• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

تیپ‌های شخصیتی INTP

  • نویسنده موضوع گلبرگ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 29
  • بازدیدها 173
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
یک چالش ارزشمند

ارائه حمایت عاطفی ممکن است برای والدین منطقی کار آسانی نباشد - در واقع، در کنار ایجاد قوانین و مرزها، ممکن است یکی از بزرگترین چالش های آنها باشد. خبر خوب این است که این شخصیت ها بیش از حد توانایی مقابله با این چالش را دارند، اگرچه ممکن است کمی تلاش کند.

منطق دانان می خواهند فرزندان خود را برای حل مشکلات خود و رفع نیازهای خود توانمند کنند. این یک هدف ارزشمند است، اما کودکان قبل از اینکه بتوانند به تنهایی با دنیا مقابله کنند، به یک پایه ثابت اعتبار و حمایت - همراه با قوانین و مرزهای فوق الذکر - نیاز دارند. برای کمک به ایجاد این پایه، والدین منطقی باید عشق، محبت و تحسینی را که نسبت به فرزندان خود احساس می کنند ابراز کنند.

طغیان محبت ممکن است برای منطق دانان منطقی ناخوشایند یا بیش از حد به نظر برسد، اما این کلمات و اعمال کمک زیادی به کودکان می کند تا احساس کنند مورد علاقه، پذیرفته شدن و امنیت هستند.

منطق دانان چیزی جز این نمی خواهند که فرزندانشان باهوش و مستقل بزرگ شوند. تا زمانی که والدین با این تیپ شخصیتی همدلی را در کنار عقلانیت بیاموزند، فرزندانشان می توانند به بزرگسالانی با اعتماد به نفس تبدیل شوند که می دانند چگونه سوال بپرسند، از ذهن خود استفاده کنند و بدون توجه به آنچه پیش می آید از خود مراقبت کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
مسیرهای شغلی

منطق دانان آزاد اندیش و عجیب و غریب ممکن است برای یافتن شغل و مسیرهای شغلی که واقعاً مناسب آنها باشد، دچار مشکل شوند. منطق دانان شخصیت های غیرعادی با دیدگاه های منحصر به فرد نسبت به جهان هستند و محیط های کاری کمی با در نظر گرفتن آنها طراحی شده است.

اما با کمی نبوغ، منطق‌دانان می‌توانند کاری بیابند که از نقاط قوت آن‌ها نهایت استفاده را ببرد - از جمله خلاقیت، اشتیاق به ایده‌ها و روحیه نوآورانه. این ویژگی‌ها، مانند بسیاری از موارد در مورد این تیپ شخصیتی، نادر هستند. در نتیجه، منطق دانان می توانند - با کمی تلاش - راه هایی برای ب*ر*جسته شدن در طیف گسترده ای از زمینه ها پیدا کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
برای کاوش فراخوانده شد

منطق دانان مشتاق اکتشاف هستند، اما نه به هیچ وجه متعارف. آنها خود را به قلمرو نظریه‌ها و ایده‌ها می‌بینند و مشتاق هستند تا در زیر سطح زندگی روزمره کاوش کنند و اسرار جهان را بررسی کنند.

برای شخصیت‌های منطق‌دان، یک روز کاری ایده‌آل شامل رسیدگی به مشکلات دشوار و به ظاهر غیرقابل حل است – چه به شکل مدیریت فروشگاه حیوانات خانگی باشد یا نظریه‌پردازی در مورد جهان‌های موازی.
منطق‌دانان با روحیه‌های کنجکاو خود می‌توانند زیبایی را در مفاهیمی بیابند که ممکن است چشمان تیپ‌های شخصیتی دیگر را خیره کند. منطق دانان به خوبی در میان ریاضیدانان، تحلیلگران، محققان و دانشمندان، به ویژه در زمینه های انتزاعی تر مانند فیزیک، حضور دارند. مشاغل در مهندسی و فناوری نیز می‌توانند با هم تطابق داشته باشند، به خصوص اگر فضایی برای خلاقیت ایجاد کنند - منطق‌دانان ترجیح می‌دهند رویکردهای جدید را پیشگام کنند تا اینکه روز خود را صرف اجرای کار دیگران کنند.

