• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

تیپ‌های شخصیتی INFJ

  • نویسنده موضوع گلبرگ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 27
  • بازدیدها 273
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
نقاط ضعف

حساس به انتقاد - مدافعان از بازخورد بیزار نیستند - یعنی، مگر اینکه معتقد باشند که شخصی در حال به چالش کشیدن ارزشمندترین اصول یا ارزش های آنهاست. وقتی صحبت از مسائلی می شود که برای آنها نزدیک و عزیز است، افراد با این تیپ شخصیتی می توانند حالت تدافعی یا طرد کننده پیدا کنند.

تمایلی به گشایش ندارند - طرفداران برای صداقت و اصالت ارزش قائل هستند، اما خصوصی نیز هستند. آنها ممکن است برایشان مشکل باشد که در مورد مبارزات خود صحبت کنند و آسیب پذیر باشند، و نخواهند بار دیگری را با مسائل خود بار کنند. متأسفانه، هنگامی که مدافعان درخواست کمک نمی کنند، ممکن است ناخواسته خود را عقب نگه دارند یا در روابط خود فاصله ایجاد کنند.

کمال گرا - تیپ شخصیتی مدافع با ایده آلیسم تعریف می شود. در حالی که این کیفیت از بسیاری جهات فوق العاده است، اما همیشه جایی برای آشفتگی زندگی واقعی باقی نمی گذارد. اگر مدام بر عیوب خود تمرکز کنند و به این فکر کنند که آیا باید به دنبال چیز بهتری باشند یا خیر، ممکن است قدردانی از شغل، موقعیت زندگی یا روابط خود را دشوار بدانند.

اجتناب از معمولی - وکلای مدافع مشتاق انجام کارهای خارق العاده در زندگی خود هستند. اما رسیدن به چیزی خارق‌العاده بدون تقسیم کردن آن به مراحل کوچک و قابل مدیریت دشوار است. اگر رویاهای خود را به برنامه های روزمره و لیست کارهایی که باید انجام دهند ترجمه نمی کنند، ممکن است وکلای مدافع برای تبدیل دیدگاه های بزرگ خود به واقعیت تلاش کنند.

مستعد فرسودگی شغلی - کمال گرایی و محتاط بودن طرفداران، گزینه های کمی را برای رها کردن بخار در اختیار آنها قرار می دهد. افراد با این تیپ شخصیتی اگر تعادل خود را برای کمک به دیگران با مراقبت از خود و استراحت لازم حفظ نکنند، می توانند خود را خسته کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
روابط عاشقانه

"عشق به طور طبیعی به قلب انسان وارد می شود تا مخالف آن."
نلسون ماندلا

مدافعان (INFJs) به دنبال عمق و معنا در روابط خود هستند - و روابط عاشقانه آنها تفاوتی ندارد. این یک تیپ شخصیتی است که به خاطر داشتن تخیل پر جنب و جوش و زنده شناخته می شود، اما تعداد کمی از مدافعان می توانند خود را در حال رضایت به یک مسابقه که بر اساس چیزی کمتر از عشق واقعی بنا شده است، تصور کنند.

یافتن شریک سازگار توسط Advocates ممکن است زمان ببرد. برخی از مردم ممکن است فکر کنند که مدافعان بیش از حد انتخابگر هستند، و این درست است که این شخصیت ها می توانند مستعد انتظارات غیر واقعی باشند. با ماهیت کمال‌گرایانه و ایده‌آل‌گرایانه‌شان، مدافعان ممکن است وسوسه شوند که برای یک شریک یا ر*اب*طه «کامل» که در نهایت وجود ندارد، مقاومت کنند. خبر خوب؟ ایده آل گرایی طرفداران - اگر با واقع گرایی کافی متعادل شود - در واقع می تواند زندگی عاشقانه آنها را تقویت کند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
آیا این واقعی است؟

مدافعان تمایل دارند با ارزش‌های اصلی خود هماهنگ باشند و از آنچه در سطح روح برای آنها اهمیت دارد آگاه باشند. این به آن‌ها کمک می‌کند فراتر از جذابیت سطحی نگاه کنند و بفهمند که آیا با فردی در سطح عمیق‌تر و معنادارتر سازگاری دارند یا خیر. این بینش‌ها برای کمک به مدافعان برای جلوگیری از تطابقاتی که مبتنی بر اصالت یا اصول مشترک نیستند، ضروری هستند.

