• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

تیپ‌های شخصیتی INFP

  • نویسنده موضوع گلبرگ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 28
  • بازدیدها 199
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
روابط عاشقانه

میانجی ها (INFPs) رویاپردازان و ایده آل گراها هستند، به خصوص وقتی صحبت از عشق به میان می آید. افراد با این تیپ شخصیتی به قدرت و زیبایی عشق واقعی اعتقاد دارند و صمیمانه امیدوارند که هرگز به چیزی کمتر از آن رضایت ندهند.

پس منصفانه است که بگوییم که میانجی‌ها با انتظارات زیادی به دنیای عاشقانه نزدیک می‌شوند. آن‌ها ممکن است سال‌ها را صرف خیال‌پردازی درباره‌ی یک ر*اب*طه‌ی عالی کرده باشند، و تصور کنند که چه احساسی خواهد داشت اگر درونی‌ترین خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارند. اما واقعیت قرار ملاقات می‌تواند برای میانجی‌ها شوکه‌کننده باشد و آنها را مجبور کند با یک سوال چالش‌برانگیز دست و پنجه نرم کنند: اگر می‌خواهند در یک ر*اب*طه باشند، آیا باید در مورد ایده‌آل‌های خود مصالحه کنند؟
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
رمانتیک های ناامید

میانجی‌ها فقط نمی‌خواهند یک شریک پیدا کنند، بلکه می‌خواهند با یک جفت روحی ارتباط برقرار کنند. این شخصیت‌ها متفکر و گشاده‌نظر، عموماً مایلند با انواع افراد بیرون بروند. واسطه‌ها به توانایی‌شان در نگاه کردن به ویژگی‌های سطحی شریک بالقوه - مانند ظاهر، موقعیت اجتماعی یا دارایی‌ها - افتخار می‌کنند و بر سیگنال‌های عمیق‌تر و معنادارتر سازگاری تمرکز می‌کنند.

میانجی‌ها این باور را دارند که دو نفر می‌توانند در یک ر*اب*طه با هم بیایند و یکدیگر را بهتر و شادتر از قبل کنند.
اما این اشتباه است که فکر کنیم میانجی‌ها استانداردهای از پیش تعیین‌شده‌ای برای دیگری ندارند. افراد با این تیپ شخصیتی با ذهن و تخیلات فعال خود تمایل دارند که بینشی از شریک ایده آل خود ایجاد کنند و با خود حمل کنند - بینشی که ممکن است بر اساس یک شخصیت داستانی مورد علاقه، شخصی باشد که زمانی می شناختند، یا صرفاً داستان های آنها. به خود گفته اند که عشق «باید» چگونه باشد.

هنگامی که آنها با شخص جدیدی ملاقات می کنند، اکثر واسطه ها نمی توانند آن شخص را با همسر ایده آلی که تصور می کردند مقایسه کنند. جای تعجب نیست که چنین مقایسه‌هایی بیش از چند شریک بالقوه را از بین می‌برد. برای یک فرد واقعی و گوشتی ممکن است دشوار باشد - اگر غیرممکن نباشد - به رویاهای گرامی یک میانجی زندگی کند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
تلاش کردن

با گذشت زمان، بسیاری از واسطه‌ها متوجه می‌شوند که عشق واقعی فقط به شکلی جادویی اتفاق نمی‌افتد، بلکه به سازش، درک و کار نیاز دارد. از این گذشته، هیچ شریکی کامل نیست و حتی زیباترین روابط نیز چالش های خود را دارند. خوشبختانه، افراد با این تیپ شخصیتی می توانند از تلاشی که برای تقویت یک ر*اب*طه لازم است ل*ذت زیادی بیابند.

هنگامی که آنها عاشق می شوند، واسطه ها نشان می دهند که چقدر شور و شوق در زیر فضای بیرونی آرام آنها به صدا در می آید. آنها فداکار و وفادار هستند، با این وجود به استقلال شریک خود احترام می گذارند و هدفشان این است که شریک زندگی خود را آنطور که هستند بپذیرند. گفته می‌شود، این شخصیت‌ها همچنین می‌خواهند به شرکای خود در یادگیری، رشد و تعقیب اهدافشان کمک کنند. میانجی‌ها همیشه به دنبال راه‌هایی برای بهبود خود و دنیای اطرافشان هستند، و آخرین چیزی که می‌خواهند این است که شرکایشان احساس ناراحتی یا گیرکردن کنند.

