری از موارد، صرفا گوش ‌کردن به هرآنچه که آنها با دیگران به اشتراک می‌گذارند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

والدین​

کودکانی که تیپ شخصیتی ENFJ دارند، ممکن است تصور کنند که کنارآمدن با موارد استثنائی والدینشان، کار دشواری است. در بعضی از مواقع، رویکرد دست‌وپاگیر والدینی با تیپ شخصیتی ENFJ در سبک فرزند‌پروری‌، می‌تواند خفقان‌آور و بسیار سخت‌گیرانه باشد و به دشوارشدن کشف جهان پیرامون کودکان به‌روش خودشان منجر شود.

والدین این دسته از فرزندان، باید بدانند که آنها بسیار مهربان و همدل هستند، تا جایی که گاهی اوقات ممکن است در احساسات غلیظی که دیگران برانگیخته‌اند، غرق شوند. این کودکان حامی هستند، اما ممکن است برایشان دشوار باشد که با وجود مشکلات خود، بار دیگران را نیز به دوش بکشند. والدین باید هم‌زمان با اینکه اهمیت و توجه‌ نشان‌دادن نسبت به دیگران را در فرزندانشان تشویق می‌کنند، به سلامت احساسی و بهداشت روانی خود آنها نیز توجه داشته باشند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : گلبرگ

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382

شخصیت “قهرمان”​

هر کاری که هم اکنون انجام می‌دهید همچون موج به بیرون گسترش می‌یابد و همه را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وضعیت شما می‌توانید موجب درخشش قلبتان شود یا اضطراب را منتقل نماید. نفس شما می‌توانید عشق بتاباند یا اتاق را در افسردگی فرو ببرد. نگاهتان می‌تواند شادی را بیدار کند. کلماتتان می‌تواند الهام‌بخش آزادی باشد. تک‌تک اعمال شما می‌تواند قلب‌ها و ذهن‌ها را باز کند.
DAVID DEIDA
قهرمانان رهبرانی بالفطره و سرشار از عشق و شور و جذبه هستند. این شخصیت‌ها که حدود دو درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند اغلب سیاستمداران، مربیان و معلمان ما هستند که الهام‌بخشیدن دیگران برای برای موفقیت و انجام کارهای خوب در جهان هستند. قهرمانان به‌طور طبیعی دارای اعتماد به نفس هستند که موجب پدید آمدن نفوذ می‌شود، از هدایت کردن دیگران برای همکاری با یکدیگر و بهبود بخشیدن خود و جامعه‌شان دچار غرور و شادی می‌شوند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382

اعتقاد راسخ به مردم​

مردم جذب شخصیت‌های قوی می‌شوند، و قهرمانان اصالت، دغدغه و نوع‌دوستی از خود ساطع می‌کنند و از به پا خاستن و صحبت کردن در هنگامی که احساس می‌کنند چیزی باید گفت نمی‌ترسند. آنها به‌راحتی می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، به‌خصوص به صورت حضوری و ماهیت روشنگرانه افراد دارای گونه شخصیتی قهرمان به آنها کمک می‌کند تا به ذهن همه دسترسی پیدا کنند، چه از طریق حقایق و منطق یا احساسات خام. قهرمانان به‌راحتی انگیزه‌های افراد و رویدادهای به ظاهر مجزا را مشاهده می‌کنند و قادر هستند این ایده‌ها را در کنار هم قرار دهند و ارتباط آنها را به‌عنوان هدفی مشترک با فصاحت و نوعی مسحورکنندگی بیان کنند.

علاقه قهرمانان به دیگران واقعی و تقریباً نوعی نقص است - وقتی افرادی با این گونه شخصیتی به کسی باور داشته باشند، ممکن است بیش از حد در مشکلات آن شخص درگیر شوند یا بیش از حد به وی اعتماد کنند. خوشبختانه، این اعتماد معمولاً نوعی رسالت درونی است، زیرا نوع‌دوستی و اصالت قهرمانان الهام‌بخش کسانی است که به بهتر شدن خود اهمیت می‌دهند. اما اگر این شخصیت‌ها مراقب نباشند، ممکن است خوش‌بینی خود را بیش از حد توانشان تعمیم دهند و گاهی اوقات دیگران را وادار به حرکت کنند حال آنکه ممکن است این افراد آمادگی تا تمایلی به این کار نداشته باشند.