با این حال، منطق دانان نیازی به محدود کردن خود به زمینه های فنی ندارند. استعداد آنها برای تجزیه و تحلیل و تحقیق می تواند تقریباً در هر رشته کاری ارزشمند باشد - و منطق دانان این انعطاف پذیری را دارند که حتی در مشاغلی که ممکن است به نظر نمی رسد یک مسابقه واضح به نظر برسد، بدرخشند. هر شغلی که به این شخصیت‌ها اجازه می‌دهد تا فرآیندهای جدیدی را اختراع یا آزمایش کنند - از تدریس گرفته تا مدیریت و تجارت - می‌تواند رضایت بی‌پایانی را به آنها بدهد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
انگیزه های عمیق‌تر

در مواقعی ممکن است درک منطقیان برای همکارانشان دشوار باشد. برخلاف بسیاری از تیپ‌های شخصیتی، منطق‌دانان تمایلی به تحت تأثیر قرار دادن رئیس خود، پذیرفته شدن توسط همکارانشان یا به دست آوردن یک عنوان شغلی جدید ندارند. در واقع، آن‌ها اغلب با چیزهایی که به سایر کارگران انگیزه می‌دهند، از بین می‌روند، مانند تمرین‌های تیم‌سازی، گفتگوهای با آب سرد، جلسات حضوری یا سخنرانی‌های انگیزشی مدیران.

در عوض، افراد با این تیپ شخصیتی با کنجکاوی خود و استانداردهای بالای خود برای خود هدایت می شوند. برای منطق دانان، «به اندازه کافی خوب» به ندرت به اندازه کافی خوب است، و آنها از اینکه متوسط یا (حتی بدتر) متوسط خوانده شوند متنفرند. اما آنها فقط به خاطر این کار سخت کوش نیستند و هر کاری به یک اندازه توجه آنها را جلب نمی کند. گاهی اوقات، آنها ممکن است کارهای معمول یا اداری را به نفع کارهایی که آنها را جذاب تر یا مهم تر می دانند نادیده بگیرند.

تنها چیزی که منطق‌دانان واقعاً می‌خواهند این است که خود را در یک پروژه جالب غوطه‌ور کنند، و تمایل دارند از هر چیزی که این تمرکز را قطع کند، آزرده می‌شوند.
چیزهای کمی منطق دانان را بیشتر از برخورد با روسای زورگو یا انتظار برای نظرات دیگران ناامید می کند. در نتیجه، آنها اغلب به سمت مکان های کاری خودگردان با سلسله مراتب نسبتاً مسطح کشیده می شوند. آزمایشگاه‌ها می‌توانند مانند تقریباً هر محیطی که به آن‌ها اجازه می‌دهد وظایف را انجام دهند و ایده‌ها را بدون نگاه کردن بیش از حد افراد زیاد به انجام برسانند، بسیار عالی هستند. از طرف دیگر، بسیاری از منطق‌دانان با رفتن به مسیر خوداشتغالی و ارائه خدمات خود به عنوان مشاور و مترجم آزاد، احساس انعطاف‌پذیری و استقلال را حفظ می‌کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
نشانه های اجتماعی

تقریباً در هر آگهی شغلی این روزها از نامزدهایی با مهارت های افراد قوی درخواست می شود. منطق دانان ممکن است استدلال کنند که مهارت های افراد بیش از حد ارزیابی می شود - و با توجه به اینکه چه تعداد از زمینه ها توسط داده ها و فناوری متحول شده اند، ممکن است نکته ای داشته باشند. کارفرمایان به طور فزاینده ای به افرادی مانند منطق دانان نیاز دارند که بتوانند سیستم های پیچیده را درک کنند و انتقادی فکر کنند.

جایی که منطق‌دانان به ندرت پیشرفت می‌کنند، در مکان‌های کاری است که از آنها می‌خواهد رضایت عاطفی بالایی را ارائه دهند - احتمالاً کار به عنوان یک ماساژدرمانگر کشتی کروز جای خوشحالی آنها نیست. گفتنی است، افراد با این تیپ شخصیتی اگر سازگار نباشند، هیچ چیز نیستند و می توانند در موقعیت های خدماتی یا مردم محور موفق شوند. در این نقش‌ها، منطق‌دانان ممکن است نیاز داشته باشند که ذهن خود را با آزمایش روش‌های جدید و مؤثرتر برای خدمت به مشتریان خود درگیر نگه دارند.

منطق دانان ممکن است وسوسه شوند که از مشاغلی که شامل تعامل اجتماعی است دوری کنند، اما اغلب در می یابند که موفقیت در هر زمینه ای حداقل مستلزم همکاری با افراد دیگر است.

