• خرید مجموعه دلنوشته دلدار فاطمه یادگاری کلیک کنید
  • رمان مسخ لطیف اثر کوثر کاربر انجمن تک رمان کلیک کنید

تیپ‌های شخصیتی INTJ

  • نویسنده موضوع گلبرگ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 30
  • بازدیدها 299
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
نقاط ضعف معمار

مغرور - معماران ممکن است آگاه باشند، اما خطاناپذیر نیستند. اعتماد به نفس آنها می تواند آنها را نسبت به نظرات مفید سایر افراد - به ویژه هر کسی که از نظر فکری پایین تر می دانند، کور کند. این شخصیت‌ها همچنین می‌توانند در تلاش برای اثبات اشتباه دیگران بی‌هیچ خشن یا تک‌نگر باشند.

رد احساسات - برای معماران، عقلانیت پادشاه است. اما زمینه عاطفی اغلب بیشتر از افرادی با این تیپ شخصیتی اهمیت دارد. معماران می توانند با هر کسی که به نظر می رسد برای احساسات بیشتر از واقعیت ها ارزش قائل است، بی تاب شوند. متأسفانه، نادیده گرفتن احساسات نوع خود سوگیری است – که می تواند قضاوت معماران را مخفی کند.

بیش از حد انتقادی - این شخصیت ها تمایل دارند تا کنترل زیادی روی خود داشته باشند، به خصوص وقتی صحبت از افکار و احساسات می شود. زمانی که افراد در زندگی‌شان نتوانند با سطح محدودیت خود مطابقت داشته باشند، معماران می‌توانند به شدت انتقادی به نظر برسند. اما این انتقاد می تواند ناعادلانه باشد و بر اساس معیارهای خودسرانه به جای درک کامل ماهیت انسان باشد.

مبارز - معماران از دنبال کردن کورکورانه هر چیزی بدون اینکه دلیل آن را بفهمند متنفرند. این شامل محدودیت ها و مقاماتی است که آنها را اعمال می کنند. افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است درگیر بحث در مورد قوانین و مقررات بیهوده شوند – اما گاهی اوقات این نبردها باعث حواس پرتی از مسائل مهمتر می شود.

بدون سرنخ اجتماعی - عقلانیت بی امان معماران می تواند منجر به ناامیدی در زندگی اجتماعی آنها شود. تلاش آنها برای سرپیچی از انتظارات ممکن است باعث شود آنها احساس انزوا یا قطع ارتباط با افراد دیگر کنند. گاهی اوقات، آنها ممکن است در مورد ارزش روابط به طور کلی بدبین شوند و اهمیت عشق و ارتباط را زیر سوال ببرند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
روابط عاشقانه

"از همه اشکال احتیاط، احتیاط در عشق شاید کشنده ترین برای خوشبختی واقعی باشد."
برتراند راسل

معماران (INTJs) به شیوه‌ای که بیشتر چالش‌ها را انجام می‌دهند به عاشقانه برخورد می‌کنند: از نظر استراتژیک، با اهداف مشخص و برنامه‌ای برای دستیابی به آنها. در دنیای کاملاً عقلانی، این رویکرد بی‌خطا خواهد بود. افسوس که عشق به ندرت عقلانی است و معماران در معرض خطر نادیده گرفتن یا تفسیر نادرست غیرقابل پیش بینی ماهیت و محبت انسان هستند.

برای افراد با این تیپ شخصیتی، یافتن یک شریک سازگار می تواند یک چالش خاص باشد. معمارانی که به ندرت از چیزهایی که هستند راضی هستند، نمی توانند تصور کنند که چگونه جهان می تواند بهتر از آنچه که هست باشد - و آنها اغلب همین طرز فکر را به قلمرو عشق می آورند. متأسفانه، اگر معماران نگاهی انتقادی بی‌امان به هر شریک احتمالی داشته باشند، ممکن است دائماً خود را ناراضی ببینند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
مصیبت های دوستیابی

معماران به عمق، هوش و صداقت بی‌دفاع اهمیت می‌دهند. برای آنها، ر*اب*طه ای که بر اساس این ارزش ها بنا نشده باشد، ارزش دنبال کردن را ندارد. بنابراین، ممکن است تعجب آور نباشد که قوانین ناگفته و زیبایی های اجتماعی دنیای دوستیابی می تواند برای این شخصیت ها بی فایده یا حتی توهین آمیز به نظر برسد.