قهرمانان نسبت به دام دیگری نیز آسیب‌پذیر هستند: آن‌ها ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تأمل و تجزیه و تحلیل احساسات خود دارند، اما اگر بیش از حد در وضعیت فرد دیگری گرفتار شوند، ممکن است دچار نوعی مالیخولیای عاطفی شوند، مشکلات افراد دیگر را در خود ببینند، و بکوشند اشکالی را برطرف کنند که واقعاً وجود ندارد. اگر این شخصیت‌ها به نقطه‌ای برسند که محدودیت‌های شخص دیگری آنها را متوقف سازد، ممکن است توانایی آنها برای مشاهده گذشته معضل از دست برود و در نتیجه هیچ کمکی نکنند. وقتی چنین اتفاقی رخ داد، مهم است که قهرمانان خود را عقب بکشند و با تأمل در خود بین آنچه واقعاً احساس می‌کنند و آنچه که مسئله‌ای جداگانه است و باید از منظری دیگری به آن نگریست تمایز قائل شوند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382

کشمکش نباید ما را از حمایت از حرکتی که به باورمان عادلانه است باز بدارد.​

قهرمانان افرادی اصیل و اهل توجه هستند که وقت حرف زدن حرف می‌زنند و وقت عمل کردن عمل می‌کنند، و هیچ چیزی به اندازه پذیرفتن مسئولیت، متحد کردن و انگیزه‌بخشی به تیم خود با اشتیاقی سرایت‌کننده آنها را خوشحال نمی‌کند.
افراد دارای گونه شخصیتی قهرمان نوع‌دوستانی پرشور هستند، گاهی اوقات حتی تا مرز نقض، و بعید است وقتی در تأیید مردم و ایده‌های آنها به پا می‌خیزند از سلاح به دست گرفتن هراس داشته باشند. جای تعجب نیست که بسیاری از قهرمانان معروف رهبران سیاسی و فرهنگی بانفوذی هستند - این گونه شخصیتی می‌خواهد راه آینده‌ای روشن‌تر را نشان دهد، چه با هدایت یک ملت به سمت رفاه، یا رهبری تیم لیگ سافت‌بال برای پیروز شدن در مبارزه‌ای دشوار.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
نقاط قوت

پذیرا - قهرمانان داستان نظرات قوی دارند، اما دور از ذهن بسته هستند. آنها اهمیت اجازه دادن به دیگران برای ابراز کامل خود را درک می کنند. حتی زمانی که قهرمان‌ها با کسی موافق نیستند، حق آن شخص را برای بیان حقیقت خود می‌شناسند.

قابل اعتماد - چند چیز بیشتر از احتمال ناامید کردن یک شخص یا هدفی که آنها به آن اعتقاد دارند، باعث آزار شخصیت‌ها می‌شود. می‌توان روی افرادی با این تیپ شخصیتی حساب کرد تا به وعده‌ها و مسئولیت‌های خود عمل کنند - حتی زمانی که انجام این کار دشوار است.

پرشور - قهرمان‌های داستان به دور از این هستند که آدم‌های خوب کسل‌کننده باشند. این گونه‌ها سرشار از علایق هستند و از دنبال کردن سرگرمی‌های خود ل*ذت می‌برند - چه پیاده‌روی، آشپزی، ر*ق*صیدن، پرورش گیاهان آپارتمانی یا چیزهای دیگر. در نتیجه، آنها به ندرت خود را برای انجام یک کار جالب از دست می دهند.

نوع دوست - این شخصیت ها به خاطر داشتن میل عمیق برای تبدیل شدن به نیرویی برای تغییر مثبت شناخته شده اند. قهرمانان واقعاً معتقدند که اگر مردم را دور هم جمع کنند، می توانند دنیای خوبی انجام دهند.