مدافعان به صداقت اهمیت می دهند و وقتی مردم سعی می کنند آنها را تغییر دهند یا آنها را به چیزی که باور ندارند صحبت می کنند، متلاطم می شوند. در نتیجه، شخصیت‌های مدافع به طرف شرکای جذب می‌شوند که آن‌ها را همان طور که هستند قدردانی می‌کنند.

به عنوان شرکای عاشقانه، مدافعان خونگرم، دلسوز، صادق و با بصیرت هستند - و صبورانه تلاش می کنند تا نیازها و خواسته های عزیزشان را آشکار کنند.
هنگامی که مدافعان یک ر*اب*طه مناسب پیدا می کنند، به ندرت آن را بدیهی می دانند. در عوض، آنها تمایل دارند به دنبال راه هایی برای رشد به عنوان فردی و تقویت ارتباط خود با شریک زندگی خود باشند. این می تواند به روابط وکلای مدافع کمک کند تا به سطحی از عمق و صداقت برسد که بسیاری از مردم فقط می توانند رویای آن را ببینند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
قدرت عشق

افراد با این تیپ شخصیتی عمقی در روابط خود ایجاد می کنند که به سختی می توان آن را با عبارات متعارف توصیف کرد. به دلیل حساسیت و بینش خود، مدافعان می توانند به شرکای خود احساس کنند که شنیده می شوند و به روش های زیبایی قابل درک هستند. مدافعان از ابراز عشق خود نمی ترسند و آن را با تمام وجود احساس می کنند.

یکی از چیزهایی که مدافعان آن را مهم‌تر می‌دانند برقراری ارتباط واقعی و عمیق با افرادی است که به آنها اهمیت می‌دهند.
طرفداران تمایل دارند تشخیص دهند که عشق یک احساس منفعلانه نیست، بلکه فرصتی برای رشد و یادگیری است، و از شرکای خود انتظار دارند که این طرز فکر را به اشتراک بگذارند. در نتیجه، روابط با این شخصیت ها برای افراد غیرمتعهد یا سطحی نیست. مدافعان به شدت مشتاق هستند به روش هایی که فراتر از لحظه حال هستند، و چیزی که واقعاً آنها را برآورده می کند روشی است که یک ر*اب*طه محبت آمیز و معنادار در طول زمان تکامل می یابد و عمیق می شود.

افراد با تیپ شخصیتی Advocate در قلب خود آرزوی یک ارتباط عاطفی و حتی معنوی با شریک زندگی خود را دارند. آن‌ها نه تنها از بودن در یک ر*اب*طه، بلکه به معنای یکی شدن با شخص دیگری در ذهن، ب*دن و روح نیز اهمیت می‌دهند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
دوستی ها

"بیشترین کاری که می توانم برای دوستم انجام دهم این است که دوست او باشم."

هنری دیوید تورئو
مدافعان (INFJs) به ندرت به دوستی های سطحی و سطحی رضایت می دهند. وقتی صحبت از رضایت اجتماعی به میان می‌آید، آنها از تعاملات گاه به گاه با همکاران یا همکلاسی‌ها راضی نمی‌شوند. شخصیت‌های مدافع مشتاق دوستی‌های معتبر و معنادار هستند - دوستی‌هایی که به آنها اجازه می‌دهد رویاهای خود را به اشتراک بگذارند، روح خود را بر*ه*نه کنند و احساس کنند که آن‌گونه که هستند درک و پذیرفته شده‌اند. و اگر این به معنای داشتن یک یا دو معتمد به جای دایره وسیعی از آشنایان باشد، همینطور باشد.

در حالی که ممکن است مدافعان به نظر بی‌صدا یا محفوظ به دنیا بیایند، اما کاملاً در اطراف دوستان نزدیک خود روشن می‌شوند. چیزهای کمی برای آنها ل*ذت یا ل*ذت بیشتر از صحبت کردن در مورد علایق، علایق و باورهایشان با روحیه خویشاوندی به ارمغان می آورد. افراد با این تیپ شخصیتی از ل*ذت شرکت خود ل*ذت می برند، اما وکلای مدافع همچنان احساس آرامش می کنند که مراقب خود باشند و با دوستی که می دانند می توانند به او اعتماد کنند، کاملاً و کاملاً خودشان باشند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
جستجو برای قلب طلا

مدافعان به داشتن انتظارات بزرگ معروف هستند - نه فقط برای خود بلکه برای دوستی هایشان. در بالای این فهرست انتظارات، اصالت است. اگر مدافعان باید جعلی باشند یا برای جلب رضایت کسی، خود را پایین بیاورند، احتمالاً آن شخص بهترین دوست برای آنها نیست. و برای افراد با این تیپ شخصیتی سخت است که به کسی احترام بگذارند که در ازای آن با آنها صادق نباشد - چه رسد به کسی که نمی تواند با خودش صادق باشد.