شخصیت‌های میانجی از شفقت و بینش خود برای درک افرادی که به آنها اهمیت می‌دهند استفاده می‌کنند و از خلاقیت آنها استفاده می‌کنند تا شریک زندگی‌شان احساس خاص بودن کند.
بسیاری از افراد با این تیپ شخصیتی خود را وقف کمک به شریک زندگی خود برای بهبود زندگی خود می کنند. در حالی که این یک هدف عالی است، میانجی ها باید مطمئن باشند که نیازهای خود را پیگیری کرده و مطمئن شوند که شرکای آنها واقعاً آماده تغییر هستند. به شرط انجام این کار، حمایت و فداکاری میانجی‌ها می‌تواند همه تغییرات را در زندگی شرکای آنها ایجاد کند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
پیدا کردن آنچه واقعی است.

میانجی ها تمایل دارند که هماهنگی را به جای اختلاف افزایش دهند. اگرچه این به روابط آنها ثبات می دهد، اما می تواند منجر به مشکلاتی نیز شود. برای جلوگیری از ایجاد تعارض، میانجی‌ها ممکن است از صحبت آشکار در مورد چیزهایی که آنها را آزار می‌دهند اجتناب کنند - در عوض، ممکن است از نظر ذهنی روی مشکل تمرکز کنند یا سعی کنند آن را به تنهایی حل کنند. آنها همچنین ممکن است بر شاد کردن شریک زندگی خود تمرکز کنند تا به اولویت ها و احساس خود آسیب برساند.

افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است نیاز داشته باشند که به خود یادآوری کنند که ارتباط باز و صادقانه در یک ر*اب*طه ضروری است، حتی اگر همیشه آسان نباشد. در واقع، چنین لحظاتی از صراحت می تواند یک ر*اب*طه را برای بهتر شدن تغییر دهد.

تا زمانی که میانجی‌ها آشکارا با هم ارتباط برقرار می‌کنند، بیش از آن می‌توانند در یک ر*اب*طه به خود وفادار بمانند - و افرادی را که برایشان مهم است تشویق کنند که همین کار را انجام دهد. واسطه‌ها با آوردن تمام قلب و ذهن خود به روابط خود، می‌توانند بفهمند که واقعاً دوست داشتن و دوست داشته شدن به چه معناست.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
دوستی ها

وقتی نوبت به زندگی اجتماعی آنها می‌رسد، میانجی‌ها (INFPs) ممکن است خود را در شبکه‌ای از تضادها بیابند. افراد با این تیپ شخصیتی میل به تنهایی دارند، اما در مقابل تنهایی نیز آسیب پذیر هستند. آنها مشتاق این هستند که احساس کنند مورد قبول و دوست داشتنی هستند، اما از ایده تظاهر به کسی جز خود واقعی خود متنفرند. و در حالی که در جلب توجه به خود تردید دارند، نمی خواهند نامرئی باشند.

خبر خوب این است که در جمع دوستان واقعی، واسطه‌ها می‌توانند از چرخ همستر این ناامنی‌ها فرار کنند و بر آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنند. برای این شخصیت ها، دوستی یک کالای گرانبها است - فرصتی برای دو نفر تا یکدیگر را بالا ببرند و زندگی یکدیگر را برای بهتر شدن تغییر دهند. میانجی‌ها واقعاً به این ضرب‌المثل قدیمی معتقدند که «دوست نیازمند واقعاً دوست است». چیزهای کمی مانند حضور در کنار کسی که به او اهمیت می‌دهند، حس هدف را در آنها تقویت می‌کند.

شاید به دلیل سرمایه گذاری شدیدشان در این روابط، میانجی ها با گذراندن وقت با حلقه دوستان صمیمی و کوچک، بیشتر احساس رضایت می کنند. آشناها ممکن است بیایند و بروند، اما این حلقه درونی احتمالاً شامل دوستان مادام العمر میانجی ها می شود.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
در جستجوی روح خویشاوند

اگرچه میانجی‌ها صمیمی و پذیرنده هستند، اما دوست‌یابی برای آنها همیشه آسان نیست. این ممکن است به این دلیل باشد که روابط سطحی و گاه به گاه باعث می شود این شخصیت ها کمی احساس پوچی کنند. میانجی‌ها به دنبال دوستی‌های پایدار و واقعی با افرادی هستند که میل خود را برای فکر کردن و احساس عمیق، انجام کار درست و دادن بیشتر از آنچه که از دنیا می‌برند، به اشتراک می‌گذارند.