کاریزماتیک - مصمم و الهام بخش، قهرمانان اغلب راه خود را به سمت نقش های رهبری می یابند. چه آنها کاپیتان تیم سافتبال خود باشند و چه یک رهبر در صح*نه جهانی، به ندرت هدف اصلی خود را از دست می دهند: خدمت به دیگران.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
نقاط ضعف

غیر واقعی - بسیاری از قهرمانان داستان بر خود فشار می آورند تا هر اشتباهی را که با آن روبرو می شوند اصلاح کنند. اما مهم نیست که این شخصیت ها چقدر تلاش می کنند، حل همه مشکلات جهان برای آنها واقع بینانه نیست. اگر مراقب نباشند، می توانند خود را خیلی لاغر کنند - و قادر به کمک به کسی نباشند.

بیش از حد ایده آل گرا - قهرمانان داستان تمایل دارند ایده های روشنی در مورد اینکه چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه است. آنها اغلب فکر می کنند که همه در این اصول اساسی مشترک هستند - یا، حداقل، همه باید این اصول را به اشتراک بگذارند. بنابراین زمانی که افراد ارزش‌های اصلی خود مانند حقیقت یا عدالت را زیر پا می‌گذارند، می‌تواند به عنوان یک شوک واقعی برای قهرمان‌ها باشد.

تحقیرآمیز - افراد با این تیپ شخصیتی از آموزش دیگران به خصوص در مورد علل و باورهایی که برای آنها اهمیت زیادی دارد ل*ذت می برند. اما، گاهی اوقات، تلاش‌های قهرمان‌ها برای «روشن‌سازی» دیگران ممکن است به عنوان حمایت‌کننده تلقی شود – متأسفانه مؤثرترین استراتژی برای متقاعد کردن افراد دیگر نیست.

شدید - وقتی صحبت از خودسازی به میان می‌آید، قهرمانان به ندرت انرژی یا اراده کوتاهی دارند. اما آنها ممکن است تشخیص ندهند که همه این ویژگی ها را ندارند. گاهی اوقات، شخصیت‌های داستان ممکن است دیگران را وادار کنند تا تغییراتی را ایجاد کنند که برای آن آماده نیستند - یا به سادگی علاقه‌ای به ایجاد آن در وهله اول ندارند.

بیش از حد همدلانه - شفقت یکی از بزرگترین نقاط قوت این تیپ شخصیتی است. اما قهرمانان داستان تمایل دارند مشکلات دیگران را به عنوان مشکلات خود بپذیرند - عادتی که می تواند آنها را از نظر احساسی و جسمی خسته کند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
روابط عاشقانه

شخصیت‌های اصلی (ENFJs) وقتی صحبت از مسائل قلبی می‌شود، می‌توانند شدید باشند - و آنها به هیچ وجه آن را ندارند. افراد با این تیپ شخصیتی به ندرت به چیزی که از ایده آل های آنها فاصله دارد رضایت می دهند و روابط عاشقانه آنها نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قهرمان‌ها می‌خواهند عاشق محتوای شخصیت و روحیه یک فرد شوند - نه فقط به شکلی که از آن طرف اتاق به نظر می‌رسند.

اگرچه ممکن است این شخصیت‌ها به‌عنوان آدم‌های برون‌گرا یا حتی کمی معاشقه به نظر برسند، تعداد کمی از شخصیت‌ها از جاذبه‌های زودگذر راضی هستند. استانداردهای آنها بالاست و آنها این را می دانند. در واقع، این آگاهی ممکن است به قهرمان‌ها درک عمیق‌تری بدهد از اینکه چقدر نادر و ارزشمند است که یک جرقه واقعی را با شخص دیگری احساس کنیم - و به نوبه خود، چقدر نادر و خاص است وقتی آن جرقه به شعله‌های پیوسته واقعی تبدیل شود. ، عشق ماندگار
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
حرکت فراتر از بازی دوستیابی

وقتی قهرمان‌ها عاشق کسی می‌شوند، به سختی می‌افتند - و در مورد آن خجالتی نیستند. شخصیت‌های اصلی از جمله تیپ‌های شخصیتی هستند که به راحتی احساسات خود را بیان می‌کنند، بنابراین اغلب خود را در حال انجام اولین حرکت می‌بینند، نه اینکه بازی کنند یا منتظر اطمینان خاطر باشند که طرف مقابل هم همین احساس را دارد.