اگر افراد با این تیپ شخصیتی به خود بگویند که نمی توانند از پس کارهایی که دارای یک عنصر اجتماعی است برآیند، پس خود را کوتاه می فروشند – و بی جهت گزینه های خود را محدود می کنند. تا زمانی که آنها به اندازه کافی برای اثبات مهارت های خود لبخند بزنند و دست بدهند، منطق دانان اغلب متوجه می شوند که تیزبینی و خلاقیت آنها مورد تقاضا است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
عادات محل کار

برای منطق‌دانان، مواد لازم برای رضایت در محل کار نسبتاً ساده است. افراد با این تیپ شخصیتی مشتاق ت*ح*ریک فکری، آزادی در پیگیری ایده های خود و فرصت هایی برای حل معماهای چالش برانگیز هستند. و اگر آنها بتوانند این نیازها را با حداقل تعهدات اجتماعی و وظایف اداری سرسام آور برآورده کنند، خیلی بهتر است.

اگرچه برخی از منطق‌دانان ممکن است این تصور را مسخره کنند، اما اغلب بهترین کار خود را در همکاری با افراد دیگر انجام می‌دهند. این شخصیت‌ها تمایل دارند در ذهن خود زندگی کنند و سریع‌تر از آن‌چه بدانند با آن‌ها چه کنند، به افکار و بینش‌ها می‌رسند. منطق‌دانان ممکن است گاهی اوقات وقتی مدیران یا همکاران آنها را مجبور می‌کنند تا سرعت خود را کاهش دهند و چگونگی اجرای ایده‌های خود را بیابند، عصبانی شوند - اما در دراز مدت، چنین همکارانی می‌توانند راز موفقیت منطق‌دانان باشند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
زیردستان منطق دان

تحت شرایط مناسب، کارمندان Logician مبتکر و مدبر هستند و به راحتی ذهن خود را در اطراف هر مشکل پیچیده ای که در مقابل آنها قرار می گیرد، می پیچند. اما در محیط‌های کاری که استقلال آن‌ها را محدود می‌کند یا آنها را مجبور به انجام «کار غرغر» می‌کند، این شخصیت‌ها ممکن است به سرعت انگیزه خود را از دست بدهند.

این می تواند یک catch تاسف بار ایجاد کند. منطق‌دانان اغلب وسوسه می‌شوند تا وظایفی را که خسته‌کننده به نظر می‌رسند یا کمتر از آن‌ها انجام می‌دهند، به تعویق بیاندازند، اما تا زمانی که با انجام این وظایف «حقوق خود را نپردازند»، احتمالاً رئیس‌هایشان آزادی و آزادی را که می‌خواهند به آنها نمی‌دهند. اگرچه منطق دانان ممکن است آرزو کنند که فقط به چیزهای جالب بگذرند، آنها باید ابتدا خود را به مدیران خود ثابت کنند.

با این حال، یک خبر خوب وجود دارد: زمانی که منطق‌دانان در انتهای نردبان شغلی قرار می‌گیرند، در واقع می‌تواند به آنها کمک کند تا مهارت‌ها و عادات جدیدی بسازند که به موفقیت‌شان در آینده کمک کند. افراد با این تیپ شخصیتی نقاط قوت زیادی دارند، اما تکمیل پروژه ها یکی از آنها نیست. منطق‌دانان می‌توانند از نظارت و محدودیت‌هایی که در اوایل زندگی حرفه‌ای خود با آن‌ها مواجه می‌شوند به چالش کشیده شوند - یا می‌توانند از مسئولیت‌پذیری و ساختار اضافی به نفع خود استفاده کنند و یاد بگیرند که در تبدیل ایده‌های خود به واقعیت مؤثرتر شوند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
همکاران منطق دان

در مواقعی، منطق دانان ممکن است همکاران خود را نه به عنوان گروهی از افراد برای معاشرت و کار، بلکه به عنوان یک سری عوامل بالقوه حواس پرتی ببینند که گاهی دانش مفیدی را ارائه می دهند. این بدان معنا نیست که افراد با این تیپ شخصیتی هرگز از همراهی با همکاران خود ل*ذت نمی برند، اما چشم انداز گفتگوهای با آب سرد نمی تواند منطقی ها را صبح از رختخواب بیرون بیاورد.

گفته می‌شود، بیشتر منطق‌دانان می‌توانند بیش از آنچه تصور کنند از همکاران خود بهره ببرند. با احاطه کردن خود با افرادی که آنها را به چالش می کشند، این شخصیت ها می توانند مطمئن شوند که در واقع بهترین کار خود را انجام می دهند. و اگرچه منطق‌دانان دقیقاً پروانه‌های اجتماعی نیستند، اما اغلب متوجه می‌شوند که روز کاری کمی سریع‌تر می‌گذرد، زمانی که فرصتی برای رد کردن ایده‌های خود از همکاران مورد احترامشان دارند.