در میان ارواح خویشاوند، افراد با این تیپ شخصیتی احساس پذیرش و درک می کنند، از اینکه خودشان هستند و در زمان خودشان شکوفا می شوند، خوشحال هستند.
گفته می‌شود، میانجی‌ها می‌توانند با همه نوع مردم دوست شوند. ترکیبی از ویژگی های شخصیتی شهودی و آینده نگر آنها را به دیدگاه های گوناگون می کشاند، که به آنها کمک می کند تا از دوستانی که تجربیات و جهان بینی آنها کاملاً متفاوت از خودشان است، قدردانی کنند. میانجی‌ها ممکن است در واقع ارتباط با کسی را که در ظاهر، با آنها اشتراک چندانی ندارد، نیروبخش بدانند.

برای میانجی‌ها، یک دوستی واقعی مبتنی بر ارزش‌های مشترک است، نه فقط تجربیات مشترک. افراد با این تیپ شخصیتی بعید است که دوستی های قوی را صرفاً به دلیل راحتی ایجاد کنند. به عنوان مثال، در حالی که علاقه آنها به همکارانشان ممکن است قوی باشد، فقط کار کردن در یک دفتر یا مغازه برای میانجی ها کافی نیست تا یک دوستی قابل توجه را تضمین کنند. اتصالات عمیق تر باید وارد عمل شوند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
دوستان برای زندگی

وقتی میانجی‌ها با کسی دوست می‌شوند، ممکن است پنهانی (یا نه چندان مخفیانه) امیدوار باشند که تا آخر عمر با آن شخص نزدیک بمانند. این شخصیت ها قادر به ایجاد روابط قوی و پایدار هستند که با حمایت پرشور، شوخ طبعی ظریف و سطح عمیقی از بینش عاطفی مشخص می شود. دوستی‌های طولانی مدت جنبه‌های کمتر آشکار تیپ شخصیتی میانجی را نشان می‌دهند، از جمله یک رگه محافظ شدید. بسیاری از واسطه‌ها متوجه می‌شوند که می‌توانند از دوستان خود به روش‌هایی دفاع کنند که برای خودشان تلاش می‌کنند.

اگرچه میانجی‌ها برای دوستی‌های خود ارزش قائل هستند، اما برای تجدید قوا به فضای شخصی و زمان تنهایی نیاز دارند. گاهی اوقات، افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است حتی از نزدیکترین دوستان خود کناره گیری کنند تا دوباره با خود ارتباط برقرار کنند و انرژی خود را بازیابی کنند، همانطور که همه افراد درونگرا باید انجام دهند. این خروج‌ها معمولاً موقتی هستند، اما میانجی‌ها ممکن است لازم باشد مطمئن شوند که دوستانشان از غیبت آنها احساس بی‌اعتنایی نمی‌کنند.

حتی زمانی که دوستی آنها قوی تر می شود، ویژگی های مرموز میانجی ها هرگز واقعاً از بین نمی روند.
میانجی‌ها به دنبال راه‌هایی برای بهبود روابط دوستانه خود می‌گردند و محبت خود را با کسانی که برایشان مهم هستند به اشتراک می‌گذارند. اغلب، این به شکل گذراندن زمان باکیفیت با دوستانشان است - چشم انداز بزرگی برای آینده ایجاد می کنند و رویاها و ایده های مخفی خود را با کسی که می دانند می توانند به آنها اعتماد کنند به اشتراک بگذارند. اما حتی زمانی که میانجی‌ها کاملاً تنها هستند، همیشه دوستان خود را در قلب خود نگه می‌دارند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
والدین

برای واسطه ها (INFPs)، زندگی یک سفر است. اما حتی وقتی راه خود را در جهان پیدا می‌کنند، این شخصیت‌ها احساس می‌کنند که به دیگران کمک می‌کنند تا سفرهای خود را به سمت معنا، تحقق و خوشبختی آغاز کنند. میانجی‌ها به شیوه‌ی کم‌توجهی و غیر سلطه‌جویانه‌شان، عاشق راهنمایی دیگران برای یادگیری و رشد هستند – و پدر و مادر شدن می‌تواند فرصتی فوق‌العاده ارزشمند برای آن‌ها باشد تا دقیقاً همین کار را انجام دهند.

از همان ابتدا، والدین مدیاتور می‌خواهند خونگرم، دلسوز و روشن‌فکر باشند. افراد با این تیپ شخصیتی از تعجب کودکان خود در جهان ل*ذت می برند و می خواهند به فرزندان خود آزادی بدهند - آزادی ایجاد نظرات خود، کشف علایق خود و رشد در خود منحصر به فرد خود. والدین میانجی این آزادی ها را با ایجاد یک پایه پایدار حمایت و پذیرش متعادل می کنند، به این امید که فرزندانشان هرگز فراموش نکنند که چقدر آنها را دوست دارند.