در دنیای دوستیابی، تمایل قهرمان‌ها برای قرار دادن خود در آنجا می‌تواند طراوت‌بخش و بیش از کمی غیرعادی باشد. این، همراه با شدت شور و شوق آنها، برای بسیاری از مردم فوق العاده جذاب است. گفته می‌شود، چون قهرمان‌های داستان اغلب اولین حرکت را انجام می‌دهند، ممکن است در جستجوی روح خویشاوندی با سهم خود از رد شدن مواجه شوند.

افراد با تیپ شخصیتی Protagonist مشتاق هستند تا تعهد خود را ثابت کنند و زمان و تلاش خود را صرف تثبیت خود به عنوان شرکای قابل اعتماد می کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
رویای با هم

حتی در اولین قرار ملاقات، این شخصیت ها ممکن است گفتگو را به سمت موضوعات سنگین تر هدایت کنند. قهرمان‌ها فقط نمی‌خواهند بفهمند که یک نفر چه برنامه‌های تلویزیونی تماشا می‌کند - آنها می‌خواهند حسی از رویاها و آرزوهای شریک زندگی‌شان، تغییراتی که امیدوارند در خود و جهان ایجاد کنند، پیدا کنند. و همانطور که ر*اب*طه عمیق تر می شود، قهرمانان به حمایت از شریک زندگی خود برای تحقق این رویاها افتخار می کنند.

برای قهرمان‌ها، یکی از بزرگترین ل*ذت‌های زندگی کمک به کسی است که برای رسیدن به اهدافش اهمیت دارد.
برخی از شخصیت‌های اصلی این کار را یک قدم جلوتر می‌برند و اهداف شریک زندگی خود را هدف خود می‌دانند. این حداقل می تواند مشکل ساز باشد. اگر شخصیت های قهرمان برای کمک به شریک زندگی خود بیش از حد سرمایه گذاری کنند، ممکن است در نهایت از مراقبت از خود، سرگرمی ها و دوستی های خود غافل شوند. آنها همچنین ممکن است در خطر فشار دادن شریک زندگی خود برای تغییر زندگی خود به شیوه هایی باشند که به سادگی برای آن آماده نیستند.

هنگامی که قهرمان‌ها این کار را بیش از حد انجام می‌دهند، اغلب متوجه می‌شوند که فشاری که بر شریک زندگی‌شان وارد می‌کنند تا خودشان را «بهتر» کنند، به یکی از دو روش نتیجه معکوس می‌دهد. شریک زندگی آنها ممکن است ناامن شود، از ترس اینکه به اندازه کافی خوب نیستند، یا ممکن است عصبانی شوند و از این مفهوم که نیاز به تغییر دارند احساس رنجش کنند. در هر صورت، قهرمانان داستان باید بیاموزند که شریک زندگی خود را بدون اصرار زیاد به رشد تشویق کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
مسافت طولانی

تعداد کمی از تیپ های شخصیتی مشتاق تر از شخصیت های اصلی برای ایجاد یک تعهد محبت آمیز با شریک انتخابی خود هستند. آنها قرار ملاقات و روابط را جدی می گیرند. حتی در اولین روزهای یک ر*اب*طه، قهرمان‌ها تمایل دارند بر روی پتانسیل طولانی‌مدت تمرکز کنند و با بالغ شدن ر*اب*طه، می‌خواهند هر کاری را که لازم است انجام دهند تا این پتانسیل به ثمر برسد.

در حالی که قهرمان‌ها مطمئناً می‌دانند چگونه از لحظه ل*ذت ببرند، آنها همچنین می‌دانند که عشق همه سرگرمی و بازی نیست.
این می تواند چیز زیبایی باشد. قهرمان‌ها به جلب رضایت شریک زندگی‌شان اهمیت می‌دهند و حساسیت آنها به آنها کمک می‌کند تا با حالات و خواسته‌های در حال تغییر شریک زندگی‌شان هماهنگ شوند. تا زمانی که نیازهای خود را از دست ندهند، افراد با این تیپ شخصیتی می‌توانند از روابط فوق‌العاده‌ای ل*ذت ببرند که بر پایه اعتماد، حمایت متقابل، و صداقت – و البته عشق استوار است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا