ویژگی های یک گردشگر خوب
سالانه گردشگران بیشماری به نقاط مختلف جهان سفر میکنند . گاهی برخی از این گردشگران به خاطر عدم آگاهی یا بی توجهی به بعضی از نکات ساده برای خودشان یا مردم سرزمینی که به آن سفر کرده اند دردسرهایی ایجاد می کنند. با الی گشت همراه باشید و تجربیات یک گردشگر حرفه ای را بخوانید:
در نخستین قدم باید منطقی و صادقانه فکر کنیم. بدون تعارف باید بگویم که خود من همواره گردشگر خوب و مسوولیت پذیری نبوده ام و هیچ گاه روزی را فراموش نمی کنم که دو فرد بومی با لباس مایاها را در شهر چیاپاس (Chiapas) مکزیک تعقیب کرده و بدون اجازه از آن ها عکس گرفتم. آن روز درس مهمی گرفتم و دریافتم باید به آداب و رسوم و فرهنگ های محلی احترام گذاشت.
بهتر است اگر در موقعیتی قرار دارید که نمی دانید باید دقیقا چه کاری انجام دهید؛ ببینید افراد محلی چه می کنند و شما هم مشابه آن را انجام داده یا اینکه از آن ها سوال کنید. بهتر است همواره نسبت به جامعه میزبان خود با احترام برخورد کرده و رفتاری شایسته داشته باشید. ممکن است شما با بسیاری از آداب، رسوم و اعتقادات دیگران موافق نباشید، گاهی در موارد استثنائی حتی ممکن است حق اعتراض هم داشته باشید اما هیچ گاه از دایره ادب و خونسردی خارج نشده و اگر اعتراضی هم دارید سعی کنید توام با آرامش و احترام بیان شود. به کار بردن این قانون، به سادگی می تواند سفر شما را خاطره انگیزتر کرده و سبب شود تا درس های ارزشمند بیشتری از مسافرت بگیرید. فراموش نکنید که این موضوع، اصلی ترین دلیل سفر محسوب می شود.
به خاطر داشته باشید شما یک میهمان هستید که به خانه دیگران سفر کرده اید. این محل می تواند یک کشور یا هتل محل اقامت شما باشد. رفتار شما وقتی به خانه دوست تان رفته اید، با والدین و سایر اعضای خانواده وی چگونه خواهد بود؟ قطعا شما رفتاری شایسته از خود نشان خواهید داد و من بسیار متاسفم که گردشگران فراوانی قادر به درک این موضوع نیستند. در طول سفر و در برخورد با دیگران مودب و صبور باشید و موجب آزار میزبانان خود نشوید. به خاطر داشته باشید که در اینجا قرار نیست همه چیز مانند شرایطی باشد که شما در خانه خود هستید.
سالانه گردشگران بیشماری به نقاط مختلف جهان سفر میکنند . گاهی برخی از این گردشگران به خاطر عدم آگاهی یا بی توجهی به بعضی از نکات ساده برای خودشان یا مردم سرزمینی که به آن سفر کرده اند دردسرهایی ایجاد می کنند. با الی گشت همراه باشید و تجربیات یک گردشگر حرفه ای را بخوانید:
در نخستین قدم باید منطقی و صادقانه فکر کنیم. بدون تعارف باید بگویم که خود من همواره گردشگر خوب و مسوولیت پذیری نبوده ام و هیچ گاه روزی را فراموش نمی کنم که دو فرد بومی با لباس مایاها را در شهر چیاپاس (Chiapas) مکزیک تعقیب کرده و بدون اجازه از آن ها عکس گرفتم. آن روز درس مهمی گرفتم و دریافتم باید به آداب و رسوم و فرهنگ های محلی احترام گذاشت.
بهتر است اگر در موقعیتی قرار دارید که نمی دانید باید دقیقا چه کاری انجام دهید؛ ببینید افراد محلی چه می کنند و شما هم مشابه آن را انجام داده یا اینکه از آن ها سوال کنید. بهتر است همواره نسبت به جامعه میزبان خود با احترام برخورد کرده و رفتاری شایسته داشته باشید. ممکن است شما با بسیاری از آداب، رسوم و اعتقادات دیگران موافق نباشید، گاهی در موارد استثنائی حتی ممکن است حق اعتراض هم داشته باشید اما هیچ گاه از دایره ادب و خونسردی خارج نشده و اگر اعتراضی هم دارید سعی کنید توام با آرامش و احترام بیان شود. به کار بردن این قانون، به سادگی می تواند سفر شما را خاطره انگیزتر کرده و سبب شود تا درس های ارزشمند بیشتری از مسافرت بگیرید. فراموش نکنید که این موضوع، اصلی ترین دلیل سفر محسوب می شود.
به خاطر داشته باشید شما یک میهمان هستید که به خانه دیگران سفر کرده اید. این محل می تواند یک کشور یا هتل محل اقامت شما باشد. رفتار شما وقتی به خانه دوست تان رفته اید، با والدین و سایر اعضای خانواده وی چگونه خواهد بود؟ قطعا شما رفتاری شایسته از خود نشان خواهید داد و من بسیار متاسفم که گردشگران فراوانی قادر به درک این موضوع نیستند. در طول سفر و در برخورد با دیگران مودب و صبور باشید و موجب آزار میزبانان خود نشوید. به خاطر داشته باشید که در اینجا قرار نیست همه چیز مانند شرایطی باشد که شما در خانه خود هستید.