میانجی‌هایی که حساس و ادراکی هستند، خود را با نیازها و دیدگاه‌های فرزندانشان هماهنگ می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند فرزندان خود را به‌عنوان افراد منحصربه‌فرد و چند بعدی بدانند نه به‌عنوان فرافکنی از خودشان.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
مقابله با چالش ها

میانجی‌ها ممکن است از بالا بردن روحیه آزاد ل*ذت ببرند، اما این بدان معنا نیست که آنها کاملاً دست و پا بسته هستند. آنها می خواهند ارزش های کلیدی از جمله صداقت، شفقت و اهمیت مراقبت از دیگران را به فرزندان خود بیاموزند. آنها همچنین از فرزندانشان می خواهند که معنای مسئولیت شخصی را درک کنند، به خصوص وقتی صحبت از آسیب نرساندن به دیگران باشد.

مانند والدین با هر تیپ شخصیتی، والدین میانجی ناگزیر با چالش هایی مواجه می شوند. آن‌ها مسئولیت‌های والدینی خود را جدی می‌گیرند، بنابراین زمانی که فرزندانشان به شیوه‌های کوچک و بزرگ بد رفتار می‌کنند، احساس شکست شخصی می‌کنند. این شخصیت ها ممکن است به خصوص وقتی ببینند فرزندانشان به گونه ای رفتار می کنند که ملاحظه کاری یا اخلاقی به نظر نمی رسد ناراحت شوند.

با وجدان بیش فعال خود، میانجی ها ممکن است خود را به خاطر رفتار نادرست فرزندانشان سرزنش کنند، حتی زمانی که انجام این کار منطقی یا سازنده نباشد.
وقتی فرزندانشان کار اشتباهی انجام می‌دهند، ممکن است میانجی‌ها این سوال را پیدا کنند که آیا من به عنوان والدین شکست خورده‌ام؟ خطری که در اینجا وجود دارد این است که افراد با این تیپ شخصیتی ممکن است آنقدر بر سرزنش خود متمرکز شوند که پیامدهای مناسبی برای اعمال فرزندان خود ایجاد نکنند. نظم و انضباط ممکن است به آسانی برای میانجی‌ها به دست نیاید، اما زمانی که با طبیعت دلسوز و ملایم آن‌ها متعادل شود، می‌تواند به ابزاری قدرتمند در مأموریت آنها تبدیل شود تا به فرزندانشان تفاوت بین درست و غلط را آموزش دهند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
ساختار متعادل با خودانگیختگی

والدین میانجی طبیعتاً می خواهند به عنوان الگوهای خوب عمل کنند. آنها سعی می کنند بهترین جنبه های خود را به فرزندانشان نشان دهند و مشکلات، احساسات منفی و ناامیدی های آنها را پنهان نگه دارند. این می تواند حس هماهنگی را در خانه حفظ کند و به فرزندانشان کمک کند احساس امنیت و مراقبت کنند. به همین ترتیب، میانجی‌ها اغلب سعی می‌کنند از فرزندان خود در برابر مشکلات بزرگ‌تر دنیا محافظت کنند. این مطمئناً زمانی مناسب است که فرزندان آنها جوان هستند، اما در نهایت، میانجی‌ها باید راه‌هایی برای گفتگو در مورد مسائل سخت‌تر با فرزندان خود بیابند.

یکی دیگر از موانع بسیاری از والدین با این تیپ شخصیتی، ایجاد ساختارها و قوانین عملی و روزمره برای فرزندانشان است. خوشبختانه، میانجی‌ها می‌توانند از انرژی خلاق خود برای تحمیل مرزها بدون خفه کردن کنجکاوی و اشتیاق فرزندانشان استفاده کنند. این والدین توانایی قابل توجهی در قرار دادن خود به جای دیگران دارند و این به آنها امکان می دهد برنامه ها و قوانینی را ارائه کنند که واقعاً برای نیازهای فردی فرزندانشان کار می کند.

وقتی میانجی‌ها ساختار را با خودانگیختگی متعادل می‌کنند، می‌توانند به فرزندانشان کمک کنند تا به مراقبت‌کننده‌ترین، مسئولیت‌پذیرترین و شادترین خود تبدیل شوند. و این دقیقاً همان چیزی است که این والدین برای آن تلاش می کنند - تربیت فرزندانی که استعدادها و استعدادهای منحصر به فرد آنها را بشناسند و آنها را با جهان به اشتراک بگذارند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

موضوعات مشابه

بالا