یکی دیگر از انتظاراتی که Advocate ها برای دوستی های خود دارند، حمایت و رشد متقابل است. خوش گذرانی با هم فوق العاده است، اما برای این شخصیت ها کافی نیست. مدافعان می‌خواهند خود را با دوستانی احاطه کنند که به آنها الهام می‌دهند تا خودشان را یاد بگیرند، گسترش دهند و بهبود ببخشند. برای آن‌ها، مطمئن‌ترین راه برای دو دوست برای تعمیق پیوندشان این است که به یکدیگر کمک کنند تا در مأموریت‌های زندگی خود پیش بروند.

در دوستی، مدافعان فقط به دنبال کسی نیستند که با او وقت بگذرانند. آنها می خواهند یک جفت روح پیدا کنند - کسی که با احساسات و اعتقادات آنها طنین انداز شود.
این یک سفارش بلند است، و مدافعان ممکن است احساس کنند که ملاقات با دوستانی که به دنبال آن هستند دشوار است. از آنجایی که تیپ شخصیتی آنها بسیار نادر است، Advocates ممکن است افراد نسبتا کمی را ملاقات کند که واقعاً خودشان را به آنها یادآوری کنند. در نتیجه، آنها ممکن است نگران باشند که باید به دوستی‌های کم‌تر رضایت دهند - یا اینکه تنها بودن را بپذیرند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
وفاداری و اصالت

خوشبختانه، افراد با این تیپ شخصیتی بیش از حد توانایی پیدا کردن انواع دوستانی را دارند که آرزوی ملاقات با آنها را دارند - ممکن است مجبور شوند انرژی بیشتری را به آن اختصاص دهند. گاهی اوقات ممکن است این دوستان در میان آشنایان پنهان شوند که مدافعان به سادگی همه چیز را نمی دانند. این تیپ شخصیتی به دلیل داشتن اولین برداشت های زیرکانه از افراد دیگر شناخته شده است، اما حتی مدافعان نیز می توانند پتانسیل های عمیق تر افرادی را که روزانه با آنها روبرو می شوند از دست بدهند. هنگامی که آنها به این افراد فرصت می دهند، ممکن است مدافعان متوجه شوند که ارزش ها و نگرش هایی مشترک دارند که آنها را در سطح عمیق تری سازگار می کند.

هنگامی که آنها دوستی واقعی پیدا می کنند، وکیل ها همراهانی وفادار و دلسوز پیدا می کنند. حتی گاهی ممکن است از شدت وفاداری و فداکاری که نسبت به دوستان خود احساس می کنند شگفت زده شوند. موقعیت‌های کمی در زندگی شجاعت و تعهد وکلای مدافع را آشکار می‌کند، مانند فرصتی برای دفاع از دوستی که به آنها نیاز دارد.

شخصیت های Advocate با گرما و اشتیاق علامت تجاری خود از تلاش های دوستان خود برای رشد و گسترش زندگی خود حمایت می کنند.
در نهایت، تنها راه برای به‌شمارشدن در میان دوستان واقعی Advocates، واقعی بودن، صادق بودن و واقعی بودن است. در طول سال‌ها، Advocates ممکن است به جای یک دایره وسیع از آشنایان معمولی، تنها با چند دوستی واقعی به پایان برسد. اما تا زمانی که این دوستی ها بر اساس غنای تفاهم متقابل ساخته شوند، مدافعان راه دیگری ندارند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
پدر و مادر شدن

غریزه من این است که از فرزندانم در برابر درد محافظت کنم. اما سختی ها اغلب چیزی است که به ما شخصیت و ستون فقرات می بخشد.»
نیکول کیدمن

به عنوان والدین، وکلای مدافع (INFJs) دیدگاه روشنی نسبت به آنچه برای آنها مهم است دارند: تربیت فرزندانشان به گونه ای که افراد مستقل و همه جانبه خوبی باشند. شخصیت‌های مدافع مسئولیت‌های خود را جدی می‌گیرند و اگر والدین شوند، عمیقاً به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند زندگی و تجربیات فرزندانشان را به شیوه‌های مثبت شکل دهند.

