• رمان ققنوس آتش به قلم مونا ژانر تخیلی، مافیایی/جنایی، اجتماعی، عاشقانه کلیک کنید
  • رمان عاشقانه و جنایی کاراکال به قلم حدیثه شهبازی کلیک کنید
  • خرید رمان عاشقانه، غمگین، معمایی دلداده به دلدار فریبا میم قاف کلیک کنید

سفرنامه سفرنامه | چشمان آبی دریا

  • نویسنده موضوع گلبرگ
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 11
  • بازدیدها 99
  • Tagged users هیچ

ساعت تک رمان

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

گلبرگ

کاربر افتخاری
کاربر افتخاری
کاربر VIP انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-05-15
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
13,830
امتیازها
113
کیف پول من
52,012
Points
1,377
10 (1).JPG


اونجا عکس های زیادی گرفتیم و به مسیرمون ادامه دادیم. جاده ساحلی از بس مناظر زیبایی داشت که بارها و بارها کنار جاده توقف می کردیم تا علاوه بر ل*ذت بردن از این نعمت های خداوند، عکس های خوبی هم بگیریم. گوشه گوشه این سواحل زیبا مانند مرواریدی زیر نور آفتاب می درخشید و مناظر بی نظیری رو رقم می زد. از بندر بسیار زیبای مقام و ساحل مکسر هم دیدن کردیم.

ساحل مکسر
ساحل مکسر​
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : گلبرگ

گلبرگ

کاربر افتخاری
کاربر افتخاری
کاربر VIP انجمن
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
2020-05-15
نوشته‌ها
1,703
لایک‌ها
13,830
امتیازها
113
کیف پول من
52,012
Points
1,377
در این سه روزی که در پارسیان بودیم و از سواحل آن دیدن کردیم باید بگم که از لحاظ تمیزی و پاک بودن نمره قبولی می گیره و به جز چند مورد بطری پلاستیکی که در سواحل بود (که ما همه ش رو جمع کردیم) مورد خاصی ندیدیم. شاید یکی از دلایل این باشه که به جز مردم استان های همجوار، کمترکسی این مناطق و سواحل رو می شناسه و هنوز ظرفیت های تفریحی اینجا برای جذب گردشگر استفاده نمیشه که این مورد هم می تونه جنبه مثبت و منفی داشته باشه. واقعاً حیف نیست این مناطق زیبا که برای ل*ذت بردن من و شما خلق شده است با زباله احاطه بشه؟ محیط زیست از گذشتگان ما به ارث رسیده و ما هم مسئولیت داریم تا از اون مراقبت کنیم تا آیندگان هم در ل*ذت بردن از اون سهیم باشند.

از نظاره کردن این سواحل زیبا پی بردم که اینجا واقعاً چیزی از سواحل مالدیو (نرفتم اما عکساشو که دیدم!) کم ندارن اما چون از لحاظ فرصت های گردشگری به این قبیل مناطق رسیدگی نشده، خیلی نتونسته با سواحل خارج از کشور رقابت کنه. حدود یک ساعتی هم کنار این سواحل نیلگون پرسه زدیم و بسی ل*ذت بردیم. خورشید کم کم داشت به افق دل می داد و ما نمی تونستیم از این همه زیبایی دل بکنیم اما چه کنیم که وقت رفتن بود. همچنان که در مسیر بازگشت بودیم از این سفر دل انگیز با هم صحبت کردیم و متوجه شدیم که چه تجربیات ارزشمندی به ما اضافه شد. این نکته رو هم بگم که از اینکه سفر خارج رو کنسل کردیم واقعاً خوشحال بودیم اما این دلیل نمی شه که جهان رو نباید ببینیم. اتفاقاً گردشگری خارجی برای شناختن آداب و رسوم و فرهنگ ها و مهم تر از اون ارتباط گرفتن با انسان ها برای یک گردشگر موضوع مهمی است اما وقتی هنوز شناخت کافی از سرزمین مادری خودت نداری و با فرصت های گردشگری اون آشنا نیستی، گردشگری خارجی در اولویت بعدی قرار میگیره. سفر خاطره انگیز ما با رسیدن به بندرعباس در ساعت 01:30 بامداد به پایان رسید.

نویسنده: رضا شاهمرادی
 
انجمن رمان نویسی دانلود رمان
امضا : گلبرگ
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
بالا