خبر خوب این است که صداقت و امتناع معماران از انجام بازی‌ها می‌تواند هوای تازه‌ای را در ر*اب*طه با قرار ملاقات ایجاد کند. خبر بد؟ بسیاری از قراردادهای عاشقانه به دلایلی وجود دارند - اغلب به این دلیل که باعث می شوند افراد احساس راحتی یا خاص یا جذاب کنند. و هنگامی که معماران از بازی کردن امتناع می ورزند، ممکن است دوستیابی برای آنها دشوار باشد، اگر نگوییم غیرممکن.

همانطور که معماران اغلب یاد می گیرند، توصیف راه های عشق در یک صفحه گسترده دشوار است.

با بالغ شدن و کسب تجربه، بسیاری از معماران در نهایت هدف آیین های عاشقانه را درک می کنند. با این حال، تا آن زمان، ممکن است تصمیم بگیرند که قرار ملاقات خیلی غیرمنطقی یا پایین‌تر از آنهاست. برخی از افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است ادعا کنند که در تلاش برای نشان دادن برتری فکری خود، از "حماقت" قرار ملاقات فراتر هستند. بدیهی است که بعید است این طرز فکر به معماران کمک کند تا شریکی پیدا کنند یا با آن ارتباط برقرار کنند.

گاهی اوقات بهترین استراتژی معماران این است که به جای مبارزه با قوانین دوستیابی، بر آنچه از آن ل*ذت می برند تمرکز کنند. از قضا، افراد با این تیپ شخصیتی اغلب زمانی جذاب هستند که درگیر تلاش برای بودن نباشند. فقط انجام کاری که آنها به بهترین شکل انجام می دهند - دنبال کردن علایقی که آنها را روشن می کند - می تواند به درخشش اعتماد به نفس و هوش آنها کمک کند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
بیماری عاطفی

این تیپ شخصیتی برای نمایش های معمولی عاشقانه، مانند ارسال گل یا نوشتن یادداشت های لطیف، شناخته شده نیست. بیشتر معماران زمان بیشتری را صرف فکر کردن در مورد عشق می کنند تا ابراز آن. اما زمانی که آنها معتقدند که یک ر*اب*طه دارای پتانسیل است، معماران بیش از آن قادر به ارائه همه چیز خود هستند، حتی اگر آنها را از منطقه آسایش خود خارج کند.

و یک ر*اب*طه سالم و طولانی مدت تقریباً تضمین شده است که معماران را در مقطعی از منطقه راحتی خود خارج می کند. به ویژه، احساسات می توانند زبان دوم این شخصیت ها باشند. وقتی شریک آنها احساسات قوی را به اشتراک می گذارد، پیش فرض معماران اغلب به جای گوش دادن و ارائه پشتیبانی، تعطیل کردن یا تجزیه و تحلیل موقعیت است. و وقتی زمان آن فرا می رسد که معماران کارهای درونی قلب خود را به اشتراک بگذارند، ممکن است احساس ناراحتی کنند و در معرض دید قرار گیرند. برای معماران، راحت شدن با احساسات شریک خود - و احساسات آنها - می تواند بیش از کمی تمرین نیاز داشته باشد.

معماران همیشه آماده به اشتراک گذاشتن احساسات خود نیستند، اما این اشتباه است که فکر کنیم آنها احساساتی ندارند - یا اینکه این احساسات عمیق نیستند.

عشق به ندرت آسان است، اما چالشی است که می تواند به رشد شخصیت معمار کمک کند. از طریق روابط خود، آنها می توانند یاد بگیرند که روی زمان حال تمرکز کنند، با احساسات خود در تماس باشند، با افراد دیگر درگیر بمانند و به چیزهایی که عادت ندارند باز بمانند. برای تیپ‌های شخصیتی که به دنبال خودسازی هستند، این فرصت‌ها می‌توانند عشق را رضایت‌بخش‌تر کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
دوستی ها

"دوست برای همه دوست هیچکس نیست."
ارسطو

معماران (INTJs) با هوش تیز و تاریک خنده دار، فنجان چای همه نیستند - و آنها با این کار مشکلی ندارند. در بیشتر موارد، افراد با این تیپ شخصیتی وسواس زیادی برای محبوب بودن ندارند. آنها وقت و انرژی خود را صرف هیچ کس نمی کنند و شناخت آنها ممکن است دشوار باشد.