اگرچه افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است بگویند که دوست دارند تمرکز کنند، اما به طور مخفیانه نیز به دنبال تنوع هستند. منطق‌دانانی که روابط مثبتی ایجاد می‌کنند بیشتر از آنها خواسته می‌شود که ایده‌ها و تخصص خود را در پروژه‌های جدید مشارکت دهند. اگر آن‌ها می‌خواهند در لبه‌ی جالب‌ترین چیزهای جدید که در محل کارشان اتفاق می‌افتد، بمانند، منطق‌دانان بهتر است خود را به عنوان همکارانی مفید معرفی کنند، نه گرگ‌های تنها.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
مدیران منطقی

منطق‌دانان معمولاً به داشتن قدرت بر دیگران اهمیتی نمی‌دهند، اما اغلب از موقعیت‌های مدیریتی ل*ذت می‌برند. هنگامی که آنها مسئول هستند، افراد با این تیپ شخصیتی می توانند وظایف اداری را که چشمان آنها را خیره می کند و روی چیزهای خوب تمرکز می کنند را به آنها محول کنند: ایده های جدید ارائه دهند.

به عنوان مدیران، منطق دانان تمایل به تحمل و انعطاف پذیری دارند. آنها پذیرای پیشنهادات هستند (البته تا زمانی که این پیشنهادات منطقی باشند) و به کارمندان خود آزادی نسبی را می دهند. اما این آزادی هزینه دارد - مدیران منطقی استانداردهای بالایی دارند و از دیگران انتظار دارند که فوراً بینش آنها را درک کنند و به همان اندازه بینش خود را ارائه دهند.

روسایی با این تیپ شخصیتی می توانند به سخت گیر بودن شهرت داشته باشند. آنها به سرعت متوجه اختلافات در کار کارکنان خود می شوند و ممکن است در هنگام بازخورد منفی خودداری نکنند. با کسب تجربه، مدیران منطقی اغلب متوجه می‌شوند که متعادل کردن انتقاد با تحسین و تشویق به تیم آنها اجازه می‌دهد از روحیه بالاتری برخوردار شوند - و به همان اندازه مهم، نتایج بهتری داشته باشند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,339
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
نتیجه

آنچه تاکنون خوانده اید تنها مقدمه ای است بر پیچیدگی های فراوان تیپ شخصیتی Logician. در طول راه، ممکن است با خود زمزمه کرده باشید، "وای، این خیلی دقیق است، کمی ترسناک است" یا "بالاخره، یکی مرا درک می کند!" حتی ممکن است پرسیده باشید: "چگونه آنها در مورد من بیشتر از افرادی که من به آنها نزدیک هستم می دانند؟"

اگر در حال حاضر احساس می کنید درک شده اید، به این دلیل است که شما هستید. سال ها تحقیق به ما بینش عمیقی در مورد نقاط قوت و چالش های منحصر به فرد منطق دانانی مانند شما داده است. و این شامل جنبه‌های تاریک‌تر تیپ شخصیتی شما می‌شود: راز اینکه چرا دیگران به نظر شما را نمی‌پذیرند، ناامیدی دائمی در دنیایی که خسته‌کننده و سطحی به نظر می‌رسد، و ترس آزاردهنده‌ای از اینکه ممکن است همه ایده‌های بزرگ شما هرگز نشوند. به هر چیزی بالغ می شود.

هدایای منطق‌دانان شامل عقلانیت، نوآوری و توانایی تصور آینده‌ای بهتر است – اما آنها فقط نمی‌خواهند چیزی را بشنوند که آنها را عالی می‌کند. منطق‌دانان می‌خواهند پاسخ‌های واقعی و معنی‌داری برای مسائل به ظاهر غیرممکن که تخیل آنها را آزار می‌دهند، بیابند.
به همین دلیل است که ما وظیفه خود را برای کمک به منطق‌دانانی مانند شما قرار داده‌ایم که در واقع از نقاط قوت شما نهایت استفاده را ببرند. یادگیری در مورد تیپ شخصیتی شما چیزی جز جذاب نیست - به خصوص اگر مانند بسیاری از منطق دانان، در بیشتر عمر خود احساس سوء تفاهم و قدردانی کرده اید. اما هدف عمیق تری نیز در آن وجود دارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

موضوعات مشابه

بالا