پدر و مادر شدن آسان نیست، اما تعداد کمی از مدافعان انتظار دارند که باشد. این شخصیت‌ها می‌دانند که بسیاری از باارزش‌ترین فعالیت‌های زندگی چالش‌برانگیزترین‌ها نیز هستند - طرز فکری که به مدافعان کمک می‌کند در میان مبارزات روزانه تربیت فرزندان، شادی و رضایت را ببینند. از بسیاری جهات، فرزندپروری به مدافعان اجازه می دهد تا از نقاط قوت خود، از جمله خلاقیت، شفقت، و قدرت باورنکردنی از خود گذشتگی که نسبت به کسانی که دوستشان دارند، استفاده کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
منحصر به فرد باش، درست مثل من

والدین دلسوز و وفادار، مایلند تقریباً هر کاری که برای بهبود زندگی فرزندانشان لازم است انجام دهند. اما این اشتباه است که فکر کنیم والدینی با این تیپ شخصیتی افراد هشیار هستند. در واقع، وکیل‌ها می‌توانند کاملاً سخت‌گیر باشند، زیرا تعهد آنها برای ساختن شخصیت فرزندانشان در درازمدت به ندرت با ملاحظات لحظه‌ای (مانند دادن یک تکه آب نبات برای جلوگیری از عصبانیت به فرزندشان) غلبه می‌کند.

در حالی که مدافعان هدایای زیادی برای تربیت فرزندان می آورند، مهم است که توجه داشته باشیم که هیچ پدر و مادری کامل نیست. گاهی اوقات، وکلای مدافع ممکن است فرزندان خود را با استانداردهای غیر واقعی که شخصیت یا مرحله رشد هر کودک را در نظر نمی گیرد، نگه دارند. برای مثال، آنها ممکن است از فرزندشان انتظار داشته باشند که همان صداقت و صداقتی را که از خودشان انتظار دارند، الگوبرداری کند، و هر زمان که فرزندشان به گونه‌ای رفتار می‌کند که به نظر آنها غیراخلاقی یا غیراخلاقی است، ناامید شوند. یا ممکن است فرزند خود را به سمت مستقل بودن، خلاقیت و منحصر به فرد بودن سوق دهند و اگر فرزندشان هوس ساختار و راهنمایی بیرونی داشته باشد، آن را نشانه ضعف می دانند.

والدین مدافع ممکن است به طور ناخودآگاه مقدار زیادی از باورها و ارزش های خود را به فرزندانشان القا کنند.
برای یک کودک، تمام این انتظارات ممکن است متناقض و غیرممکن به نظر برسد - و بسته به شخصیت کودک و مرحله رشد او، برآوردن این انتظارات ممکن است در واقع غیرممکن باشد. در نوجوانی، کودکان ممکن است با نادیده گرفتن این استانداردها یا با حمایت از عقایدی که مخالف ارزش‌های والدین مدافعشان است، شورش کنند. در این شرایط، وکلای مدافع ممکن است احساس کنند که فرزندانشان از آنها انتقاد می کنند یا آنها را رد می کنند - چیزی که برای چنین تیپ شخصیتی حساسی آسیب زا است.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

kim

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2021-12-15
نوشته‌ها
364
لایک‌ها
1,338
امتیازها
73
کیف پول من
10,684
Points
382
کار به نحو احسنت انجام شد.

مدافعان تلاش می کنند مطمئن شوند که فرزندانشان با درک محکمی از تفاوت بین درست و غلط بزرگ می شوند. والدین با این تیپ شخصیتی فرزندان خود را تشویق می کنند تا برای هدفی که به آن باور دارند مبارزه کنند و بهترین باشند. فرزندانشان در هر سنی که باشند، وکلای مدافع می توانند به سادگی به فرزندانشان کمک کنند تا با خودشان صادق باشند، رضایت و معنا پیدا کنند.

در نهایت، والدین مدافع تمایل دارند متوجه شوند که اگر فرزندانشان متفاوت از آنچه انتظار داشتند رفتار کنند، نشانه شکست نیست. در عوض، آن‌ها این را نشانه‌ای می‌دانند که با موفقیت فردی را پرورش داده‌اند که توانایی شکل‌دهی ایده‌آل‌های خود را دارد. فرزندان وکیل معمولاً از ترکیب استقلال و صداقتی که با آن بزرگ شده‌اند - به ویژه وقتی که بزرگتر می‌شوند- قدردانی می‌کنند.
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

موضوعات مشابه

بالا