با این حال، اشتباه است که این تیپ شخصیتی را ضد اجتماعی یا غیر دوستانه بدانیم. معماران از ل*ذت شرکت و ذهن خود ل*ذت می برند، اما در عین حال میل به برقراری ارتباط معنادار با دوستان دارند. در واقع، چیزهای کمی برای یک معمار هیجان‌انگیزتر از جرقه‌ای است که هنگام غوطه‌ور شدن در گفتگو با کسی که واقعاً آنها را دریافت می‌کند، احساس می‌کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
مسابقه فکری

دوستی با یک معمار همیشه آسان نیست. افراد با این تیپ شخصیتی صبر کمی برای قوانین یا انتظارات اجتماعی دارند و ترجیح می دهند زمانی را به تنهایی بگذرانند تا با کسی که آنها را خسته یا آزرده خاطر می کند. معماران تمایل دارند تصور روشنی از آنچه از زندگی اجتماعی و دوستان خود دارند داشته باشند و نمی خواهند زمان زیادی را برای کسی که به نظر نمی رسد این انتظارات را برآورده کند تلف کنند.

معماران به عمق و کیفیت اهمیت می دهند. آنها ترجیح می دهند فقط چند دوست خوب داشته باشند تا یک حلقه بزرگ از آشنایان.

از بیرون، این ممکن است نادیده‌انگیز به نظر برسد، اما حقیقت این است که بسیاری از معماران در یافتن دوستان در مکان‌های به ظاهر بعید مهارت دارند. این شخصیت‌ها به‌ویژه تحت تأثیر ظاهر یا موقعیت اجتماعی قرار نمی‌گیرند، بنابراین از دوستی با افرادی که ممکن است توسط جریان اصلی به‌عنوان «غیرخودی» تصور شوند، نمی‌ترسند. در تعیین اندازه یک دوست بالقوه، معماران به میزان محبوبیت آن شخص اهمیتی نمی‌دهند – در عوض، آنها در نظر می‌گیرند که آیا آن شخص دارای ارزش‌هایی است که با ارزش‌های او سازگار است، مانند عقل، صداقت، خودسازی، یا صرفاً دیدگاه متفاوت.

در دوستی، معماران به اندازه هر چیز دیگری به دنبال تطابق فکری هستند. این شخصیت ها مشتاق ت*ح*ریک ذهنی هستند و در میان دوستانی که می توانند ایده های آنها را به چالش بکشند، آنها را در معرض مفاهیم جدید قرار دهند و مکالمات را به سمت مسیرهای غیرمنتظره هدایت کنند، بیشترین ل*ذت را دارند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
یک دوستی منحصر به فرد

معماران در دوستی‌هایشان، مانند دیگر جنبه‌های زندگی‌شان، به استقلال جایزه می‌دهند. تعهدات اجتماعی می تواند برای افراد با این تیپ شخصیتی خفه کننده باشد. معماران نمی‌خواهند که دوست دوستانشان باشند، و نمی‌خواهند دوستانشان در کنارشان احساس کنند. برای آنها، یک دوستی ایده آل یک درام کم است که بر اساس ل*ذت واقعی از همراهی یکدیگر است تا تعهد.

حتی با نزدیکترین دوستان خود، معماران ممکن است برای ارائه آرامش عاطفی - یا دریافت آن تلاش کنند.

البته هر دوستی طولانی مدت لحظات دراماتیک خود را خواهد داشت. زمانی که موقعیت‌های حساس یا احساسی پیش می‌آیند، معماران ممکن است احساس کنند که از عمق خود خارج شده‌اند. معماران به احساس دانش و توانایی عادت کرده اند و این بی اطلاعی ناگهانی می تواند برای آنها گمراه کننده باشد. بسیاری از افراد با این تیپ شخصیتی مجبورند به جای اینکه فوراً با راه حل ها و توصیه ها وارد عمل شوند، گوش دادن به دوستان خود را به شیوه ای غیرقابل قضاوت و حمایتی تمرین کنند.

