• خرید مجموعه داستان های درماندگان ژانر تراژدی و اجتماعی به قلم احمد آذربخش برای خرید کلیک کنید
  • دیو، دیو است؛ انسان، انسان. هاله‌های خاکستری از میان می‌روند؛ این‌جا یا فرشته‌ای و یا شیطان. رمان دیوهای بیگانه اثر آیناز تابش کلیک کنید
  • رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید

گنجینه تاریخ ۷ کشف جدید از مصر باستان که دنیا را تکان داد+ تصویر

  • نویسنده موضوع 'mobin
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 298
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,692
امتیازها
138
کیف پول من
499
Points
0

۷ کشف جدید از مصر باستان که دنیا را تکان داد+ تصویر
مصر باستان

مصر باستان را می توان مانند یک سیاهچاله ی بی سر و ته دانست. آنقدر عجایب آن زیاد است که هر کشف جدید از آن ما را به دریچه ای از کشفیات جدید می برد و می بینیم هیچ چیز نمی دانیم. تا حالا دانشمندان و باستان شناسان موفق شده اند کشفیات زیادی را از اهرام مصر، مومیایی ها و دیگر موضوعات تاریخی مصر به دست بیاورند با این حال ۱۰ کشفی که الی گشت الان در این مطلب معرفی کند، جدیدترین آن ها بوده است و دنیا را شگفت زده کرده است. با ما باشید.


قبرستان توت | Cemetery Of Thoth

کشف جدیدی که به تازگی اتفاق افتاد از همان اول ثابت کرد که سال ۲۰۱۸ قرار است یک سال بسیار جالب به خصوص برای متخصصان مصر باشد. در بیرون شهر مینیا در دره نیل، یک گورستان بسیار بزرگ به بیرون افتاد. گورستانی که نه مربوط به آدم های معمولی بلکه مربوط به خانواده های افراد مذهبی در مصر باستان است که در خدمت توت بوده اند. در یکی از قبرها به جز بقایای جسد، حدود ۱۰۰۰ مجسمه هم کشف شده است. یکی دیگر از کشف های عجیب در این منطقه کشف پرنده های مومیایی، حیوانات و مقبره های مومیایی بود. دانشمندان گفته اند که درک همه ی زوایای این کشف جدید و مطالعه ی آن، ۵ سال زمان می برد.
قبرستان توت | مصر باستان



داخل مقبره های شخصی لوکسور | Luxor’s Private Tombs

مصر شهرهای باستانی زیادی دارد که شهر لوکسور آن به خاطر سبک های معماری باستانی حیرت آور و مقبره هایش شهرت دارد. در سال ۲۰۱۷ دو مقبره ای کشف شد که تاریخچه ی آن ها حداقل به ۳۵۰۰ سال قبل برمی گردد، از متعلقاتی که در این مقبره ها کشف شد مشخص شد که قبرستان متعلق به افراد رده بالای مصر باستان بوده است.
تزییناتی که بر روی دیواره ها بود نشان از این داشت که شخص در زمان پادشاهی آمن هوتب دوم دفن شده است.


صورت آسپلتا | Face Of Aspelta

در زمانی بین سال های ۵۹۳ تا ۵۶۸ قبل از میلاد مسیح، فرمانروایی به نام آسپلتا در مصر باستان به قدرت رسید. اخیرا حفاری هایی که در دانگیل Dangeil مصر انجام شد تکه هایی از مجسمه هایی کشف شد که با قرار دادن این تکه ها در کنار هم، صورت آسپلتا به دست آمد. عمر این مجسمه ۲۶۰۰ سال تخمین زده شده است و اندازه ی یک انسان واقعی را دارد. ظاهرا این مجسمه ۶ قرن بعد از اینکه سازه ای در کنار رود نیل ساخته شد، در این سازه کنده کاری شد. خوشبختانه چند قرن بعد از اینکه این سازه متروکه شد، گروهی از افراد این مجسمه ها را حفر کردند، هیچ کس هنوز نمی داند که آن ها که بوده اند.
صورت آسپلتا | مصر باستان
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان

امضا : 'mobin

'mobin

کاربر تک رمان
کاربر تک رمان
تاریخ ثبت‌نام
2019-12-29
نوشته‌ها
4,500
لایک‌ها
20,692
امتیازها
138
کیف پول من
499
Points
0
پسران خنوم آ | Sons Of Khnum-Aa
در سال ۱۹۰۷ کشف دو مومیایی، دنیای باستان شناسی و مصر شناسی را متحول کرد. در ۴۰۰ کیلومتری جنوب قاهره، یک جفت مومیایی ۴۰۰۰ ساله به نام های خنوم ناخت و ناخت آنخ در کنار هم کشف شدند که طبق آن چه که از مقبره هایشان کشف شد و دیده شد ظاهرا از اشراف آن دوران بوده اند. در هر مقبره همچنین یک اسم «خنوم آ» که یک اسم مونث است هم دیده می شد که مشخص مادر این دو مرد بوده است البته دانشمندان هنوز نتوانسته اند مطمئن شوند که این اسم نام مادر آن ها بوده است یا این که اصلا این دو مومیایی کنار هم با همدیگر برادر باشند.
بعد از بررسی هایی که باستان شناسان روی این دو مومیایی مانند جمجمه ی آن ها و یا ویژگی های فیزیکی آن ها انجام دادند متوجه شدند که این دو مومیایی نسبتی با هم ندارند. در سال ۲۰۱۸ تست دی ان ای که انجام شد همه چیز را مشخص کرد و راز آن ها را فاش کرد و مشخص کرد که آن ها مادر یکسان داشته اند.
پسران خنوم آ | مصر باستان



هرم آنخنسپپی | The Ankhnespepy Pyramidion
در مصر باستان ملکه ای به نام آنخنسپپی دوم فرمانروایی می کرد او پسری به نام فارائو به دنیا آورد تا این که پسر او بزرگ شد. بیشتر سازه ها، هرم ها و مقبره هایی که برای مرگ او ساخته شده است تا الان پیدا شده است و ظاهرا اولین ملکه ای بوده است که نوشته هایی بر روی بناهایش داشته است.
هرم آنخنسپپی | مصر باستان



کانال های آب جیزا | The Water Canals Of Giza
اگر چه هرم بزرگ جیزا چیزی حدود ۲۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است با این حال هنوز هم که هنوز است این سازه مانند یک راز سر به مهر برای دانشمندان و محققان باقی مانده است. آنها حالا بر این باورند که توانسته اند یک پله از صد پله ی پروسه ی شناخت این هرم را بردارند، حدود ۱۷۰۰۰۰ تن سنگ آهک در آن دوران مسیری ۸۰۵ کیلومتری را از مناطق اطراف می پیموده است تا برای ساخت این هرم استفاده شود. در واقع همیشه این پرسش برای دانشمندان وجود داشته که محققان چطور توانسته اند در آن دوران علیرغم نبود تکنولوژی و دستگاه ها پیشرفته چنین هرمی با این ابهت بسازند و حالا پاپیروسی باستانی و کانال هایی از آب کشف شده است که این ها همگی دریچه ای تازه بر روی دانشمندان بود.
دانشمندان توانسته اند کشف کنند که هزاران کارگر در آن دوران به کمک قایق های چوبی توانسته اند این سنگ های غول آسا و فوق سنگین را بر روی این کانال آب که در نزدیک هرم ها بوده اند جا به جا کنند. اما نقش این پاپیروس پیدا شده چیست؟ در واقع در این پایپروس به نقش مهم قایق ها در جابه جایی هزاران تن سنگ اشاره شده است.
کانال های آب جیزا



اتاق مخفی هرم جیزا | Giza pyramide
دانشمندان می گویند که توانسته اند در هرم جیزا یک اتاق مخفی کشف کنند و هنوز مشخص نیست که هدف از ساخت آن چه بوده است و به چه دلیل در آن جا تعبیه شده است. این احتمال وجود دارد که در داخل این حفره اشیای مختلف و یا حتی مقبره هایی وجود داشته باشد با این حال هنوز هیچ دستگاهی نتوانسته داخل آن را کشف کند. دانشمندان گفته اند که ممکن است در داخل این حفره ی بزرگ، چندین حفره ی دیگر وجود داشته باشد و یا این که راه به جای جدیدی ببرد…
اتاق مخفی هرم جیزا


منبع: listverse.com
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : 'mobin
بالا