خبر خوب این است که در میان دوستانی که می شناسند و به آنها احترام می گذارند، معماران هیچ مشکلی برای آرامش و بودن ندارند. طعنه و شوخ طبعی معماران ممکن است برای همه مناسب نباشد - به خصوص افرادی که برای خواندن بین خطوط تلاش می کنند. اما این شخصیت ها به دوستان واقعی خود با صراحت و بصیرت همراه با منبع بی پایان داستان ها، ایده ها و گفتگوهای جذاب پاداش می دهند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
پدر و مادر شدن

"به کودکان باید یاد داد که چگونه فکر کنند، نه اینکه به چه فکر کنند."
مارگارت مید

معماران (INTJs) به دلیل عقلانیت و خودکنترلی خود شناخته می شوند و ممکن است توسط هر کسی که این نقاط قوت را به اشتراک نمی گذارد - برای مثال کودکان - آنها را متحیر کند. برای این شخصیت ها، والدین اغلب مستلزم تسلط بر مهارت های جدید و توسعه انعطاف پذیری شناختی است. خوشبختانه، معماران تقریباً همیشه برای یک چالش آماده هستند - و برای معمارانی که فرزند دارند، والدین شدن می‌تواند چالش بسیار مهمی باشد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
یک ارتباط صادقانه

معماران می خواهند فرزندانشان به گونه ای بزرگ شوند که توانمند و متکی به خود باشند، علایق روشن و مهارت های تفکر انتقادی قوی داشته باشند. به جای اجرای قوانین بیهوده، والدین با این تیپ شخصیتی به دنبال راه‌های مناسب سن برای تقویت استقلال فرزندانشان هستند. این بدان معنا نیست که معماران ملایم هستند - دور از آن. آنها از فرزندانشان انتظار دارند که از آزادی خود مسئولانه استفاده کنند.

والدین معمار با فرزندان خود به گونه ای رفتار می کنند که می خواهند با آنها رفتار شود - با صراحت و احترام.

برخی از تیپ های شخصیتی ممکن است فرزندان خود را از موضوعات دشوار پناه دهند، اما والدین معمار معتقدند که دانش به مراتب بهتر از نادانی است. برای آنها، صراحت راهی برای نشان دادن احترام است، و محافظت از فرزندانشان در برابر واقعیت یک ضرر است. البته موفقیت این رویکرد به توانایی معماران در سنجش درست آمادگی فرزندانشان برای این حقایق سخت بستگی دارد.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک‌رمان
کاربر تک‌رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
361
لایک‌ها
1,331
امتیازها
73
کیف پول من
10,709
Points
382
آشوب احساسات

در مقایسه با بسیاری از تیپ های شخصیتی دیگر، معماران با نمایش محبت چندان راحت نیستند. محبت و تمجید کردن از کسی می تواند برای او غیرطبیعی باشد - حتی اگر آن "کسی" فرزند خودش باشد. اما کودکان به نوازش و تایید و سایر ابراز عشق، به ویژه در سال های جوانی نیاز دارند. در نتیجه، والدین معمار ممکن است نیاز داشته باشند منطقه راحتی عاطفی خود را گسترش دهند تا به فرزندان خود نشان دهند که چقدر آنها را دوست دارند.

چالش دیگر برای والدین با این تیپ شخصیتی، ارائه حمایت عاطفی است. معماران به اینکه بر احساسات خود مسلط هستند افتخار می کنند و ممکن است (آگاهانه یا ناخودآگاه) انتظار داشته باشند که فرزندانشان نیز بتوانند همین کار را انجام دهند. اما این انتظار منطقی نیست - احساسات ممکن است گیج کننده و گاهی اوقات آشفته باشند، اما کاملا طبیعی هستند و کودکان برای هدایت آنها به تایید و حمایت نیاز دارند.

معماران زمانی در بهترین حالت خود قرار دارند که بتوانند طرحی را برای حل علت اصلی یک مشکل ایجاد کنند. اما گاهی اوقات بهترین راه حل برای مشکل یک کودک، نشستن با آنها در حالی است که آنها احساسات خود را کشف می کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
بالا